ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2020 року м. Київ № 826/6171/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців
Печерської районної в місті Києві державної адміністрації
про зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, в якому просить зобов`язати внести зміни до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика Сєвєрная , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо виключення відомостей про ОСОБА_1 як керівника юридичної особи.
Ухвалами від 15.06.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду.
У судовому засіданні суд ухвалив продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач звернулась до державного реєстратора з заявою про внесення змін до відомостей про юридичну особу, до якого додано необхідний пакет документів, а відповідачем безпідставно відмовлено у проведенні реєстраційних дій.
Відповідачем подано заперечення на позов, в яких зазначається, що позивачем додано до заяви документи, що не відповідають вимогам законодавства, а саме: протокол загальних зборів підприємства не містив нотаріального посвідчення підписів, у зв`язку з чим розгляд документів було зупинено та надано заявнику строк для усунення недоліків, а у подальшому - відмовлено у проведенні реєстраційних дій у зв`язку з їх не усуненням.
Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 звернулась до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації з заявою від 12.04.2017 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно зміни керівника юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика Сєвєрная - Мірошниченко Тетяну Володимирівну на Савенка Віктора Івановича.
До зазначеної заяви згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, позивачем надано рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника, копію платіжного доручення з відміткою банку, наказ від 28.02.2017 № 13-К, наказ від 01.03.2017 № 14-К.
26.04.2017 державним реєстратором внесено запис про відмову у проведенні реєстраційної дії відповідно до пункту 4 частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", оскільки не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Позивач, вважаючи, що державний реєстратор зобов`язаний внести до реєстру зміни щодо керівника юридичної особи, звернувся до суду з відповідним позовом.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються положеннями Закону України від 15.05.2003 № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 9 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі відповідних заяв про державну реєстрацію;
Згідно з частиною першою статті 14 Закону № 755-IV документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
Частиною четвертою цієї статті визначено, що документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.
Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
У свою чергу вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації визначені частиною першої статті 15 Закону № 755-IV.
Так, пунктом 6 цієї частини передбачено, що рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Позивач звернулась до державного реєстратора з заявою про зміну керівника юридичної особи на ОСОБА_2 .
При цьому, до заяви було додано протокол загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика Сєвєрная (код ЄДРПОУ 31255912) від 28.02.2017 № 28/02/17, копія якого також додана позивачем до матеріалів справи.
У зазначеному протоколі міститься рішення про звільнення з посади директора ОСОБА_1 та призначити на посаду ОСОБА_2 . Водночас, підписи учасників загальних зборів нотаріально не засвідчені, що суперечить вимогам до документів, що подаються для державної реєстрації, встановленим статтею 15 Закону № 755-IV.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 27 Закону № 755-IV невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення (частина третя статті 27 Закону № 755-IV).
Пунктом 4 частини першої статті 28 Закону № 755-IV визначено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні реєстраційної дії, якщо не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Таким чином, у ході розгляду справи судом встановлено, що позивачем подано для проведення державної реєстрації документи, що не відповідають встановленим законодавством вимогам, у зв`язку з чим їх розгляд було правомірно зупинено та надано строк для усунення недоліків. Надалі, державним реєстратором було прийняте обґрунтоване рішення про відмову у вчиненні реєстраційної дії, у зв`язку з чим підстави для зобов`язання відповідача внести зміни до відомостей про юридичну особу відсутні.
Керуючись статтями 139, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (01010, м. Київ, вул. Омеляновича-Павленка, 19) - відмовити повністю.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2020 |
Оприлюднено | 15.03.2020 |
Номер документу | 88185503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні