ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
12 березня 2020 року Справа №804/3860/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голобутовського Р.З., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" про заміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі № 804/3860/18 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області - задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення № 658435/35543492 від 20.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Головне управління ДФС у Дніпропетровській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Магістраль Україна .
Стягнуто з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" (код ЄДРПОУ 35543492) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 3524,00 грн. відповідно до платіжного доручення №166 від 24.05.2018.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 17.10.2018 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року у справі №804/3860/18 - повернуто заявнику.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року набрало законної сили 17.10.2018 року.
Дніпропетровським окружним адміністративним судом 13.02.2019 року видано виконавчий лист.
03.03.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі, у якій просить:
- замінити спосіб і порядок виконання рішення у справі № 804/3860/18 шляхом зобовязання Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) вчинити дії щодо реєстрації податкової накладної ТОВ "Магістраль Україна" № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування заяви зазначено, що постановою Головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області від 29.07.2019 року відкрито виконавче провадження № 59661297 про примусове виконання виконавчого листа № 804/3860/18, виданого 13.02.2019 року про зобов`язання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна".
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області заявою, вхідний № 6518, зареєстроване 16.08.2019 року, повідомило державного виконавця, що центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є Державна фіскальна служба України, відтак саме цей державний орган має можливість виконати певні дії, спрямовані на виконання рішення адміністративного суду, та запропонувати звернутися до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну способу виконання рішення у справі № 804/3860/18 шляхом зобов`язання ДФС України вчинити дії щодо реєстрації податкової накладної ТОВ "Магістраль Україна" № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Листом № 173 від 10.09.2019 року ТОВ "Магістраль Україна" зверталося до ДПС України з вимогою виконати рішення суду та зареєструвати податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року. Листом № 521216/99-00-08-04-01-15 від 10.10.2019 року ДПС України, зобов`язань ДФС щодо реєстрації зазначеної у листі товариства податкової накладної в ЄРПН, складеної ТОВ "Магістраль Україна", рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року не містить, з метою виконання рішення суду в частині реєстрації податкової накладної № 14 від 21.11.2017 року запропонувала Товариству звернутися із заявою про заміну способу (порядку) виконання рішення суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.03.2020 року заяву призначено до розгляду на 12.03.2020 року.
У судове засідання сторони не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.
За викладених обставин, враховуючи норми ч. 9 ст. 205, ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає заяву без участі сторін в порядку письмового провадження.
При розгляді заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення суд виходить за такого.
За приписами ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 Кодексу).
Із системного аналізу наведеної статті слідує, що встановлення або зміна способу або порядку виконання судового рішення здійснюється у виняткових випадках і є правом, а не обов`язком суду, а відповідне рішення приймається судом на основі закону та власних переконань.
Необхідною умовою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є наявність виняткових обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.
При цьому, підставою для зміни способу або порядку виконання судового рішення можуть бути лише конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.
Виходячи з наведеного, вирішуючи питання про можливість зміни способу або порядку виконання судового рішення, в першу чергу підлягають встановленню наявність обставин, які ускладнюють виконання рішення і впливають на спроможність відповідача виконати рішення суду.
Судом встановлено, що Головне управління ДФС у Дніпропетровській області заявою, вхідний № 6518, зареєстровано 16.08.2019 року, повідомило державного виконавця, що центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є Державна фіскальна служба України, відтак саме цей державний орган має можливість виконати певні дії, спрямовані на виконання рішення адміністративного суду, та запропоновано звернутися до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну способу виконання рішення у справі № 804/3860/18 шляхом зобов`язання ДФС України вчинити дії щодо реєстрації податкової накладної ТОВ "Магістраль Україна" № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі зазначеної заяви, заявник листом № 173 від 10.09.2019 року звернувся до Державної податкової служби України з вимогою виконати рішення суду та зареєструвати податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року.
Листом № 521216/99-00-08-04-01-15 від 10.10.2019 року ДПС України повідомило заявника, що зобов`язань ДФС щодо реєстрації зазначеної у листі товариства податкової накладної в ЄРПН, складеної ТОВ "Магістраль Україна" рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року не містить, з метою виконання рішення суду в частині реєстрації податкової накладної № 14 від 21.11.2017 року запропонувала Товариству звернутися із заявою про заміну способу (порядку) виконання рішення суду.
Таким чином, станом на день розгляду заяви про зміну порядку виконання судового рішення наявні об`єктивні обставини, що ускладнюють виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року у справі №804/3860/18 в частині реєстрації податкової накладної від 21.11.2017 року №14.
Встановлюючи ефективний порядок виконання судового рішення, суд досліджує процедуру реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, відповідно до п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З аналізу наведеної норми встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і як наслідок, повноваження щодо реєстрації податкових накладних на підставі рішення суду покладено саме на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з Положенням про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
На підставі п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З аналізу наведених норм встановлено, що саме на Державну фіскальну службу України, як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, покладено обов`язок реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Проте, судом встановлено, що відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» від 18.12.2018 року № 1200, Державну фіскальну службу України постановлено реорганізувати та утворити Державну податкову службу України.
Державна податкова служба є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
21.08.2019 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 682-р "Питання Державної податкової служби", яким погодив пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Відтак, відновлене рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року у справі № 804/3860/18 порушене право позивача на реєстрацію податкової накладної № 14 від 21.11.2017 року має бути поновлене шляхом зміни порядку виконання рішення суду, а саме шляхом зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкової накладної.
Суд звертає увагу, що у цьому випадку не відбувається зміна способу захисту порушеного права, як зазначено у постанові Верховного Суду від 30.01.2018 року у справі № 281/1820/14-а, оскільки рішенням суду поновлено право позивача шляхом зобов`язання здійснити реєстрацію вказаної податкової накладної, а Державна податкова служба України виступає єдиним органом, який здійснює таку реєстрацію.
З огляду на викладене, суд робить висновок про необхідність зміни порядку виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року у справі № 804/3860/18 в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Керуючись ст. ст. 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль Україна" про заміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі № 804/3860/18 - задовольнити.
Зміни порядок виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року у справі № 804/3860/18 в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 14 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно дост.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2020 |
Оприлюднено | 20.03.2020 |
Номер документу | 88295667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні