Ухвала
від 12.03.2020 по справі 815/409/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/409/18

У Х В А Л А

12 березня 2020 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стефанова С.О.,

за участю секретаря судового засідання - Мельника Ю.В,

представника позивача - Горбачової І.М. (законний представник малолітнього),

представника відповідача - Неруш А.Ю.,

розглянувши в підготовчому засіданні клопотання законного представника позивача щодо залучення до участі у справі в якості другого відповідача - виконавчий комітет Одеської міської ради у справі за позовом законного представника малолітнього ОСОБА_1 - ОСОБА_2 до Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Департаменту освіти та науки Одеської міської ради про встановлення відсутності компетенції (повноважень) Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради в частині встановлення заборони відвідування навчально-виховних закладів не щеплених дітей, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом законного представника малолітнього ОСОБА_1 - ОСОБА_2 до Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради; Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №154 Одеської міської ради Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Департаменту освіти та науки Одеської міської про визнання протиправним та нечинним положення рішення п.6.2 Протоколу №22 від 28.12.2017 року позачергового засідання Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради, а саме: в частині Заборонити відвідування навчально-виховних закладів не щеплених проти кору дітей ; визнання протиправним та скасування п.1.3 Наказу від 12.01.2018 року №17-ОД завідуючого Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №154 Одеської міської ради, яким ОСОБА_1 2014 р.н. було заборонено відвідувати дошкільний навчальний заклад та допустити ОСОБА_1 до навчально-виховного процесу у Одеському дошкільному навчальному закладі Ясла-садок №154 Одеської міської ради.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2018 року, у задоволенні позовної заяви законного представника малолітнього ОСОБА_1 ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 до Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради (місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Артилерійська,1/1), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Департаменту освіти та науки Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 02145398, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Канатна,134) про встановлення відсутності компетенції (повноважень) Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради в частині встановлення заборони відвідування навчально-виховних закладів не щеплених дітей, - відмовлено у повному обсязі.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 січня 2020 року:

- касаційну скаргу законного представника малолітнього ОСОБА_1 - ОСОБА_2 задоволено частково;

- рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2018 року скасовано, справу направлено до Одеського окружного адміністративного суду на новий розгляд.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду. Розгляд справи вирішено проводити в порядку загального позовного провадження. Підготовче засідання по справі призначено на 12 березня 2020 року.

В підготовчому засіданні 12 березня 2020 року законний представник позивача заявила клопотання про залучення до участі у справі в якості другого відповідача - виконавчий комітет Одеської міської ради.

Представник відповідача відносно залучення другого відповідача - заперечувала та зазначила щодо необхідності залучення виконавчого комітету Одеської міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Згідно з ч.ч.3, 4 ст.48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Частиною 6 ст.48 КАС України встановлено, що після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Суд зазначає, що предметом спору в даній справі є, зокрема, прийнятті на позачерговому засіданні Комісії рішення (підпункти 6.1 та 6.2 протоколу Комісії №22 від 28 грудня 2017 року) в частині Заборонити відвідування навчально-виховних закладів нещеплених проти кору дітей та визнання дій Комісії протиправними в частині встановлення заборони прийому до дошкільних навчальних закладів та шкіл дітей, які не отримали профілактичні щеплення та заборони відвідування навчально-виховних закладів цієї категорії дітей.

Направляючи на новий розгляд дану адміністративну справу, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 30 січня 2020 року по справі №815/409/18 зазначив, що поза увагою судів залишилося з`ясування питання чи є відповідач - Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради суб`єктом владних повноважень з огляду на встановлену судами можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії щодо встановлення заборони відвідування навчально-виховних закладів дітей, які не отримали профілактичні щеплення, та заборони прийом до дитячих навчальних закладів та шкіл нещеплених проти кору дітей.

Відповідно до вимог Положення №272 Комісія є постійно діючим органом, який утворюється виконавчим комітетом Одеської міської ради для координації діяльності органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них на території міста. Головою Комісії є міський голова. Посадовий склад Комісії затверджується рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради, на основі пропозицій виконавчих органів Одеської міської ради, територіальних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, розташованих на території міста. Персональний склад Комісії затверджується головою Комісії.

Таким чином, враховуючи те, що Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій є постійно діючим органом виконавчого комітету Одеської міської ради та не є відокремленою юридичною особою, а також враховуючи зауваження Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду викладені в постанові від 30 січня 2020 року по справі №815/409/18, суд приходить до висновку про обґрунтованість клопотання законного представника малолітнього ОСОБА_1 - ОСОБА_2 та наявність підстав для залучення до участі у справі в якості другого відповідача - виконавчого комітету Одеської міської ради.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.181 КАС України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.

Керуючись ст.ст.9, 48, 181, 241-246, 255, 294-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Клопотання законного представника позивача про залучення до участі у справі в якості другого відповідача - виконавчий комітет Одеської міської ради - задовольнити.

Залучити до участі у справі в якості другого відповідача - виконавчий комітет Одеської міської ради (пл. Думська, 1, м. Одеса, 65026).

Розгляд адміністративної справи розпочати спочатку.

Призначити підготовче засідання по справі на 31 березня 2020 року о 10 год. 00 хв. у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 14, у залі судових засідань №30.

Надати виконавчому комітету Одеської міської ради строк для подання відзиву на позов - протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Повідомити про необхідність подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, заперечень та пояснень до суду із доказами їх надіслання (надання) іншим учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Повний текст ухвали складено та підписано суддею 13 березня 2020 року.

Суддя С.О. Стефанов

Дата ухвалення рішення12.03.2020
Оприлюднено14.03.2020
Номер документу88173528
СудочинствоАдміністративне
Сутьвстановлення відсутності компетенції (повноважень) Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Одеської міської ради в частині встановлення заборони відвідування навчально-виховних закладів не щеплених дітей

Судовий реєстр по справі —815/409/18

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 31.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 05.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 31.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні