Рішення
від 11.03.2020 по справі 520/12046/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 березня 2020 р. № 520/12046/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Зінченко А.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, буд. 21, 8-9 пов.,м. Харків,61145, код 39792822) та Державного кадастрового реєстратора Савран Олесі Юріївни Міськрайонного управління Держгеокадастру в Ізюмському районі та м.Ізюм Харківської області, 64309,Харківська область, м.Ізюм, вул.Пушкінська,31) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом в якому, після уточнення позовних вимог просив суд зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області та Державного кадастрового реєстратора Савран Олесю Юріївну вжити всі необхідні заходи для виправлення технічних помилок, допущених у Державному земельному кадастрі при внесенні відомостей про ділянки, розташовані на одному полі з ділянкою позивача, чим забезпечити усунення перетину ділянки позивача номер 322883000:04:000:0603 з сусідніми ділянками номер 6322883000:04:000:0265 та номер 6322883000:04:000:0496.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що при державній реєстрації належної йому земельної ділянки було допущено помилки, що призвело до перетину площ сусідніх земельних ділянок з площею земельної ділянки позивача.

В судове засідання позивач та представник позивача не прибули, але надали до суду заяву, в якій позов підтримали у повному обсязі, просили його задовольнити, справу розглядати за їх відсутності.

Представник відповідача ГУ Держгеокадастру в судове засідання не прибула, надала відзив на позов, в задоволенні позовних вимог просила відмовити.

Державний кадастровий реєстратор Савран О.Ю. в судове засідання не прибула, надала до суду відзив на позов, в задоволенні позовних вимог просила відмовити, просила справу розглядати за її відсутності.

Враховуючи вищевикладене та керуючись вимогами ч.3 ст.194 КАС України, суд приходить до висновку про розгляд справи в письмовому провадженні.

Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Матеріалами справи підтверджено, що 22.08.2018 року ОСОБА_1 звернувся до Міськрайонного управління в Ізюмському районі та м. Ізюм Головного управління Держгеокадастру у Харківській області із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки площею 8,2629 га, яка розташована за адресою: Харківська область, Ізюмський район, Заводська сільська рада.

Рішенням Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління в Ізюмському районі та м. Ізюм Головного управління Держгеокадастру у Харківській області № РВ-6301688852018 від 04.09.2018 р. відмовлено у внесенні відомостей про вищезазначену земельну ділянку до Державного земельного кадастру у зв`язку з перетином такої ділянки із земельною ділянкою з кадастровим номером 6322883001:01:001:0266 (площа співпадає на 0,1011 %) та із земельною ділянкою з кадастровим номером 6322883000:04:000:0496 (площа співпадає на 5,7979 %).

Але 08.01.20209 року за заявою ОСОБА_1 від 26.12.2019 року здійснено державну реєстрацію земельної ділянки.

Статтею 193 ЗК передбачено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Згідно зі ст. 196 ЗК склад відомостей Державного земельного кадастру визначається законом.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру врегульовані Законом № 3613.

Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера (ст. 1 Закону № 3613).

Відповідно до ч. З ст. 5 Закону № 3613 порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Пунктом 67 Порядку № 1051 встановлено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі ті відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр та цього Порядку.

В силу ч. 8 ст. 9 Закону № 3613 державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державним кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за міцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значена Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

Відповідно до ч. 2, 4-6 ст. 24 Закону № 3613 державна реєстрація земель - ї ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги ж таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земель відносин.

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Абзацом 2 ч. З ст. 23 Закону № 3613 визначено, що перевірка відповідності наданого електронного документа наявним даним Державного земельного кадастру та встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа здійснюється Державним кадастровим реєстратором, уповноваженим здійснювати внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, протягом строку, встановленого статтею 21 цього Закону для їх внесення.

За пунктом 73, 74 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру: розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку; за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91 - 137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14.

Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність: даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів); вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;даним документації із землеустрою та оцінки земель.

У разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16;повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки (п. 1Г Порядку № 1051).

У протоколі проведення перевірки електронного документа зазначаються: дата та номер протоколу; реєстраційний номер заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; вид та назва документації із землеустрою та оцінки земель; відомості про замовника документації із землеустрою, зазначені у підпункті 3 пункту 72 цього Порядку; кадастровий номер (за наявності) та місцезнаходження земельної ділянки або дані про інший об`єкт Державного земельного кадастру, щодо якого вносяться відомості (зміни до них) згідно з відповідною заявою; відомості про розробника документації із землеустрою та оцінки земель: відомості про невідповідність даних електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку; викопіювання з кадастрової карти (плану) відповідної адміністративно - територіальної одиниці з нанесенням на ньому контурів об`єктів перевірки; прізвище та ініціали Державного кадастрового реєстратора, що провів перевірку електронного документа.

Протокол проведення перевірки підписується Державним кадастровим реєстратором та засвідчується його печаткою (п. 78 Порядку № 1051).

Як вбачається з матеріалів справи Державним кадастровим реєстратором було дотримано вимог Закону № 3613 та Порядку № 1051, а саме прийняте рішення про відмову у внесенні відомостей про земельну ділянку у Державний земельний кадастр через невідповідність електронного документа установленим п 74 Порядку № 1051 вимогам (даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним індексних кадастрових карт (планів відомостям про інші об`єкти Державного земельного кадастру, їх кількісним якісним характеристикам та відомостям про значення оцінки земельної ділянки . за результатами чого було складено протокол № ПП-6300857392018 проведення перевірки електронного документа, як того вимагає п. 78 Порядку № 1051 та складено висновок щодо перевірки електронного документа.

Також суд вказує, що відповідно до ч. 1 ст. 21 ЗУ Про Державний земельний кадастр відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі, зокрема, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Згідно з ч. 4 ст. 24 ЗУ Про Державний земельний кадастр для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються, серед іншого, оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Відповідно до ст. 28 ЗУ Про землеустрій розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією.

З аналізу наведених приписів вбачається, що відомості про земельну ділянку вносяться до Державного земельного кадастру виключно на підставі технічної документації із землеустрою.

Разом з тим, взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором. У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою розробники документації несуть відповідальність, передбачену договором і законом.

Крім цього, відповідно до п. 139 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Тобто, Порядком ведення Державного земельного кадастру передбачено певний алгоритм дій заінтересованої особи у разі виявлення технічної помилки, допущеної при веденні Державного земельного кадастру.

Натомість, позивач посилається на приписи ЗУ Про Державний земельний кадастр , згідно з якими виправлення помилок у Державному земельному кадастрі здійснює Державний кадастровий реєстратор. Проте, останнім не врахованого того, що процедура виправлення помилок у Державному земельному кадастрі передбачає і певні дії заінтересованої особи.

Статтею 37 Закону України Про Державний земельний кадастр передбачено наступне, а саме:

У разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.

У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.

Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.

Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.

Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.

Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.

В рамках цих приписів Управлінням направлено офіційного листа та повідомлено заінтересованих осіб про необхідність усунути перетин між земельними ділянками кадастровий номер 6322883000:04:000:0603 і кадастровий номер 6322883000:04:000:0496 (копія листа від 21.01.2020 №28-20-0.23,021-30/122-20 надана до матеріалів справи).

Підписаний усіма сторонами акт погодження меж земельної ділянки від 26.06.2018 року, який є невід`ємною складовою документації із землеустрою Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва гр. ОСОБА_2 що розташована за межами населеного пункту на території Заводської сільської ради Ізюмського району Харківської області , яка розроблена ТОВ ЕНЕРГОСИНТЕЗ код ЄДРПОУ 31234720, підтверджує відсутність претензій як з боку власників сусідніх земельних ділянок так і з боку, безпосередньо, Позивача. Підписання цього акту ОСОБА_1 та сусідніми власниками земельних ділянок свідчить про те, що всі ці особи згодні з розташуванням і контурами відведеної території. Акт погодження меж земельної ділянки оформляється ліцензованою проектною організацією в ході розробки землевпорядної документації.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку про безпідставність заявлених позовних вимог, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, буд. 21, 8-9 пов., м. Харків,61145, код ЄДРПОУ 39792822) та Державного кадастрового реєстратора Савран Олесі Юріївни Міськрайонного управління Держгеокадастру в Ізюмському районі та м.Ізюм Харківської області, 64309,Харківська область, м.Ізюм, вул.Пушкінська ,31) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Зінченко А.В.

Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено14.03.2020
Номер документу88174061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12046/19

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 21.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 05.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні