Справа № 161/3813/20
Провадження № 1-кс/161/1824/20
У Х В А Л А
П Р О А Р Е Ш Т М А Й Н А
м. Луцьк 16 березня 2020 року
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 ,
з участю секретаря судових засідань - ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019030000000030, розпочатого 08.10.2019 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України, про арешт майна,
В С Т А Н О В И В:
10.09.2020 старший слідчий з ОВС СУ фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Волинської області ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про накладення арешту шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування майном, на активи суми ліміту податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8, суб`єктів господарської діяльності: ТОВ «МАКАМ» (код ЄДРПОУ 38514401) та ТОВ «Леоніс ТД» (код ЄДРПОУ 42914305), шляхом блокування сум податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (ліміт ПДВ) по вказаним суб`єктам господарської діяльності, на які останні мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати ДПС України надати до слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Волинській області виписки про суми ліміту з податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8 суб`єктів господарської діяльності: на момент оголошення ухвали та в подальшому надавати на вимогу слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області.
Клопотання обґрунтоване тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32019030000000030 від 08.10.2019 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України, в ході якого встановлено, що невстановлені особи, створивши в період 2018-2019 років на території Волинської області ряд юридичних осіб, які здійснюють імпортні операції з придбання та ввезення на митну території України транспортних засобів та їх подальший продаж в Україні, шляхом зняття коштів з банківських рахунків та не відображення таких операцій в бухгалтерському та податковому обліку приховують отримані доходи, чим ухиляються від сплати податків в значних розмірах.
В ході досудового розслідування даного кримінального провадження встановлено, що невстановлені слідством особи здійснили перереєстрацію ТОВ «МАКАМ» на гр. ОСОБА_5 , який в свою чергу не мав жодного наміру здійснювати підприємницьку діяльність.
Так, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) встановлено, що одноособовим засновником та керівником ТОВ «МАКАМ» (код ЄДРПОУ 38514401) є гр. ОСОБА_5 (адреса засновника: АДРЕСА_1 ), розмір внеску до статутного фонду: 1000 грн.
При цьому, допитаний в якості свідка гр. ОСОБА_5 директор та засновник ТОВ «МАКАМ» показав, що він в липні 2019 року погодився на пропозицію свого знайомого за винагороду зареєструвати на своє ім`я ТОВ «МАКАМ», при цьому не маючи наміру здійснювати господарську діяльність. Крім того, ОСОБА_5 показав, що ніяких документів господарської діяльності ТОВ «МАКАМ» ніколи не отримував, не створював та не підписував.
Окрім того, в ході аналізу реєстру податкових накладних встановлено, що в період 22.07.2019, тобто з моменту перереєстрації ТОВ «МАКАМ» на підставну особу, останнє здійснило фіктивну господарську діяльність, а саме реєстрацію податкових накладних про нібито реалізацію транспортних засобів на адресу підприємств реального сектору економіки на загальну суму понад 150 млн.грн. чим надало таким підприємствам неправомірну податкову вигоду у вигляді мінімізації податку на додану вартість в сумі понад 20 млн.грн.
Так само встановлено, що ТОВ «Макам» реєстрацію податкових накладних здійснювало з ІР-адреси НОМЕР_1 , разом з тим, в ході огляду ІАС «Єдине вікно подання електронної звітності» встановлено, що з вказаної ІР-адреси аналогічно реєструються податкові накладні підприємством ТОВ «Леоніс ТД» (код ЄДРПОУ 42914305, адреса реєстрації: м. Луцьк, пр-т Президента Грушевського, 30), аналогічна адреса реєстрації і у ТОВ «Макам».
На думку слідчого, на даний час є достатні підстава вважати, що невстановлені особи, з метою уникнення відповідальності та прикриття незаконної діяльності використовують реквізити ТОВ «МАКАМ» (код ЄДРПОУ 38514401) та ТОВ «Леоніс ТД» (код ЄДРПОУ 42914305) для надання послуг по ухиленню від сплати податків підприємствам реального сектору економіки, шляхом документального оформлення безтоварних операцій в податковому обліку зазначених підприємств.
Тому, з метою відшкодування в подальшому спричинених державі збитків, забезпечення можливих у майбутньому цивільних позовів, виникла необхідність у накладенні арешту шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування майном, на активи суми ліміту з податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8, суб`єктів господарської діяльності: ТОВ «МАКАМ» (код ЄДРПОУ 38514401) та ТОВ «Леоніс ТД» (код ЄДРПОУ 42914305).
Також, в разі, якщо на суми ліміту з податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) вищевказаних суб`єктів господарської діяльності, шляхом блокування сум податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (ліміт ПДВ), на яку останні мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не буде накладено арешт, це призведе до зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження майна та в подальшому не сплати до бюджету податків і зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування і введені у встановленому законом порядку.
Слідчий подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.
З метою уникнення розголошення відомостей про обставини і факт здійснення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні та, відповідно , недопущення зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження майна та в подальшому не сплати до бюджету податків і зборів, що входять в систему оподаткування і введенні у встановленому законом порядку, суд, керуючись ч. 2 ст. 172 КПК України, виклик власника (володільця майна) не здійснювався.
За ч.1 ст.172 КПК України, неприбуття вказаних у цій статті осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає до часткового задоволення виходячи з наступних підстав.
Згідно вимог ст. 170 КПК України встановлено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Водночас відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України з метою забезпечення збереження речових доказів арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Відповідно до п.п. 1, 3 ч.2 ст.167 КПК тимчасово вилученим може бути майно у вигляді речей, документів, грошей, тощо, щодо яких є підстави вважати, що вони використанні як знаряддя вчинення злочину, є предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з їх незаконним обігом.
При вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати правову підставу для арешту майна, достатність доказів, що вказують на вчинення особою кримінального правопорушення, розмір можливої конфіскації, можливий розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, наслідки арешту майна для інших осіб та розумність і співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження.
Згідно ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Відповідно до ст.13 Конституції України «держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності». Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, і ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності (ст..41 Конституції України).
Статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод установлено, що ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Відповідно до сформованої Європейським судом з прав людини практики перша та найбільш важлива вимога статті 1 Першого протоколу до Конвенції полягає у тому, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно бути законним. Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля.
Арешт активів товариства у виді заборони відчуження, розпорядження та користування є виправданим та спів розмірним завданням кримінального провадження та обставинам досудового розслідування.
Слідчим доведено, що потреби досудового розслідування в конкретному кримінальному провадженні на теперішній час виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи власника майна.
Накладення арешту не позбавляє власника або володільця майна, звернутися до суду із клопотанням про скасування арешту, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба.
Щодо частини заявленого клопотання, яка стосується зобов`язання ДПС України надати до слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Волинській області виписки про суми ліміту з податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8 суб`єктів господарської діяльності: на момент оголошення ухвали та в подальшому надавати на вимогу слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області не підлягає задоволенню, оскільки дана вимога підлягає окремому розгляду в порядку, визначеному у ст. ст. 159-166 КПК України. А тому, вимоги клопотання в цій частині не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.170-173,372,376 КПК України, слідчий суддя,-
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання задовольнити частково.
Накласти арешт у виді заборони відчуження, розпорядження та користування, на активи суми ліміту податку на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393) за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8, суб`єктів господарської діяльності: ТОВ «МАКАМ» (код ЄДРПОУ 38514401) та ТОВ «Леоніс ТД» (код ЄДРПОУ 42914305), шляхом блокування сум податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (ліміт ПДВ) по вказаним суб`єктам господарської діяльності, на які останні мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В задоволенні решти вимог клопотання відмовити.
Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню визначеною в ст.175 КПК України стороною кримінального провадження.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Волинського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її вручення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 08.02.2023 |
Номер документу | 88207107 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Плахтій І. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні