Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 березня 2020 р. № 520/14022/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шляхової О.М.,
розглянувши у письмовому проваджені в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний дім "Павловський" (вул. Кирилівська, буд. 134 А, к. 609,м. Київ 73,04073) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків,61003) про скасування постанов,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний дім "Павловський", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 р. щодо накладення штрафу у розмірі 105100,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 р. щодо накладення штрафу у розмірі 75672,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 р. щодо накладення штрафу у розмірі 84080,00 грн.;
- судові витрати покласти на відповідача.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що наказ про призначення позапланової перевірки, приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, постанови про накладення штрафу, прийняті відповідачем із порушенням встановленого порядку та із наданням невірної оцінки обставинам справи, у зв`язку з чим порушують права позивача та, як наслідок, підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 26.12.2019 відкрито провадження по даній адміністративній справі. Представник відповідача , надав відзив на позов, відповідно до якого зазначив, що в ході перевірки позивача встановлено, що ТОВ Торговельний дім Павловський проводяться будівельні роботи з капітального ремонту нежилих приміщень за адресою: м. Харків, майд. Павловський, 2 (зокрема роботи з посилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників), без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), без забезпечення здійснення авторського та технічного нагляду. Проектна документація відсутня. Таким чином, відповідач при прийнятті спірних рішень діяв у відповідності до норм діючого законодавства, у зв`язку із чим оскаржувані рішення є законними та правомірними. У зв`язку із чим, представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.
Так, Товариству з обмеженою відповідальністю Торговельний дім Павловський на праві приватній власності належать нежитлові приміщення площею 557.8 кв м за адресою місто Харків, майдан Павлівський, 2, про що видано Свідоцтво про право власності від 26.03.2003 р., які містяться в матеріалах справи.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивачем проводились будівельні роботи з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд. Павловський, 2 у м. Харкові (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників)
Судом встановлено, що 04.11.2019 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради було видано Направлення для проведення планового (позапланового) заходу № 1075-к, а саме для здійснення позапланової перевірки на період з 06.11.2019 по 19.11.2019 року на підставі наказу (розпорядження) Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради № 1 від 02.01.2019 р., № 456 від 04.11.2019 р. та звернення гр. ОСОБА_1 від 24.10.2019 (вх. П-521/0/248-19 від 24.10.2019).
Також судом встановлено., що зареєстрованим місцезнаходженням Позивача є місто Київ, вулиця Оленівська, АДРЕСА_1 , де і знаходиться основний офіс компанії. Саме в центральному офісі знаходиться вся основна бухгалтерська та інша звітна, фінансова документація, в тому числі документація щодо проведення ремонтних робіт на об`єкті в м. Харків майдан Павлівський, буд. 2. Крім того, керівник ТОВ ТД Павловський участі в проведенні перевірки не приймав, не був присутнім під час складення протоколів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, винесенні приписів та розгляді справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відносно нього, тому був позбавлений можливості скористатися правовою допомогою та повідомити про наявні/відсутні докази.
Також матеріали справи свідчать, що Інспекцією, під час позапланової перевірки (підстава перевірки - звернення ОСОБА_1 від 24.10.2019 (вх. № П-521/0/248-19 від 24.10.2019) згідно направлення Інспекції для проведення позапланового заходу від 04.11.2019 № 1075-Н (термін перевірки з 06.11.2019 до 19.11.2019) здійснено вихід на об`єкт: Нежитлові приміщення підвалу № III-VIII, ІІІа, УІІа, 1-го поверху № СХХІ, СХХІУ-СХХУІІІ, СХХХ, СХІХ, СХХІХ, антресолі № 5 за адресою: м. Харків, майд. Павлівський, 2) (акт № 1075-А від 19.11.2019), за результатами якої встановлено наступне. За адресою: м. Харків, майд. Павловський, 2 на першому поверсі восьмиповерхового житлового будинку розташовані нежитлові приміщення.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (станом на 19.11.2019) нежитлові приміщення підвалу № III- VIII, ІІІа, УІІа, 1- го поверху № СХХІ, СХХІУ-СХХУІІІ, СХХХ, СХІХ, СХХІХ, антресолі № 5 на праві приватної власності належать ТОВ Торговий дім Павловський .
Під час перевірки з виїздом на місце 06.11.2019 встановлено, що в нежитлових приміщеннях, які належать ТОВ Торговий дім Павловський ведуться будівельні роботи з капітального ремонту, а саме: проведені робити з посилення несучих колон.
Відповідно до п. 3.7 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво капітальний ремонт це - сукупність робіт на об`єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв`язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення його експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Об`єкт відноситься до класу наслідків (СС1).
В єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, розміщеному на офіційному сайті Держархбудінспекції України, відсутня інформація щодо зазначеного об 'єкта.
ТОВ ТД Павловський не представлена проектна документація на проведення будівельних робіт з посилення несучих колон та документи щодо забезпечення здійснення авторського та технічного нагляду, дозвільні документи на проведення робіт.
Враховуючи вищевикладене, встановлено що ТОВ Торговельний дім Павловський проводяться будівельні роботи з капітального ремонту нежилих приміщень за адресою: м. Харків, майд. Павловський, 2 (зокрема роботи з посилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників), без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), без забезпечення здійснення авторського та технічного нагляду. Проектна документація відсутня.
Таким чином, Інспекцією зафіксовано актом перевірки № 1075-А від 19.11.2019 ряд порушень вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, а саме ТОВ ТД Павловський проводить будівельні роботи з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд. Павловський, 2 у м. Харкові (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників):
1. без забезпечення здійснення авторського нагляду, що є порушенням ч. 1, 3 ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність та п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою КМУ № 903 від 11.07.2007;
2. без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), що є порушенням п. 1. ч. 1 ст. 34, ч. 1, 2 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ч. 1 ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність , абз. З ст. 5 Закону України Про основи містобудування , абз. 2 п. 5, п. 13 Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ № 466 від 13.04.2011 (далі - Порядок № 466);
3.без забезпечення здійснення технічного нагляду, що є порушенням ч. 1, 2 ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність та п. 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою КМУ № 903 від 11.07.2007 .
Головним спеціалістом сектору інспекційної роботи Інспекції Світличним Є.В. видано представнику за довіреністю ТОВ ТД Павловський - Фатєєвій Н.Я. (нотаріально посвідчена довіреність видана 13.03.2017 ТОВ ТД Павлівський дійсна до 13.03.2020) припис № 1075-Пр-У від 19.11.2019 з вимогою усунути виявлені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності до 19.01.2019 та припис № 1075-Пр-З від 19.11.2019.
Судом встановлено, що за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності відповідачем складено акт№ 1075-А від 19.11.2019.
Крім того, Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради було винесено Приписи № 1075-Пр-У про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівноїдіяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, № 1075-Пр-З про зупинення підготовчих та будівельних робіт та надано строк до 19 січня 2020 року для виправлення виявлених порушень. У відповідності Приписів зобов`язано ТОВ ТД Павловський в строк до 19.01.2020 р. забезпечити наявність на об`єкті, де проводиться ремонт приміщень, авторського та технічного нагляду
Отже за результатами проведення позапланового заходу, а саме акту № 1075-А від 19.11.2019 винесені:
- постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 № 197/3288/0/250-19-П;
- постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 № 198/3289/0/250-19-П;
- постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.12.2019 № 199/3290/0/250-19-П;
- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.11.2019 щодо проведення будівельних робіт з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд. Павловський, 2 у м. Харкові (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних
показників), без забезпечення здійснення авторського нагляду;
- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.11.2019, яким встановлено, що ТОВ ТД Павловський проводяться будівельні роботи з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд. Павловський, 2 у м. Харкові (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників), без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1);
- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.11.2019 щодо проведення будівельних робіт з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд. Павловський, 2 у м. Харкові (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників), без забезпечення здійснення технічного нагляду.
Не погоджуючись із спірними рішеннями відповідача, ТОВ ТД Павловський звернулось до суду за захистом своїх прав.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.
Відповідно до положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 294 від 09.07.2014, та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011, основними завданням Держархбудінспекції та її територіальних органів - структурних підрозділів є здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду за дотриманням уповноваженими органами містобудування та архітектури, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності; здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями, а також особами відповідальними за здійснення авторського та/або технічного нагляду вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.
Відповідно до положень ч.1 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Підставами для проведення позапланової перевірки є: 1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; 2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; 3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; 4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; 5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; 6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
У частині 4 цієї статті Закону закріплено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, серед іншого: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов`язкові для виконання приписи; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (далі - Порядок №553).
Відповідно до Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.
Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю визначено підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.
Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що органи державного архітектурно-будівельного контролю наділенні повноваженнями по здійсненню позапланових перевірок, за умови наявності підстав, визначених приписами чинного законодавства, зокрема, перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю.
З огляду на вищевикладене суд зазначає, що оскільки нормами діючого законодавства передбачено в якості однієї з підстав для проведення позапланової перевірки є перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю, суд приходить до висновку, що останній був наділений законодавчо визначеним правом призначення позапланової перевірки об`єкта шляхом видання відповідного наказу.
Так, підставою для винесення наказу № 1 від 02.01.2019 р., № 456 від 04.11.2019 стало письмове звернення звернення гр. ОСОБА_1 від 24.10.2019 (вх. П-521/0/248-19 від 24.10.2019)., що відповідно до приписів чинного законодавства є окремими підставами для перевірки.
Щодо позовних вимог в частині скасування постанов про накладення штрафу б/н 03.12.2019 р. у розмірі 105100,00 грн.; б/н від 03.12.2019 р. у розмірі 75672,00 грн.; б/н від 03.12.2019 р.у розмірі 84080,00 грн.;, суд зазначає наступне.
Так, судом встановлено, що підставою для винесення спірних постанов та приписів стало проведення позивачем, на думку контролюючого органу, проводяться будівельні роботи з капітального ремонту нежитлових приміщень за адресою майд АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 у м АДРЕСА_4 (зокрема роботи з підсилення несучих колон з поліпшенням їх експлуатаційних показників), без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), без забезпечення здійснення авторського та технічного нагляду, без проектної документації, без ліцензії на проведення господарської діяльності з будівництва об`єктів, які належать до об`єктів із середнім класом наслідків (СС1).
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Відповідно до п. 3.7 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" капітальний ремонт - це сукупність робіт на об`єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів і функціонального призначення, які передбачають втручання в несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій або інженерних систем і обладнання, у зв`язку з їх фізичним зносом і руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
У свою чергу, відповідно до п. 3.17 ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" до реконструкції відносять перебудову введеного в експлуатацію в установленому порядку об`єкта будівництва, яка передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечує удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня і якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг.
Відповідно до п. 3.24 ДБН А.2.2-3-2014 технічне переоснащення - це комплекс заходів щодо підвищення експлуатаційних властивостей об`єктів виробничого та невиробничого призначення, введений в експлуатацію в установленому порядку, що реалізується шляхом впровадження передових техніки та технологій, оновлення та заміни застарілого та фізично зношеного устаткування новим, більш ефективнішим.
Крім того, Державний комітет України з будівництва та архітектури у своєму листі від 30.04.2003 року № 7/7-401 зазначив, що капітальний ремонт будівлі - це комплекс ремонтно-будівельних, робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель в зв`язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращання планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об`єкта. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).
Поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об`єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію).
Отже, до капітального ремонту відносяться роботи, пов`язані зі зміною існуючого вигляду раніше експлуатованого приміщення з заміною конструктивних елементів споруди, а при поточному ремонті заміни конструктивних елементів споруди не відбуваються.
за показником Можлива небезпека для життєдіяльності людей, які знаходяться постійно на об`єкті відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1;
- за кількістю людей, які періодично перебувають на об`єкті, розглянута приміщення відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1.
Інших суттєвих доводів та/або доказів щодо обґрунтування заявлених позовних вимог та заперечень проти них, які могли б потягнути зміну висновків суду щодо спірних правовідносин, сторонами суду не наведено та не надано.
Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності визначає Закон України Про архітектурну діяльність , який спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів. Згідно із ст. 9 вказаного Закону, будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Відповідно до статті 27 Закону України Про архітектурну діяльність замовники та підрядники під час створення об`єкта архітектури зобов`язані, з-поміж іншого, забезпечувати будівництво об`єктів архітектури згідно з робочою документацією, не порушувати під час організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси користувачів прилеглих земельних ділянок, власників розташованих на них будинків і споруд, відшкодовувати завдані їм збитки відповідно до закону.
У свою чергу, згідно з положеннями Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , цей Закон встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Так, згідно із ст. 36 цього Закону, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється. Отримання замовником інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт, крім направлення повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини першої цієї статті, не вимагається.
Також суд зазначає, що на виконання Припису № 1075-Пр-3 про зупинення підготовчих та будівельних робіт та Припису № 1075-Пр-У про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ ТД "Павловський" від 17.12.2019 № 17/12/2 повідомив про усунення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на підтвердження були надані наступні документи: копія договору підряду № ТН 10092019 від 10.09.2019, копія кваліфікаційного сертифікату АТ №003003 від 24.05.2014 року, копія наказу № 10/09 від 10.09.2019 року про здійснення технічного нагляду , копія договору підряду № АН 10092019 від 10.09.2019 року , копія кваліфікаційного сертифікату серія АР№012060 від 09.06.2016 року, копія Наказу №10/09-1 від 10.09.2019 року про призначення відповідального для проведення авторського нагляду.
Так суд приходить до висновку що згідно до вищевказаних приписів Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради строк на усунення до 19.01.2020 року, а отже винесені постанови про накладення штрафу б/н 03.12.2019 р. у розмірі 105100,00 грн.; б/н від 03.12.2019 р. у розмірі 75672,00 грн.; б/н від 03.12.2019 р.у розмірі 84080,00 грн.; є передчасними, а також відповідно до Повідомлення ТОВ ТД "Павловський" від 17.12.2019 № 17/12/2 про усунення порушень та надання підтверджуючих документів, є обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню.
Суд зазначає, що згідно з положеннями ст.1 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб`єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Вчинення суб`єктами містобудування правопорушень у сфері містобудівної діяльності тягне за собою відповідальність, передбачену цим та іншими законами України.
Відповідно до п. 21 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим постановою КМУ від 06.04.1995 № 244 посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ, під час розгляду справи зобов`язана з`ясувати, чи було вчинено правопорушення у сфері містобудівної діяльності, чи винний відповідний суб`єкт містобудування в його вчиненні, чи підлягає він притягненню до відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із п. 22 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим постановою КМУ від 06.04.1995 № 244, за результатами розгляду справи посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ, приймає одну з таких постанов: 1) постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; 2) постанову про закриття справи щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до положень частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з`ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ТД "Павоівський".
Розподіл судових витрат здійснюється в порядку статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний дім "Павловський" (вул. Кирилівська, буд. 134 А, к. 609,м. Київ 73,04073) до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків,61003) про скасування постанов - задовольнити Визнати протиправною та скасувати Постанову від 03.12.2019 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради щодо накладення штрафу у розмірі 105100,00 грн. .
Визнати протиправною та скасувати Постанову від 03.12.2019 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради щодо накладення штрафу у розмірі 75672,00 грн. .
Визнати протиправною та скасувати Постанову від 03.12.2019 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Департаменту територіального контролю Харківської міської ради щодо накладення штрафу у розмірі 84080,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний дім "Павловський" (вул. Кирилівська, буд. 134 А, к. 609,м. Київ 73,04073) судовий збір в розмірі 5763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн за рахунок бюджетних асигнувань Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, код 04059243).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.М.Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88236522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні