Ухвала
від 18.03.2020 по справі 240/3894/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

18 березня 2020 року м. Житомир справа № 240/3894/19

категорія 106030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Єфіменко О.В.,

секретар судового засідання Магдич В.М.,

за участю: позивача (заявника) ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву позивача про встановлення судового контролю в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної екологічної інспекції у Житомирській області, Державної екологічної інспекції Поліського округу, Державної екологічної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій та бездіяльності протиправними, зобов`язання поновити на посаді, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування моральної шкоди,

встановив:

У провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Державної екологічної інспекції України, Державної екологічної інспекції Поліського округу, Державної екологічної інспекції у Житомирській області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій та бездіяльності протиправними, зобов`язання поновити на посаді, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування моральної шкоди.

17.12.2019 ОСОБА_1 подала до суду заяву, в якій просить зобов`язати Державну екологічну інспекцію у Житомирській області подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, накласти на начальника Державної екологічної інспекції у Житомирській області Железняка М .С. штраф у сумі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у разі ненадання звіту або встановлення за наслідками його розгляду факту невиконання та визнати протиправними дії та бездіяльність, вчинених Державною екологічною інспекцією у Житомирській області та Державною екологічною інспекцією України на виконання рішення суду.

В обґрунтування заяви вказала, що протягом трьох місяців відповідачі не виконали рішення суду, чим продовжують спричиняти тривале порушення її прав, свобод та інтересів, а тому з метою дієвого та ефективного його виконання суб`єктами владних повноважень просить задовольнити подану заяву.

Заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення призначена до розгляду на 18.03.2020.

У судовому засіданні ОСОБА_1 підтримала вказану заяву та просила її задовольнити з підстав викладених в її обґрунтування.

Представник відповідачів подав до суду клопотання про відкладення розгляду заяв у зв`язку із запровадженням в Україні карантину.

Вирішуючи вказану заяву, суд зазначає наступне.

Рішенням суду від 10.09.2019 у даній справі позов задоволено частково, визнано протиправними та скасувано накази Державної екологічної інспекції у Житомирській області від 24.01.2019 №7-ОС та від 25.02.2019 №15-ОС "Про звільнення ОСОБА_1 ", зобов`язано Державну екологічну інспекцію у Житомирській області поновити ОСОБА_1 на посаді начальника відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища в Житомирській області з 26.02.2019, стягнуто з Державної екологічної інспекції у Житомирській області на користь ОСОБА_1 середню заробітну плату за час вимушеного прогулу з 26.02.2019 до 10.09.2019.

Рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища в Житомирській області та стягнення з Державної екологічної інспекції у Житомирській області на користь ОСОБА_1 за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць допустити до негайного виконання. Стягнуто з Державної екологічної інспекції у Житомирській області на користь ОСОБА_1 спричинену матеріальну шкоду в розмірі 5000 грн (п`ять тисяч гривень) 00 коп.

Житомирським окружним адміністративним судом у даній справі видано виконавчі листи № 26482019 від 10.09.2019 та № 26492019 від 10.09.2019 щодо поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Державної екологічної інспекції у Житомирській та виплати середнього грошового забезпечення за час вимушеного прогулу у межах суми за один місяць. Рішення суду в частині поновлення на посаді у відносинах публічної служби та стягнення грошового забезпечення за один місяць підлягає негайному виконанню. Вказане судове рішення набрало законної сили.

Винесене рішення у справі 240/3894/19 набрало законної сили 16.10.2019, у зв`язку із чим Житомирським окружним адміністративним судом 29.10.2019 року видано виконавчі листи № 3005 2019 та № 3006 2019.

Разом з тим, у даній справі 26.11.2019 винесено судом ухвалу про внесення виправлень у судове рішення, зокрема виправлено описку в абзаці сьомому десятої сторінки повного тексту рішення зазначено: "Згідно з довідкою Державної екологічної інспекції у Житомирській області середній заробіток позивача за два останні місяці склав 17333,69 грн, а середньоденна заробітна плата становить 422,77 грн", замість зазначеного: "Згідно довідки Державної екологічної інспекції у Житомирській області про середній заробіток за два місяці, які передували звільненню склав 17333,69 грн, а середньоденна заробітна плата становить 422,77 грн (Том №2 а.с.173)". Виправлено у четвертому та п`ятому абзацах резолютивної частини рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 10.09.2019 у справі №240/3894/19 допущену описку, зокрема абзац четвертий резолютивної частини рішення викладено в наступній редакцій: "Стягнути з Державної екологічної інспекції у Житомирській області на користь ОСОБА_1 середню заробітну плату за час вимушеного прогулу з 26 лютого 2019 року до 10 вересня 2019 року у розмірі 88644 (вісімдесят вісім тисяч шістсот сорок чотири) грн 50 коп, з утриманням податків та інших обов`язкових платежів при виплаті", а абзац п`ятий резолютивної частини рішення викладено в такій редакцій: "Рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища в Житомирській області та стягнення з Державної екологічної інспекції у Житомирській області на користь ОСОБА_1 за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць у розмірі 12330 (дванадцять тисяч триста тридцять) грн 16 коп допустити до негайного виконання".

Ухвалою суду від 26.11.2019, роз`яснено ОСОБА_1 , що сума середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу з 26 лютого 2019 року до 10 вересня 2019 року становить 88664 (вісімдесят вісім тисяч шістсот шістдесят чотири) грн 50 коп з утриманням податків та інших обов`язкових платежів при виплаті, при цьому сума середньої заробітної плати за час вимушеного у межах суми стягнення за один місяць, яка допущена до негайного виконання, складає 12330 (дванадцять тисяч триста тридцять) грн 16 коп.

Абзацем 1 ст. 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Зі змісту статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) слідує, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

В свою чергу, судовий контроль у формі зобов`язання подати звіт також є формою забезпечення виконання судових рішень.

Відповідно до частини 1 статті 372 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

Частинами 1, 2 статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до пункту 1 частини 6 статті 246 КАС України у разі необхідності у резолютивній частині також вказується про порядок і строк виконання рішення.

Аналіз викладених норм, дає підстави для висновку, що судовий контроль за виконанням судових рішень здійснюється шляхом вказівки у судовому рішенні про зобов`язання відповідача подати у встановлений строк звіт про виконання судового рішення щодо тих рішень, якими зобов`язано відповідача вчинити певні дії.

З огляду на викладене, слід зауважити, що суд може встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі під час прийняття рішення. Такий контроль здійснюється шляхом зобов`язання відповідача надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.

Як свідчать матеріали справи, під час розгляду справи №240/3894/19 позивачем не подавалося клопотання про встановлення судового контролю, у зв`язку із чим, під час винесення рішення у даній справі, суд не встановив судовий контроль за виконання цього судового рішення шляхом зобов`язання відповідача надати звіт про його виконання.

Поряд із цим слід відмітити, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання постанови, є правовим наслідком судового рішення і саме в його резолютивній частині повинно бути визначено обов`язок подати звіт, оскільки встановити судовий контроль за невиконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі можливо лише під час прийняття рішення у справі.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 03.10.2018 у справі № 826/18826/14.

Водночас, суд також враховує, що положеннями КАС України встановлене право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання такого рішення.

Керуючись статтями 248, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення по адміністративній справі №240/3894/19 за позовом ОСОБА_1 до Державної екологічної інспекції у Житомирській області, Державної екологічної інспекції Поліського округу, Державної екологічної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій та бездіяльності протиправними, зобов`язання поновити на посаді, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування моральної шкоди - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали складено 19.03.20

Суддя О.В. Єфіменко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2020
Оприлюднено19.03.2020
Номер документу88296057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/3894/19

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Постанова від 30.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні