РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
17 березня 2020 р. Справа № 120/236/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комара П.А., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані" (далі - ТОВ "ВМК", позивач) з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі - відповідач 1), Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем 1 зупинено реєстрацію податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5. Позивачем направлено відповідачу пояснення та копії документів щодо податкових накладних реєстрацію яких зупинено та, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.11.2019 №1320883/42915639, №1320884/42915639, №1320886/42915639, №1320885/42915639 відмовлено у реєстрації податкових накладних.
В Квитанціях про зупинення реєстрації даних податкових накладних зазначено, про те, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На думку позивача, він виконав вимоги, вказані у Квитанціях, проте рішеннями Комісії відмовлено у реєстрації податкових накладних.
На підставі викладеного, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом, у якому просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про відмову у реєстрації податкових накладних від 04.11.2019 №1320883/42915639, №1320884/42915639, №1320886/42915639, №1320885/42915639 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 29.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
21.02.2020 на адресу суду надійшли відзиви відповідачів, зі змісту яких представник ГУ ДПС у Вінницькій області та ДПС України, посилаючись на норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117, просив відмовити у задоволенні заявленого адміністративного позову.
24.02.2020 до суду надійшли відповіді на відзиви відповідачів, в яких позивач просить суд відхилити заперечення відповідачів, викладені у відзивах на позовну заяву, та зазначає, що відповідачами належними доказами не спростовано аргументів позовної заяви.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши надані докази, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач є юридичною особою, що зареєстрована 28.03.2019, дата реєстрації платником податку на додану вартість - 01.05.2019. Профільними видами діяльності TOB ВМК є: код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; код КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.; код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; код КВЕД 69.10 Діяльність у сфері права; код КВЕД 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування; код КВЕД 70.21 Діяльність у сфері зв`язків із громадськістю; код КВЕД 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування (основний); код КВЕД 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; код КВЕД 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; код КВЕД 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.
TOB "ВМК" через автоматизовану систему направлено ДПС України податкові накладні від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 для проведення їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшли Квитанції, згідно яких документи прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення про подання письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
Так, щодо податкової накладної №1 від 30.09.2019 позивачем надано пояснення за вих. №3 від 30.10.2019, в яких зазначено, що TOB ВМК заключило з TOB "Еліксир Україна" договір №01/09-Е від 01.09.2019 надання інформаційно-консультаційних послуг, що включають: 1. консультування з правових питань, а саме: правового забезпечення господарської діяльності; правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності; участь, за необхідності, представника(ів) Виконавця в судових спорах в інтересах Замовника; консультування з претензійної роботи; 2. консультування з питань комерційної діяльності, а саме: визначення напрямів розвитку бізнесу; визначення маркетингових цілей та контролю за їх виконанням; вивчення напрямків зниження собівартості продажів/виробництва; консультування щодо пошуку та залучення фінансування цільових проектів; 3. консультування з питань бухгалтерського обліку, а саме: проектування методики та правил бухгалтерського обліку; консультування щодо контролю за дотриманням методики та правил бухгалтерського обліку; 4. консультування з питань оподаткування, а саме: консультування щодо змін в оподаткуванні; консультування щодо порядку заповнення та подачі звітності.
Згідно договору та специфікації №1 до договору ТОВ ВМК надало послуги згідно акта наданих послуг №1 на 177 600,00 грн. з ПДВ в кінці місяця, а саме вересня 2019 року, протягом якого надаються послуги.
Оплата за консультаційні послуги, згідно рахунка №1 від 30.09.2019 у т.ч. ПДВ 20% - 29600,00 грн. була здійснена 15.10.2019.
У товариства станом на 30.09.2019 є власні основні засоби вартість яких становить 2672,09 тис. грн.
Згідно штатного розпису на 2019 рік з урахуванням запланованих обсягів надання послуг 19 платних одиниць. На 30.09.2019 працівників налічується 19 чоловік.
Поряд з цим, до повідомлення, разом із письмовими поясненнями для підтвердження реальності здійснення господарських операцій між ТОВ "ВМК" та TOB "Еліксир Україна", додано копії документів, а саме:
- Пояснення №3 від 30.10.2019;
- Договір найму (оренди) нерухомого майна від 01.06.2019, що укладений з TOB «СКВО» ;
- Договір оренди нерухомого майна № 18 від 01.08.2019, що укладений з TOB «КРЯЖ» ;
- Наказ №4-ОД від 27.09.2019 про внесення змін до штатного розпису;
- Штатний розпис на 2019 рік;
- Договір №01/09-Е про надання інформаційно-консультаційних послуг від 01.09.2019, що укладений між TOB «ВМК» та TOB «ЕЛІКСИР УКРАЇНА» ;
- Акт надання послуг №1 від 30.09.2019 до Договору №01/09-Е;
- Платіжне доручення №5239 від 15.10.2019;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за вересень 2019 року;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 на 30 жовтня 2019 року.
Щодо податкової накладної №2 від 30.09.2019 позивачем надано пояснення за вих. №6 від 31.10.2019, в яких зазначено, що TOB «ВМК» заключило з TOB "Торговий дім "Вімексім" договір №01/09-ТД від 01.09.2019 надання інформаційно-консультаційних послуг, що включають: 1. консультування з правових питань, а саме: правового забезпечення господарської діяльності; правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності; участь, за необхідності, представника(ів) Виконавця в судових спорах в інтересах Замовника; консультування з претензійної роботи; 2. консультування з питань комерційної діяльності, а саме: визначення напрямів розвитку бізнесу; визначення маркетингових цілей та контролю за їх виконанням; вивчення напрямків зниження собівартості продажів/виробництва; консультування щодо пошуку та залучення фінансування цільових проектів; 3. консультування з питань бухгалтерського обліку, а саме: проектування методики та правил бухгалтерського обліку; консультування щодо контролю за дотриманням методики та правил бухгалтерського обліку; 4. консультування з питань оподаткування, а саме: консультування щодо змін в оподаткуванні; консультування щодо порядку заповнення та подачі звітності.
Згідно договору та специфікації №1 до договору TOB «ВМК» надало послуги згідно акта наданих послуг №2 на 177 600,00 грн. з ПДВ в кінці місяця, а саме вересня 2019 року, протягом якого надаються послуги.
У товариства станом на 30.09.2019 є власні основні засоби вартість яких становить 2672,09 тис. грн.
Згідно платного розпису на 2019 рік з урахуванням запланованих обсягів надання послуг 19 штатних одиниць. На 30.09.2019 працівників налічується 19 чоловік.
До повідомлення разом із письмовими поясненнями для підтвердження реальності здійснення господарських операцій з TOB "Торговий дім "Вімексім", додано копії документів, а саме:
- Пояснення №6 від 31.10.2019;
- Договір найму (оренди) нерухомого майна від 01.06.2019, що укладений з TOB СКВО ;
- Договір оренди нерухомого майна № 18 від 01.08.2019, що укладений з TOB КРЯЖ ;
- Наказ №4-ОД від 27.09.2019 про внесення змін до штатного розпису;
- Штатний розпис на 2019 рік;
- Договір №01/09-ТД про надання інформаційно-консультаційних послуг від 01.09.2019, що укладений між TOB ВМК та TOB ТОРГОВИЙ ДІМ ВІМЕКСІМ ;
- Акт надання послуг №2 від 30.09.2019 до Договору №01/09-ТД;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за вересень 2019 року.
Щодо податкової накладної №4 від 30.09.2019 позивачем надано пояснення за вих. №4 від 30.10.2019, в яких зазначено, що TOB «ВМК» заключило з TOB "Глуховецьке ХПП" договір №01/09-Х від 01.09.2019 надання інформаційно-консультаційних послуг, що включають: 1. консультування з правових питань, а саме: правового забезпечення господарської діяльності; правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності; участь, за необхідності, представника(ів) Виконавця в судових спорах в інтересах Замовника; консультування з претензійної роботи; 2. консультування з питань комерційної діяльності, а саме: визначення напрямів розвитку бізнесу; визначення маркетингових цілей та контролю за їх виконанням; вивчення напрямків зниження собівартості продажів/виробництва; консультування щодо пошуку та залучення фінансування цільових проектів; 3. консультування з питань бухгалтерського обліку, а саме: проектування методики та правил бухгалтерського обліку; консультування щодо контролю за дотриманням методики та правил бухгалтерського обліку; 4. консультування з питань оподаткування, а саме: консультування щодо змін в оподаткуванні; консультування щодо порядку заповнення та подачі звітності.
Згідно договору та специфікації №1 до договору TOB «ВМК» надало послуги згідно акта наданих послуг №1 на 61800,00 грн. з ПДВ в кінці місяця, а саме вересня 2019 року, протягом якого надаються послуги.
Оплата за консультаційні послуги, згідно рахунка №1 від 30.09.2019 у т.ч. ПДВ 20% - 10300,00 грн. була здійснена 18.10.2019.
У товариства станом на 30.09.2019 є власні основні засоби вартість яких становить 2672,09 тис. грн.
Згідно платного розпису на 2019 рік з урахуванням запланованих обсягів надання послуг 19 штатних одиниць. На 30.09.2019 працівників налічується 19 чоловік.
До повідомлення разом із письмовими поясненнями для підтвердження реальності здійснення господарської операції з TOB "Глуховецьке ХПП", додано копії документів, а саме:
- Пояснення №4 від 30.10.2019;
- Договір найму (оренди) нерухомого майна від 01.06.2019, що укладений з TOB СКВО ;
- Договір оренди нерухомого майна № 18 від 01.08.2019, що укладений з TOB КРЯЖ ;
- Наказ №4-ОД від 27.09.2019 про внесення змін до штатного розпису;
- Штатний розпис на 2019 рік;
- Договір №01/09-Х про надання інформаційно-консультаційних послуг від 01.09.2019, що укладений між TOB ВМК та TOB ГЛУХОВЕЦЬКЕ ХПП ;
- Акт надання послуг №4 від 30.09.2019 до Договору №01/09-Х;
- Платіжне доручення №251 від 18 жовтня 2019 року;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за вересень 2019 року;
- Оборотно-сальдова відомість рахунка 361 на 30.10.2019.
Щодо податкової накладної №5 від 30.09.2019 позивачем надано пояснення за вих. №5 від 30.10.2019, в яких зазначено, що TOB ВМК заключило з TOB "Вімексім Агро" договір №01/09-ВА від 01.09.2019 надання інформаційно-консультаційних послуг, що включають: 1. консультування з правових питань, а саме: правового забезпечення господарської діяльності; правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності; участь, за необхідності, представника(ів) Виконавця в судових спорах в інтересах Замовника; консультування з претензійної роботи; 2. консультування з питань комерційної діяльності, а саме: визначення напрямів розвитку бізнесу; визначення маркетингових цілей та контролю за їх виконанням; вивчення напрямків зниження собівартості продажів/виробництва; консультування щодо пошуку та залучення фінансування цільових проектів; 3. консультування з питань бухгалтерського обліку, а саме: проектування методики та правил бухгалтерського обліку; консультування щодо контролю за дотриманням методики та правил бухгалтерського обліку; 4. консультування з питань оподаткування, а саме: консультування щодо змін в оподаткуванні; консультування щодо порядку заповнення та подачі звітності.
Згідно договору та специфікації №1 до договору ТОВ ВМК надало послуги згідно акта наданих послуг №5 на 61800,00 грн. з ПДВ в кінці місяця, а саме вересня 2019 року, протягом якого надаються послуги.
Оплата за консультаційні послуги, згідно рахунка №6 від 30.09.2019 у т.ч. ПДВ 20% - 10300,00 грн. була здійснена 30.10.2019.
У товариства станом на 30.09.2019 є власні основні засоби вартість яких становить 2672,09 тис. грн.
Згідно штатного розпису на 2019 рік з урахуванням запланованих обсягів надання послуг 19 платних одиниць. На 30.09.2019 працівників налічується 19 чоловік.
Так, до повідомлення, разом із письмовими поясненнями для підтвердження реальності здійснення господарських операцій між ТОВ "ВМК" та TOB "Вімексім Агро", додано копії документів, а саме:
- Пояснення №5 від 30.10.2019;
- Договір найму (оренди) нерухомого майна від 01.06.2019, що укладений з TOB СКВО ;
- Договір оренди нерухомого майна № 18 від 01.08.2019, що укладений з TOB КРЯЖ ;
- Наказ №4-ОД від 27.09.2019 про внесення змін до штатного розпису;
- Штатний розпис на 2019 рік;
- Договір №01/09-ВА про надання інформаційно-консультаційних послуг від 01.09.2019, що укладений між TOB ВМК та TOB ВІМЕКСІМ АГРО ;
- Акт надання послуг №5 від 30.09.2019 до Договору №01/09-ВА;
- Платіжне доручення №345 від 30 жовтня 2019 року;
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за вересень 2019 року;
- Оборотно-сальдова відомість рахунка 361 на 30.10.2019.
Рішеннями Комісії від 04.11.2019 №1320883/42915639, №1320884/42915639, №1320886/42915639, №1320885/42915639 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 з підстав - ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Також зазначена додаткова інформація: платником не подано до органів ДПС звітність за формою 20-ОПП. Документально не підтверджено наявність кваліфікації працівників щодо надання зазначених видів послуг.
Не погоджуючись та вважаючи рішення контролюючого органу протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755- VI (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є, зокрема, постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку у банківські установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з вимогами п. 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Як вбачається з п. 5 Порядку № 117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з вимогами п. п. 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Суд зазначає, що вимоги п.п. 6 та 7 Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Разом з тим, реєстрацію поданих позивачем податкових накладних зупинено (як зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних) через те, що податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Таким чином, зупиняючи реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем застосовано формулювання, яке п.п. 6 та 7 Порядку не передбачено.
Вказане свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.
Згідно з вимогами п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
На виконання п. 10 Порядку № 117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).
Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).
Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.
Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.
До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.
Так, п.п. 1.6 п. 1 листа Державної фіскальної служби України № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 "Критерії ризиковості платника податку", комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Як встановлено, в отриманих квитанціях про зупинення реєстрації ПН, не наведено жодного з підкритеріїв п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, який би відповідав платник станом на момент формування квитанції про блокування ПН, як це передбачено підпунктом 3 п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної (у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються критерій(і) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку).
Відповідачем лише процитовано зміст п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, та запропоновано (далі мовою оригіналу) "надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", але жодні конкретні пропозиції щодо необхідних документів відсутні.
Верховний Суд у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт відповідних Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Крім того, головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1-1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з п. 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п.п. 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п. 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
В даному ж випадку, відповідачами не було надано: протоколу засідання Комісії або переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв; матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Проте, суд звертає увагу, що зі змісту квитанцій вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги п. 13 зазначеного Порядку №117 та не вказано: розрахованих показників критерію, якому на думку відповідача відповідає позивач та конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, а лише запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію.
Також, положеннями п. 7 Порядку №117 чітко визначено умови зупинення реєстрації ПН/РК, це: відповідність критеріям (а не критерію) ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку. Тобто повинна мати місце сукупність ризикових умов; ступені ризиків мають бути достатніми для зупинення реєстрації.
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що зупинення реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 не відповідає умовам критерію п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки в квитанціях міститься лише загальне посилання на п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретних обставин, за наявності яких можна віднести обсяг постачання до переліку ризикових.
Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд зауважує, що вказаний перелік документів є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Судом встановлено, що з метою реєстрації податкової накладної у ЄРПН позивач надав письмові пояснення та усі наявні у нього документи, що стосуються відповідних господарських операцій, оскільки у квитанціях про зупинення реєстрації була відсутня інформація, які саме пояснення та документи потрібно подати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Пунктом 15 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до вимог п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як слідує з п. 22 Порядку № 117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Відповідно до пункту 23 Порядку №117, таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Як видно із рішень від 04.11.2019 №1320883/42915639, №1320884/42915639, №1320886/42915639, №1320885/42915639 про відмову в реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних, підставою для відмови податковим органом позивачу є: ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: платником не подано до органів ДПС звітність за формою 20-ОПП. Документально не підтверджено наявність кваліфікації працівників щодо надання зазначених видів послуг.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Суд повторно наголошує на тому, що п. 21 Порядку визначає виключно три підстави для відмови в реєстрації податкової накладної.
Крім того, форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
Суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування як і квитанції не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень.
Тобто, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.
Застосування підпункту 4 пункту 13 цього Порядку, в даному випадку є також некоректним, оскільки в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем чітко не визначено перелік яких саме документів необхідно надати платнику податків для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
На переконання суду, мотиви наведені в оскаржуваних рішеннях не свідчать про наявність підстав, в розумінні пункту 21 Порядку, для прийняття таких рішень.
Водночас аналіз наданих позивачем документів вказує на те, що надіслані позивачем копії первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача та є достатніми для прийняття відповідачем рішень про реєстрацію податкових накладних.
Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентами, а також враховуючи те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд доходить висновку, що у відповідача не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкових накладних позивача.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості платника податку, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
В цьому випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 ТОВ "ВМК" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача в частині визнання протиправними та скасування рішень від 04.11.2019 №1320883/42915639, №1320884/42915639, №1320886/42915639, №1320885/42915639 про відмову в реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Що ж до позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Так, пунктом 28 Порядку №117, окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
При цьому, згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України (на даний момент ДПС України).
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданих податкових накладних. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПС України вчинити необхідні дії з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся, шляхом реєстрації податкових накладних від 30.09.2019 №1, №2, №4, №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зважає на те, що позивач звернувся до суду з позовними вимогами, які співвідносяться між собою як основні та похідні, сплативши при цьому судовий збір у розмірі 16816,00 грн., а мав сплатити 8408,00 грн., як за чотири позовних вимоги немайнового характеру, а відтак на користь позивача підлягає стягненню сплачений ним при зверненні до суду судовий збір у розмірі 8408,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів - Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Вінницькій області в рівних частинах.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- №1320883/42915639 від 04.11.2019, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані";
- №1320884/42915639 від 04.11.2019, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані";
- №1320886/42915639 від 04.11.2019, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані";
- №1320885/42915639 від 04.11.2019, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- податкову накладну №1 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані", датою її фактичного подання, а саме, 11.10.2019;
- податкову накладну №2 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані", датою її фактичного подання, а саме, 11.10.2019;
- податкову накладну №4 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані", датою її фактичного подання, а саме, 11.10.2019;
- податкову накладну №5 від 30.09.2019 Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані", датою її фактичного подання, а саме, 11.10.2019.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані" сплачений судовий збір у сумі 4204,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані" сплачений судовий збір у сумі 4204,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вімексім менеджмент компані" (вул. Максимовича, 4, м. Вінниця, Вінницька область, 21036, код ЄДРПОУ 42915639)
Відповідач 1: Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393)
Відповідач 2: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 43142454)
Рішення суду у повному обсязі складено 17.03.2020
Суддя Комар Павло Анатолійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2020 |
Оприлюднено | 18.03.2020 |
Номер документу | 88233504 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні