ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/19186/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Кобаля М.І., Мельничука В.П., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Олчемі до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчити певні дії,
ВСТАНОВИВ
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Олчемі (надалі за текстом - ТОВ Компанія Олчемі ) звернулося до суду з позовом, у якому з урахуванням уточнень позовних вимог, просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.05.2018 № 722725/37044813;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.05.2018 № 722726/37044813;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.05.2018 № 722727/37044813;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.05.2018 № 722728/37044813;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 № 946936/37044813;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України як приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09.10.2018 № 948037/37044813;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 9 від 10.04.2018, № 16 від 13.04.2018, № 3 від 03.04.2018, № 4 від 05.04.2018, № 2 від 02.04.2018, № 15 від 13.04.2018, подані позивачем.
На обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що рішення не містить чіткого визначення підстав для його прийняття. При цьому, ним у встановлений строк подано пояснення та вичерпний перелік документів, необхідних для реєстрації податкової накладної.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі.
В апеляційній скарзі Державна фіскальна служба України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Зокрема апелянт зазначає, що за результатом поданих позивачем документів Комісією прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем не було надано копії первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарських операцій.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Унітехнології Юей (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 4.
Відповідно до умов вказаного договору продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
В результаті чого, ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Унітехнології Юей рахунок-фактуру № 0000000117 від 05.04.2018 на загальну суму 24 837,72 грн., в тому числі ПДВ - 4 139,62 грн.
Платіжним дорученням № 2120 від 05.04.2018 товариство перерахувало позивачу 24 837, 72 грн., у тому числі ПДВ - 4 139,62 грн.
В результаті чого, 06.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Унітехнології Юей товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000094 від 06.04.2018.
Крім того, 01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Торгова фірма Рудь (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 14.
Відповідно до умов вказаного договору продавець. якого продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
В результаті чого, ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Торгова фірма Рудь рахунок-фактуру № 0000000112 від 02.04.2018 на загальну суму 11 832,84 грн., в тому числі ПДВ - 1 972,14 грн.
Платіжним дорученням № 6567 від 03.04.2018 товариство перерахувало позивачу 11 832,84 грн., в тому числі ПДВ - 1 972,14 грн.
В результаті чого, 04.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Торгова фірма Рудь товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000091 від 04.04.2018. підтверджується товарно-транспортною накладною № РН00000091 від 04.04.2018.
Також, 01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Діамант (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 6.
Відповідно до умов вказаного договору продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
В результаті чого, ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Діамант рахунок-фактуру № 0000000119 від 06.04.2018 на загальну суму 18 102,60 грн., в тому числі ПДВ - 3 017,10 грн.
Платіжним дорученням № 21 від 10.04.2018 товариство перерахувало позивачу 18 102,60 грн., в тому числі ПДВ - 3 017,10 грн.
Так, 04.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Діамант товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000096 від 10.04.2018.
Крім того, 01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Інга (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 11.
Відповідно до умов вказаного договору продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Інга рахунок-фактуру № 0000000134 від 13.04.2018 на загальну суму 18 700,27 грн., в тому числі ПДВ - 3 116,71 грн.
Платіжним дорученням № 110 від 13.04.2018 товариство перерахувало позивачу 18 700,27 грн., в тому числі ПДВ - 3 116,71 грн.
13.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Інга товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000106 від 13.04.2018.
01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Сучасні інженерні мережі (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 5, відповідно до п.п. 1.1., 5.2., 6.1., 6.2. якого продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Сучасні інженерні мережі рахунок-фактуру № 0000000111 від 02.04.2018 на загальну суму 10 509,28 грн., в тому числі ПДВ - 1 751,55 грн.
Платіжним дорученням № 3351 від 02.04.2018 товариство перерахувало позивачу 10 509,28 грн., в тому числі ПДВ - 1 751,55 грн.
03.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Сучасні інженерні мережі товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000090 від 03.04.2018.
Крім того, 01.03.2018 між ТОВ Компанія Олчемі (продавець) та ТОВ Форвард Автоцентр (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 17.
Відповідно до умов вказаного договору продавець продає, а покупець купує товар в асортименті та кількості, вказаних у погоджених сторонами заявках покупця за цінами, вказаними у рахунку-фактурі до кожної заявки окремо; розрахунки за товар здійснюються покупцем при 100% оплаті шляхом банківського переведення грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця у національній валюті України (гривня); датою оплати вважається дата зарахування коштів на розрахункових рахунок продавця; прийом товару здійснюється покупцем при фактичному його прийманні, якщо сторони не домовилися про інше; прийом товару здійснюється на складі продавця, датою отримання товару вважається дата видаткової накладної.
ТОВ Компанія Олчемі виписало ТОВ Форвард Автоцентр рахунок-фактуру № 0000000127 від 13.04.2018 на загальну суму 7 425,60 грн., в тому числі ПДВ - 1 237,60 грн.
Платіжним дорученням № 747 від 18.04.2018 товариство перерахувало позивачу 7 425,60 грн., в тому числі ПДВ - 1 237,60 грн.
13.04.2018 ТОВ Компанія Олчемі поставило ТОВ Форвард Автоцентр товар, що підтверджується видатковою накладною № РН00000105 від 13.04.2018.
За вказаними господарськими операціями позивачем було складено податкові накладні: № 2 від 02.04.2018, № 3 від 03.04.2018, № 4 від 05.04.2018, № 9 від 10.04.2018, № 15 від 13.04.2018, № 16 від 13.04.2018, які 23.04.2018 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій № 1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказані податкові накладні прийнято, проте їх реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію.
На виконання вказаних квитанцій ТОВ Компанія Олчемі подано пояснювальну записку від 04.10.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена.
За змістом цього пояснення товариством було укладено договори купівлі-продажу, на виконання вимог яких надійшли платежі для проведення операцій купівлі-продажу, що підтверджується відповідними платіжними документами.
Проте, 24.05.2018 Комісією прийнято рішення № 722725/37044813, про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 05.04.2018; № 722726/37044813 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 03.04.2018; № 722727/37044813 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 10.04.2018; № 722728/37044813 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 13.04.2018; та від 08.10.2018 № 946936/37044813 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 02.04.2018; від 09.10.2018 № 948037/37044813 про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 13.04.2018.
Названі рішення вмотивовано тим, що позивачем не надано копій первинних документів.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України ) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (тут та надалі норми у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).
За змістом пункту 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 р. затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - Порядок ).
Пунктом 3 Порядку передбачено, що Податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Положення пунктів 5,7 Порядку визначають, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пункту 13 Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктами 19-21 Порядку визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до пункту 27 Порядку рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 28 Порядку установлено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Звертаючись до фактів цієї справи колегія суддів зазначає, що у квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не зазначено конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачеві.
Більш того, вказані квитанції навіть не зобов`язують ТОВ Компанія Олчемі надати копії будь-яких документів.
Вжиття у цій квитанції сполучників та/або означає, що питання необхідності та доцільності надання документів контролюючий орган залишив на розсуд платника податків.
Водночас, ТОВ Компанія Олчемі надано на пропозицію контролюючого органу пояснення.
В свою чергу. не містить посилання на відсутність конкретних документів і рішення Комісії від 24.05.2018 № 722725/37044813, № 722726/37044813 № 722727/37044813; № 722728/37044813 та від 08.10.2018 № 946936/37044813; від 09.10.2018 № 948037/37044813, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних.
Наведені обставини свідчать, що в порушення вимог законодавства оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містить лише абстрактні твердження про ненадання загальних переліків документів, без конкретизації (підкреслення) конкретних документів з таких переліків, яких з урахування особливостей, характеру та обсягу господарських операцій.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
З огляду на наведені правові норми та фактичні обставини справи слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про протиправність прийняття спірного рішення та наявності підстав для задоволення позову.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.
Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Постанова складена в повному обсязі 17 березня 2020 р.
Головуючий суддя І.О. Лічевецький
суддя М.І. Кобаль
суддя В.П. Мельничук
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2020 |
Оприлюднено | 19.03.2020 |
Номер документу | 88274315 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні