ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
16 березня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/2731/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо витребування додаткових доказів та залучення другого відповідача до участі в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів,
встановив :
Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, у якому просить визнати бездіяльність Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області у невиплаті йому коштів за додаткове навантаження за виконання обов`язків начальника відділу культури протиправною та стягнути на його користь невиплачені кошти за додаткове навантаження в сумі 18473,00 грн. та заборгованість на допомогу на оздоровлення в сумі 3400 грн.
Ухвалою суду від 17 грудня 2019 року вказана заява була залишена без руху, позивачу надано строк на усунення недоліків.
08 січня 2020 року недоліки позовної заяви були усунуті позивачем, у зв`язку з чим, ухвалою суду від 14 січня 2020 року провадження у справі відкрито, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін. Судове засідання призначено на 23 січня 2020 року.
Ухвалою суду від 23 січня 2020 року розгляд справи відкладено, призначено наступне судове засідання на 06 лютого 2020 року о 14:30 год.
Ухвалою суду від 06.02.2020 року за клопотанням сторін розгляд справи № 540/2731/19 відкладено на 13.02.2020 року.
14.02.2020 року ухвалою суду задоволено клопотання позивача про витребування додаткових доказів, зобов`язано Скадовську районну державну адміністрацію Херсонської області надати суду додаткові докази у справі. Розгляд справи відкладено на 27.02.2020 року.
В судове засідання, призначене на 27.02.2020 року сторони з`явились. За клопотанням позивача та його представника протокольною ухвалою суду розгляд справи відкладено на 03.03.2020 року.
В судове засідання, призначене на вказану дату, з`явився представник позивача, подав до суду клопотання про проведення розгляду справи без його участі.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив. Про дату, час та місце судового розгляду повідомлений завчасно та належним чином.
Частиною 3 статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке з заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи приписи ст. ст. 194 та 205 КАС України суд вважає, що подання позивачем заяви про розгляд справи без його участі та неприбуття відповідача не є перешкодою для розгляду і вирішення порушеного питання в порядку письмового провадження.
Згідно ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі: письмових, речових і електронних доказів; висновків експертів; показань свідків.
Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.(ч.3 ст. 77 КАС України).
25.02.2020 року відповідачем на виконання попередньої ухвали суду про витребування доказів (від 14.02.2020 року) повідомлено суд, що розпорядження голови районної державної адміністрації щодо проведення нарахування та виплати доплат за додаткове навантаження у відділах та структурних підрозділах районної державної адміністрації не приймалось. Проведення нарахування та виплати доплат за додаткове навантаження здійснюється відповідно до вимог діючого законодавства.
З аналізу отриманої відповіді вбачається, що для з`ясування обставин у справі, що мають суттєве значення при вирішенні справи по суті необхідно вивчити наступні документи, які можуть знаходитись у відповідача:
- посадові обов`язки (посадова інструкція) голови Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, його заступників та/або розпорядження про розподіл обов`язків між головою та заступниками голови станом на спірний період;
- посадові обов`язки (посадова інструкція) начальника відділу культури Скадовської районної державної адміністрації;
- пояснення, з посиланням на положення нормативно-правових актів, в яких відобразити механізм встановлення та проведення ОСОБА_1 виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням ним обов`язків за вакантною посадою начальника відділу культури районної державної адміністрації в період з листопада 2018 року по лютий 2019 року. В тому числі, пояснити чому подання про встановлення зазначеної виплати робилось заступниками голови районної державної адміністрації, а розпорядження виносилось головою районної державної адміністрації. Пояснити, кому адресовано розпорядження голови районної державної адміністрації про здійснення виплати та хто здійснював його виконання.
Також в своєму відзиві відповідач стверджує, що Скадовська районна державна адміністрація не є належним відповідачем у справі, оскільки встановлення виплати за додаткове навантаження, на думку позивача, перебувало в межах повноважень начальника відділу культури Скадовської районної державної адміністрації.
В додаток до зазначеного, судом отримано положення про відділ культури Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області від 28.02.2018 року №72, згідно якого відділ є юридичною особою публічного права, начальник якого, окрім іншого, розпоряджається коштами у межах кошторису на утримання Відділу.
Таким чином, виплата заробітної плати позивачу здійснювалась відділом культури Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області.
Отже й позовні вимоги про стягнення складових заробітної плати стосуються відділу культури Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, що в сукупності з приписами ст. 48 КАС України, зумовлює необхідність залучення відділу в якості другого відповідача.
Згідно п.2 розпорядження голови Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області від 06.12.2018 року №449 відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, перейменований розпорядженням №450 від 06.12.2018 року у відділ освіти, культури та спорту Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, є правонаступником зобов`язань прав та обов`язків відділу культури Скадовської районної державної адміністрації.
Тобто, відділ освіти, культури та спорту Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області підлягає залученню до участі в справі в якості другого відповідача.
Окрім викладеного, положеннями ст. 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
З підстав, викладених в тексті ухвали, суд визнав за необхідне витребувати від відповідача додаткові докази у справі, а також залучити другого відповідача.
Зазначене створює перешкоди для розгляду справи в порядку письмового провадження, у зв`язку з необхідністю вчинення судом додаткових дій з метою належного розгляду справи.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність перейти із спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
Також, у зв`язку з викладеним та з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, суд застосовує передбачене ч.4 ст. 173 КАС України право продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів.
Керуючись ст.ст. 9, 12, 48, 72, 173, 194, 205, 243, 248, 257 КАС України,
ухвалив :
Залучити Відділ освіти, культури та спорту Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (код ЄДРПОУ: 02146630, місцезнаходження: 75700, Херсонська область, Скадовський район, місто Скадовськ, вул. Сергіївська, буд. 4) до участі в справі №540/2731/19 за позовом ОСОБА_1 до Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів.
Зобов`язати Скадовську районну державну адміністрацію Херсонської області надати суду в строк до 24.03.2020 року наступні документи та пояснення:
- посадові обов`язки (посадова інструкція) голови Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, його заступників та/або розпорядження про розподіл обов`язків між головою та заступниками голови станом на спірний період;
- посадові обов`язки (посадова інструкція) начальника відділу культури Скадовської районної державної адміністрації;
- пояснення, з посиланням на положення нормативно-правових актів, в яких відобразити механізм встановлення та проведення ОСОБА_1 виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням ним обов`язків за вакантною посадою начальника відділу культури районної державної адміністрації в період з листопада 2018 року по лютий 2019 року. В тому числі, пояснити чому подання про встановлення зазначеної виплати робилось заступниками голови районної державної адміністрації, а розпорядження виносилось головою районної державної адміністрації. Пояснити, кому адресовано розпорядження голови районної державної адміністрації про здійснення виплати та хто здійснював його виконання.
Перейти до розгляду адміністративної справи № 540/2731/19 за правилами загального позовного провадження.
Підготовче засідання призначити на 24.03.2020 р. о 09:30 год.
Продовжити строк підготовчого провадження в справі на 30 днів.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення, оскарженню не підлягає та є обов`язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Суддя О.В. Ковбій
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88236743 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Ковбій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні