Постанова
від 02.03.2020 по справі 334/702/20
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 02.03.2020

Справа № 334/702/20

Провадження № 3/334/613/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2020 року

Суддя Ленінського районного суду міста Запоріжжя Ісаков Дмитро Олександрович, за участю прокурора Панченко В.Я., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань у відношенні:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Запоріжжя, громадянки України, яка працювала головним лікарем КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради у період з 01.10.2018 року по 26.09.2019 року, зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до розпорядження сільського голови Долинської сільської ради № 42-к Про призначення Лень О.І. , ОСОБА_1 було призначено на посаду в.о. головного лікаря КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради, а у подальшому, відповідно до розпорядження голови Долинської сільської ради № 60-к від 22.12.2018 року Про переведення ОСОБА_1 , була призначена на посаду головного лікаря.

У подальшому, за власним бажанням, з 26.09.2019 року ОСОБА_1 була звільнена з посади головного лікаря КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради.

ОСОБА_1 відповідно до ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року, була зобов`язана наступного року після припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, проте згідно публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (гіперпосилання на Реєстр - https://public.nazk.gov.ua) ОСОБА_1 , як головний лікар КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради у встановлений законом строк не подала декларацію наступного року після припинення діяльності, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2018 рік, шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua, а подала її 30.04.2019 року, що є порушенням вимог ч.2 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року, відповідальність за яке встановлена ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи головним лікарем КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради, згідно з п.п. а п. 2 ч.1 ст.3, ст.45 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172-6 КУпАП є суб`єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП, порушила вимоги ч.2 ст.45, Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3, несвоєчасно подала декларацію особи, яка припинила діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2018 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

В судовому засіданні прокурор Запорізької місцевої прокуратури № 3 Панченко В.Я. обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, підтримала, зазначила про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП. Просила визнати ОСОБА_1 винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та притягнути її до адміністративної відповідальності.

ОСОБА_1 в судовому засіданні не заперечувала проти обставин, викладених у протоколі, надала пояснення, аналогічні тим, які були надані нею 16.01.2020 року оперуповноваженому управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України. Просила закрити провадження у даній справи за малозначністю правопорушення.

Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Згідно зі ст.245 КУпАП України, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Як зазначено в ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи та інших обставин справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці фактичні дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, а також іншими документами, як наголошується в ст.251 КУпАП.

Відповідно примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України Про запобігання корупції зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до п.п. а п.2 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у п.1 ч.1 цієї статті.

Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та Статуту, комунальне некомерційне підприємство Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області, код ЄДРПОУ - 41804158, створене за рішенням № 3 Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 19.07.2018 року, є закладом охорони здоров`я комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає первинну медичну допомогу.

Відповідно до п.4.1 статуту КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області, підприємство є юридичною особою публічного права.

На підставі рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 року № 3 (із змінами, внесеними рішенням Національного агентства від 06.09.2016 року №18, від 30.09.2016 року № 57 та від 03.11.2016 року № 106) під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов`язків) відповідного працівника. Так, адміністративно-господарські функції (обов`язки) - це обов`язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов`язки) - це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Відповідно до абз.2, ч.2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункту 5 частини 1 статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до п.п. 3 п.5 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Затвердженого рішенням НАЗУК № 3 від 10.06.2016 року яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 959/29089 - декларація суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у п.1, п.п. а і в п.2, п.5 ч.1 ст.3 Закону, подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Судом встановлено, що розпорядження сільського голови Долинської сільської ради № 42-к Про призначення Лень О.І. , ОСОБА_1 було призначено на посаду в.о. головного лікаря КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради, а у подальшому, відповідно до розпорядження голови Долинської сільської ради № 60-к від 22.12.2018 року Про переведення ОСОБА_1 , була призначена на посаду головного лікаря.

З 26.09.2019 року ОСОБА_1 була звільнена з посади головного лікаря КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради, за власним бажанням.

Згідно публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (гіперпосилання на Реєстр - https://public.nazk.gov.ua) ОСОБА_1 у встановлений законом строк не подала декларацію наступного року після припинення діяльності, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік, шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua, а подала її лише 30.04.2019 року, що є порушенням вимог ч.2 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 32 від 10.06.2016 року, відповідальність за яке встановлена ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи головним лікарем КНП Долинський центр первинної медико-санітарної допомоги Долинської сільської ради , згідно з п.п. а п. 2 ч.1 ст.3, ст.45 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст.172-6 КУпАП є суб`єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП, порушила вимоги ч.2 ст.45, Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3.

З огляду на вищевказане, суд приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, доведена матеріалами справи та долученими до неї письмовими доказами, крім того сама ОСОБА_1 не заперечувала проти обставин, викладених у протоколі № 81 від 06 лютого 2020 року.

Причин, які б свідчили про поважність несвоєчасного неподання ОСОБА_1 декларації після звільнення під час розгляду справи не встановлено.

При накладенні стягнення суд враховує особу ОСОБА_1 , її ставлення до правопорушення, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про можливість накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Відповідно до ст.283 КУпАП постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору. Відповідно до ст.4 п.2 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 підлягає стягненню на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 мінімальної заробітної плати, що становить 420,40 грн.

Керуючись статтями 38, ч.1 ст.172-6, 279, 280, 283-285, 287, 289 КУпАП, -

п о с т а н о в и в:

Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850,00 гривень (вісімсот п`ятдесят) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави у сумі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок.

Постанова може бути оскаржена в Запорізький апеляційний суд протягом десяти діб з дня її винесення через Ленінський районний суд м. Запоріжжя.

Суддя: Ісаков Д.О.

Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено13.03.2020
Номер документу88151785
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —334/702/20

Постанова від 02.03.2020

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Ісаков Д. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні