Рішення
від 13.03.2020 по справі 520/14537/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 березня 2020 р. № 520/14537/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8,м. Харків,61013, код ЄДРПОУ38631015) до Комунального закладу "Малорогозянський ліцей" Золочівської селищної ради (вул. Мічуріна, буд. 22,с. Мала Рогозянка,Золочівський район, Харківська область,62243, код ЄДРПОУ25753096) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, за адресою: Харківська область, Золочівський район, с. Мала Рогозянка, вул. Мічуріна, буд. 22, зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим зобов`язати керівництво КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог було зазначено, що З І8.12.2019 року по 23.12.2019 року Золочівським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ЗОЛОЧІВСЬКОІ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, за адресою: Харківська область. Золочівський район, с. Мала Рогозянка, вул. Мічуріна, буд. 22.

Перевірка проводилась у відповідності до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері сподарської діяльності , дорученням Прем`єр - міністра України від 11.12.2019 року № 44205/1 /1-1.9, наказу від 17.12.2019 року №43 Про проведення позапланових перевірок об`єктів , посвідчення на проведення перевірки від 18.12.2019 року №247 Золочівського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

Відповідно до вимог пункту 6 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , в останній день позапланового заходу державного нагляду (контролю) - 23.12.2019 року керівництву КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ було вручено (надано) акт №196 складений за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки .

В ході перевірки будівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНО! РАДИ, за адресою: Харківська область, Золочівський район, с. Мала Рогозянка, вул. Мічуріна, буд. 22, було встановлено, що вони експлуатуються з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей (підтверджується Актом), а саме: Не виконано вогнезахисну обробку дерев`яних елементів дахових конструкцій будівлі, (підтверджується відсутністю акта виконаних робіт;) Не виконано захист будівлі, зовнішніх установок, від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, (підтверджується відсутністю акта виконаних робіт;) Всі приміщення не обладнано системами протипожежного захисту (пожежною сигналізацією), (підтверджується відсутністю акта виконаних робіт;) Коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, (підтверджується відсутністю евакуаційного освітлення).

Проаналізувавши наведене, суд вказує, що відповідно до вимог пункту 12 частини 1 статті 67, частини 2 статті 68, частин 1 та 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки у разі встановлення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації об`єктів, будівель, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг.

Також, вимогами частини 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , передбачено, що на підставі акта перевірки, у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, ДСНС України або її територіальний орган звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг. При цьому, Наявність припису, складеного на підставі акта перевірки, не позбавляє ДСНС України або її територіальний орган права звернення до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) при наявності порушень, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей .

Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України та частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Також, в частині 4 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності зазначено, що Виключно законами встановлюються вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності .

Згідно вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; - порушення таких вимог зазначено в Акті, з посиланнями на Правила пожежної безпеки в Україні, що затверджені наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; - тобто нездійснення заходів по захисту людей від небезпечного впливу вже виниклої надзвичайної ситуації на об`єкті, які також вказані в Акті.

При дослідженні наданих матеріалів справи, судом встановлено, що згідно висновків Акту перевірки порушення відповідачем не усунено.

Проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку про наявність підстав для припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, не підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 243, 244,245,246КАС України , суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8,м. Харків,61013, код ЄДРПОУ 38631015) до Комунального закладу "Малорогозянський ліцей" Золочівської селищної ради (вул. Мічуріна, буд. 22,с. Мала Рогозянка,Золочівський район, Харківська область,62243, код ЄДРПОУ 25753096) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду- задовольнити.

До повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, за адресою: Харківська область, Золочівський район, с. Мала Рогозянка, вул. Мічуріна, буд. 22, зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим зобов`язати керівництво КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МАЛОРОГОЗЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ЗОЛОЧІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2020
Оприлюднено16.03.2020
Номер документу88174001
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14537/19

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Рішення від 13.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні