Рішення
від 17.03.2020 по справі 560/45/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/45/20

РІШЕННЯ

іменем України

17 березня 2020 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державну регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась в суд з позовом до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н", в якому просить стягнути з повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" (код ЄДРПОУ 36505699) зареєстрованого за адресою: 29000, м. Хмельницький, вул. Подільська,буд.93, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф у сумі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень).

Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

В обгрунтування позовних вимог позивач вказує, що постановою від 25.03.2019 року № 103/197/16-3/13-П до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 грн.

Так як відповідач самостійно штраф не сплатив, тому позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою суду від 17.01.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, та запропоновано відповідачу у 15-ти денний термін надати відзив на даний адміністративний позов.

Відповідач правом на подання відзиву відповідно норм Кодексу адміністративного судочинства України не скористався та відзив на позов не подав.

Згідно із частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких грунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно з витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач - повне товариство "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" має код 36505699 і знаходиться за адресою: вул. Подільська, 93, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000.

Види діяльності відповідача такі:

46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами, 47.77 Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах, 47.79 Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах, 64.92 Інші види кредитування.

Посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг № 197/16-3/13 від 06.03.2019 року (далі - Акт).

В акті зазначено, що відповідно до пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081 із змінами внесеним розпорядженням Нацкомфінпослуг від 18.09.2018 року № 1636, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2018 року за № 11/32623 (далі - Порядок) ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг.

Обов`язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Поданням звітності ломбарду є відправлення ломбардом звітності з накладеними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера ломбарду відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду.

Станом на 06.03.2019 року ломбардом не подано звітні дані за 2018 рік, що свідчить про порушення ломбардом вимог пункту 2.2 розділу 2 Порядку, в частині подання звітних даних з накладанням кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.

Вказаний Акт було направлено на адресу товариства листом від 06.03.2019 року № 1283/16-8.

Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 25.03.2019 року № 103/197/16-3/13-П до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, також заявлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 25.04.2019 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату у розмірі 17000,00 грн.

26.03.2019 року (вих. № 1805/16-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Станом на час звернення до суду відповідач штраф не сплатив.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23.11.2011 року №1070/2011 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-III (далі - Закон № 2664-III), фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Згідно із частиною 1 статті 9 Закону № 2664-III мінімальний розмір капіталу фінансових установ, необхідний для їх заснування, та загальні вимоги до регулятивного капіталу, що необхідний для їх функціонування, визначаються законами України з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг.

Розділом 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами визначено вимоги яким повинен відповідати ломбард для надання фінансових послуг. Так згідно підпункту 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 зазначеного положення ломбард повинен мати власний капітал у розмірі не менше ніж 500 тисяч гривень, а у разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів - не менше ніж 1 мільйон гривень.

Згідно із частиною 1 статті 21 Закону № 2664-III Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Антимонопольний комітет України та інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринків фінансових послуг та отримують від них інформацію у межах повноважень, визначених законом.

Відповідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно із пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону № 2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може з поміж інших застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 41 Закону №2664-III, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:

1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно із частиною 1 статті 39 Закону № 2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

В ході судового розгляду судом встановлено, посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг № 197/16-3/13 від 06.03.2019 року.

В даному акті зазначено, що відповідно до пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081 із змінами внесеним розпорядженням Нацкомфінпослуг від 18.09.2018 року № 1636, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2018 року за № 11/32623 (далі - Порядок) ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг.

Обов`язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Поданням звітності ломбарду є відправлення ломбардом звітності з накладеними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера ломбарду відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду.

Станом на 06.03.2019 року ломбардом не подано звітні дані за 2018 рік, що свідчить про порушення ломбардом вимог пункту 2.2 розділу 2 Порядку, в частині подання звітних даних з накладанням кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.

Вказаний Акт було направлено на адресу товариства листом від 06.03.2019 року № 1283/16-8.

Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 25.03.2019 року № 103/197/16-3/13-П до повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, також заявлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 25.04.2019 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату у розмірі 17000,00 грн.

26.03.2019 року (вих. № 1805/16-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Відповідно до пункту 1.6 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012за № 2112/22424 (далі - Положення № 2319), Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Згідно із пунктом 5.9 Положення № 2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов`язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до частини 3 статті 41 Закону № 2664-III, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Враховуючи викладене та беручи до уваги, що відповідачем вчинено порушення Закону № 2664-III і штрафна санкція, яка застосована постановою від 25.03.2019 року № 103/197/16-3/13-П станом на час звернення позивача до суду та розгляду справи самостійно відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити.

Згідно із частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з повного товариства "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції").

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3,Київ 1,01001 , код ЄДРПОУ - 38062828) Відповідач:Повне товариство "Подільський ломбард" ТОВ "ТІАРА-Л" І ТОВ "ТІАРА-Н" (вул. Подільська, 93,Хмельницький,Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 36505699)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2020
Оприлюднено18.03.2020
Номер документу88236348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/45/20

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Рішення від 17.03.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні