Ухвала
від 16.03.2020 по справі 913/107/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

16 березня 2020 року Справа № 913/107/20

Провадження №1/913/107/20

Господарський суд Луганської області у складі судді Зюбанової Н.М., розглянувши матеріали за позовом

Першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах

Станично-Луганської районної ради Станично-Луганського району Луганської області, смт. Станиця Луганська Луганської області

до 1-го відповідача Комунального позашкільного навчального закладу музична школа естетичного виховання Станично-Луганського району Луганської області, смт. Станиця Луганська Луганської області

2-го відповідача фізичної особи-підприємця Онищенка Валерія Олеговича, м. Сєвєродонецьк Луганської області

про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна та зобов`язання відповідача повернути нежитлове приміщення

в с т а н о в и в:

Так, перший заступник керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 просить суд визнати недійсним договір оренди індивідуального визначеного нерухомого майна від 30.06.2019 № 6, укладений між Комунальним позашкільним навчальним закладом музична школа естетичного виховання Станично-Луганського району Луганської області (вул. Центральна, 52-а, смт. Станиця Луганська, Станично-Луганський район, Луганська область, 93600, код ЄДРПОУ 02223218) та фізичною особою-підприємцем Онищенком Валерієм Олеговичем ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер НОМЕР_1 ) та зобов`язати вказану фізичну особу-підприємця звільнити нежитлове приміщення 9,8 м 2 , балансовою вартістю 1278 грн, розміщене за адресою: вул. Центральна,52-а, смт. Станиця Луганська АДРЕСА_2 -Луганський район, Луганська область та повернути його орендодавцю.

26.02.2020 суд залишив без руху позовну заяву першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 в інтересах держави в особі Станично-Луганської районної ради Станично-Луганського району Луганської області з вказаними позовними вимогами, оскільки вона не відповідала ст. 164 ГПК України - не надані докази надіслання копії позовної заяви з додатками 2-му відповідачу - фізичній особі-підприємцю Онищенку Валерію Олеговичу за належною адресою. Строк усунення недоліків - 5 днів з дня вручення ухвали суду.

Так, згідно поштового повідомлення рекомендований лист № 6102230837090 був вручений одержувачу 03.03.2020, а недоліки усунені за листом від 03.03.2020 № 76-754вих-20, який надіслано суду 04.03.2020, що підтверджується поштовим штемпелем на конверті.

У відповідності до ч. 3 ст. 174 ГПК України при усуненні недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому ст. 176 цього Кодексу.

До матеріалів справи надано докази надіслання копії позовної заяви з додатками 2-му відповідачу - фізичній особі-підприємцю Онищенку Валерію Олеговичу за належною адресою.

Як свідчать позовні матеріали, має місце звернення до суду Луганської місцевої прокуратури № 2 в інтересах держави, а правове регулювання участі прокурора у розгляді справ у господарському суді регулюється ст. 53 ГПК України, згідно з якою прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті.

При цьому прокурор для представництва інтересів держави в господарському суді повинен обґрунтувати, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Також ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва . Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Так, у позовній заяві першим заступником керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 зазначено, що він звертається до суду у зв`язку з тим, що договір оренди № 6 індивідуального визначеного нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад Станично-Луганського району від 30.06.2019, укладений між відповідачами, не відповідає вимогам Законів України «Про освіту» , «Про оренду державного та комунального майна» , оскільки ФОП Онищенко В.О. використовує орендоване приміщення суто в цілях своєї діяльності, яка не пов`язана ані з навчально-виховним процесом, ані з наданням освітніх послуг. Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ФОП Онищенко В.О. є інші види роздрібної торгівлі поза магазинами та вантажний автомобільний транспорт (основний).

Відповідно до ч. 2 ст. 66 Закону України «Про освіту» районні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян; забезпечують рівні умови розвитку закладів освіти всіх форм власності.

Статтею 78 вказаного Закону передбачено, що фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Фінансування дошкільної та позашкільної освіти здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством. Держава може сприяти розвитку дошкільної та позашкільної освіти шляхом надання відповідних освітніх субвенцій.

Згідно з ч. 4 ст. 80 Закону України «Про освіту» об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.

Прокурор зазначає, що Станично-Луганську районну раду Станично-Луганського району Луганської області, як суб`єкта владних повноважень проінформовано про виявлення порушень вимог законодавства при передачі в оренду нерухомого майна та вирішення питання щодо застосування заходів представницького характеру шляхом пред`явлення позову з вказаних питань.

Однак, Станично-Луганською районною радою Станично-Луганського району Луганської області належних заходів до усунення зазначених порушень не вжито, що призводить до порушення суспільних інтересів держави.

Зазначене підтверджується листом Луганської місцевої прокуратури № 2 від 04.02.2020 № 76-400вих-20, в якому Станично-Луганській районній раді Станично-Луганського району Луганської області вказано на встановлені вище порушення норм чинного законодавства та запропоновано вжити заходи щодо усунення зазначених порушень. Втім, листом від 05.02.2020 № 31 Станично-Луганська районна рада Станично-Луганського району Луганської області повідомила, що заходи щодо усунення порушень вимог законодавства не вживались та просить прокуратуру вжити необхідні заходи щодо усунення встановлених порушень.

Таким чином, вказані обставини є підставою для представництва прокурором інтересів держави в суді відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» .

Луганська місцева прокуратура № 2 за листом № 76-516вих-20 від 14.02.2020 повідомила Станично-Луганську районну раду Станично-Луганського району Луганської області про намір звернутися до господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі Станично-Луганської районної ради Станично-Луганського району Луганської області із позовною заявою до Комунального позашкільного навчального закладу музична школа естетичного виховання Станично-Луганського району Луганської області та фізичної особи-підприємця Онищенка Валерія Олеговича про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна та зобов`язання повернути нежитлове приміщення.

Згідно з ч. 2 п. 5 ст. 53 ГПК України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

З урахуванням викладеного, суд підтверджує підстави представництва першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Станично-Луганської районної ради Станично-Луганського району Луганської області за позовною заявою у цій справі та визнає подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду.

Станично-Луганська районна рада Станично-Луганського району Луганської області набуває статусу позивача.

Згідно з частинами першої та п`ятою статті 12 ГПК України господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: 1) наказного провадження; 2) позовного провадження (загального або спрощеного).

Відповідно до ч. 3 ст. 247 ГПК України, при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: ціну позову; значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Так, позовні вимоги немайнового характеру, заявлені у справі, свідчать про певну складність справи, що виключає її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження.

Розглянувши позовні матеріали, господарський суд дійшов висновку, що позовну заяву оформлено з дотриманням вимог ст. 162 ГПК України, до неї додано усі документи, передбачені ст. 164 ГПК України, а тому немає підстав для її повернення чи відмови у відкритті провадження.

З урахуванням викладеного та приписів ст. 176 ГПК України позовні матеріали є достатніми для прийняття до розгляду та відкриття провадження у справі за правилами загального позовного провадження у відповідності до ч. 2 п. 3 ст. 12 ГПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 53, 120, 176, 234, ч. 3 ст. 247 Господарського процесуального кодексу України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» , господарський суд

у х в а л и в :

1. Підтвердити підстави представництва першим заступником керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Станично-Луганської районної ради Станично-Луганського району Луганської області за позовною заявою від 18.02.2020 № 73-5-20.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі № 913/107/20.

3 . Здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання призначити на 07 квітня 2020 року, 11 год. 00 хв., зала судового засідання № 108.

5. Запропонувати відповідачам подати відзиви на позовну заяву із урахуванням вимог ст.165 ГПК України в строк до 07.04.2020 (включно).

6. Участь у судовому засіданні прокурора визнати обов`язковою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 16.03.2020 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Інформація про дату та час судового засідання додатково розміщена на сторінці суду (у розділі "Новини та події суду") офіційного веб-порталу "Судова влада в України" в мережі Інтернет ( http://lg.arbitr.gov.ua).

Суддя Н.М.Зюбанова

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено18.03.2020
Номер документу88210549
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/107/20

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 06.05.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 07.04.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 16.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 26.02.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні