ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/174/20
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Нікітенко А.В.,
за участю:
позивача - ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області, третя особа - садове товариство "Енергетик-2" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач зазначає, що 12 грудня 2019 року звернувся до виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області із заявою про переведення садового (дачного) будинку у житловий. Проте, письмовою відповіддю за вих. №322 від 16.12.2019 року йому повідомлено про відмову в такому переведенні з підстав невідповідності будинку Державним будівельним нормам та містобудівній документації на місцевому рівні в частині місцерозташування садового будинку.
Позивач вважає відмову відповідача такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства та просить суд:
- визнати бездіяльність виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 , про переведення садового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , у житловий будинок, незаконною;
- зобов`язати виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області розглянути заяву ОСОБА_1 та прийняти рішення стосовно переведення садового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , у житловий будинок.
Ухвалою суду від 27.01.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог садове товариство "Енергетик-2" та призначено судове засідання на 17.02.2020 року.
17.02.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що позивач звернувся до виконкому із заявою встановленої форми та неналежним пакетом документів, а саме всупереч встановленому порядку надав звіт про проведення технічного обстеження житлового будинку з мансардою та господарськими будівлями від 07.12.2019 року, замість належного звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам. Відповідно до договору дарування земельної ділянки від 25.04.2019 року позивачу належить земельна ділянка загальною площею 0,0429 га, кадастровий номер 6510700000:04:015:0056 із цільовим призначенням для індивідуального садівництва, на якій знаходиться садовий будинок АДРЕСА_2 . Позивачем до заяви додано копію технічного паспорту на садовий (дачний) будинок від 10.10.2019 року, в якому в порушення вимог Інструкції № 127, зазначено назву будівлі - дачний будинок "А", замість належної - садовий будинок "А". Зазначена земельна ділянка знаходиться в охоронній зоні інженерної інфраструктури - зона об`єктів електричних мереж. Виконавчий комітет Новокаховської міської ради в особі управління містобудування та архітектури повернув позивачу документи щодо переведення садового будинку в житловий, так як будинок знаходиться в охоронювальній зоні повітряних і кабельних ліній.
17.02.2020 року відкладено розгляд справи на 12.03.2020 року.
10.03.2020 року до суду надійшла відповідь на відзив. Позивач зазначає, що письмовою відповіддю за вих. № 322 від 16.12.2019 року повідомлено про відмову у переведенні садового (дачного) будинку у житловий з підстав невідповідності будинку Державним будівельним нормам та містобудівній документації на місцевому рівні в частині місцерозташування садового будинку, а не з огляду на недоліки наданих документів відповідно п.4 Порядку № 321 від 29.04.2015 року.
У судовому засіданні позивач наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.
Відповідач та третя особа у судове засідання не з`явилися, просили розглядати справу без їх участі.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
ОСОБА_1 має на праві власності садовий будинок та земельну ділянку за адресою АДРЕСА_3 , що підтверджується правовстановлюючими документами та витягами з реєстрів.
12.12.2019 року позивач звернувся до виконавчого комітету Новокаховської міської ради з заявою, у якій просив перевести садовий будинок АДРЕСА_4 адресою АДРЕСА_3 , що належить йому на праві власності відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку № 6510700000:04:015:0056, витяг з ДРРП на нерухоме майно від 08.11.2019 року у жилий будинок.
Відповідач за результатами розгляду заяви, листом від 16.12.2019 року № 322 за підписом в.о. начальника управління містобудування та архітектури повідомив, про відмову в переведенні садового будинку в житловий, зазначивши, що відповідно до затвердженого Генерального плану міста, затвердженого рішенням сесії міської ради від 20.10.2015 року № 2299 та плану зонування земельна ділянка знаходиться в охоронній зоні інженерної інфраструктури - зона об`єктів електричних мереж, садовий будинок не відповідає вимогам ДБН та містобудівній документації на місцевому рівні в частині місцерозташування садового будинку.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Згідно з приписами ч. 1, 2 ст. 8-1 Житлового кодексу Української РСР від 30 червня 1983 року №5464-Х громадяни відповідно до Закону мають право на переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування.
На виконання вимог ч. 1 ст. 8-1 Житлового кодексу України прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321, якою затверджено Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки (далі - Порядок № 321), який визначає механізм переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки.
Так, цей Порядок визначає механізм переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки.
Як вбачається з п. 2 Порядку № 321, переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов`язані адміністративно або територіально.
Вимогами абз. 1 п. 3 Порядку № 321 встановлено, що для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: - копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку; - письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий; - звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.
Згідно вимог абз. 2 п. 3 Порядку № 321 технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб`єктом господарювання, у якого працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 554 "Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури".
Абзацом 1 пункту 4 Порядку визначено, що за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.
Згідно абз. 2 п. 4 Порядку №321 прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку;
- виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;
- встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов`язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави зробити висновок, що Порядком визначено вичерпний перелік підстав для відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок.
Таким чином, звернувшись 12.12.2019 року із заявою до виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської району про переведення садового будинку у жилий будинок.
За результатами заяви від 12.12.2019 року листом від 16.12.2019 року № 322 повернуто документи з відмовою про переведення садового будинку в житловий, який не відповідає вимогам ДБН та містобудівній документації на місцевому рівні в частині місцерозташування садового будинку.
На думку суду, відповідь від 16.12.2019 року № 322, в якій зазначено підстави для відмови в переведенні садового будинку у жилий будинок, за підписом в.о. начальника управління містобудування та архітектури не є рішенням органу місцевого самоврядування та дає підстави суду визнати, що заява позивача у спосіб та у порядку визначеному законодавством не розглянута.
Таким чином, відповідачем не було дотримано вимог вищезазначеного Порядку № 321, оскільки останній за наслідками розгляду заяви позивача мав прийняти рішення про переведення дачного або садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні з підстав, передбачених пунктом 4 Порядку переведення дачних та садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 321 від 29.04.2015.
З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд дійшов висновку про те, що відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Житловим кодексом України, Порядком переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у житлові будинки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 №321, а також з порушенням вимог ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд зазначає, що відповідач не довів правомірність свого рішення та проявив протиправну бездіяльність, яка може бути усунена шляхом зобов`язання розглянути заяву ОСОБА_1 та прийняти рішення.
Керуючись статтями 9, 90, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
Позов задовольнити.
Визнати бездіяльність виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_5 ) про переведення садового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , у житловий будинок, протиправною.
Зобов`язати виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області (код ЄДРПОУ 04059964, пр. Дніпровський, 23, м. Нова Каховка, Херсонська область, 74900) розглянути заяву ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_5 ) та прийняти рішення стосовно переведення садового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , у житловий будинок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 17 березня 2020 р.
Суддя С.О. Варняк
кат. 109000000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88236696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні