Постанова
від 10.03.2020 по справі 942/281/20
НОВОПСКОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 10.03.2020

ЄУ № 942/281/20

Провадження №3/942/88/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2020 року смт. Новопсков

Луганська область

Новопсковський районний суд Луганської області у складі судді Стеценко О.С., розглянувши матеріал, який надійшов з Головного управління ДПС у Луганській області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 27.10.2016 Новопсковським РВ УДМС України в Луганській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , пенсіонер, голова СФГ Атлант , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , якому роз`яснено його права відповідно до ст.268 КУпАП, за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №10 від 21.02.2020, за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки СФГ Атлант (код ЄДРПОУ 21772118, вул. 1 Травня, буд. 17 Б, с. Піски, Новопсковський район, Луганська область), керівником якої є ОСОБА_1 , встановлено вчинення правопорушення в частині заниження податку на додану вартість 688073 грн., в т.ч. за 2018 рік - 394942 грн. (лютий - 366579 грн., серпень - 12060 грн., жовтень - 16303 грн.) та 2019 рік - 293131 грн. (квітень - 131200 грн., травень - 105690 грн., серпень - 33955 грн., жовтень -22286 грн.), чим порушено п. 183.2 ст. 183, п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України. Відповідальність за дане правопорушення передбачена ч.1 ст. 163-1 КУпАП.

Відповідно до ст. 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

ОСОБА_1 в судовому засіданні 10.03.2020 вину визнав, пояснив, що на підприємстві не було бухгалтера.

Розглянувши протокол про адміністративне правопорушення, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, суд виходить з такого.

Основним для вирішення справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення складу правопорушення. Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визначається, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Суд, згідно з положеннями ст. ст. 280, 283 КУпАП, повинен з`ясувати обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні та чи підлягає вона адміністративній відповідальності за нормою закону, зазначеною в протоколі про адміністративне правопорушення.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В протоколі про адміністративне правопорушення зазначено, що ОСОБА_1 порушив п. 183.2 ст. 183, п.185.1 ст. 185 Податкового кодексу України в частині заниження податку на додану вартість у розмірі 688073 грн., за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст. 163-1 КУпАП.

Відповідно до п. 183.2 ст. 183 Податкового кодексу України, яка регулює порядок реєстрації платників податку, передбачено, що у разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.

Стаття 185 Податкового кодексу України визначає об`єкти оподаткування, до яких належать: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Однак, в протоколі про адміністративне правопорушення не міститься суті порушення п. 183.2 ст. 183 Податкового кодексу України, оскільки не зазначено, яке саме порушення порядку ведення податкового обліку було допущено, та в чому саме полягає порушення п.185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, а саме, яку операцію платників податку порушено особою, що притягається до адміністративної відповідальності, та які наслідки наступили при його здійсненні.

Окрім того, з обставин, викладених у протоколі, вбачається, що вказані дії не охоплюються диспозицією ч.1 ст. 163-1 КУпАП, яка передбачає відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

З диспозиції зазначеної статті вбачається, що вона носить бланкетний характер і передбачає відповідальність за порушення конкретних норм податкового законодавства України. Формулювання суті правопорушення повинно бути чітким і конкретним, із зазначенням місця, часу, способу вчинення, його мотивів і форми вини, так як при оцінці доказів суд має вказувати точні і категоричні судження, які б виключати сумніви з приводу достовірності доказів на обґрунтування висновку про винуватість особи.

Отже судом встановлено, що суть адміністративного правопорушення та обставини справи зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення не відповідають диспозиції ч.1 ст.163-1 КУпАП.

З огляду на вищевикладене, оцінюючи відповідно до ст. 252 КУпАП надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, беручи до уваги, що органом, яким складено протокол про адміністративне правопорушення, не доведено вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, суд приходить до висновку, що провадження по даній справі на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю складу правопорушення.

Керуючись ст.ст. 247, 252, 283-285, 287 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку її оскарження.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Луганського апеляційного суду через Новопсковський районний суд Луганської області.

Суддя: О.С. Стеценко

СудНовопсковський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення10.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88126848
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —942/281/20

Постанова від 10.03.2020

Адмінправопорушення

Новопсковський районний суд Луганської області

Стеценко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні