Рішення
від 13.03.2020 по справі 340/518/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/518/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції у Кіровоградській області Фонду соціального страхування України (вул. Михайлівська, 64, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 41316824) до Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації (вул. Героїв Майдану, 5, м. Гайворон, Кіровоградська область, 26300, код ЄДРПОУ 00731979) про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить стягнути з Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації капіталізовані платежі в сумі 303 749,42 грн. на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно до проведених розрахунків станом на 31.12.209 року сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими на Управлінні агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації, становить 303 749,42 грн.. Позивачем було направлено відповідачу заяву про грошові вимоги. Від боржника надійшла відповідь від 07.02.2020р. №02-54/35/1 про результати розгляду заяви про грошові вимоги по капіталізованих платежах, з якої вбачається що грошові вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області на суму 3030749,42 грн. не визнаються.

Ухвалою судді від 19 лютого 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін. Водночас даною ухвалою для учасників справи встановлені порядок та строки щодо виконання процесуальних дій.

03.03.2020 року відповідачем подано відзив відповідно до якого позовні вимоги не визнаються з тих підстав, що Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації є бюджетною установою та фінансується з державного бюджету України та відповідно до статті 5 Закону України Про місцеві державні адміністрації може здійснювати видатки лише в межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідної державної адміністрації.

Відповідно до Закону України Про державний бюджет України на 2020 рік додатком 3 розподіл видатків державного бюджету України на 2020 рік головним розпорядником коштів визначено Кіровоградську обласну державну адміністрацію по КПКВК 7811010 здійснення виконавчої влади у Кіровоградській області . Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації не є головним розпорядником коштів.

13 січня 2020 року Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації звернулось з клопотанням до Гайворонської районної державної адміністрації, щодо виділення додаткових асигнувань в сумі 303 749,42 грн., які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілим.

У свою чергу Гайворонська районна державна адміністрація з метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості звернулась до Кіровоградської обласної адміністрації з клопотанням про внесення змін до кошторису Гайворонської районної державної адміністрації на 2020 рік та виділення додаткових коштів по КПКВК 7811010 "здійснення виконавчої влади у Кіровоградській області" по КЕКВ 2730 у сумі 303749,72 грн.

На даний час Кіровоградською обласною державною адміністрацією, яка є головним розпорядником коштів не внесено змін до кошторисних призначень на 2020 рік. Даний факт не дає можливості Управлінню агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації зареєструвати кредиторську заборгованість в управлінні Державної Казначайської служби України у Гайворонському районі, що тягне за собою бюджетне правопорушення.

Головним розпорядженням коштів надано кошторисні призначення Управлінню агропромислового розвитку по КПКВК 7811010 здійснення виконавчої влади у Кіровоградській області по КЕКВ 2110 оплата праці та КЕКП 2120 нарахування на оплату праці (кошторис додається). Кошторисні призначення по КЕКВ 2730 інші виплати населенню відсутні (а.с.36-38).

06.03.2020 року позивачем подано відповідь на відзив (а.с.48-49).

Згідно до ст.ст.262, 263 КАС України, дану справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши наявні в справі документи та матеріали суд дійшов наступних висновків.

Встановлено, що відповідач з 03.12.2019 р. перебуває в статусі припинення за рішенням засновників.

Однак, на обліку в Гайворонському відділенні Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області перебуває потерпілий ОСОБА_1 з 30.04.2004 року та ОСОБА_2 з 31.03.2001 року, який отримав трудове каліцтво 13.11.1996 року під час виконання трудових обов`язків в Управлінні сільського господарства Гайворонської райдержадміністрації, правонаступником якого є Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації (а.с.10-19).

Згідно складеного розрахунку капіталізованих платежів відповідач зобов`язаний сплатити позивачу 303749,42 грн. капіталізованих платежів (а.с.9).

Позивачем було надіслано на адресу відповідача заяву про грошові вимоги від 08.01.2020 за вих. № 07-07-32 (а.с.6-7).

Від боржника надійшла відповідь від 07.02.2020р. №02-54/35/1 про результати розгляду заяви про грошові вимоги по капіталізованих платежах, з якої вбачається що грошові вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області на суму 3030749,42 грн. не визнаються (а.с.8).

На час звернення до суду із даним адміністративним позовом відповідачем не сплачено на рахунок Управління зазначеної грошової суми у розмірі 303749,42 грн..

Оскільки відповідачем грошові вимоги Фонду по капіталізації не було сплачено позивач звернуся до суду з даним позовом.

Вирішуючи даний спір по суті, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" № 1105-ХІV та Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року за №765.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов`язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" № 1105-ХІV.

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов`язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 45 Закону №1105-ХІV, роботодавець як страхувальник зобов`язаний своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону №1105-ХІV джерелами формування коштів Фонду, крім іншого, є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз.2 п. 1 Порядку капіталізації платежів капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв`язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

За змістом пункту 3 Порядку № 765 капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Отже, встановлений порядок надходження до Фонду капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальників (суб`єктів підприємницької діяльності) означає, що у разі припинення страхувальник, який у процесі своєї діяльності заподіяв шкоду життю чи здоров`ю працівників зобов`язаний внести до Фонду належну таким працівникам грошову суму з урахуванням заборгованості за попередні роки та потреби у майбутніх виплатах. Визначення механізму надходження таких платежів дає змогу Фонду забезпечити створення резерву коштів для покриття витрат на страхові виплати та надання медико-соціальних послуг потерпілим, які отримали виробничі травми чи професійні захворювання на підприємствах, які ліквідовані без правонаступника.

У відповідності до ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу - щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Згідно з частиною 3 статті 110 Цивільного кодексу України якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України передбачено те, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним у статті 1200 цього Кодексу мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Наведеними нормами Цивільного кодексу України та Закону № 1105-ХІV передбачено обов`язок страхувальника проводити капіталізацію платежів для продовження страхових виплат непрацездатним особам, які були на утриманні потерпілого від нещасного випадку на виробництві та мали право на одержання від нього утримання, а також дітям потерпілого, народженим після його смерті.

Крім того, капіталізація платежів здійснюється у всіх випадках ліквідації юридичної особи.

Так, згідно наявному у матеріалах справи розрахунку, загальна потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілою складає 303749,42 грн. (а.с.9).

Відповідачем не подано заперечення щодо правильності його обчислення.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно з ч.ч.1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, враховуючи наведене суд вважає, що вимоги позивача про стягнення з відповідача заявленої суми капіталізованих платежів є правомірними та обґрунтованими.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судом на встановлено таких витрат суб`єкта владних повноважень, а тому сплачений судовий збір не підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Управління агропромислового розвитку Гайворонської районної державної адміністрації (вул. Героїв Майдану, 5, м. Гайворон, Кіровоградська область, 26300, код ЄДРПОУ 00731979) капіталізовані платежі в сумі 303 749,42 грн. на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області (вул. Михайлівська, 64, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 41316824).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України. Відповідно до підпункту 15.5 п.15 Розділ VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. Пасічник

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2020
Оприлюднено14.03.2020
Номер документу88173189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/518/20

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Рішення від 13.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні