Рішення
від 13.03.2020 по справі 240/243/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2020 року м. Житомир справа № 240/243/20

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі: судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Народицької селищної ради Житомирської області про визнання незаконними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом, в якому просить:

- визнати незаконним та скасувати рішення № 1104 від 06.06.2019 Народицької селищної ради Житомирської області;

- зобов`язати Народицьку селищної раду Житомирської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 , учасника бойових дій та задовольнити це клопотання шляхом надання відповідного дозволу на розробку проекту щодо відведення земельної ділянки заявнику.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що він звернувся до відповідача з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га. В свою чергу, Народицька селищна рада рішенням від 06.06.2019 №1104 відмовила у задоволенні вказаного клопотання, оскільки земельна ділянка входить до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення, які призначені для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами. Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 14.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

04 лютого 2020 року до відділу документального забезпечення суду надійшов відзив на позовну заяву від відповідача, відповідно до змісту якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Наголошує, що позивачу відмовлено на підставі ч.3 ст.136 Земельного кодексу України, оскільки земельна ділянка, яка включена до переліку земельних ділянок комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не може відчужуватись, передаватись в заставу, надаватись у користування до завершення торгів.

02 березня 2020 року на офіційну електронну адресу суду від Народицької селищної ради Житомирської області надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи копії рішення Народицької селищної ради від 19.04.2019 №1067 та копії заяви позивача, з якою він звертався до Народицької селищної ради.

У відповідності до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.

Встановлено, що 14 лютого 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Народицької селищної ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, площею 2,00 га за кадастровим номером: 1823787000:03:000:0007.

До заяви позивачем додано: копію документів, що посвідчують особу, копію реєстраційного номеру облікової картки платника податків, викопіювання щодо місця розташування земельної ділянки, копію посвідчення.

Рішенням Народицька селищна рада Житомирської області тридцять другої сесії VII скликання від 06.06.2019 №1104, відмовила, зокрема позивачу, у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 2,00 га, які розташовані за межами населених с.Норинці, с.Клочки, с.Оржів, с.Латаші, с.Старий Дорогонь, для ведення особистого селянського господарства, у зв`язку з внесенням вказаних земельних ділянок до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів Народицької селищної об`єднаної територіальної громади, для продажу права оренди на них на земельних торгах окремими лотами (а.с.4-5).

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як визначено ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 га.

Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч.1 ст.122 Земельного кодексу України).

Згідно з положеннями ст.118 Земельного кодексу України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. А згідно ч.2 та ч.3 ст.123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу місцевого самоврядування, який відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, передає у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган місцевого самоврядування в межах своїх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналогічні підстави для відмови у наданні вищевказаного дозволу закріплені у ч.7 ст.118 Земельного кодексу України.

Приписами частини чотирнадцятої статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно з частиною першою статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Положеннями частини першої та другої статті 135 Земельного кодексу України передбачено, що земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.

Частиною третьою статті 136 Земельного кодексу України закріплено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Як встановлено зі змісту позовної заяви та наявних у матеріалах справи доказів, ОСОБА_1 звертався до Народицької селищної ради Житомирської області із заявою від 14 лютого 2019 року про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за кадастровим номером 1823787000:03:000:0007 площею 2,0 га.

В свою чергу, у відповідності до пункту 1 рішення тридцять першої сесії VII скликання Народицької селищної ради Житомирської області "Про визначення переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів Народицької селищної ради, для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами" від 19 квітня 2019 року №1067, затверджено Перелік ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів Народицької селищної ради, для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами, згідно з додатком.

При цьому, згідно зі змісту додатку до рішення селищної ради від 19 квітня 2019 року №1067, до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів Народицької селищної ради, для продажу права оренди на земельних торгах окремими лотами за номером № АДРЕСА_1 включено земельну ділянку за кадастровим номером 1823787000:03:000:0007 площею 52,2627 га, яка розташована на території Норинцівської сільської ради.

Оскільки матеріали справи доказів завершення земельних торгів не містять, відповідач правомірно та у відповідності до вимог частини третьої статті 136 Земельного кодексу України виніс рішення в частині відмови у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про доведеність відповідачем правомірності прийнятого рішення та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП/ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) до Народицької селищної ради Житомирської області (вул. Свято-Миколаївська, 175, Народичі, Народицький район, Житомирська область, 11401, РНОКПП/ЄДРПОУ: 04346480) про визнання незаконними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду складено у повному обсязі: 13 березня 2020 року.

Суддя О.Г. Попова

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2020
Оприлюднено14.03.2020
Номер документу88172335
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/243/20

Рішення від 13.03.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні