Ухвала
від 11.03.2020 по справі 913/881/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

11 березня 2020 року м.Харків Справа № 913/881/15

Провадження №17/913/881/15

За позовом Публічного акціонерного товариства Аграрний фонд , м.Київ

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю Селекція-Агро , с.Металіст Слов?яносербського району Луганської області

про стягнення 408 273 грн 91 коп.

Суддя Смола С.В.

Секретар судового засідання Селіверстова Н.О.

У засіданні брали участь:

від позивача: Деруга Н.О. - адвокат за довіреністю (участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції);

від відповідача: представник не прибув;

від Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків): представник не прибув.

С У Т Ь С П О Р У:

Публічне акціонерне товариство Аграрний фонд (далі - ПАТ Аграрний фонд ) звернулося до Господарського суду Луганської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Селекція-Агро (далі - ТОВ Селекція-Агро ) про стягнення попередньої оплати в сумі 303 800 грн 00 коп. та процентів у розмірі 24% річних у сумі 104 473 грн 91 коп. за біржовим договором поставки зерна врожаю 2014 року від 10.04.2014 №626Ф.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Господарського суду Луганської області від 03.12.2015 у справі №913/881/15 позов задоволено повністю; стягнуто з відповідача на користь позивача попередню оплату в сумі 303 800 грн 00 коп., 24% річних у сумі 104 473 грн 91 коп., витрати зі сплати судового збору у розмірі 6 124 грн 11 коп.

21.12.2015 господарським судом видано відповідний наказ №913/881/15.

04.02.2020 ПАТ Аграрний фонд звернулося до Господарського суду Луганської області зі скаргою від 30.01.2020 №02-08/1/209 на бездіяльність державного виконавця, у якій просить:

1. Визнати протиправною бездіяльність державного виконавця Слов`яносерського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680;

2. Зобов`язати державного виконавця Слов`яносерського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) вжити у виконавчому провадженні №58264680 усіх, передбачених Законом України Про виконавче провадження заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015.

Відповідно до витягу з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 04.02.2020 скарга передана на розгляд судді Фоновій О.С.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 04.02.2020 у справі №913/881/15 скаргу ПАТ Аграрний фонд на бездіяльність державного виконавця залишено без руху; надано ПАТ Аграрний фонд 10 днів з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків скарги та подання суду заяви про усунення недоліків.

21.02.2020 ПАТ Аграрний фонд звернулось із заявою від 17.02.2020 №02-08/1/337 про усунення недоліків скарги, у якій просило: визнати протиправною бездіяльність державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680; зобов`язати державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) вжити у виконавчому провадженні №58264680 усіх, передбачених заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15, а саме, але не виключно: винести постанови про арешт майна боржника та про арешт коштів боржника; здійснити запити щодо виявлення належного боржнику рухомого та нерухомого майна; здійснювати перевірку не рідше один раз на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, не рідше ніж один раз на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника; звернутися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням; звернутися до територіального органу поліції з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст.382 Кримінального кодексу України.

Крім того, були надані докази на підтвердження факту ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження №58264680.

Ухвалою господарського суду (суддя - Фонова О.С.) від 21.02.2020 відкрите провадження за скаргою та її розгляд призначений на 02.03.2020.

Розпорядженням керівника апарату суду від 28.02.2020 №8-р відповідно до ч.9 ст.32 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) у зв?язку з перебуванням судді Фонової О.С. у відпустці призначено повторний автоматизований розподіл скарги у справі №913/881/15.

Згідно Витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 02.03.2020 скаргу передано для розгляду судді Смолі С.В.

Ухвалою господарського суду від 02.03.2020 розгляд скарги призначено на 11.03.2020.

27.02.2020 від Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) (далі - Слов?яносербський РВДВС) на адресу електронної пошти суду, підписаний кваліфікованим цифровим підписом, надійшов відзив від 26.02.2020 №1736, яким Слов?яносербський РВДВС вимоги скарги відхилив, посилаючись на наступне.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2019 №870 Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції , Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №228 (із змінами), та наказу Міністерства юстиції України від 16.10.2019 №3173/5 Про утворення міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції України , на виконання наказу Міністерства юстиції України від 17.12.2019 №4053/5 змінено назву відділу, змінено підпорядкування зі збереженням статусу юридичної особи.

04.02.2019 винесені постанови про відкриття виконавчого провадження та про стягнення виконавчого збору.

У відповідності до вимог ч.3 ст.11 Закону України Про виконавче провадження державним виконавцем направлено запит до реєструючих органів щодо встановлення належного боржнику майна.

Згідно відповіді Державної фіскальної служби про номери рахунків, відкритих юридичними особами та/або фізичними особами-підприємцями встановлено перелік рахунків боржника.

Згідно електронної відповіді транспортні засоби за боржником не зареєстровані.

14.05.2019 винесено постанову про арешт коштів боржника та направлено до банківських установ.

13.06.2019 до фінансових установ направлено вимогу виконавця.

12.07.2019 на вимогу державного виконавця надійшла відповідь з АТ Укрсиббанк , з якої вбачається, що на рахунки боржника накладено арешт за постановами державного виконавця для виконання цього ж виконавчого документа у справі №913/881/15 від 21.12.2015 та залишок коштів на рахунках становить 00 грн 00 коп.

До відділу надійшли відповіді з АТ ОТП Банк , АТ Райффайзен Банк Аваль , АТ Укрсиббанк , АТ Ощадбанк , АТ КБ ПриватБанк про відмову в прийнятті постанови державного виконавця про арешт коштів боржника, у зв`язку з відсутністю клієнта ТОВ Селекція-Агро .

22.01.2020 повторно направлено вимогу державного виконавця.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що у боржника відсутнє майно, на яке можливо звернути стягнення.

Зазначив, що вихід за адресою місця реєстрації боржника неможливий через знаходження його на непідконтрольній Українській владі території.

26.02.2020 складено акт державного виконавця.

26.02.2020 винесено постанову про арешт майна боржника.

26.02.2020 направлено до Сватівського відділу поліції ГУНП у Луганській області повідомлення про вчинення кримінального правопорушення.

26.02.2020 направлено запит до Головного центру обробки спеціальної інформації. При надходженні відповіді державним виконавцем буде направлено до суду подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України боржника без вилучення паспортного документа.

Станом на 26.02.2020 по АСВП 58264680 проводяться виконавчі дії.

У судове засідання 11.03.2020 представники відповідача та Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) не прибули, хоча про дату, час та місце розгляду скарги були повідомлені належним чином.

27.02.2020 від Слов?яносербського РВДВС на адресу електронної пошти суду, підписана кваліфікованим цифровим підписом, надійшла заява, у якій він просив розглядати скаргу без участі представника.

Суд вважає можливим задовольнити вказану заяву.

Розглядаючи дану скаргу, господарський суд виходить із наступного.

Статтею 129 1 Конституції України встановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Статтею 13 Закону України Про судоустрій та статус суддів визначено поняття обов`язковості судових рішень, яке полягає в тому, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України.

Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами на всій території України.

Відповідно до ст.326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України.

За змістом ч.1 ст.327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Відповідно до ст.1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 3 Закону України Про виконавче провадження визначено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі відповідних виконавчих документів, зокрема, виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Частиною 3 ст.327 ГПК України встановлено, що наказ, судовий наказ, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Наказ, судовий наказ, ухвала суду мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.

Як вже зазначалось судом, 21.12.2015 господарським судом видано наказ №913/881/15.

Згідно з п.1 ч.1 ст.26 Закону України Про виконавче провадження виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.

Згідно з п.5 ст.26 Закону України Про виконавче провадження виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

04.02.2019 головним державним виконавцем Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області на підставі заяви ПАТ Аграрний фонд про відкриття виконавчого провадження винесена відповідна постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №58264680.

Відповідно до ч.1 ст.74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Відповідно до ст.339 ГПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.

Згідно зі ст.341 ГПК України скаргу може бути подано до суду: а) у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права; б) у триденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права, у разі оскарження постанови про відкладення провадження виконавчих дій. Пропущений з поважних причин строк для подання скарги може бути поновлено судом.

В обґрунтування скарги стягувач зазначив, що протягом 2019-2020 років державним виконавцем не вчиняються жодні виконавчі дії для виявлення та розшуку майна, що свідчить про порушення Закону України Про виконавче провадження та про бездіяльність державного виконавця.

Зазначив, що автоматизована система виконавчого провадження по виконавчому провадженню ВП №58264680 містить лише постанови про відкриття виконавчого провадження від 04.02.2019, про стягнення виконавчого збору від 14.05.2019, про арешт коштів боржника від 14.05.2019 та постанову про передачу виконавчого провадження до новоутвореного відділу виконавчої служби від 17.01.2020.

Вказав, що відсутні постанови про накладення арешту на нерухоме та рухоме майно боржника.

Жодних дій, передбачених п.п.18, 19 ст.18 Закону України Про виконавче провадження , а також п.1 розділу 14 Інструкції про порядок притягнення осіб до відповідальності за порушення, вчинені під час виконавчого провадження державним виконавцем не вжито.

Частинами 1, 2 ст.13 Закону України Про виконавче провадження передбачено. що під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Арешт на майно (кошти) накладається не пізніше наступного робочого дня після його виявлення, крім випадку, передбаченого частиною сьомою статті 26 цього Закону.

Статтею 18 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний: 1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; 2) надавати сторонам виконавчого провадження, їхнім представникам та прокурору як учаснику виконавчого провадження можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження; 3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання; 4) заявляти в установленому порядку про самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Законом; 5) роз`яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов`язки. Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: 1) проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; 2) проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників; 3) з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; 4) за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв`язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду; 5) безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх; 6) накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; 7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; 8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням; 9) використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна; 10) звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення; 11) приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача; 12) звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання; 13) звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб; 14) викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні. У разі якщо боржник без поважних причин не з`явився за викликом виконавця, виконавець має право звернутися до суду щодо застосування до нього приводу; 15) залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання; 16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом; 17) застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис; 18) вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження; 19) у разі ухилення боржника від виконання зобов`язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів; 20) залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб`єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача; 21) отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; 22) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом. Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Залучення для проведення виконавчих дій працівників поліції здійснюється за вмотивованою постановою виконавця, яка надсилається керівнику територіального органу поліції за місцем проведення відповідної виконавчої дії. У залученні поліції для проведення виконавчих дій може бути відмовлено лише з підстав залучення особового складу даного територіального органу поліції до припинення групового порушення громадської безпеки і порядку чи масових заворушень, а також для подолання наслідків масштабних аварій чи інших масштабних надзвичайних ситуацій. Під час виконання рішень виконавець має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.

Згідно з ч.4 ст.24 Закону України Про виконавче провадження виконавець має право вчиняти виконавчі дії щодо звернення стягнення на доходи боржника, виявлення та звернення стягнення на кошти, що перебувають на рахунках боржника у банках чи інших фінансових установах, на рахунки в цінних паперах у депозитарних установах на території, на яку поширюється юрисдикція України.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 5, 8 ст.48 Закону України Про виконавче провадження Звернення стягнення на майно боржника полягає в його арешті, вилученні (списанні коштів з рахунків) та примусовій реалізації. Про звернення стягнення на майно боржника виконавець виносить постанову. Стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у національній та іноземній валютах, інші цінності, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах. У разі відсутності у боржника коштів та інших цінностей, достатніх для задоволення вимог стягувача, стягнення невідкладно звертається також на належне боржнику інше майно, крім майна, на яке згідно із законом не може бути накладено стягнення. Звернення стягнення на майно боржника не зупиняє звернення стягнення на кошти боржника. Боржник має право запропонувати види майна чи предмети, які необхідно реалізувати в першу чергу. Черговість стягнення на кошти та інше майно боржника остаточно визначається виконавцем. Виконавець проводить перевірку майнового стану боржника у 10-денний строк з дня відкриття виконавчого провадження. У подальшому така перевірка проводиться виконавцем не рідше ніж один раз на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, не рідше ніж один раз на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

Відносно вимог скарги щодо визнання протиправною бездіяльність державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680 суд зазначає наступне.

Суд зауважує, що стягувачем у прохальній частині скарги як у її первинній редакції, так і в редакції заяви позивача від 17.02.2020 №02-08/1/337 про усунення недоліків скарги, у вимозі про визнання протиправною бездіяльності державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680 взагалі не вказано, яку саме бездіяльність державного виконавця і в який період слід визнати протиправною. Не зазначено, в чому саме вона полягає, які саме дії і в які строки мав вчинити державний виконавець, але не зробив цього.

Водночас, відповідно до закріпленого у ч.1 ст.14 ГПК України принципу диспозитивності господарського судочинства суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин суд вважає, що відсутність у прохальній частині скарги конкретної адресованої суду вимоги з чітким викладенням того, яку саме бездіяльність державного виконавця і в який період слід визнати протиправною та зазначенням в чому саме вона полягає та які саме дії і в які строки мав вчинити державний виконавець, але не зробив цього, унеможливлює задоволення скарги стягувача в цій частині.

Крім того, як убачається з наданих державним виконавцем Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) документів, після винесення постанови про відкриття виконавчого провадження ВП №58264680 державним виконавцем вчинені наступні дії:

На електронний запит державного виконавця від 04.02.2019 №51594291 до Державної фіскальної служби України отримано відповідь від 04.02.2019 №1047962280 (а.с.185), відповідно до якої у боржника наявні відкриті рахунки в АТ УкрСиббанк № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2 .

На електронний запит державного виконавця від 14.05.2019 №57303079 до Державної фіскальної служби України отримано відповідь від 15.05.2019 №1052363411 (а.с.184 на звороті), відповідно до якої у боржника наявний відкритий рахунок в АТ УкрСиббанк № НОМЕР_1 .

14.05.2019 державним виконавцем винесено постанову про арешт коштів боржника та направлено до банківських установ.

Листом від 28.05.2019 №654/44778 АТ УркСиббанк повідомив, що постанова про арешт коштів боржника прийнята до виконання та вказав, що для виконання постанови кошти відсутні.

У відповідях від 27.05.2019 №20.1.0.0.0/7-190527/1511 АТ КБ ПриватБанк , від 28.05.2019 №81-15-8/61930-БТ АТ Райффайзен Банк Аваль , від 29.05.2019 №46/12-06/1416/44204/2019-00/вих АТ Ощадбанк , від 12.06.2019 №25-4/7049-БТ АТ ОТП Банк зазначені банки відмовили в прийнятті постанови державного виконавця про арешт коштів боржника, у зв`язку з відсутністю клієнта ТОВ Селекція-Агро .

13.06.2019 державний виконавець звернувся з вимогою №1828 до АТ УкрСиббанк надати інформацію про наявність або закриття всіх рахунків боржника.

Листом від 03.07.2019 №13-1-4/974 ВГ АТ УкрСиббанк повідомило, що залишок коштів на рахунку боржника становить 00 грн 00 коп.

У подальшому відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2019 №870 Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції , Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №228 (із змінами), та наказу Міністерства юстиції України від 16.10.2019 №3173/5 Про утворення міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції України , на виконання наказу Міністерства юстиції України від 17.12.2019 №4053/5 змінено назву відділу, змінено підпорядкування зі збереженням статусу юридичної особи.

З огляду на що 17.01.2020 начальником Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області винесено постанову про передачу матеріалів виконавчого провадження.

Цього ж дня Слов?яносербським районним відділом державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) винесено постанову про прийняття до виконання виконавчого провадження ВП №58264680.

Суд акцентує увагу на тому, що державним виконавцем саме Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків), бездіяльність якого просить визнати протиправною позивач, виконавче провадження №58264680 було прийнято до виконання тільки 17.01.2020, тобто лише за 13 днів до звернення позивача із даною скаргою.

Як зазначив державний виконавець, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (а.с.190-191) щодо суб`єкта встановлено, що у боржника відсутнє майно, на яке можливо звернути стягнення.

22.01.2020 на адресу АТ УкрСиббанк направлено вимогу №1112 про надання інформації про наявність або закриття всіх рахунків боржника.

Суд враховує, що за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, отриманої на сайті https://usr.minjust.gov.ua, місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю Селекція-Агро є: вул.Октябрська, буд.14, с.Металіст Слов?яносербського району Луганської області, 93733.

За інформацією Акціонерного товариства Укрпошта розміщеній на офіційному вебсайті (http://ukrposhta.ua/robota-ukrposhti-v-doneckij-ta-luganskij-oblastyax) пересилання пошти до/з Слов?яносербського району Луганської області тимчасово не здійснюється.

Також державний виконавець зазначив, що з огляду на розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення здійснити вихід за адресою місця реєстрації боржника та перевірити його майновий стан не виявляється можливим.

26.02.2020 державним виконавцем складено акт (а.с.189 на звороті) про неможливість перевірити майновий стан боржника, оскільки адреса, зазначена у виконавчому документі, знаходиться на непідконтрольній України території.

26.02.2020 державний виконавець звернувся до Сватівського відділу поліції ГУНП у Луганській області з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення (а.с.199-200).

26.02.2020 державний виконавець звернувся до Головного центру обробки спеціальної інформації з запитом (а.с.192) про надання витягу з наявною в базі даних інформації щодо перетинання державного кордону України громадянином України керівником ТОВ Селекція Агро .

З огляду на викладене суд приходить до висновку про те, що доводи ПАТ Аграрний фонд про бездіяльність державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680 є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи.

Суд вважає, що державним виконавцем Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у межах наданих йому дискреційних повноважень вживались заходи щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15 у відповідності до приписів Закону України Про виконавче провадження .

Таким чином, у задоволенні вимог скарги про визнання протиправною бездіяльності державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680 слід відмовити.

Відносно вимог скарги ПАТ Аграрний фонд про зобов`язання державного виконавця вжити у виконавчому провадженні №58264680 заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15, а саме винести постанову про арешт коштів боржника суд зазначає наступне.

Як уже зазначалось, державним виконавцем 14.05.2019 винесено постанову про арешт коштів боржника (а.с.202), з огляду на що у задоволенні вимог скарги про зобов`язання державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) винести постанову про арешт коштів боржника слід відмовити.

Відносно вимог скарги ПАТ Аграрний фонд про зобов`язання державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) вжити у виконавчому провадженні №58264680 заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15, а саме здійснити запити щодо виявлення належного боржнику рухомого та нерухомого майна суд зазначає наступне.

Державним виконавцем, враховуючи приписи ст.18 Закону України Про виконавче провадження 28.05.2019 отримано інформаційну довідку №168258699 (а.с.194) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна відносно боржника, згідно якої у боржника відсутнє будь-яке нерухоме майно.

18.01.2020 у відповіді на електронний запит державного виконавця (а.с.184) зазначено, що в МВС відсутні дані про зареєстровані за боржником транспортні засоби.

У подальшому 26.02.2020 державним виконавцем отримано інформаційну довідку №201945564 (а.с.195) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна відносно боржника аналогічного змісту.

Таким чином, державним виконавцем здійснювались заходи щодо виявлення належного боржнику рухомого та нерухомого майна, з огляду на що у задоволенні вимог скарги в зазначеній частині слід відмовити.

Відносно вимог скарги про зобов`язання державного виконавця вжити у виконавчому провадженні №58264680 заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15, а саме здійснювати перевірку не рідше один раз на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, не рідше ніж один раз на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника суд зазначає наступне.

Зазначена вимога скарги передбачає вчинення державним виконавцем заходів з примусового виконання рішення на майбутнє і у суду відсутні обґрунтовані підстави вважати, що вказані заходи не будуть вжиті державним виконавцем у межах наданих йому повноважень під час виконання рішення суду.

Суд зауважує, що стягувачем не ставиться питання про те, що ці заходи державним виконавцем не вживались або вживались несвоєчасно.

Таким чином, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні вимог скарги в цій частині.

Крім того, суд враховує, що ТОВ Селекція-Агро знаходиться на тимчасово непідконтрольній території, а тому державним виконавцем через об`єктивні обставини не перевірено майновий стан боржника. Вказане унеможливлює отримання державним виконавцем інформації про доходи боржника.

Також 26.02.2020 державним виконавцем складено акт (а.с.189 на звороті) про неможливість перевірити майновий стан боржника, оскільки адреса, зазначена у виконавчому документі, знаходиться на непідконтрольній України території.

Відносно вимог скарги в частині зобов`язання державного виконавця звернутися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням суд зазначає, що приписами ст.ст.13, 19 Закону України Про виконавче провадження не передбачено обов`язку та не встановлено строків, у межах яких державний виконавець звертається до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду керівника боржника - юридичної особи за межі України. Зазначене звернення є правом державного виконавця в межах наданих йому дискреційних повноважень, яке він реалізує з метою повного та своєчасного виконання рішення суду.

Визнаючи бездіяльність державного виконавця неправомірною суд зобов`язує його усунути порушення шляхом зобов`язання вчинити конкретні виконавчі дії, які державний виконавець зобов`язаний вчинити безальтернативно відповідно до вимог Закону України Про виконавче провадження , виходячи з конкретних обставин справи, з метою повного та своєчасного виконання рішення суду, і від вчинення яких державний виконавець безпідставно ухиляється.

Викладене відповідає висновкам Верховного Суду, наведеним у постанові від 16.12.2019 (справа №911/2417/14), які в силу положень ч.4 ст.236 ГПК України враховуються при виборі і застосуванні норм права.

Суд бере до уваги, що 26.02.2020 державний виконавець звернувся до Головного центру обробки спеціальної інформації з запитом (а.с.192) про надання витягу з наявною в базі даних інформації щодо перетинання державного кордону України громадянином України керівником ТОВ Селекція Агро .

З огляду на викладене суд приходить до висновку про відмову у задоволенні вимог скарги в цій частині.

Відносно вимог скарги стягувача щодо зобов`язання державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) вжити у виконавчому провадженні №58264680 усіх, передбачених заходів щодо примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15, суд зауважує, що ці вимоги скарги є неконкретними, оскільки не містять у собі конкретних дій, які слід зобов`язати вчинити державного виконавця.

Суд виходить із того, що за змістом ч.2 ст.343 ГПК України у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Із наведеної норми випливає, що у прохальній частині скарги на бездіяльність державного виконавця мають міститися конкретні вимоги щодо того, які саме дії суд має зобов`язати вжити державного виконавця.

Суд звертає увагу, що загальний обов`язок виконавця вживати передбачених Законом України Про виконавче провадження заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії закріплений у ч.1 ст.18 даного Закону і не потребує для його додаткового встановлення винесення окремого судового рішення в порядку судового контролю за виконавчим провадженням.

З огляду на викладене у задоволенні вимог скарги в цій частині слід відмовити.

Відповідно до ч.10 ст.11 ГПК України якщо спірні відносини не врегульовані законом і відсутній звичай ділового обороту, який може бути до них застосований, суд застосовує закон, що регулює подібні відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - виходить із загальних засад і змісту законодавства (аналогія права).

Згідно з п.2 ч.1, ч.ч.4, 5 ст.231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Ураховуючи наведене та те, що предмет скарги в частині зобов`язання державного виконавця винести постанову про арешт майна боржника припинив існування 26.02.2020, тобто після звернення стягувача зі скаргою до суду (31.01.2020) внаслідок винесення державним виконавцем постанови про арешт майна боржника (а.с.198), суд приходить до висновку про закриття провадження за скаргою в цій частині.

Також підлягає закриттю провадження за скаргою в частині зобов`язання державного виконавця звернутися до територіального органу поліції з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст.382 Кримінального кодексу України, з огляду на наступне.

26.02.2020 державний виконавець звернувся до Сватівського відділу поліції ГУНП у Луганській області з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення (а.с.199-200).

Суд зауважує, що стягувачем у скарзі більше не наведено переліку заходів і конкретних дій, які державний виконавець в силу приписів Закону України Про виконавче провадження має вжити або безпідставно ухиляється від їх виконання.

Відповідно до ст.343 ГПК України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника). Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.

Керуючись ст.ст.11, 231 - 234, 339-343 ГПК України, суд

У Х В А Л И В:

1. Провадження за скаргою від 30.01.2020 №02-08/1/209 ПАТ Аграрний фонд на бездіяльність державного виконавця в частині вимог скарги щодо зобов`язання державного виконавця Слов?яносербського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) у виконавчому провадженні №58264680 з примусового виконання наказу Господарського суду Луганської області від 21.12.2015 №913/881/15 винести постанову про арешт майна боржника та звернутися до територіального органу поліції з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст.382 Кримінального кодексу України, закрити .

2. У решті вимог скарги відмовити .

Ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення 11.03.2020 у відповідності до ст.235 ГПК України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 ГПК України та порядку, визначеному пп.17.5 п.17 Перехідних положень ГПК України.

Повний текст ухвали складено 16.03.2020.

Суд доводить до відома учасників судового процесу, що вони можуть отримувати інформацію у справі, що розглядається за офіційною вебадресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України - https://court.gov.ua/fair/.

Суддя С. Смола

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено17.03.2020
Номер документу88211576
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/881/15

Ухвала від 11.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 03.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 02.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 21.02.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 21.02.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 04.02.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Рішення від 03.12.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 17.11.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні