Рішення
від 17.03.2020 по справі 420/4010/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4010/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми Мікромегас , Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 29.07.2019р. вхід.№27289/20), просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел енергопостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №148 від 20.05.2019р. за номерами: 1-6, 8-22, 24-27, 29-39.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що виявлені під час проведення позапланової перевірки Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , порушення, котрі окреслено у Акті перевірки від 20.05.2019р. №148 за номерами: 1-6, 8-22, 24-27, 29-39, є такими, що впливають на ризики виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша експлуатація житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкта, безпеки мешканців та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо. За такого становища мешканці та обслуговуючий персонал житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної, та техногенної безпеки, цивільного захисту. За такого стану цілковитого не дотримання вимог законодавства з питань пожежної, та техногенної безпеки, цивільного захисту житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучі наслідки шкоди здоров`ю або життю людей.

Відповідач - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 22.08.2019р. вхід.№30126/19), наголошуючи, зокрема, що позовні вимоги Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області заявлено до особи, яка не є відповідальною за стан протипожежної безпеки будинку, розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 р. прийнято позовну заяву до розгляду, та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/4010/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 23.09.2019р., з урахуванням приписів ст.48 КАС України, до участі в справі залучено співвідповідачів - Приватне підприємство Виробничо-комерційну фірму Мікромегас , Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02.10.2019р., з урахуванням приписів п.4 ч.1 ст.236 КАС України, провадження у справі №420/4010/19 зупинено.

Ухвалою суду від 30.01.2020р., у зв`язку з усуненням обставин, котрі слугували підставою для зупинення провадження, провадження по справі №420/4010/19 поновлено.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 30.01.2020р., з урахуванням приписів п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

Співвідповідачі - Приватне підприємство Виробничо-комерційну фірму Мікромегас , Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України відзив на позовну заяву не надали, про дату, час, та місце розгляду справи повідомлялись належним чином, та своєчасно, що підтверджується наявними у матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

19.02.2020р. до Одеського окружного адміністративного суду від повноважних представників позивача - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, та відповідача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» надійшли клопотання (вхід.№7498/20, вхід.№7489/20) про розгляд справи без їх участі.

Враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляд даної адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у період з 17.05.2019р. по 20.05.2019р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, на підставі Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №39 від 05.02.2019року Про проведення позапланової перевірки , Посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 21.03.2019року №113, заступником начальника Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_1 , головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором с.ц.з. ОСОБА_2 ., головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором с.ц.з. ОСОБА_3 , провідним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_4 , провідним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_5 ., проведено позапланову перевірку житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г.

За наслідками вказаної перевірки фахівцями контролюючого органу складено Акт №148 від 20.05.2019р. за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у пунктах 1-6, 8-22, 24-27, 29-39 висновку якого наголошено, що система протидимного захисту у І секції житлового будинку відсутня; приміщення в житловому будинку у І секції не обладнано системою оповіщення людей та управління евакуюванням у відповідності до ДБН В.2.5-56 2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту з урахуванням вимог ДБН В.2.5-23-2003, ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01; у всіх парадних допускається зачинення дверей на врізні замки на задимляєму сходову клітину евакуаційних сходів; не демонтовано самовільно побудовані стіни (загородки, двері, приміщення, решітки тощо) у 1-й секції на 8, 6 поверхах, у ІІ-й секції на 3 поверсі, у ІІІ-й секції на 4, 6, 10 поверхах, що закриває систему димовидалання загального коридору та які зменшують площу евакуаційних виходів (проходів), також закриває доступ до внутрішніх пожежних кранів призначених для гасіння пожежі; ліфти не розраховані на роботу в режимі Пожежна небезпека згідно з вимогам НАПБ Б.01.007; не відокремлені в повному обсязі ліфтові холи на поверхах житлового будинку протипожежними перешкодами для захисту ліфтів і його шахти від впливу небезпечних факторів пожежі та забезпечення безпечного доступу пожежних з кабіни ліфту на поверхи; не представлено сертифікати відповідності на апаратуру й обладнання, що входять до складу наявної автоматичної системи протипожежного захисту; наказом керівника не призначено особу відповідальну за експлуатацію установки пожежної сигналізації; оперативний (черговий) персонал для контролю за працездатним станом УПС; пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту не опломбовано та на деяких поверхах житлового будинку відсутні скляні вставки для захисту від несанкціонованого приведення в дію ручних систем протипожежного захисту; біля всіх місць установки ручних пожежних сповіщувачів будівлі не встановлено знаки безпеки - Пристрій ручного вмикання ; відсутні акти технічного обстеження встановленої систем протипожежного захисту (автоматичної системи пожежної сигналізації) по формі Ж.4; не проведено обслуговуючим персоналом вимірювання значень електричного опору ізоляції між електричними з`єднаними струмопровідними частинами приймально-контрольних приладів, а також між ними і їх корпусами на відповідність вимогам технічних умов на прилади систем протипожежного захисту; не відокремлено у відповідності з вимогами пункту 6.17 ДБН В.1.1-7-2016, пункт 9.3.6. ДБН В.2.2-9-2009 електрощитові приміщення протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості; не проводились заміри опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; у паркінгу відсутня система димовидалення; у приміщені паркінгу встановлена автоматична пожежна сигналізація знаходиться у неробочому стані; при в`їзді в паркінг відсутні попереджувальні знаки щодо заборони на користування автомобілів, які працюють на газу (пропані, пропан-бутані); у приміщені паркінгу система пожежогасіння знаходиться у неробочому стані; не вивішено (не встановлено) фотолюмінісцентні показчики напрямку руху на основних проїздах та евакуаційних проходах (не рідше ніж 20м.); не розроблено та не вивішено план паркінгу, інструкції про заходи пожежної безпеки в паркінгу біля в`їзду/виїзду з паркінгу; на об`єкті не встановлено керівником протипожежний режим, що включає порядок утримання шляхів евакуації, порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляцію у разі виникнення пожежі; не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників; всі технічні приміщення не забезпечено в повному обсязі сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Типових норм належності вогнегасників; у приміщенні будинку відремонтувати систему внутрішнього протипожежного водопроводу, насосну станцію, насоси; пожежні кран-комплекти у житловому будинку неопломбовані; на дверцятах пожежних шафок не нанесено порядковий номер крану та номеру виклику пожежо-рятувальних підрозділів; двері виходів до незадимлюваної сходової клітки (типу Н4) в будівлі не обладнані пристроями для самозапилення та ущільненнями в притулах; не обладнано сходові клітини будинку справним евакуаційним освітленням; не надано (не представлено) експлуатаційну документація щодо захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також виконання її перевірки відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ; приміщення та територію, для зазначення місце знаходження первинних засобів пожежогасіння, не забезпечено в повному обсязі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; відсутні посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічного мінімуму) працівників, які задіяні на роботі з підвищеною пожежною небезпекою та відповідальних за протипожежний стан на об`єкті; допускається стоянка транспорту менше 10 метрів від в`їзних воріт на територію; в приміщеннях загального користування (холі, фоє тощо) житлового будинку не вивішено інструкції про заходи пожежної безпеки та таблички із зазначенням осіб відповідальних за протипожежний стан, та таблички із зазначенням телефону для виклику пожежної охорони; керівником об`єкту не розроблено інструкцію працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових), в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі; відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті; не надана власниками не житлових приміщень у встановленому порядку декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та позитивний висновок за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення.

22.05.2019р. за результатами позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області складено Припис №131 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, перелік котрих окреслено у Акті №148 від 20.05.2019р.

Встановлення фахівцями контролюючого органу в житловому комплексі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, вищеокреслених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки слугувало підставою для звернення Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, уточнені позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області щодо застосування до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел енергопостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №148 від 20.05.2019р. за номерами: 1-6, 8-22, 24-27, 29-39, підлягають частковому задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій №20/2013 від 16.01.2013року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Згідно з Положенням про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого Наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом;

Частиною 1 статті 3 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що державний нагляд (контроль), серед іншого, здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з пунктом 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей;

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з пунктом 2 статті 12 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Таким чином, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення недотримання суб`єктом господарювання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Так, судом встановлено, що 23.05.2016р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №15561020000058305 про проведення державної реєстрації Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , основним видом діяльності якого є - комплексне обслуговування об`єктів (Код КВЕД 81.10).

З матеріалів справи вбачається, що у період з 17.05.2019р. по 20.05.2019р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, на підставі Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №39 від 05.02.2019року Про проведення позапланової перевірки , Посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 21.03.2019року №113, заступником начальника Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_1 , головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором с.ц.з. ОСОБА_2 , головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором с.ц.з. ОСОБА_3 , провідним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_4 , провідним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном с.ц.з. ОСОБА_5 , проведено позапланову перевірку житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г.

За наслідками вказаної перевірки фахівцями контролюючого органу складено Акт №148 від 20.05.2019р. за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у пунктах 1-6, 8-22, 24-27, 29-39 висновку якого наголошено, що система протидимного захисту у І секції житлового будинку відсутня; приміщення в житловому будинку у І секції не обладнано системою оповіщення людей та управління евакуюванням у відповідності до ДБН В.2.5-56 2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту з урахуванням вимог ДБН В.2.5-23-2003, ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01; у всіх парадних допускається зачинення дверей на врізні замки на задимляєму сходову клітину евакуаційних сходів; не демонтовано самовільно побудовані стіни (загородки, двері, приміщення, решітки тощо) у 1-й секції на 8, 6 поверхах, у ІІ-й секції на 3 поверсі, у ІІІ-й секції на 4, 6, 10 поверхах, що закриває систему димовиделання загального коридору та які зменшують площу евакуаційних виходів (проходів), також закриває доступ до внутрішніх пожежних кранів призначених для гасіння пожежі; ліфти не розраховані на роботу в режимі Пожежна небезпека згідно з вимогам НАПБ Б.01.007; не відокремлені в повному обсязі ліфтові холи на поверхах житлового будинку протипожежними перешкодами для захисту ліфтів і його шахти від впливу небезпечних факторів пожежі та забезпечення безпечного доступу пожежних з кабіни ліфту на поверхи; не представлено сертифікати відповідності на апаратуру й обладнання, що входять до складу наявної автоматичної системи протипожежного захисту; наказом керівника не призначено особу відповідальну за експлуатацію установки пожежної сигналізації; оперативний (черговий) персонал для контролю за працездатним станом УПС; пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту не опломбовано та на деяких поверхах житлового будинку відсутні скляні вставки для захисту від несанкціонованого приведення в дію ручних систем протипожежного захисту; біля всіх місць установки ручних пожежних сповіщувачів будівлі не встановлено знаки безпеки - Пристрій ручного вмикання ; відсутні акти технічного обстеження встановленої систем протипожежного захисту (автоматичної системи пожежної сигналізації) по формі Ж.4; не проведено обслуговуючим персоналом вимірювання значень електричного опору ізоляції між електричними з`єднаними струмопровідними частинами приймально-контрольних приладів, а також між ними і їх корпусами на відповідність вимогам технічних умов на прилади систем протипожежного захисту; не відокремлено у відповідності з вимогами пункту 6.17 ДБН В.1.1-7-2016, пункт 9.3.6. ДБН В.2.2-9-2009 електрощитові приміщення протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості; не проводились заміри опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; у паркінгу відсутня система димовидалення; у приміщені паркінгу встановлена автоматична пожежна сигналізація знаходиться у неробочому стані; при в`їзді в паркінг відсутні попереджувальні знаки щодо заборони на користування автомобілів, які працюють на газу (пропані, пропан-бутані); у приміщені паркінгу система пожежогасіння знаходиться у неробочому стані; не вивішено (не встановлено) фотолюмінісцентні показчики напрямку руху на основних проїздах та евакуаційних проходах (не рідше ніж 20м.); не розроблено та не вивішено план паркінгу, інструкції про заходи пожежної безпеки в паркінгу біля в`їзду/виїзду з паркінгу; на об`єкті не встановлено керівником протипожежний режим, що включає порядок утримання шляхів евакуації, порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляцію у разі виникнення пожежі; не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників; всі технічні приміщення не забезпечено в повному обсязі сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Типових норм належності вогнегасників; у приміщенні будинку відремонтувати систему внутрішнього протипожежного водопроводу, насосну станцію, насоси; пожежні кран-комплекти у житловому будинку неопломбовані; на дверцятах пожежних шафок не нанесено порядковий номер крану та номеру виклику пожежо-рятувальних підрозділів; двері виходів до незадимлюваної сходової клітки (типу Н4) в будівлі не обладнані пристроями для самозапилення та ущільненнями в притулах; не обладнано сходові клітини будинку справним евакуаційним освітленням; не надано (не представлено) експлуатаційну документація щодо захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також виконання її перевірки відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ; приміщення та територію, для зазначення місце знаходження первинних засобів пожежогасіння, не забезпечено в повному обсязі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; відсутні посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічного мінімуму) працівників, які задіяні на роботі з підвищеною пожежною небезпекою та відповідальних за протипожежний стан на об`єкті; допускається стоянка транспорту менше 10 метрів від в`їзних воріт на територію; в приміщеннях загального користування (холі, фоє тощо) житлового будинку не вивішено інструкції про заходи пожежної безпеки та таблички із зазначенням осіб відповідальних за протипожежний стан, та таблички із зазначенням телефону для виклику пожежної охорони; керівником об`єкту не розроблено інструкцію працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових), в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі; відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті; не надана власниками не житлових приміщень у встановленому порядку декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та позитивний висновок за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення.

Також, за результатами позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області складено Припис №131 від 22.05.2019р. про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, перелік котрих окреслено у Акті №148 від 20.05.2019р.

Судом встановлено, що головою правління Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» ОСОБА_6 А. Акт перевірки №148 від 20.05.2019р. підписано, та отримано без зауважень.

Зокрема, судом з`ясовано, та позивачем - Головним управлінням ДСНС України в Одеській області в адміністративному позові зазначено, що виявлені фахівцями контролюючого органу під час проведення заходу державного нагляду (контролю) в житловому комплексі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, ка,8-Г, порушення впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю ефективної ліквідації аварії та рятування людей.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що під час проведення позапланової перевірки житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, фахівцями контролюючого органу виявлено порушення, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю ефективної ліквідації аварії та рятування людей.

Між тим, жодних доказів на підтвердження усунення в житловому комплексі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, виявлених під час проведення фахівцями контролюючого органу позапланової перевірки з питань додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, порушень, котрі створюють загрозу життю та здоров`ю людей, відповідачами суду не надано.

Водночас, належним доказом усунення, виявлених фахівцями Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в житловому комплексі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, та на наявність котрих наголошено як у Акті перевірки №148 від 20.05.2019р., так і у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №131 від 22.05.2019р., може слугувати Акт, складений Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області за наслідками позапланової перевірки, у якому буде зафіксовано відсутність порушень правил та норм пожежної і техногенної безпеки.

Отже, у разі якщо Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» вважає, що порушення виявлені під час перевірки, відсутні, відповідач може звернутися до Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області з відповідною заявою про проведення позапланової перевірки.

Водночас, не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, адже впливає: на забезпечення безпеки житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, безпеки людей у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

За даного становища мешканці, та співробітники житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно зі ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до першого речення статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Також, такий захід реагування як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Крім того, суд вважає за необхідне наголосити, що у разі усунення, виявлених контролюючим органом під час проведення позапланової перевірки з питань додержання в житловому комплексі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, котрі створюють загрозу життю та здоров`ю людей, відповідач не позбавлений можливостей звернутись до суду з відповідною заявою про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Як встановлено судом, під час проведення позапланової перевірки житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, посадовими особами контролюючого органу перевірялися лише приміщення загального користування, приміщення, що перебувають у приватній власності об`єктом перевірки не були, та жодних порушень щодо їх функціонування ані в Акті перевірки №148 від 20.05.2019р., ані в Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №131 від 22.05.2019р., не зазначено.

Отже, при обранні виключного заходу реагування шляхом відключення, за допомогою фахівців енергопостачальних організацій всієї будівлі житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, позивачем як суб`єктом владних повноважень, та судом, відповідно, має враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які встановлено в ході державного заходу (контролю), а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача та публічними інтересами.

Таким чином, з урахуванням дослідження змісту Акта перевірки №148 від 20.05.2019р.,, та Припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №131 від 22.05.2019р., судом встановлено, що перевірка проводилась у приміщеннях загального користування, та порушення встановлено саме у таких приміщеннях. Водночас, позивач у позовній заяві просить суд вжити заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді часткового зупинення експлуатації в цілому житлового комплексу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , який розташовано за адресою: 65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, що відповідно не є співмірним встановленим порушенням, а відтак, суд дійшов висновку щодо наявності законодавчо передбачених підстав для задоволення позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області частково шляхом застосування до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г»заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень загального користування житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г шляхом їх відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел енергопостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №148 від 20.05.2019р. за номерами: 1-6, 8-22, 24-27, 29-39.

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги, як на підставу для відмови у задоволенні позовних вимог, посилання відповідача на те, що позовні вимоги Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області заявлено до особи, яка не є відповідальною за стан протипожежної безпеки будинку, розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, з урахуванням наступного.

Як з`ясовано судом, та зазначено вище, 23.05.2016р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №15561020000058305 про проведення державної реєстрації Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , основним видом діяльності якого є - комплексне обслуговування об`єктів (Код КВЕД 81.10). Місцезнаходження юридичної особи: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г.

Згідно з п.7 ч.1 ст.1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.

Пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку передбачено, що управління багатоквартирним будинком - це вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Згідно з п.1 ч.1 ст.7 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники зобов`язані, зокрема, забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку.

Відтак, співвласники багатоквартирного будинку мають безпосередній обов`язок, зокрема, щодо належного протипожежного і технічного стану майна багатоквартирного будинку, який реалізують через уповноваженого управителя, у даному випадку, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» .

До того ж, вважаючи перевірку незаконною, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» мало змогу захистити свої права шляхом недопуску фахівців контролюючого органу до проведення позапланового заходу контролю та/або оскарження в судовому порядку розпорядчого рішення про його призначення, однак жодних доказів на підтвердження означеного, відповідачем суду не надано.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та, зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області підлягають частковому задоволенню, з вище окреслених підстав.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (65091, м.Одеса, вул.Прохорівська,6, код ЄДРПОУ 38643633) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» (65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г, код ЄДРПОУ 40500272), Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми Мікромегас (65058, м.Одеса, вул.Армійська,8-Б, оф.1, код ЄДРПОУ 30199632), Південного управління капітального будівництва Міністерства оборони України (65058, м.Одеса, вул.Армійська,18, код ЄДРПОУ 24980210) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити частково.

2. Застосувати до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень загального користування житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Армійський-8Г» , розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Армійська,8-Г шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел енергопостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №148 від 20.05.2019р. за номерами: 1-6, 8-22, 24-27, 29-39.

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2020
Оприлюднено18.03.2020
Номер документу88267599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4010/19

Рішення від 17.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні