Рішення
від 05.03.2020 по справі 401/3241/18
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 401/3241/18

Номер провадження 2/404/498/19

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2020 року м. Кропивницький

Кіровський районний суд м.Кіровограда в складі:

головуючої судді - Панфілової А.В.

при секретарі - Созоненко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного провадження в м.Кропивницькому цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної установи Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України про визнання дій незаконними, стягнення відрахувань із заробітної плати, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні та моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

Позиція позивача .

Позивач звернувся з позовом до відповідача про визнання винною у порушенні трудового законодавства, стягнути незаконно відраховані з заробітної плати за період з 01 серпня 2017 року по 23 жовтня 2018 року в сумі 46045 грн., стягнути середній

заробіток в сумі 21093 грн. 76 коп. за час затримки виплати усіх сум працівнику від установи при звільненні та відшкодувати моральну шкоду в сумі 5250 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що з 01.01.2013 р. по 23.10. 2018 р. працював на посаді завідувача відділення особливо небезпечних інфекцій державної установи Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України .

21.07. 2017 року набрав чинності наказ Мінсоцполітики та МОЗ України № 825/531 від 18.05.2017 р. Про внесення змін до умов оплати працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення .

Наказом по держаній установі Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України №302-К від 31.07.2017 року проводиться утримання з заробітної плати відсотків за роботу в шкідливих умовах праці.

Згідно ст. 103 КЗпП України про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни. Наказу по установі за місцем роботи про попередження про зміну умов оплати праці в бік погіршення видано не було, не було це зроблено і в будь-який інший спосіб.

Численні письмові звернення до позивача з проханням провести процедуру зміни умов оплати праці в бік погіршення у спосіб передбачений трудовим законодавством України та здійснити виплату коштів незаконно відрахованих із заробітної плати не були задоволені, в результаті чого, був змушений звернутися до Управління держпраці у Кіровоградській області.

На звернення до Управління держпраці у Кіровоградській області було проведено перевірку на предмет додержання позивачем вимог законодавства про працю, в результаті якої були виявлені порушення за ст. 32, 103 КЗпП України (щодо повідомлення працівників про запровадження нових або зміну діючих умов оплати праці не пізніше як за два місяці до їх запровадження або зміни) та ст. 127 КЗпП України (порушення щодо обмеження відрахувань із заробітної плати). Ці порушення зафіксовані в Акті інспекційного відвідування №КР 2176/1373/АВ від 21.09.2018 р. та складено Припис про усунення виявлених порушень № КР 2176/1373/АВ/П від 21.09.2018 р.(копії додаються, оригінали знаходяться у відповідача)

08.10.2018 р. позивачем було надано письмову відповідь до Управління держпраці у Кіровоградській області про усунення виявлених порушень по припису, але фактично припис було виконано тільки в частині неправомірно утриманих коштів за липень місяць 2017 р. На момент звільнення позивача так і не було попереджено про зміни умов оплати праці в бік погіршення у спосіб передбачений трудовим законодавством України.

Таким чином, у період з серпня 2017 року по момент звільнення 23.10.2018 року було проведено відрахування коштів з підстав не передбачених трудовим у законодавством. Через відсутність у відповідача комісії по трудових спорах був змушений звернутися до суду.

Наказом Мінсоцполітики та МОЗ України № 308/519 від 05.10.2005 р. Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення доплата за шкідливі умови праці до його щомісячного окладу складає 40 % за період серпень - грудень 2017 р. (5 місяців) та 50 % (+10% за кожен наступний рік, але на більше 60%) за період січень -жовтень 2018 р. (8 місяців). Відповідно до посадового окладу щомісячна надбавка за шкідливі умови праці складає 6702 грн. *40%=2680 грн за серпень 2017 р., 11386 грн.*40%=4554 грн за вересень 2011 р., 6171 грн. *40%=2468 грн за жовтень 2017 р., 7926 грн. *40%=3170 грн за листопад 2017 р., 8990 грн. *40%=3596 грн за грудень 2017 р., 6578 грн. *50%=3289 грн за січень 2018 р., 6248 грн. *50%=3124 грн за лютий 2018 р., 6578 грн. *50%=3289 грн за березень 2018 р., 6202 грн. *50%=3101 грн за квітень 2018 р., 5976 грн. *50%=2988 грн за травень 2018 р., 6578 грн. *50%=3289 грн за червень 2018 р., 10839 грн.*50%=3289 грн за липень 2018 р., 11325 грн.*50%=3289 грн за серпень 2018 р., 7629 грн. *50%=3814 грн за вересень 2018 р., 32133 грн.*50%=16066 грн за жовтень 2018 р. (по 23.10.2018р.) (дані про розмір заробітної плати згідно довідки позивача №3879/13 від 14.11.2018 p.) Таким чином, сума яка була незаконно утримана з заробітної плати за період з 1 серпня 2017 р. по 23 жовтня 2018 р. складає 46045 грн.

Вказується , що з вини відповідача не отримав частину своєї заробітної плати у сумі 46045 грн., тобто при звільненні не було проведено повний розрахунок. Таким чином, конституційне право на отримання заробітної плати у встановлені законом строки порушено та підлягає захисту.

Так як заробітна плата за серпень 2018 року складає 14614 грн., за вересень 2018 року- 11443 грн. відповідно до розпорядження КМУ у 2018 року кількість робочих днів у серпні 2018 р. встановлено 22 дні, у вересні 20 днів. Таким чином, середньоденний заробіток за цей період складає: (14614+11443)/(22+20)= 620 грн. 40 коп./ робочий день.

Затримка виплати усіх сум належних до виплати працівнику при звільненні має 34 календарні дні. (період з 24.10.2018 р. по 26.11.2018 р.) 620.40 грн.*34 дні = 21093 грн. 76 коп. Нараховано до стягнення 21093 грн. 76 коп.

Зазначається, що через порушення відповідачем ст. 43 Конституції України , ст. 127 КЗпП України, ст. 21 Закону України Про оплату праці у вигляді недоплати заробітної плати у строки визначені 15 КЗпП України виникла заборгованість, тому був змушений вагомо додавати додаткових зусиль для нормальної організації свого життя та змушений звернутися до суду за захистом своїх прав , що також призвело до порушення нормальних життєвих зв`язків, був змушений вживати заходів для нормальної організації життя , а тому просить стягнути моральну шкоду в розмірі 5250 грн.

Позиція відповідача .

Відповідачем надано відзив на позовну заяву з посиланням, що згідно зі статтею 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та з виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується. Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначаються цим Кодексом, Законом України оплату праці`та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 2 Закону України Про оплату праці визначено структуру заробітної плати , яка складається з основної заробітної плати, додаткової заробітної плати, інших

заохочувальних і компенсаційних виплат. За цією нормою основна заробітна плата - це винагорода за виконану роботу одно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадовіобов`язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантії і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Частиною другої статті 97 КЗпП України та частиною першою статті 15 Закону України Про оплату праці встановлено, що форми і система оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

В силу частини першої статті 13 Закону України Про оплату праці оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Державна установа Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України є державною установою, яка фінансується з державного бюджету.

Порядок та умови обчислення заробітної плати працівникам визначено Умовами оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затвердженим наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519 (які розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (із змінами).

Вказаними Умовами працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій лабораторних центів Держсанепідслужби України, які здійснюють карантинний нагляд, передбачались надбавки за тривалість безперервної роботи.

18 травня 2017 року спільним наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/531 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 червня 2017 р. за № 726/30594) були внесені зміни до Умов оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затверджених наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519, внесено зміни в частину 4 підпункту 4.1.2 пункту 4.1, відповідно до яких відділення особливо небезпечних інфекцій виключено з переліку підрозділів, працівники яких мають право на встановлення надбавки за тривалість безперервної роботи у протичумних закладах або структурних підрозділах інших закладів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями.

Даний наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, а саме 21 липня 2017 року.

Враховуючи зазначене та в силу приписів ст. 13 Закону України Про оплату праці , з дня набрання законної сили наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53, підстави для виплати працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій відділу дослідження біологічних факторів надбавки за тривалість безперервної роботи, стали відсутні.

Враховуючи дану обставину по установі 31.07.2017 року були видані накази за № 303-к Про скасування надбавки за тривалість безперервної роботи , відповідно до якого працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій скасовано з 21 липня 2017 року надбавки за тривалість безперервної роботи та наказ № 302-К Про відрахування із заробітної плати працівників відповідно до якого здійснено відрахування вказаної надбавки з працівників відділення особливо небезпечних інфекцій відділу дослідження біологічних факторів.

Про видачу наказів позивач був повідомлений, про що свідчить його особистий розпис на наказі №302-к.

Таким чином, з 21 липня 2017 року, чинним законодавством скасовано надбавки за тривалість безперервної роботи у протичумних закладах або структурних підрозділах інших закладів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій.

Як наслідок позивач, як працівник відділення особливо небезпечних інфекцій, з 21.07.2017 року втратив право на таку надбавку.

Статтею 103 КЗпП встановлено що про нові або зміну діючих умов праці в бік погіршення власник повинен повідомити працівника не пізніше як за два місяці до їх запровадження.

Закон не встановлює форму повідомлення власником працівників про погіршення умов оплати праці.

Як зазначалося вище позивач був повідомлений про зміну в діючих умовах праці шляхом ознайомлення з наказами за № 303-к Про скасування надбавки за тривалість безперервної роботи та №302-К Про відрахування із заробітної плати працівників від 31.07.2018р., про що свідчить його особистий розпис на наказі №302-к.

Даний факт підтверджується і тим, що позивач в Службовій записці працівників відділення особливо небезпечних інфекцій від 07.09.2017 року зазначив, що 02 серпня 2017 року нам було надано для ознайомлення наказ.... від 31.07.2017 року №302-к Про відрахування із заробітної плати працівників та зазначили що підставою для проведення відрахувань із заробітної плати є наказ Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53.

Отже, Позивач підтверджує що він був повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення щонайменше 02.08.2017року.

Разом з тим, підпис на наказі № 303-к свідчить те що позивач був повідомлений про даний факт ще 31.07.2017року.

Крім того, 10.10.2017 року листом, за №3287/1, надаючи відповідь на службову записку працівників відділення ОНІ, позивача ще раз було повідомлено про підстави змін в умовах оплати праці.

03.11.2017 року сторони дійшли згоди, про те що працівники відділення особливо небезпечних інфекцій ніяких претензій щодо скасування надбавки за безперервний стаж не мають, в тому числі і позивач, про що свідчить його розпис на Службовій записці зроблений від 03.11.2017року.

Викладене підтверджує, що позивач був особисто повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53.

Вказується, що знаючи про погіршення умов оплати праці позивач, в двомісячний строк, не звільнився з роботи в порядку передбаченому п. 4 ст. 32 КЗпП, що свідчить про його мовчазну згоду на нові умови оплати праці.

Разом з цим, пунком 4.6. Умов оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затверджених наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519 встановлено, що надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники, визначеного згідно з пунктом 2.1-2.2, з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію і без урахування інших підвищень, надбавок, доплат (за винятком лікарів МСЕК, працівників протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів). Лікарям МСЕК, центрів (бюро) медико-соціальних експертиз, працівникам протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються від посадового окладу, підвищеного у зв`язку зі шкідливими і важкими умовами праці.

Вказується , що позивач невірно розрахував розмір надбавки, яку просить стягнути, не довів що відповідач здійснював будь-які відрахування із його заробітної плати за період з серпня 2017 по жовтень 2018 року

Всі нарахування, які були здійсненні позивачу виплачені відповідачем у день його звільнення, тому будь-яких порушень трудового законодавством позивачем не доведено.

Вимога щодо стягнення моральної шкоди є похідною від основної вимоги -стягнення заборгованості з заробітної плати, а тому просить відмовити в задоволенні позову повністю.

Крім того , надано заяву про застосування позовної давності до вимоги щодо відшкодування моральної шкоди.

В судовому засіданні представником позивача підтримано позов , а представником відповідача позицію викладену у відзиві.

Судом встановлено наступні факти.

З 01.01.2013 р. по 23.10. 2018 р ОСОБА_1 , працював на посаді завідувача відділення особливо небезпечних інфекцій державної установи Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України .

21.07. 2017 року набрав чинності наказ Мінсоцполітики та МОЗ України № 825/531 від 18.05.2017 р. Про внесення змін до умов оплати працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення .

Згідно Наказу по держаній установі Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України №302-К від 31.07.2017 року проведено утримання з заробітної плати за липень 2017 року відсотків за роботу в шкідливих умовах праці, зазначене встановлено відповідним актом перевірки Управління Держпраці у Кіровоградській області та приписом ( а.с. а.с. 78-75).

Згідно ст. 103 КЗпП України про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.

Згідно зі статтею 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та з виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується. Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначаються цим Кодексом, Законом України оплату праці`та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 2 Закону України Про оплату праці визначено структуру заробітної плати , яка складається з основної заробітної плати, додаткової заробітної плати, інших

заохочувальних і компенсаційних виплат. За цією нормою основна заробітна плата - це винагорода за виконану роботу одно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадовіобов`язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантії і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Частиною другої статті 97 КЗпП України та частиною першою статті 15 Закону України Про оплату праці встановлено, що форми і система оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

В силу частини першої статті 13 Закону України Про оплату праці оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Державна установа Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України є державною установою, яка фінансується з державного бюджету.

Порядок та умови обчислення заробітної плати працівникам визначено Умовами оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затвердженим наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519 (які розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (із змінами).

Вказаними Умовами працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій лабораторних центів Держсанепідслужби України, які здійснюють карантинний нагляд, передбачались надбавки за тривалість безперервної роботи.

18 травня 2017 року спільним наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/531 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 червня 2017 р. за № 726/30594) були внесені зміни до Умов оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затверджених наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519, внесено зміни в частину 4 підпункту 4.1.2 пункту 4.1, відповідно до яких відділення особливо небезпечних інфекцій виключено з переліку підрозділів, працівники яких мають право на встановлення надбавки за тривалість безперервної роботи у протичумних закладах або структурних підрозділах інших закладів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями.

Даний наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, а саме 21 липня 2017 року.

Враховуючи зазначене та в силу приписів ст. 13 Закону України Про оплату праці , з дня набрання законної сили наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53, підстави для виплати працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій відділу дослідження біологічних факторів надбавки за тривалість безперервної роботи, стали відсутні.

Враховуючи дану обставину по установі 31.07.2017 року були видані накази за № 303-к Про скасування надбавки за тривалість безперервної роботи , відповідно до якого працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій скасовано з 21 липня 2017 року надбавки за тривалість безперервної роботи та наказ № 302-К Про відрахування із заробітної плати працівників відповідно до якого здійснено відрахування вказаної надбавки з працівників відділення особливо небезпечних інфекцій відділу дослідження біологічних факторів.

Про видачу наказів позивач був повідомлений, про що свідчить його особистий розпис на наказі №302-к.

Таким чином, з 21 липня 2017 року, чинним законодавством скасовано надбавки за тривалість безперервної роботи у протичумних закладах або структурних підрозділах інших закладів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями працівникам відділення особливо небезпечних інфекцій.

Як наслідок позивач, як працівник відділення особливо небезпечних інфекцій, з 21.07.2017 року втратив право на таку надбавку.

Закон не встановлює форму повідомлення власником працівників про погіршення умов праці.

Як зазначалося вище позивач був повідомлений про зміну в діючих умовах праці шляхом ознайомлення з наказами за № 303-к Про скасування надбавки за тривалість безперервної роботи та №302-К Про відрахування із заробітної плати працівників від 31.07.2018р., про що свідчить його особистий розпис на наказі №302-к.

Даний факт підтверджується і тим, що позивач в Службовій записці працівників відділення особливо небезпечних інфекцій від 07.09.2017 року зазначив, що 02 серпня 2017 року нам було надано для ознайомлення наказ.... від 31.07.2017 року №302-к Про відрахування із заробітної плати працівників та зазначили що підставою для проведення відрахувань із заробітної плати є наказ Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53.

Отже, позивач підтверджує що він був повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення щонайменше 02.08.2017року.

Разом з тим, підпис на наказі № 303-к свідчить те що Позивач був повідомлений про даний факт ще 31.07.2017року.

Крім того, 10.10.2017 року листом, за №3287/1, надаючи відповідь на службову записку працівників відділення ОНІ, Позивача ще раз було повідомлено про підстави змін в умовах оплати праці.

03.11.2017 року сторони дійшли згоди, про те що працівники відділення особливо небезпечних інфекцій ніяких претензій щодо скасування надбавки за безперервний стаж не мають, в тому числі і Позивач, про що свідчить його розпис на Службовій записці зроблений від 03.11.2017року.

Викладене підтверджує, що позивач був особисто повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53.

За вказаних , встановлених судом обставин, позивач знаючи про погіршення умов оплати праці, в двомісячний строк, не звільнився з роботи в порядку передбаченому п. 4 ст. 32 КЗпП, що свідчить про його мовчазну згоду на нові умови оплати праці.

Разом з цим, пунком 4.6. Умов оплати праці закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту , затверджених наказом Міністерств праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 05 жовтня 2005 року №308/519 встановлено, що надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники, визначеного згідно з пунктом 2.1-2.2, з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію і без урахування інших підвищень, надбавок, доплат (за винятком лікарів МСЕК, працівників протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів). Лікарям МСЕК, центрів (бюро) медико-соціальних експертиз, працівникам протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються від посадового окладу, підвищеного у зв`язку зі шкідливими і важкими умовами праці.

Більше того, позивач не довів, що відповідач здійснював будь-які відрахування із його заробітної плати за період з серпня 2017 по жовтень 2018 року

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку щодо відмови в задоволенні позову повністю, оскільки позивач був повідомлений про зміну в діючих умовах праці шляхом ознайомлення з наказами за № 303-к Про скасування надбавки за тривалість безперервної роботи та №302-К Про відрахування із заробітної плати працівників від 31.07.2018р., про що свідчить його особистий розпис на наказі №302-к. Поставити свій підпис на наказі №303-к позивач відмовився, про що свідчить акт від 02.08.2017 року, копія якого міститься в матеріалах справи. В зазначених наказах міститься посилання на спільний Наказ міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 18.05.2017 року №825/531 Про внесення змін до Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення , як на підставу змін в умовах праці в бік погіршення, яким скасувалась надбавка за тривалість безперервної роботи.

Позивач в Службовій записці працівників відділення особливо небезпечних

інфекцій від 07.09.2017 року зазначив, що 02 серпня 2017 року нам було надано для

ознайомлення наказ.... від 31.07.2017 року №302-к Про відрахування із заробітної плати

працівників та зазначили, що підставою для проведення відрахувань із заробітної плати

є наказ Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я

№825/53.

Отже, Позивач підтверджує що він був повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення, відповідно до змін в наказі Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53, щонайменше 02.08.2017року.

Разом з тим, підпис на наказі № 303-к свідчить те, що позивач був повідомлений про даний факт ще 31.07.2017року.

03.11.2017 року сторони дійшли згоди, проте, що працівники відділення особливо небезпечних інфекцій ніяких претензій щодо скасування надбавки за безперервний стаж не мають, в тому числі і позивач, про що свідчить його розпис на Службовій записці зроблений від 03.11.2017 року.

Позивач був особисто письмово повідомлений про зміни в умовах праці в бік погіршення відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я №825/53 ще 31.07.2017 року та додатково 02.08.2017 року і 03.11.2017 року.

Щодо твердження що Позивач не надав письмової згоди на зниження

розміру заробітної плати.

Відповідач зазначає, що чинне законодавство не передбачає наявності обов`язкової письмової згоди працівника на зміну розміру заробітної плати в бік погіршення.

Роботодавець зобов`язаний лише повідомити працівника про такі зміни за два місяця. Працівник при цьому може погодитись на запропоновані зміни або звільнитись.

Оскільки , позивач знаючи про погіршення умов оплати праці , в двомісячний строк, не звільнився з роботи в порядку передбаченому п. 4 ст. 32 КЗпП, що свідчить про його мовчазну згоду на нові умови оплати праці.

Встановлення фактів порушення трудового законодавства на підставі акту та припису 21.09.18 року не є підставою вважати , що позивач за період з 21.07.17 року не знав про погіршення умов оплати праці до свого звільнення , а лише підтверджує його згоду на дані умови та разом з його особистим підписом від 03.11.17 року про відсутність претензій щодо скасування надбавки ( а.с. 62 зворотня сторона) свідчить про те, що згода ним була надана.

Відповідно до ст.13 ЦПК України, суд розглядає справу в межах позовних вимог та на підставі доказів, наданих сторонами.

Згідно ст. ст.134,142 ЦПК України у зв`язку з відмовою в задоволенні позову судові витрати залишити по їх фактичному понесенню сторонами.

Враховуючи викладене та керуючись статтями ст. ст.. 103, 116,117, 127, 147, 149,237-1 КЗпП України, ст. 21 Закону України Про оплату праці , ст. ст.134-142,223,263, 265,268 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН- НОМЕР_1 ) до Державної установи Кіровоградський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України ( 25006, м. Кропивницький вул. Тобілевича 24, код ЄДРПОУ- 38435613) про визнання дій незаконними, стягнення відрахувань із заробітної плати, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні та моральної шкоди відмовити повністю.

Судові витрати залишити по фактичному їх понесенні сторонами.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Кропивницького апеляційного суду протягом 30 днів з дня проголошення рішення .

Повний текст рішення виготовлено 16.03.2020р.

Суддя Кіровського А. В. Панфілова

районного суду

м.Кіровограда

Дата ухвалення рішення05.03.2020
Оприлюднено19.03.2020

Судовий реєстр по справі —401/3241/18

Ухвала від 25.08.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Кузнєцов Віктор Олексійович

Постанова від 10.06.2020

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Єгорова С. М.

Постанова від 10.06.2020

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Єгорова С. М.

Ухвала від 08.05.2020

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Суровицька Л. В.

Ухвала від 27.04.2020

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Суровицька Л. В.

Рішення від 05.03.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Панфілова А. В.

Ухвала від 05.03.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Панфілова А. В.

Рішення від 05.03.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Панфілова А. В.

Ухвала від 27.09.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Панфілова А. В.

Ухвала від 28.05.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Панфілова А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні