Рішення
від 18.03.2020 по справі 140/736/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2020 року ЛуцькСправа № 140/736/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області звернулося з позовом до Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області про застосування заходів реагування шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію будівлі навчального корпусу (5-11 класів) за адресою: Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що за результатами позапланової перевірки будівлі Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області за адресою: Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, складений акт позапланового заходу державного нагляду від 23.12.2019 року № 157, яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417.

Один примірник акта позапланового заходу державного нагляду від 23.12.2019 року № 157 вручено директору Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області, зауважень (заперечень) до проведеного позапланового заходу та складеного акта від суб`єкта господарювання не надходило.

За порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, складений протокол про адміністративне правопорушення за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення на директора школи. Постановою про накладення адміністративного стягнення від 27 грудня 2019 року за № 008531, винесеною головним державним інспектором з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки Любешівського району, посадова особа притягнута до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

Оскільки за результатами перевірки було виявлено, що при експлуатації будівлі

Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області грубо порушуються вимоги пожежної та техногенної безпеки, що може призвести до виникнення пожежі, травмування та загибелі людей, майнових втрат і негативних екологічних наслідків, також тяжкої ліквідації пожежі та складного проведення евакуаційних заходів у зв`язку з відсутністю відповідних умов, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач просив застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі навчального корпусу (блок 5-11 класів) за адресою: Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Ухвалою суду від 17 лютого 2020 року відкрито провадження в справі, розгляд справи призначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог ч. 2 ст. 257 КАС України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (а. с. 23).

У відзиві на позовну заяву від 05.03.2020 №228 відповідач зазначає, що на усунення порушень, зазначених у акті перевірки Любешівським ліцеєм проведено закупівлю нових вогнегасників у кількості 10 штук на загальну суму 4900 грн., проведено технічну діагностику вогнегасників марки ВП-5 у кількості 17 штук: ВП-2 у кількості 4 штуки та ВВК-1,4 у кількості 1 штуки. Стосовно усунення інших порушень пожежної та техногенної безпеки, зазначених у Акті-перевірки, Любешівським ліцеєм скеровано лист до Управління гуманітарної політики Любешівської селищної ради, яке є головним розпорядником коштів про необхідність виділення коштів для таких цілей. В даний час Управлінням гуманітарної політики укладено договір на виготовлення проектно-кошторисної документації щодо капітального ремонту приміщення будівлі навчального корпусу (блок 5-11 класів) за адресою вул. Незалежності, 39, смт. Любешів Волинської області.

Звертає увагу суду на те, що позивачем вжито певні заходи щодо усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 23.12.2019, а також надалі вживаються та вживатимуться заходи щодо усунення недоліків у повному обсязі позивачем недоведено факту існування реальної загрози життю людей, а тому підстав для задоволення даного позову немає.

На підставі вищевикладеного відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову.

У відповіді на відзив від 12.03.2020 вих. № 01.07/924 позивач не погоджується із запереченнями проти позову, зазначеними у відзиві, оскільки відповідач усунув з виявлених дев`яти лише одне порушення зазначене в акті перевірки.

Звертає увагу суду на те, що у відзиві відсутня будь-яка інформація про виділення коштів на ремонтні роботи та виконання заходів пожежної та техногенної безпеки, лише виділені бюджетні асигнування на заходи з проектування вказаних робіт, відповідно до яких розробляється технічна документація. Відтак, ряд порушень, зазначених в акті-перевірки, не усунені. Тому, просить суд задовольнити позов в повному обсязі.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Доручення Прем`єр-міністра України №44205/1/1-19 від 11.12.2019 року (а. с. 6), на підставі наказу Любешівського районного сектору Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області від 11.12.2019 року № 25, посвідчення про проведення заходу державного нагляду (контролю) від 11.12.2019 №200 (а. с. 9) головним інспектором Любешівського PC Управління ДСНС України у Волинській області здійснено позапланову перевірку будівлі Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області, що розташований у Волинській області Любешівського району в смт. Любешові по вул. Незалежності, 39, щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки будівлі Опорного закладу загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області у сфері техногенної та пожежної безпеки складено акт від 23.12.2019 №157, яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (а. с. 10-17).

Так, при здійсненні перевірки було встановлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, в тому числі Правил пожежної безпеки в Україні, серед яких, зокрема:

не оброблено в навчальному корпусі засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати);

не обладнано навчальний корпус автоматичною системою пожежної сигналізації, оповіщення людей про пожежу та управлінням передавання тривожних сповіщень до центрального пункту спостережень;

в коридорах навчального корпусу блоку 5 -11 класу шляхи евакуації оздоблені горючими матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2;

не у справному стані два пожежних резе рвуара для безперешкодного забору води пожежними автомобілями ємкістю по 100 мі;

не дозабезпечено навчальний корпус первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);

в приміщені актового залу навчального корпусу (блоку 5-11 класів) електророзетки встановлені на горючу основу;

не розміщені вогнегасники шляхом навішу вання на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижньо го торця вогнегасника;

не встановлені покажчики пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах;

не встановлені згідно з вимогами в навчальному корпусі світлові покажчики Вихід .

Примірник акта перевірки отримав директор школи Дубко В. О. Як зазначено в акті перевірки, зауважень до його складання зі сторони керівника суб`єкта господарювання немає.

Крім того, за порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки на відповідальну особу по пожежній безпеці Дубка В.О. від 27.12.2019 №008531 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 102,00 грн. (а. с. 18).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V) та Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.

Згідно статті 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною першою статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа (частина 4 статті 4 Закону №877-V).

Частиною 7 статті 7 Закону №877-V визначено, що на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно зі статтею 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно з частиною першою статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до Указу Президента України від 16.01.2013 №20/2013 Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Таким чином, Управління ДСНС у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки визначені статтею 68 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до якої посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Таким чином, суд приходить до висновку, що порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, в тому числі Правил пожежної безпеки в Україні, які зафіксовані в акті позапланового заходу державного нагляду від 23.12.2019 року №157 є підставою для зупинення експлуатації будівлі навчального корпусу (блок 5-11 класів) за адресою: Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, до повного усунення порушень.

Згідно з частиною 2 цієї статті повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, Управління ДСНС України у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно з частиною другою статті 51 та частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Як визначено пунктами 33, 43 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України, пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.

Суд наголошує, що відповідачем усунуто лише одне порушення з виявлених дев`яти, а саме дозабезпечення навчального закладу вогнегасниками.

Системи пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування передавання тривожних сповіщень, призначені для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, як наприклад: евакуювання людей, виклик пожежно-рятувальних підрозділів, відключення або блокування (розблокування) інших інженерних систем. Відсутність даних систем може призвести до значного поширення пожежі по будівлі без інформування персоналу об`єкту, вчителів та учнів про загрозу пожежі, яка несе загрозу житло та/або здоров`ю людей та завдання значних матеріальних втрат, отримання травм, загибелі людей.

Не проведення вогнезахисного обробляння дерев`яних конструкцій покрівлі вогнетривким розчином пришвидшить процес горіння та розповсюдження продуктів горіння по будівлі, руйнування горищної конструкції, перехід пожежі на сусідні будівлі, що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, призведе до отримання травм, загибелі людей та значних матеріальних втрат.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Зважаючи на те, що відповідачем не усунуті суттєві порушення вимог пожежної безпеки в будівлі навчального корпусу (5-11 класів), де перебуватимуть люди, суд вважає недопустимою експлуатацію такої будівлі до повного усунення виявлених перевіркою порушень.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позивач обґрунтував наявність підстав для застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі навчального корпусу (5-11 класів) до повного усунення виявлених порушень.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Зобов`язати Опорний заклад загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області повністю зупинити експлуатацію будівлі навчального корпусу (5-11 класів) за адресою: Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Електроапаратна, будинок 6, код ЄДРПОУ 38592652).

Відповідач: Опорний заклад загальної середньої освіти Любешівський ліцей Любешівської селищної ради Волинської області (44200, Волинська область, Любешівський район, смт. Любешів, вул. Незалежності, 39, код ЄДРПОУ 23017227).

Суддя В.Д. Ковальчук

Дата ухвалення рішення18.03.2020
Оприлюднено19.03.2020
Номер документу88266063
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —140/736/20

Рішення від 18.03.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні