Рішення
від 16.03.2020 по справі 280/325/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 березня 2020 року (о 12 год. 00 хв.)Справа № 280/325/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп.30, код ЄДРПОУ 37956207) до Публічного акціонерного товариства ЗАПОРІЗЬКИЙ КОМБІНАТ БУДМАТЕРІАЛІВ (69006, м. Запоріжжя, Північне шосе, буд.69, код ЄДРПОУ 00290771) про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,

ВСТАНОВИВ:

13.01.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або НКЦПФР) до Публічного акціонерного товариства ЗАПОРІЗЬКИЙ КОМБІНАТ БУДМАТЕРІАЛІВ (далі - відповідач або ПАТ ЗБК ), в якій позивач просить суд: стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 № 448/96-ВР та зазначає, що у відношенні ПАТ ЗБК складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, у якому зафіксовано порушення відповідачем п. 10. ст. 8 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок . Вказує, що за результатами розгляду справ у відношенні відповідача 10.10.2019 винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №259-СХ-3-Е у загальному розмірі 17000,00 грн. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача вищевказану суму заборгованості.

Ухвалою суду від 20.01.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) у судовому засіданні 19.02.2020. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву. Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що станом на 02 травня 2018 року ПАТ ЗБК не розкрило регулярну річну інформацію за 2015 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України. Кабінету Міністрів України або НКЦПФР, розміщення на власному веб-сайті, подання до НКЦПФР, що є порушенням ПАТ ЗКБ вимог ч. 1 ст. 39, ч.4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 Розділу II Положення № 2826.

Так, у відношенні ПАТ ЗКБ 15 грудня 2017 року винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 81-СХ-1-Е з терміном виконання та обов`язком письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження з наданням підтверджуючих документів до 30 квітня 2018 року.

Листом від 25 квітня 2018 № 04/10 (вх. 17/04-13/15252 від 02.05.2018) ПАТ ЗКБ повідомило позивача про неможливість виконати вищевказане розпорядження у зв`язку зі скрутним матеріальним становищем та накладенням арешту на поточні рахунки відкриті в банку, що підтверджується матеріалами судових розглядів та звітами про фінансові результати за 2016 та 2017 роки, та звернулося з проханням не застосовувати штрафні санкції оскільки товариство не працює з 2015 року.

На підставі викладеного Уповноважена особа Комісії дійшла висновку про необхідність подовження терміну виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 15 грудня 2017 року № 81-СХ-1-Е та розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери № 65-СХ-3-Е від 02 травня 2018 року ПАТ ЗКБ наданий термін до 30 квітня 2019 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме - розкрити регулярну річну інформацію за 2015 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР, розміщення на власному веб-сайті, подання до НКЦПФР.

Станом на 22 серпня 2019 року відомості щодо виконання ПАТ ЗКБ розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 02 травня 2018 року №65-СХ-3-Е у визначені в цьому розпорядженні строки в департаменті НКЦПФР у Східному регіоні відсутні.

Вищезазначене свідчить про невиконання ПАТ ЗКБ розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке, згідно з вимогами пункту 10 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , є обов`язковим для виконання.

З огляду на вищевикладене, винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2019 №23/05/19944, у якій запропоновано керівнику (або повноважному представнику) ПАТ ЗКБ з`явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень на 04 вересня 2019 року о 12:00.

Актом від 04.09.2019 №446-СХ-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовано не виконання ПАТ ЗКБ розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 02 травня 2018 року №65-СХ-3-Е.

Постановою від 02.10.2019 №23/02/22668 про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ПАТ ЗКБ на 10.10.2019 об 11 год. 10 хв.

Зазначена постанова направлена на адресу відповідача, що підтверджується Реєстром рекомендованих листів від 02.10.2019 та фіскальним чеком, копії яких містяться в матеріалах справи (а.с.10).

Відповідно до Постанови № 446-СХ-3-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.10.2019 за порушення чинного законодавства, а саме: невиконання розпорядження НКЦПФР щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000,00 грн.

Зазначена постанова супровідним листом від 11.10.2019 №23/02/02123667 направлена на адресу відповідача, що підтверджується також Реєстром рекомендованих листів від 16.10.2019 та фіскальним чеком, копії яких містяться в матеріалах справи.

Несплата відповідачем штрафу у розмірі 17000,00 грн. у добровільному порядку стала підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно із до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Абзац 2 ст.1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР) надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону № 448/96-ВР).

За приписами ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок №3480-IV від 23.02.2006 (далі - Закон №3480-IV) розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 ст. 40 Закону №3480-IV визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття. Звітним періодом для складання проміжної інформації про емітента є квартал. Проміжна інформація про емітента складається станом на кінець останнього дня кварталу. (ч.4, 5 ст.40 Закону №3480-IV).

У відповідності до ч. 6 ст. 40 Закону №3480-IV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за № 2180/24712, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2 Закону України "Про акціонерні товариства" та пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах", строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.

Пунктом 14 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів встановлено обов`язок емітента цінних паперів розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення.

Згідно з вимогами п. 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Матеріалами справи встановлено, ПАТ ЗКБ порушено вимоги ст. 39, 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826,у зв`язку із чим НКЦПФР винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 15 грудня 2017 року № 81-СХ-1-Е, та розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери № 65-СХ-3-Е від 02 травня 2018 року ПАТ ЗКБ наданий термін до 30 квітня 2019 року усунути порушення законодавства про цінні папери, яке не виконано відповідачем, про що зазначено у акті № 446-СХ-3-Е від 04.09.2019.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 9 Закону № 448/96-ВР, уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Згідно з п. 8 ч.1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 5 ст. 11 Закону № 448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, ч. 4 цієї статті Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Разом із цим, відповідачем постанова від 10.10.2019 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 446-СХ-3-Е у судовому порядку не оскаржено та на даний час вказана постанова не скасована, а тому підлягає виконанню.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 17000,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп.30, код ЄДРПОУ 37956207) до Публічного акціонерного товариства ЗАПОРІЗЬКИЙ КОМБІНАТ БУДМАТЕРІАЛІВ (69006, м. Запоріжжя, Північне шосе, буд.69, код ЄДРПОУ 00290771) про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів, - задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства ЗАПОРІЗЬКИЙ КОМБІНАТ БУДМАТЕРІАЛІВ в дохід Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок) на рахунок по коду класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , отримувач УК у м.Запоріжжі/Вознесенівс./21081100, код отримувача 38025409, номер рахунку (IBAN) UA688999980000031112106008007.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 16.03.2020.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено18.03.2020
Номер документу88234380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/325/20

Рішення від 16.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні