Справа №521/20063/19
Номер провадження 3/521/341/20
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2020 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Граніна В.Л.
при секретарі Шкребтієнко Г.М.
за участю:
представника Одеської митниці Держмитслужби Ковташа Д.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу про порушення митних правил, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколами складеними відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого ФОП ОСОБА_1 , який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли адміністративні справи №521/20063/19, №521/20071/19, №521/20074/19, №521/20076/19, №521/20081/19 та №521/20082/19 складені у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, які постановою суду були об`єднані в одне провадження.
З протоколу про порушення митних правил №2551/50000/19 вбачається, що 02.03.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/002979 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 37х88х3950 мм - 17,404 куб.м, 37х88х3950 мм - 2,119 куб.м, загальна кількість 19,523 упаковані у зв`язки, всього 6 зв`язок. , вартістю 2245,15 євро (згідно курсу НБУ 68,841,74 грн.).
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №3 до контракту №8 від 12.07.2018, інвойс № 2 від 27.02.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433268 від 01.03.2019, CMR № 6077-1 від 01.03.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі 05315ОВ/ НОМЕР_1 , в контейнері TCLU5446077, та 02.03.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/002979 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433268 від 01.03.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), ав графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №930 від 16.06.2018, № 925 від 15.06.2018.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433268 від 01.03.2019 та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН №930 від 16.06.2018, № 925 від 15.06.2018 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
З протоколу про порушення митних правил №2552/50000/19 вбачається, що 16.03.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/003885 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 37х88х3950 мм - 39,609 куб.м, загальна кількість 39,609 куб.м, упаковані у зв`язки, всього 12 зв`язок. , вартістю 4555,04 Євро (згідно курсу НБУ 137 454,13 грн.).
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №3 до контракту №8 від 12.07.2018, інвойс № 4 від 14.03.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433280 від 15.03.2019, CMR № 0564 від 15.03.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі 05337ОВ/ НОМЕР_2 , в контейнері UETU5040564, та 16.03.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/003885 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433280 від 15.03.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), а в графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №956 від 25.06.2018, № 966 від 26.06.2018, № 938 від 19.06.2018.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433280 від 15.03.2019 та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН ТТН №956 від 25.06.2018, № 966 від 26.06.2018, № 938 від 19.06.2018 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
З протоколу про порушення митних правил №2553/50000/19 вбачається, що 16.03.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/003886 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 37х88х3950 мм - 37,206 куб.м, загальна кількість 37,206 куб.м, упаковані у зв`язки, всього 12 зв`язок. , вартістю 4278,69 Євро (згідно курсу НБУ 129 114,92 грн.).
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №3 до контракту №8 від 12.07.2018, інвойс № 5 від 14.03.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433281 від 15.03.2019, CMR № 7834 від 15.03.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , в контейнері MSKU0127834, та 16.03.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/003886 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433281 від 15.03.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), а в графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №938 від 19.06.2018, № 989 від 28.06.2018, № 1332 від 25.10.2018, № 904 від 04.06.2018.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433281 від 15.03.2019 та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН №938 від 19.06.2018, № 989 від 28.06.2018, № 1332 від 25.10.2018, № 904 від 04.06.2018 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
З протоколу про порушення митних правил №2550/50000/19 вбачається, що 21.02.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/002472 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 37х88х3950 мм - 27,16 куб.м, упаковані у в`язки, всього 8 в`язок. , вартістю 3123,40 Євро (згідно курсу НБУ 95 959,32 грн.) .
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №3 до контракту №8 від 12.07.2018, інвойс № 1 від 11.02.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433257 від 14.02.2019, CMR № 3832 від 15.02.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі 05366ОВ/ НОМЕР_5 , в контейнері MRSU3033832, та 21.02.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/002472 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433257 від 14.02.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), ав графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №933 від 18.06.2018, № 930 від 16.06.2018.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433257 від 14.02.2019та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН №933 від 18.06.2018, № 930 від 16.06.2018 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
З протоколу про порушення митних правил №2554/50000/19 вбачається, що 16.03.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/003891 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 37х88х3950 мм - 10,752 куб.м, загальна кількість 10,752 куб.м, упаковані у зв`язки, всього 4 зв`язок. , вартістю 1236,48 Євро (згідно курсу НБУ 37 312,36 грн.).
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №3 до контракту №8 від 12.07.2018, інвойс № 3 від 14.03.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433279 від 15.03.2019, CMR № 7917 від 15.03.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі НОМЕР_6 / НОМЕР_7 , в контейнері MRKU3377917, та 16.03.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/003891 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433279 від 15.03.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), а в графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №925 від 15.06.2018, № 956 від 25.06.2018.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433279 від 15.03.2019 та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН ТТН №925 від 15.06.2018, № 956 від 25.06.2018 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
З протоколу про порушення митних правил №2555/50000/19 вбачається, що 18.05.2019 року Одеською митницею ДФС було оформлено МД ЕК10АА №UA500090/2019/006772 на товар: вироби з деревини. Лісоматеріали подовжньо розпиляні обрізні хвойних порід звичайної виду ОСОБА_2 , свіжого розпилу, несортовані, 2,3 гатунку. Якість, розміри та об`єм згідно ГОСТ 8486-86, розмірами у мм (товщина/ширина/довжина/куб.м): 88х88х2950/3950 мм - 41,591 куб.м, загальна кількість 41,591 куб.м, упаковані у зв`язки, всього 12 зв`язок. , вартістю 4575,01 Євро (згідно курсу НБУ 135 017,54 грн.).
Згідно вказаної МД, відправником вантажу є ФОП ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ), отримувачем - фірма XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай). Декларантом виступила ОСОБА_3 , особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ Трансекспо (67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт Великодолинське, вул. Залізнична, 113).
Разом з вказаною МД подані документи: контракт №8 від 21.03.2018, специфікацію №4 до контракту №8 від 31.01.2019, інвойс № 7 від 03.05.2019 року, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433397 від 10.05.2019, CMR № 4750 від 17.05.2019, та інші документи.
Вказаний вантаж прибув до зони діяльності ВМО № 1 м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС на автомобілі 05337ОВ/ НОМЕР_2 , в контейнері MSKU0194750, та 18.05.2019 року зазначений вантаж було випущено, згідно заявленого митного режиму за межі митної території України.
Під час здійснення митного оформлення товару за МД ЕК10АА №UA500090/2019/006772 до Одеської митниці ДФС подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433397 від 10.05.2019, в графі 1 якого лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), а в графі 4 якого в якості підстави видачі сертифіката зазначено ТТН №1332 від 25.10.2018, № 1278 від 29.07.2018, 1333 від 25.10.2018, №019941 від 21.04.2017.
Згідно листа Білогірського СЛКП ОРЛАН від 20.05.2019 №33, одержаного Одеською митницею ДФС листом УСБУ у Хмельницькій області від 29.05.2019 №72/8/202/1901, ТТН із вказаними номерами не видавалися.
В ході проведення перевірки Одеською митницею ДФС направлено запит до Білогірського СЛКП ОРЛАН від 25.07.2019 № 6735/10/15-70-20-01-17 для з`ясування автентичності сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ОД № 433397 від 10.05.2019 та відповідності його товаросупровідним документам.
Згідно отриманої відповіді від 09.08.2019 №62 (вхідний Одеської митниці ДФС від 30.08.2019 №7860/10-29), вказані ТТН №1332 від 25.10.2018, № 1278 від 29.07.2018, 1333 від 25.10.2018, №019941 від 21.04.2017 Білогірським СЛКП ОРЛАН не видавалися.
Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до органу доходів і зборів документів, отриманих незаконним шляхом, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, та складено вищезазначені протоколи.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку. Заперечень або пояснень по суті обставин, викладених у протоколах до суду надано не було.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів, підроблених документі, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог статті 3 ЗУ Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів , реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Відповідно до вимог Інструкції щодо заповнення форми Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , затвердженої наказом Державного комітету лісового господарства України від 07.09.2007 року №528, а саме:
- п. 2.5. у рядку 4 Підстава видачі сертифіката вказуються найменування товаросупровідних документів, згідно з якими була придбана лісопродукція, що зазначена в рядку 2, їх серія, номер та дата видачі. До товаро-транспортних накладних в обов`язковому порядку прикладається специфікація-накладна (форма ЛГ-25);
- п. 2.6. у рядку 5 Характеристика партії лісопродукції, що експортується вказуються найменування лісопродукції, що експортується, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД. Цей рядок заповнюється відповідно до рахунку-фактури (інвойсу) на партію лісопродукції, що експортується.
Так, з матеріалів справи встановлено, що для митного оформлення товару особою було подано, зокрема, сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експертних операцій, які є обов`язковими при переміщенні лісоматеріалів. В графі 1 сертифікатів лісокористуваем - продавцем вказано Білогірське СЛКП Орлан (30200, Хмельницька обл., Білогірський р-н, смт. Білогір`я, вул. Пушкіна, 51), а в графі 4 - в якості підстави видачі сертифіката зазначено відповідні товаро - транспортні накладні.
Митним органом, з метою з`ясування автентичності поданих сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій та інформації зазначеної в них, зокрема, в графі 4, було зроблено відповідні запити до фірми - продавця Білогірське СЛКП Орлан .
За результатами отриманих відповідей встановлено, що зазначені в графі 4 сертифікатів товаро - транспортні накладні даною організацією не видавалися.
Враховуючи викладені обставини, суд приходить до висновку, що гр. ОСОБА_1 під час митного оформлення було подано до органу доходів і зборів, в числі інших товаросупровідних документів, сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, які отримані незаконним шляхом, тобто, на підставі товаро - транспортних накладних, які не видавалися Білогірським СЛКП ОРЛАН .
Крім цього, порушення законодавства України фактично вбачається з листа слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління ДБР, розташованого у місті Миколаєві Грущинського О. від 28.01.2020 року, в якому вказано, що досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами Одеської митниці ДФС України, за попередньою змовою з суб`єктами підприємницької діяльності, не було перевірено в повному обсязі митних декларацій поданих ФОП ОСОБА_1 , чим сприяли незаконному вивезенню лісоматеріалів за межі території України.
Однак, слід зазначити, що в вказаному листі не конкретизовано чи стосується кримінальне провадження безпосередньо гр. ОСОБА_1 та обставин, викладених у протоколах про порушення митних правил, а тому суд не може застосувати норму ст. 253 КУпАП, а саме, якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
Відповідно до ч. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Відповідно до ст. 336 МК України, митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 МК України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття органом доходів та зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року, №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Таким чином, матеріалами справи доведено та судом встановлено, що особою, яка притягується до відповідальності, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до органу доходів і зборів документів одержаних незаконним шляхом, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, тому як іншого стягнення ця стаття не передбачає.
У зв`язку з тим, що митним органом не було проведено експертну оцінку товару, яка повинна складати розмір штрафу, суд враховує вартість товару, вказану в товаросупровідних документах.
Керуючись ст.ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 253, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ Про судовий збір , -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 603 700 (шістсот три тисячі сімсот) гривень 01 (одна) копійка, з конфіскацією цих товарів, зазначених у протоколах про порушення митних правил.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 (сорок) копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Головуючий
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 12.03.2020 |
Номер документу | 88133980 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні