Рішення
від 16.03.2020 по справі 826/10290/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 березня 2020 року м. Київ № 826/10290/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс

до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс звернулося до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 243 від 22.02.2018 про визнання порушення та оголошення попередження Товариству з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс .

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на закони України Про телебачення і радіомовлення , Про телекомунікації , Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення , Інструкцію про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затверджену рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 08.02.2012 № 115, та зазначає про протиправність рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 243 від 22.02.2018 про визнання порушення та оголошення попередження Товариству з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс", оскільки Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення порушено порядок проведення моніторингу телерадіопрограм. Також позивач вказує, що послуги багатоканальної телемережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) надає лише Товариство з обмеженою відповідальністю "Зеонбуд".

Від відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач посилається на закони України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення , Про телебачення і радіомовлення та зазначає про правомірність рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 243 від 22.02.2018 про визнання порушення та оголошення попередження Товариству з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс", оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" повинно здійснювати загальнонаціональне телемовлення MX-5 у стандарті мовлення DVB-T2 (MPEG-4), з використанням ресурсу багатоканальної телемережі Товариства з обмеженою відповідальністю "Зеонбуд" відповідно до умов ліцензії на мовлення та угоди з оператором багатоканальної телемережі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення видано Товариству з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" ліцензію на мовлення серії НР № 00476-м з вихідними даними: логотип - Вінтаж ТВ ; вид мовлення - багатоканальне; періодичність, час, обсяги мовлення - 24 години на добу; територія розповсюдження програм - загальнонаціональне; загальні характеристики каналу мовлення, мережі мовлення, багатоканальної телемережі - багатоканальна телемережа МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) ТОВ Зеонбуд , м.Київ, згідно з додатком 3 до ліцензії, оператор телекомунікацій - ТОВ Зеонбуд , м. Київ.

Строк дії Ліцензії з 26.08.2011 по 26.08.2018.

На виконання рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 16.11.2017 № 2211 та наказу голови Національної ради від 21.12.2017 № 5а/465, відповідно до посвідчення на проведення перевірки від 21.12.2017 № 427, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення у період з 30 по 31 січня 2018 року проведено планову виїзну перевірку діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс у зв`язку із закінченням терміну дії ліцензії.

За результатами проведеної планової виїзної перевірки Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення складено акт № 36 від 31.01.2018, яким встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс має здійснювати загальнонаціональне багатоканальне телемовлення МХ-5 у стандарті мовлення DVB-T2 (MPEG-4), з використанням ресурсу багатоканальної телемережі ТОВ Зеонбуд , м. Київ, відповідно до умов ліцензії на мовлення НР № 00476-м від 26.08.2011 та угоди з оператором багатоканальної телемережі, проте за результатами моніторингу від 26.01.2018 здійсненого у рамках підготовки до проведення планової виїзної перевірки, зафіксовано відсутність мовлення ТОВ Корона Санрайс , м. Київ, у багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті мовлення DVB-T2 (MPEG-4), що є порушенням частини сьомої статті 27 та пункту а) частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

За результатами розгляду акту перевірки Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення № 243 від 22.02.2018 (протокол № 5), яким визнано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" частини сьомої статті 27 та пункту а) частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення , Товариству з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" оголошено попередження та зобов`язано ліцензіата Товариство з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" протягом місяця з дня прийняття цього рішення привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.

Вважаючи зазначене рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Спірні відносини, що склались між сторонами регулюються Конституцією України, Законом України "Про телебачення і радіомовлення", який відповідно до Конституції України та Закону України "Про інформацію" регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до визначень, наведених у частині першій статті 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" багатоканальна телемережа (ефірна або кабельна) - телекомунікаційна мережа загального користування, призначена для передавання телерадіопрограм, а також надання інших телекомунікаційних і мультимедійних послуг, здатна забезпечити одночасну трансляцію більше ніж однієї телерадіопрограми і може інтегруватися з іншими телекомунікаційними мережами загального користування; ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж; ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж; ліцензійні вимоги - кваліфікаційні, організаційні, технічні, технологічні, фінансово-економічні, особливі вимоги до телерадіоорганізацій, які мають на меті отримання ліцензії на мовлення; мовлення (телерадіомовлення) - створення (комплектування та/або пакетування) і розповсюдження програм, пакетів програм, передач з використанням технічних засобів телекомунікацій для публічного приймання за допомогою побутових теле- та радіоприймачів у відкритий спосіб чи за абонентну плату на договірних засадах; оператор багатоканальної телемережі - суб`єкт господарювання (юридична або фізична особа), який здійснює обслуговування та технічну експлуатацію багатоканальної телемережі відповідно до вимог Закону України "Про телекомунікації", без права надання програмної (інформаційної) послуги; умови ліцензії - визначені ліцензією на мовлення та додатками до ліцензії організаційні, технологічні та змістовні характеристики мовлення, а також організаційно-технічні, фінансові, інвестиційні зобов`язання організації-ліцензіата.

Частиною сьомою статті 27 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії. Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій, а в разі їх порушення - застосовує штрафні санкції відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з пунктом "а" частини першої статті 59 наведеного Закону телерадіоорганізація зобов`язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії.

Відповідно до частини першої статті 70 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог, зокрема, законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.

Порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення визначає Інструкція про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затверджена рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 08.02.2012 № 115 (у редакції рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 09.11.2017 № 2127).

Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Інструкції № 115 Національна рада здійснює наглядові повноваження, зокрема шляхом здійснення моніторингу телерадіопрограм, а також проведення перевірок (планових або позапланових, виїзних або безвиїзних).

Плановою перевіркою телерадіоорганізації вважається перевірка діяльності телерадіоорганізації, яка проводиться через рік з дати видачі ліцензії на мовлення або у зв`язку із закінченням строку дії ліцензії та передбачена планом проведення перевірок.

Разом з тим, положеннями Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, затвердженої рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 08.02.2012 № 115 (в редакції, яка діяла на час призначення перевірки), визначено, що планові перевірки здійснюються відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, який затверджується рішенням Національної ради до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому (пункт 2.2 розділу ІІ). Планові та позапланові перевірки здійснюються за рішенням Національної ради (пункт 2.4 розділу ІІ). На підставі цього рішення видається наказ голови Національної ради про призначення перевірки (пункт 2.5). На підставі рішення та наказу оформлюється посвідчення на проведення перевірки, яке підписується головою Національної ради і засвідчується печаткою (пункт 2.6).

Наведене свідчить, що підставою для проведення планової перевірки є рішення Національної ради щодо включення суб`єкта господарювання до плану проведення перевірок. При цьому, з 05.01.2018 (дата набрання чинності змінами до Інструкції) однією з умов для проведення планових перевірок визначено закінчення строку дії ліцензії.

Як встановлено судом, рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 2211 від 16.11.2017 (протокол № 38) затверджено План проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України на перший квартал 2018 року, до якого включено в тому числі Товариство з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс .

21.12.2017 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято наказ № 5а/465 про призначення з 30.01.2018 по 31.01.2018 планової перевірки діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс .

Листом від 21.12.2017 № 234 позивача повідомлено про проведення перевірки.

З урахуванням наведеного суд приймає до уваги доводи відповідача, що планова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс проведена у зв`язку із включенням товариства до плану проведення перевірок, а не у зв`язку із виявленням Національною радою під час проведення моніторингу телерадіопрограм ознак порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії.

Разом з тим, як встановлено судом, підставою для висновків відповідача про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс умов ліцензії став акт моніторингу телепрограм Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс від 29.01.2018, відповідно до якого 26.01.2018 з 00:00:00 по 24:00:00 за ліцензійними показниками: у багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті мовлення DVB-T2 (MPEG-4) мовлення не зафіксовано.

Статтею 13 Закону України "Про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення" встановлено, що Національна рада, поміж іншого, здійснює нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення; офіційний моніторинг телерадіопрограм.

Згідно з пунктом 2 розділу І та розділом ІІ Інструкції № 115 в редакції рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 09.11.2017 № 2127, моніторинг - комплекс заходів, спрямованих на фіксацію і аналіз мовлення або програмної послуги, який здійснюється шляхом запису, перегляду (прослуховування) телерадіопрограм, що розповсюджуються ліцензіатами.

Об`єктами моніторингу є телерадіопрограми, які транслюються (ретранслюються) на території України, та телерадіопрограми, що надаються у складі програмної послуги.

Уповноваженими особами, які здійснюють моніторинг, є: представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, працівники секретаріатів представників Національної ради, а також працівники відповідних структурних підрозділів Національної ради, до посадових обов`язків яких належить здійснення моніторингу.

Залежно від мети здійснення розрізняють такі види моніторингу:

комплексний - здійснюється для дослідження всіх параметрів програми впродовж обсягу часу, визначеного ліцензією на мовлення, або надання програмної послуги ліцензіатом;

тематичний - здійснюється для дослідження певних параметрів телерадіопрограми або програмної послуги;

вибірковий - здійснюється для дослідження мовлення ліцензіата у визначені проміжки ефірного часу.

Моніторинг телерадіопрограм телерадіоорганізацій передбачає:

запис та збереження телерадіопрограм спеціалізованим технологічним обладнанням для приймання, запису і зберігання телерадіопрограм;

перегляд (прослуховування) записаних телерадіопрограм;

аналіз отриманих результатів і складання акта моніторингу;

зберігання записів телерадіопрограм (за необхідності).

Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється шляхом встановлення їх переліку, кількості, черговості, технології та порядку розповсюдження, визначеного законодавством України та Національною радою. Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється уповноваженими особами Національної ради: за адресою головної (базової) станції, ретрансляторів, передавачів, мультиплексу або за адресою абонента.

На письмову вимогу Національної ради ліцензіат надає запис телерадіопрограм або їх частин (передач), які транслювались або ретранслювались ліцензіатом у повній та незмінній формі, який зберігається протягом строку, передбаченого чинним законодавством.

В акті моніторингу телерадіопрограм телерадіоорганізації зазначають:

найменування телерадіоорганізації;

номер ліцензії;

технічні параметри мовлення;

вихідні дані (логотип, позивні);

дату мовлення ліцензіата, що є предметом моніторингу;

час початку програм (передач) (за необхідності);

елементи програмного наповнення (за необхідності);

назву програм (передач) (за необхідності);

мову програм (передач) (за необхідності);

жанр (тип) програм (передач) (за необхідності);

програми (передачі) власного виробництва (за необхідності);

національний/іноземний аудіовізуальний продукт (за необхідності);

хронометраж програм (передач) (за необхідності);

посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;

дату складання акта моніторингу;

іншу інформацію залежно від предмета та виду моніторингу.

В акті моніторингу телерадіопрограм провайдера програмної послуги зазначають:

найменування провайдера програмної послуги;

номер ліцензії;

місцезнаходження ліцензіата;

місце здійснення моніторингу;

дату та час моніторингу;

технологію розповсюдження програм;

перелік програм у складі програмної послуги;

загальну кількість програм для ретрансляції;

кількість програм універсальної програмної послуги;

кількість програм, що не передбачені ліцензією, але фактично ретранслюються;

кількість програм, що передбачені ліцензією, але фактично не ретранслюються;

кількість вітчизняних програм;

кількість, перелік програм і передач, щодо яких Національною радою прийнято рішення, що їх зміст не відповідає вимогам законодавства України, відповідно до статті 42 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", та які ретранслюються провайдером програмної послуги;

кількість, перелік програм і передач, заборонених та/або обмежених судом, та які ретранслюються провайдером програмної послуги;

кількість і перелік програм, які не входять до переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавству України;

посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;

іншу інформацію залежно від предмета і виду моніторингу.

Інформація, отримана під час моніторингу, може бути використана для:

повідомлення ліцензіатів про порушення ними законодавства та/або умов ліцензій;

підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів про стан телерадіомовлення в Україні та підготовки рішень Національної ради;

розгляду питань про факти порушень законодавства у сфері телебачення і радіомовлення;

проведення перевірок ліцензіатів.

З урахуванням наведеного суд зазначити, що основним завданням моніторингу є нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями ліцензійних умов, норм чинного законодавства у сфері телебачення і радіомовлення, виконання рішень Національної ради та норм регулятивних нормативно-правових актів.

З матеріалів справи вбачається, що Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення видано ТОВ Корона Санрайс ліцензію на мовлення серії НР №00476-м (а.с.9), логотип - Вінтаж ТВ , вид мовлення - багатоканальне, періодичність, час, обсяги мовлення - 24 години на добу, територія розповсюдження програм - загальнонаціональне, загальні характеристики каналу мовлення, мережі мовлення, багатоканальної телемережі - багатоканальна телемережа МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) ТОВ Зеонбуд , м.Київ, згідно з додатком 3 до ліцензії, оператор телекомунікацій - ТОВ Зеонбуд , м.Київ. Строк дії ліцензії з 26.08.2011 по 26.08.2018.

Відповідно до додатку 3 до ліцензії на мовлення серії НР №00476-м від 26.08.2011 для мовлення в багатоканальних телемережах та для багатоканального мовлення оператором телекомунікацій, що здійснює обслуговування і експлуатацію телемережі є ТОВ Зеонбуд , м.Київ, місцезнаходження головної станції багатоканальної мережі - вул. Дорогожицька, 10, м. Київ.

Згідно з додатком 5 до ліцензії на мовлення серії НР №00476-м від 26.08.2011 ТОВ Корона Санрайс , м. Київ, здійснює мовлення з використанням ресурсу багатоканальної мережі ТОВ Зеонбуд , м.Київ, відповідно до умов ліцензії на мовлення та угоди з оператором багатоканальної мережі.

Додатком 5 до ліцензії на мовлення серії НР №00476-м від 26.08.2011 встановлено організаційно-технічні зобов`язання, зокрема: оператор телекомунікацій - ТОВ Зеонбуд , м. Київ; стандарт мовлення DVB-T2 (MPEG-4), розподільча здатність SD; ТОВ Корона Санрайс , м.Київ, зобов`язано власними силами забезпечити доставку своєї програми до головної станції провайдера багатоканальної телемережі, що знаходиться за адресою: вул. Дорогожицька, 10, м. Київ.

Таким чином, умовами ліцензії на мовлення серії НР № 00476-м від 26.08.2011 передбачено обов`язок позивача власними силами забезпечити доставку своєї програми до головної станції провайдера багатоканальної телемережі ТОВ Зеонбуд (оператор телекомунікацій), що знаходиться за адресою: вул.Дорогожицька, 10, м.Київ.

При цьому, як встановлено постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 у справі № 826/4026/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення, яка залишена без змін постановою Верховного Суду від 12.12.2019, 21.07.2011 року між ТОВ Корона Санрайс (замовник) та ТОВ Зеонбуд (виконавець) укладено договір №217/2107Н предметом якого є надання виконавцем замовнику телекомунікаційних послуг з розповсюдження в цифровому форматі (DVB-T2 / MPEG-4) телевізійної програми замовника, а саме телевізійної програми Вінтаж у повному обсязі та без будь-яких змін аудіо-візуального ряду на каналі мовлення багатоканальної телемережі в складі передавальних станцій, відповідно до додатку №2 до цього договору, розбудованої виконавцем відповідно до умов чинних ліцензій: НР №0866-п, НР №0867-п, НР №0868-п, НР №0869-п, виданих виконавцю Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (п.1.1 договору). Виконавець зобов`язаний вчасно та якісно надавати замовнику послуги власними та залученими технічними засобами; надавати послуги за наступними стандартами: DVB-T2; MPEG-4 для відео; MPEG-1 для аудіо (п.п.2.1.1, 2.1.2 договору). Замовник зобов`язаний власними силами забезпечити доставку програми до головної станції мультиплексування виконавця, що знаходиться за адресою: вул.Дорогожицька, 10, м.Київ, Україна (п.2.2.1 договору). Відповідно до п.п. 2.2.2, 2.2.3 договору замовник зобов`язаний забезпечити на вході головної станції мультиплексування виконавця, розташованої за адресою: вул.Дорогожицька, 10, м.Київ, Україна: сигнал електричного SDI, що включає відео та мультиплексований AES/EBU аудіо, згідно наведених стандартів. Здійснювати мовлення програми згідно з ліцензією на мовлення.

З наведеного вбачається, що обов`язок ТОВ Корона Санрайс з доставки своєї програми відповідно до умов ліцензії на мовлення та договору з оператором телекомунікацій, виконується шляхом забезпечення доставки відповідного сигналу програми Вінтаж ТВ до головної станції мультиплексування ТОВ Зеонбуд , розташованої за адресою: вул. Дорогожицька, 10, м. Київ. В той же час, доставку програми кінцевому споживачу здійснює оператор багатоканальної телемережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) ТОВ Зеонбуд , м.Київ.

Під час розгляду даної справи, на підтвердження виконання умов та вимог ліцензії на мовлення серії НР №00476-м від 26.08.2011 ТОВ Корона Санрайс надало до суду лист Концерну радіомовлення, радіозв`язку та телебачення від 25.01.2018 № 248/11-07, відповідно до якого апаратна Центру контролю і управління радіомовленням та телебаченням Концерну РРТ отримує телевізійний сигнал програми Вінтаж-ТВ від апаратної ТОВ Корона Санрайс та забезпечує його доставку до обладнання провайдера багатоканальної мережі ТОВ Зеонбуд та зауважень до якості зображення та звуку телевізійного сигналу програми Вінтаж-ТВ не зафіксовано. Також позивачем надано виписки з ефірного журналу ТОВ Корона Санрайс та плей-лист від 26.01.2018.

В свою чергу, відповідачем під час розгляду справи не зазначено на якому етапі було проведено моніторинг: вихід сигналу програми від апаратної ТОВ Корона Санрайс , доставка сигналу програми до багатоканальної телемережі головної станції провайдера ТОВ Зеонбуд , вихід сигналу програми з багатоканальної телемережі головної станції провайдера ТОВ Зеонбуд , доставка сигналу програми до кінцевого споживача (абонента).

При цьому, відповідно до положень Інструкції № 115, моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється уповноваженими особами Національної ради: за адресою головної (базової) станції, ретрансляторів, передавачів, мультиплексу або за адресою абонента (пункт 5 розділу ІІ), проте як вбачається з акту моніторингу, моніторинг проведено в приміщенні Національної ради.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

В контексті наведеного суд зазначає, що під час розгляду справи відповідачем не доведено належними та допустимими доказами порушення позивачем законодавства у сфері радіомовлення та телебачення та як наслідок правомірність рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 243 від 22.02.2018, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс" визнано винним у порушенні умов ліцензії.

Разом з тим, суд вбачає за необхідне зазначити практику Європейського суду з прав людини з приводу надання оцінки всім доказам у даній справі.

Так, у справі "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04), рішення від 10 лютого 2010 року (набуло статусу остаточного 10 травня 2011 року), п. 58 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія А, № 303А, п. 29). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (див. рішення у справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" (Hirvisaari v. Finland), № 49684/99, п. 30, від 27 вересня 2001 року).

За таких обставин та з огляду на відсутність належних доказів на підтвердження доводів відповідача щодо порушення позивачем законодавства у сфері радіомовлення та телебачення, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс (вул. О.Довженка, 14, офіс 156, м. Київ, 03057, КОД ЄДРПОУ 37717473) до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, 2, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00063928) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 243 від 22.02.2018 про визнання порушення та оголошення попередження Товариству з обмеженою відповідальністю "Корона Санрайс".

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Корона Санрайс (вул. О.Довженка, 14, офіс 156, м. Київ, 03057, КОД ЄДРПОУ 37717473) судові витрати у розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, 2, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00063928).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено17.03.2020
Номер документу88204366
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —826/10290/18

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 23.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 23.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 16.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні