Рішення
від 11.03.2020 по справі 200/408/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2020 р. Справа№200/408/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Буряк І.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард» «Аверс Інтертрейд ЛТД» Компанії «Аверс Інтертрейд ЛТД» про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач, Комісія) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Повного товариства Ломбард Аверс Інтертрейд ЛТД Компанії Аверс Інтертрейд ЛТД (далі - відповідач, Товариство, Ломбард) про стягнення штрафу у сумі 17 000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Комісією проведено перевірку відповідача, якою встановлено порушення ним ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг пп. 2.2, 2.3 розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами.

За результатами перевірки винесено постанову від 27.03.2019 №120/203/16/3/13-П, якою до Товариства застосовано штраф у розмірі 17 000,00 грн.

Оскільки відповідач самостійно штраф не сплатив, а строк передбачений КАС України вичерпався, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Стаття 263 КАС України.

1. Суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо:

4) стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

2. Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

3. У справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття провадження у справі за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте поштове відправлення повернулося до суду з відміткою відділення поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання". Згідно поштового відстеження поштового відправлення № 8412206945864, таке не вручено під час доставки дата 14.02.2020.

З метою забезпечення належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі судом 03.03.2020 розміщено відповідну ухвалу на офіційному веб-порталі судової влади України.

Враховуючи викладене, судом здійснено усі можливі заходи для належного повідомлення відповідача у справі.

Відзиву на позовну заяву відповідачем не надано, що розгляду справи не перешкоджає.

Судом встановлено такі фактичні обставини у справі.

Позивач - Національна комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, згідно Положення про Національну комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070.

Відповідач у справі - Повне товариство Ломбард Аверс Інтертрейд ЛТД Компанії Аверс Інтертрейд ЛТД є юридичною особою, код ЄДРПОУ 39613505, 87510, Донецька обл., місто Маріуполь, пр-т. Адмірала Луніна, будинок 85. Види діяльності Код КВЕД 64.92 Інші види кредитування (основний).

11 березня 2019 року посадовими особами Комісії складено Акт про правопорушення, вчинені Повним товариством Ломбард Аверс Інтертрейд ЛТД Компанії Аверс Інтертрейд ЛТД на ринку фінансових послуг № 203/16-3/13.

У вказаному акті встановлено, що станом на 11.03.2019 Ломбардом не подано звітні дані за 2018 рік, що свідчить про порушення вимог п. 2.2 розділу 2 Порядку, в частині накладення кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.

Акт направлено на адресу Ломбарда (84331, Донецька обл., 87510, Донецька обл., місто Маріуполь, пр-т. Адмірала Луніна, будинок 85.) із супровідним листом з додатком від 11.03.2019 № 1397/16-8.

Вказаний супровідний лист містить також повідомлення про розгляд справи, де зазначено, що Комісія запрошує керівника Товариства особисто з`явитися 27.03.2019 (2018 зазначено помилково, прим. суду) о 14 год. 05 хв. до приміщення Комісії за адресою м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, для надання пояснень.

Зазначене підтверджується конвертом рекомендованого відправлення штрихкод 0100169393111, штепмель Укрпошти Київ-1 від 18.03.2019. Згідно штемпеля Укрпошти відправлення № 1397/16-8 повернуто відправнику.

27 березня 2019 року позивачем прийнято постанову № 120/203/16/3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг, якою за порушення п. 1 глави XVIII Положення про Державний реєстр фінансових установ від 28.08.2003 № 41 до Ломбарду застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Вказана постанова супровідним листом від 28.03.2019 №1956/16-8 Щодо результатів розгляду справи направлена на вказану вище адресу відповідача, про те була повернута відправнику. Зазначене підтверджується конвертом рекомендованого поштового відправлення штрихкод 0100169475797.

Станом на дату розгляду справи, відомості щодо добровільного виконання Ломбардом вказаної вище постанови- відсутні.

За таких фактичних обставин правова позиція суду обґрунтована таким.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлені Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 року № 2664-III (далі - Закон № 2664-III).

Відповідно до ст. 3 Закону № 2664-III відносини, що виникають у зв`язку з функціонуванням фінансових ринків та наданням фінансових послуг споживачам, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України з питань регулювання ринків фінансових послуг, а також прийнятими згідно з цими законами нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III (далі - Закон №2664-III), фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Відповідно до статті 14 Закону № 2664-ІІІ, фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 04.11.2004 № 2740 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081 затверджено Порядок складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. (далі - Порядок № 2740)

Пункт 1.1. розділу 1. Порядок визначає вимоги до складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення форм звітності та терміни їх подання.

Розділ 2. Порядок подання звітності

2.1. Ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами:

Загальна інформація про ломбард (додаток 1);

Звіт про склад активів та пасивів ломбарду (додаток 2);

Звіт про діяльність ломбарду (додаток 3).

2.2. Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).

Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

У разі якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.

Ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг. Обов`язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Поданням звітності ломбарду є відправлення ломбардом звітності з накладеними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера ломбарду відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду.

Датою подання звітності ломбарду до Нацкомфінпослуг є остання з дат:

дата відправлення звітності ломбарду, зафіксована у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду;

кваліфікована електронна позначка часу, додана до останнього кваліфікованого електронного підпису керівника або головного бухгалтера ломбарду.

Пункт 2.3. Ломбарди подають звітність з дотриманням вимог щодо строків та обсягів, що установлює Нацкомфінпослуг.

Пункт 2.7.

Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу до ломбарду відповідно до чинного законодавства у разі, якщо звітність складена та/або подана з порушеннями вимог законодавства, у тому числі цього Порядку, зокрема:

звітність подана не в повному обсязі;

звітність містить інформацію, яка суперечить даним звітності, поданої ломбардом за попередні періоди;

звітність відповідно до цього Порядку є неподаною або поданою несвоєчасно;

звітність відповідно до цього Порядку є неприйнятою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 № 419 затверджено Порядок подання фінансової звітності.

Пунктом 5. Проміжна фінансова звітність (I квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Актом про вчиненні правопорушення від 11.03.2019 встановлено, що станом на 11.03.2019 Ломбардом не надано звітні дані за 2018 рік, що є порушенням п. 2.2 Порядку № 2740.

Відповідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до ст. 39 Закону № 2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Частиною 1 ст. 40 Закону № 2664-ІІІ передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: … 3) накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Частиною 1 ст. 41 Закону № 2664-ІІІ передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: … 2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Відповідно частини 3 статті 41 Закону №2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Статтею 42 Закону № 2664-ІІІ встановлено порядок застосування штрафних санкцій за порушення учасниками ринків фінансових послуг правил діяльності:

1. Штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

2. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

6. Посадові особи національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.

Відповідно пункту 1.5. Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424 (далі - Положення №2319), Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Пунктом 1.6 Положення № 2319 передбачено, що уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Пункт 2.4 Положення № 2319. Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Постанова повинна містити: дату та номер постанови, місце її складання;

прізвище, ім`я та по батькові, посаду уповноваженої особи Нацкомфінпослуг;

відомості про особу (повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ);

зміст виявленого порушення законодавства про фінансові послуги;

норму законодавства про фінансові послуги, яку порушено особою;

розмір застосованої штрафної санкції (штрафу);

посилання на дату і номер акта про правопорушення, в якому зафіксовано порушення;

рахунок, на який повинна бути перерахована сума штрафу, та строк, протягом якого особа повинна повідомити про це Нацкомфінпослуг;

строк, протягом якого особа зобов`язана повідомити Нацкомфінпослуг про добровільне виконання або про відмову від добровільного виконання постанови;

посаду, прізвище та підпис уповноваженої особи Нацкомфінпослуг;

відбиток печатки Нацкомфінпослуг.

Штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та керівниками самостійних структурних підрозділів або особами, які їх заміщують, за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

При добровільному виконанні постанови особа зобов`язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Пункт 5.9 Положення № 2319. Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов`язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Пункт 5.10 Положення № 2319. Документи, що надсилаються особі на виконання вимог цього Положення, надсилаються за місцезнаходженням особи відповідно до інформації, яка міститься в Державному реєстрі фінансових установ, інших реєстрах (переліках).

Враховуючи викладене правове регулювання, на підставі наданих позивачем письмових доказів, за відсутності доказів щодо скасування чи добровільного виконання вимог Постанови від 27.03.2019 № 120/203/16-3/13-П, суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог.

Згідно частини 2 статті 139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, ЄДРПОУ 38062828) до Повного товариства «Ломбард» «Аверс Інтертрейд ЛТД» Компанії «Аверс Інтертрейд ЛТД» (87510, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Адмірала Луніна, б. 85, ЄДРПОУ 39613505) про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Повного товариства «Ломбард» «Аверс Інтертрейд ЛТД» Компанії «Аверс Інтертрейд ЛТД» (87510, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Адмірала Луніна, б. 85, ЄДРПОУ 39613505) штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст судового рішення складено 11 березня 2020 року.

Суддя І.В. Буряк

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено13.03.2020
Номер документу88139705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/408/20-а

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О.Ю.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні