Рішення
від 05.03.2020 по справі 560/127/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/127/20

РІШЕННЯ

іменем України

05 березня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участю:секретаря судового засідання Голуб О.Р. представників позивача Сенгилевича Ю.М., Волоховської Л.П. представника відповідача Ступки Г.М. розглянувши адміністративну справу за позовом відділу освіти, культури, спорту і туризму Китайгородської сільської ради до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови № 88 від 12.12.2019 року про накладення штрафу за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин",

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області № 88 від 12.12.2019 року.

Свій позов позивач мотивує тим, що постановою відповідача № 88 від 12.12.2019 року на Китайгородську НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ накладено штраф у розмірі 33384 грн.

Позивач вважає таку постанову протиправною із таких підстав.

Відповідач провів плановий (позаплановий) захід державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами Китайгородського навчально-виховного комплексу у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ .

За результатами такого заходу, відповідач склав акт № 491 від 26 вересня 2019 року яким зафіксовано порушення Китайгородським навчально-виховним комплексом у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин та виніс припис № 115 від 27 вересня 2019 року про усунення порушень, встановлених проведеним заходом державного контролю.

08 листопада 2019 року відповідач за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами Китайгородського навчально-виховного комплексу у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , склав акт яким зафіксовано невиконання припису № 115 від 27 вересня 2019 року.

12 листопада 2019 року відповідач склав протокол про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , проте протокол нікому не був вручений. На вимогу надати копію протоколу для ознайомлення, відповідач відмовив.

Рішенням п`ятдесят дев`ятої (позачергової) сесії першого скликання Китайгородської сільської ради № 6 від 06 грудня 2019 року затверджено Статут Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району.

12 грудня 2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань внесено відомості про Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 39615235, керівник закладу-ОСОБА_3

12 грудня 2019 року відповідач прийняв постанову № 88, якою наклав на Китайгородський навчально-виховний комплекс у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ штраф у розмірі 33384 грн., незважаючи на те, що такий навчальний заклад був припинений, а ОСОБА_3, як керівник іншої юридичної особи-Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради не мав права бути присутнім при розгляді адміністративної справи та отримувати постанову про накладення штрафу, оскільки не був наділений такими повноваженнями.

Таким чином, на юридичну особу, діяльність якої уже була припинена в установленому чинним законодавством порядку, накладений штраф.

Крім того постанова про накладення штрафу не містить опису обставин, встановлених під час розгляду справи та доказів, що їх підтверджують, тобто із змісту постанови незрозуміло за які протиправні дії накладено штраф.

Недоліки які були встановлені відповідачем при проведенні контрольних заходів були усунуті.

Оскільки Китайгородський навчально-виховний комплекс у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ знаходився на балансі відділу освіти, культури, спорту і туризму Китайгородської сільської ради, а Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району знаходиться на балансі позивача, тому позивач вважає, що вправі звернутися до суду із даним позовом з метою захисту своїх прав.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 січня 2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю та надали пояснення суду за змістом позовної заяви.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, надавши пояснення за змістом відзиву на позовну заяву.

Зокрема представник відповідача зазначила, що на підставі щорічного плану державного контролю Держпродспоживслужби у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини на 2019 рік, спеціалістами Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області проведено планову перевірку Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ .

Перевірка проводилася на виконання Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів та Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .

Документи на проведення перевірки оформлені відповідно до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , а саме: видано наказ № 4248 від 23.09.2019 року та направлення № 4009 від 23.09.2019 року.

При проведенні перевірки спеціалістами виявленні порушення вимог Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів в зв`язку із чим за результатами перевірки складено акт № 491 від 26 вересня 2019 року.

27 вересня 2019 року Китайгородському НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ винесено припис № 115 про усунення порушень, встановлених проведеним заходом державного контролю із зазначенням термінів виконання.

В зв`язку із тим, що керівник Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ письмово не повідомив про виконання вимог припису № 115 від 27 вересня 2019 року, відповідач видав наказ про проведення позапланового заходу державного контролю з метою перевірки його виконання.

Позаплановою перевіркою виконання припису встановлено, що порушення зафіксовані в акті перевірки № 491 від 26 вересня 2019 року виконанні позивачем частково, про що складено акт за результатами проведення позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами № 570 від 08.11.2019 року. Вказаний акт отриманий директором Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , що підтверджується відміткою про отримання.

В зв`язку із невиконанням всіх вимог припису складено протокол № 4 від 12.11.2019 року.

На підставі протоколу прийнято постанову № 88 від 12.12.2019 року про накладення на Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ штрафу в розмірі 33384 грн., за порушення пункту 1 частини 19 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , так як директором навчального закладу не надано жодних документів про усунення встановлених порушень в повному обсязі.

Директор Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ був завчасно повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.

На дату розгляду справи та прийняття постанови відповідач не був повідомлений про зміну назви Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ на Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.

Враховуючи викладене, представник відповідача вважає, що припис про усунення виявлених порушень внесений правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законодавством України, відповідно також є правомірною постанова про накладення штрафу за невиконання внесеного припису в повному обсязі, отже відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог, тому у позові необхідно відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи вважає, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року.

Відповідно до частини 4 статті 4 цього Закону орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України, визначені Законом України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин № 2042-VIII від 18.05.2017 року.

Відповідно до пунктів 9, 20 статті 1 цього Закону державний контроль це діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог.

Компетентний орган це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини.

Відповідно до статті 4 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин до органів виконавчої влади у сфері державного контролю належать в тому числі центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини та компетентний орган.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, врегульовані Законом України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів № 771/97-ВР від 23.12.1997 року.

Згідно із пунктом 31 статті 1 цього Закону компетентний орган це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів до системи органів виконавчої влади у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів належить в тому числі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган).

Компетентним органом що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, здійснює державний контроль з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог, є Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та її територіальні органи.

Відповідно до частин 1, 4 статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року.

Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Відповідно до частин 1, 2, 5 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання-юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі-підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання.

Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до Законів України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , плану державного контролю Держпродспоживслужби у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини на 2019 рік, затвердженого наказом № 965 від 27.11.2018 року, посадовою особою відповідача прийнято наказ № 4248 від 23.09.2019 року яким доручено начальнику Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області організувати проведення інспектування Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , щодо дотримання вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів.

На підставі такого наказу та направлення на перевірку № 4009 від 23.09.2019 року спеціалісти Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області були допущені посадовою особою навчального закладу до проведення планової перевірки Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ та провели її у визначенні наказом на перевірку строки.

Відповідно до частини 6 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання-детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

За результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, складено акт № 491 від 26 вересня 2019 року, яким зафіксовано ряд порушень вказаних норм Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, згідно детального опису виявлених порушень.

Відповідно до частин 7, 8 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис-обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

В зв`язку із виявленими порушеннями, державним інспектором Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області винесений припис № 115 від 27 вересня 2019 року про усунення виявлених порушень.

Припис направлено на адресу учбового закладу рекомендованим листом з повідомленням про вручення та вручено відповідальній особі Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , що підтверджується копією поштового повідомлення.

Так як керівник Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ письмово не повідомив про виконання вимог припису № 115 від 27 вересня 2019 року, посадовою особою відповідача видано наказ № 5433 від 06.11.2019 року про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) з метою перевірки його виконання.

На підставі наказу № 5433 від 08.11.2019 року та направлення на проведення заходу № 5179 від 06.11.2019 року, проведено плановий (позаплановий) захід державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров`я та благополуччя тварин, про що складено акт № 570 від 08.11.2019 року.

Позаплановою перевіркою виконання припису встановлено, що порушення зафіксовані в акті перевірки № 491 від 26 вересня 2019 року виконанні позивачем частково, тобто припис № 115 від 27 вересня 2019 року про усунення виявлених порушень виконаний не в повному обсязі, про що складено акт за результатами проведення позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами № 570 від 08.11.2019 року. Вказаний акт отриманий директором Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , що підтверджується відміткою про отримання.

Згідно із частиною 1 статті 12 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

В зв`язку із невиконанням всіх вимог припису № 115 від 27.09.2019 року, державним інспектором Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області відносно Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ складено протокол № 4 від 12 листопада 2019 року про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .

Директор Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3, особисто повідомлений під розписку про дату, час та місце розгляду справи.

На підставі протоколу № 4 від 12 листопада 2019 року, посадовою особою ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області прийнято постанову № 88 від 12.12.2019 року про накладення на Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ штрафу в розмірі 33384 грн., за порушення пункту 1 частини 19 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , так як директором навчального закладу при розгляді протоколу не надано жодних документів про усунення порушень законодавства, встановлених проведеними перевірками, в повному обсязі.

Розгляд протоколу про порушення № 4 від 12 листопада 2019 року та прийняття постанови про накладення штрафу відбулося в присутності директора Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3 . Другий екземпляр постанови вручений йому особисто, що підтверджується копією постанови, доданої до матеріалів справи.

Суд вважає, що відсутні правові підстави для того щоб зазначену постанову визнати протиправною та скасувати, зважаючи на таке.

Призначення та проведення планового заходу про проведення інспектування Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , щодо дотримання вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів, відповідає вимогам Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Постанова № 88 від 12.12.2019 року про накладення на Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ штрафу в розмірі 33384 грн., за порушення пункту 1 частини 19 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , не оскаржується представниками позивача з підстав відсутності виявлених при проведенні перевірки порушень норм Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , так як не надано відповідних пояснень в судовому засіданні та підтверджуючих такі обставини доказів.

Акт № 491 від 26 вересня 2019 року, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, яким зафіксовано ряд порушень вказаних норм Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів згідно наведеного детального опису виявлених порушень, підписаний директором Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3, без зауважень, другий примірник акту йому вручений, що підтверджується особистим підписом директора.

Представниками позивача не надано доказів виконання вимог винесеного припису № 115 від 27 вересня 2019 року, в зв`язку із чим, відповідач призначив та провів позапланову перевірку позивача з метою перевірки виконання вимог припису.

Актом, складеним за результатами проведення позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами № 570 від 08.11.2019 року встановлено, що порушення зафіксовані в акті перевірки № 491 від 26 вересня 2019 року виконанні позивачем частково, наявні порушення наведені в акті перевірки.

Акт перевірки підписаний директором Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3, без зауважень, другий примірник акту йому вручений, що підтверджується особистим підписом директора.

Протокол № 4 від 12 листопада 2019 року про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , складений державним інспектором Кам`янець-Подільського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області відносно Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , в присутності директора Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3 , другий примірник протоколу йому вручений за особистим підписом, зауваження щодо порядку складення протоколу та його змісту у керівника навчального закладу відсутні.

Директор Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ ОСОБА_3, особисто повідомлений під розписку про дату, час та місце розгляду справи в зв`язку із складенням протоколу, що підтверджується письмовим повідомленням, копія якого додана до матеріалів справи.

Директором навчального закладу при розгляді протоколу не надано жодних документів про усунення порушень законодавства, встановлених проведеними перевірками, в повному обсязі.

Рішенням позачергової п`ятдесят дев`ятої (позачергової) сесії Китайгородської сільської ради першого скликання № 6 від 06 грудня 2019 року Про зміну назви та типу закладу Китайгородський навчально-виховний комплекс у складі загальноосвітньої школи I-III ступенів та дошкільного навчального закладу Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області , вирішено:

-змінити назву та тип закладу Китайгородський навчально-виховний комплекс у складі загальноосвітньої школи I-III ступенів та дошкільного навчального закладу Китайгородської сільської ради Хмельницької області (код ЄДРПОУ 39615235, адреса: вул. Шевченка, 10 село Китайгород) на Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області ;

-у зв`язку із зміною назви та типу закладу освіти викласти та затвердити в новій редакції статут Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області;

-доручити директору закладу освіти протягом трьох робочих днів з дати прийняття цього рішення письмово повідомити орган, що здійснює реєстрацію про зміни до установчих документів Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області та подати в установленому законодавством порядку необхідні документи про внесення до Єдиного державного реєстру відповідних відомостей.

Із змісту наведеного рішення Китайгородської сільської ради вбачається, що Китайгородський навчально-виховний комплекс у складі загальноосвітньої школи I-III ступенів та дошкільного навчального закладу Китайгородської сільської ради Хмельницької області не припинений, проведена тільки зміна назви та типу навчального закладу.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, запис про реєстрацію юридичної особи проведений 02.02.2015 року, код ЄДРПОУ 39615235 не змінився, керівник закладу не змінився, залишився ОСОБА_3 , адреса місця розташування навчального закладу не змінилася, 11.12.2019 року проведена державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи тільки відносно зміни повного та скороченого найменування.

Як зазначено вище у мотивувальній частині рішення суду, розгляд протоколу про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин № 4 від 12 листопада 2019 року та прийняття постанови про накладення на Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ штрафу в розмірі 33384 грн., за порушення пункту 1 частини 19 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин відбулося 12 грудня 2019 року в присутності директора уже перейменованого Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ на Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, ОСОБА_3

Таким чином, враховуючи встановлені у справі обставини, суд вважає безпідставними пояснення позивача наведені у позові та пояснення його представників в судовому засіданні щодо того, що ОСОБА_3, як директор Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області не був наділений повноваженнями діяти в інтересах Китайгородського НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ , оскільки Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ не припинений, а перейменований у Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, керівник навчального закладу не змінився і приймав участь при проведенні перевірок, отримав другі екземпляри актів перевірок, припис про усунення порушень, був присутнім при складанні протоколу про порушення та був своєчасно повідомлений про дату, час і місце його розгляду, а також був присутнім при прийнятті постанови про накладення штрафу на учбовий заклад.

Відповідно до пункту 19 частини 1 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин невиконання, несвоєчасне виконання законних вимог (приписів) посадової особи компетентного органу, його територіального органу щодо усунення порушень цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі восьми мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб-підприємців-у розмірі п`яти мінімальних заробітних плат, тобто розмір штрафу накладеного на позивача відповідає вимогам Закону.

Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України Про загальну середню освіту № 651-XIV від 13.05.1999 року, керівництво закладом загальної середньої освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законом, статутом закладу освіти та трудовим договором.

Згідно із пунктом 6.1 частини 6 Статуту Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області управління ліцеєм в межах повноважень, визначених законами та установчими документами здійснює в тому числі і керівник ліцею.

Пунктом 6.5 частини 6 Статуту керівник ліцею є представником ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом, установчими документами ліцею.

Представниками позивача не надано доказів того, що директор ліцею був обмежений щодо його права представництва інтересів Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області в державних установах, зокрема при вирішенні питання про накладення штрафу, та представляв інтереси учбового закладу в наведеному випадку з перевищенням своїх повноважень.

Відсутність в ЄДРПОУ інформації щодо осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи не може слугувати правовою підставою для визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу, оскільки такі повноваження передбачені Статутом ліцею, і наявність такої інформації у ЄДРПОУ не є обов`язковою, оскільки такий документ не передбачений Законом України Про загальну середню освіту як такий, що може визначати повноваження керівника освітнього закладу.

Твердження представників позивача про те, що при розгляді протоколу про порушення і прийнятті постанови про накладення штрафу був присутній інший керівник юридичної особи ніж той, що вказаний у постанові є помилковими, так як Китайгородський НВК у складі ЗОШ I-III ступенів та ДНЗ та Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області є однією і тією ж юридичною особою яка внаслідок прийнятого рішення органу місцевого самоврядування змінила свою назву.

Відсутність детального опису порушень законодавства у постанові про накладення штрафу як вважають представники позивача взагалі не може розцінюватися судом як підстава для задоволення позову, оскільки детальний перелік допущених порушень законодавства наведений у актах перевірок, у приписі про усунення порушень, тоді як у протоколі про порушення повністю наведений склад порушення, саме за який накладено штраф, тобто невиконання законних вимог припису № 115 від 27.09.2019 року щодо усунення порушень законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Згідно із частиною 15 статті 66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , постанова у справі має містити:

1) прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка винесла постанову;

2) дату і місце розгляду справи;

3) відомості про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпілого (за наявності);

4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи, та доказів, що їх підтверджують;

5) посилання на положення законодавства, які були порушені, та/або зазначення підстав для закриття справи;

6) посилання на положення закону, які передбачають відповідальність за правопорушення;

7) прийняте у справі рішення.

Постанова про накладення штрафу має відповідати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".

У постанові про накладення штрафу зазначені обставини встановлені під час розгляду справи та докази, що їх підтверджують, за своїм змістом вона відповідає вимогам статті 66 зазначеного Закону.

Суд при вирішенні спору не бере до уваги пояснення представників позивача, щодо наявності акту обстеження харчоблоку Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області від 20 грудня 2019 року та зміст самого акту, складеного за результатами обстеження проведеного робочою групою, створеною наказом відділу освіти, культури, спорту і туризму Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області № 182-од Про створення робочої групи для обстеження харчоблоку Китайгородського ліцею імені Ольги Борейко в зв`язку із тим, що спеціалісти Держпродспоживслужби не були попереджені про створення такої групи, а також не брали участь в такому обстеженні, відповідно не мали можливості підтвердити достовірність та правомірність висновків робочої групи про усунення всіх порушень законодавства, встановлених спеціалістами Держпродспоживслужби при проведенні перевірок.

Враховуючи наведене суд вважає, що представниками позивача не надано доказів в підтвердження позовних вимог, в зв`язку із чим у їх задоволенні необхідно відмовити.

Крім того при вирішенні спору суд бере до уваги обставину про те, що до суду звернулася особа права і інтереси якої безпосередньо не порушені.

Китайгородський ліцей імені Ольги Борейко Китайгородської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області згідно витягу із ЄДРПОУ є юридичною особою і накладення штрафу порушує безпосередньо його права та інтереси, законодавчих перепон для звернення в суд саме ліцею відсутні.

Відповідно до частин 1, 7 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В зв`язку із тим, що у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір в сумі 2102 грн., розподілу не підлягає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відділу освіти, культури, спорту і туризму Китайгородської сільської ради до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови № 88 від 12.12.2019 року про накладення штрафу за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин", - відмовити.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повне рішення складене 10 березня 2020 року

Позивач:Відділ освіти, культури, спорту і туризму Китайгородської сільської ради (вул. Центральна, 70,Китайгород,Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область,32392 , код ЄДРПОУ - 40206504) Відповідач:Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області (вул. Шевченка, 53,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 40358308)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2020
Оприлюднено16.03.2020
Номер документу88205112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/127/20

Постанова від 22.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 05.03.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні