ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
10 березня 2020 рокум. ПолтаваСправа № 440/1162/20
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Шевяков І.С., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Карлівської міської ради Полтавської області про визнання незаконним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
02 березня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов позов депутата Карлівської міської ради Полтавської області ОСОБА_1 до Карлівської міської ради Полтавської області про визнання незаконним та скасування рішення тридцять сьомої сесії сьомого скликання Карлівської міської ради Полтавської області від 20 березня 2019 року "Про продовження договору оренди землі ТОВ "Україна" (кадастровий номер: 5321610100:50:003:0096).
Підставою для звернення до суду позивач вважає порушення прав його виборців у сфері публічно-правових відносин спірним рішенням Карлівської міської ради Полтавської області.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, з-поміж іншого, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Відповідно ж до положень частини 3 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України, здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Порядок участі у судовому процесі органів та осіб, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, визначений статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України, частиною 1 якої передбачено, що у випадках, встановлених законом , Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, державні органи, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із позовними заявами в інтересах інших осіб і брати участь у цих справах. При цьому Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, державні органи, органи місцевого самоврядування повинні надати адміністративному суду документи та інші докази, які підтверджують наявність визначених законом підстав для звернення до суду в інтересах інших осіб.
Такі випадки участі у судовому процесі органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб встановлює Закон України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", пунктом 15 частини 4 статті 42 якого встановлено, що лише сільський, селищний, міський голова звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів.
Всупереч наведеному ОСОБА_1 звертається до суду з даним позовом як депутат міської ради в інтересах своїх виборців. При цьому заявник посилається на положення Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", за якими депутат має право вимагати усунення порушень законності, встановлення правового порядку.
Дійсно, Законом України від 11.07.2002 №93-IV "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено право депутата місцевої ради вимагати усунення порушення законності. Проте реалізація такого права, відповідно до статті 15 вказаного Закону, здійснюється шляхом видання депутатом вимог щодо припинення порушень, а в необхідних випадках звернення до відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також до правоохоронних і контролюючих органів та їх керівників з вимогою вжити заходів щодо припинення порушень законності. Крім цього, у разі виявлення порушення законності депутат місцевої ради має право на депутатське звернення до керівників відповідних правоохоронних чи контролюючих органів.
В той же час, права на звернення до суду з позовом в інтересах територіальної громади, аналогічного тому, яке встановлене пунктом 15 частини 4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закон України "Про статус депутатів місцевих рад" для депутатів місцевих рад не передбачає.
Відповідно до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Згідно з частиною 3 цієї ж норми до суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.
Тож зважаючи на факт відсутності власного порушеного права заявника ОСОБА_1 , а також на факт відсутності встановленого законом права депутата місцевої ради на звернення з позовом до суду в інтересах інших осіб, слід зробити висновок про те, що звертаючись до суду з даним позовом в інтересах своїх виборців, депутат Карлівської міської ради Намолов В.Є. не мав необхідної адміністративної процесуальної дієздатності.
Відповідно до пункту 3 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, зокрема, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності.
За таких обставин позовну заяву належить повернути позивачеві.
На підставі викладеного, керуючись п. 3 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Повернути позовну заяву ОСОБА_1 до Карлівської міської ради Полтавської області про визнання незаконним та скасування рішення позивачеві.
Копію ухвали направити особі, яка її подала, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї документами.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, однак може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`ятнадцяти днів з моменту її підписання безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.С. Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2020 |
Оприлюднено | 12.03.2020 |
Номер документу | 88140754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.С. Шевяков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні