Постанова
від 05.03.2020 по справі 160/8374/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 березня 2020 року справа № 160/8374/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Баранник Н.П. (доповідач),

суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,

за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КВІРІНАЛ на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі № 160/8374/19 (суддя Віхрова В.С., повний текст рішення складено 14.11.2019р.) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КВІРІНАЛ до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю КВІРІНАЛ (далі - позивач) звернулося до суду з позовом із вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення №1138570/38676758 від 11.04.2019р. Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 14.03.2019 р.;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №7 від 14.03.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Із рішенням суду не погодився позивач та подав апеляційну скаргу. Посилаючись на порушення судом норм матеріального права, неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, позивач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

В апеляційній скарзі позивач зазначає, що ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують здійснення господарської операції по податковій накладній №7 від 14.03.2019 року. Рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної за своїм характером необґрунтоване як нормативно, так і документально. Позивач вважає, що судом першої інстанції не враховано всі докази, що надавалися позивачем на обґрунтування своєї позиції, що призвело до неправильного вирішення спору.

Відповідач подав письмовий відзив на апеляційну скаргу позивача. У відзиві стверджує, що суд першої інстанції прийняв законне і обґрунтоване рішення, вважає, що підстави для скасування рішення суду відсутні.

Сторони про дату, час та місце апеляційного розгляду справи були повідомлені у встановленому порядку, своїх представників для участі в судовому засіданні не направили.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

З матеріалів справи встановлено, що ТОВ «КВІРІНАЛ» подано до реєстрації податкову накладну від 14.03.2019 р. №7 щодо виконання робіт з монтажу протипожежного водопроводу для цілей пожежогасіння приміщень бази відпочинку «Веснянка» за адресою: пр.Курортний, 41, с.Коблево, Березанського району, Миколаївської області для ТОВ «КОМПЛЕКСНИЙ ЗАХИСТ МИКОЛАЇВ» (код 40499168, ГУ ДПС у Миколаївській області (Заводський район м. Миколаєва, основний вид діяльності: 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування у цих сферах) на суму 70000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 11666,67 грн.

Згідно квитанції від 29.03.2019р. «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА» . В якості підстави зазначено, що реєстрація ПН/РК зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

З метою здійснення реєстрації податкової накладної №7 від 14.03.2019 р. позивачем було надіслано контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено №03/04 від 08.04.2019 р.

Кількість додатків, долучених до повідомлення - 4.

Рішенням №1138570/38676758 від 11.04.2019 р. відмовлено у реєстрації податкової накладної№7 від 14.03.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись з рішенням відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 14.03.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з позовом про його скасування та зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, прийшов до висновку, що у відповідача були наявні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної платника податку.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (надалі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, реєстрація спірної податкової накладної зупинена із посиланням на пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

На сайті ДФС України 13.11.2018 р. оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170), затверджені керівником ДФС України 05.11.2018, відповідно до п. 1.6 яких, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Тобто, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у відповідності до вимог якої прийнято Порядок № 117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.

Судом встановлено, що протоколом від 19.03.2019 року №115 засідання Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ТОВ КВІРІНАЛ внесене до переліку платників податків, відповідно до п. 1.6 Критеріїв. Підставою для внесення слугувала інформація, отримана в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ «Квірінал» , який за даними відповідного структурного підрозділу відповідає критеріям ризиковості.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У відповідності до приписів, наведених у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

21.02.2018р. постановою Кабінету Міністрів України № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до п.14 Порядку № 117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.15 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Згідно з п.16 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Податкова накладна від 14.03.2019 р. №7 загальною сумою 70000,00 грн. оформлена на виконання робіт з монтажу протипожежного водопроводу для цілей пожежогасіння приміщень бази відпочинку на підставі банківської виписки, згідно першої події, - передплати.

До реєстрації були надані наступні документи: Договір від 01.02.2019 р. №132-19 укладений з ТОВ «КОМПЛЕКСНИЙ ЗАХИСТ МИКОЛАЇВ» на виконання робіт; протокол договірної ціни (додаток 1 до договору); Договірна ціна (додаток 2 до договору); протокол загальних зборів засновників ТОВ «Квірінал» від 27.01.2019 р. про поновлення діяльності підприємства; наказ від 28.01.2019 р. про призначення директором ТОВ «Квірінал» ОСОБА_1 за сумісництвом.

Надання позивачем лише означених документів підтверджується наданою представником відповідача- 2 на запит суду роздруківки з аналітичної системи Me.doc, а саме журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.

Разом з цим, згідно даних ЄРПН протягом лютого 2019 року у ТОВ «Квірінал» відсутнє залучення субпідрядних організацій для виконання обумовлених Договором робіт. Згідно даних податкової звітності фактична чисельність підприємства складає 1 особу (керівник, головний бухгалтер, засновник: ОСОБА_2 Інна Вікторівна ( НОМЕР_1 ).

Також, відсутня інформація щодо наявності складських приміщень де може зберігатись будівельні матеріали та інструменти та в ЄРПН відсутня реєстрація податкових накладних щодо отримання послуг по зберіганню вказаних матеріалів та інструментів.

ТОВ «Квірінал» не були надані дозвільні документи на проведення робіт з монтажу протипожежного водопроводу для цілей пожежогасіння (ліцензії, сертифікати та інші), рахунку-фактури для здійснення передплати (п.2.2.1. Договору від 01.02.2019. №132-19), договори оренди (суборенди) житлових (нежитлових будівель), складських приміщень, штатний розклад, договори (банківських документів, ТТН та інших) щодо придбання обладнання (інструментів), матеріалів необхідних для виконання монтажних робіт, не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10, 105, 361, 631, 681, акти звірок, баланси. Відсутній графік виконання робіт або погодження термінів, в які ТОВ «Квірінал» необхідно виконати монтажні роботи. Відсутня також інформація щодо залучення субпідрядних організацій для виконання вищевказаних робіт.

Позивачем не підтверджено надання контролючому органу усіх необхідних документів для реєстрації спірної податкової накладної, у зв`язку із чим у податкового органу були відсутні у повному обсязі відомості щодо змісту, обсягу та розрахунків проведених господарських операцій та оцінка таких відомостей не могла бути здійснена.

Належних пояснень та/або правових обґрунтувань причин ненадання повного пакету документів до реєстрації податкової накладної позивачем не наведено.

Колегія суддів погоджується, що у відповідача були наявні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної платника податку, а отже рішення, що оскаржує позивач, є правомірним і підстави для його скасування відсутні.

Доводи, наведені у апеляційній скарзі позивача, не спростовують правильних висновків суду першої інстанції, а тому рішення суду першої інстанції у даній справі слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Керуючись п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КВІРІНАЛ - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі № 160/8374/19 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

суддя А.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2020
Оприлюднено19.03.2020
Номер документу88298483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8374/19

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні