ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
5 березня 2009 p. №2-a-2431/09/2270/9
Хмельницький окружний ад міністративний суд в складі:
судді Фелонюк Д.Л.
при секретарі судового зас ідання Буяновській М.С.
за участю представника поз ивача: Замрієва С.С. - за дов іреністю від 14.01.2009р. №0064 розгляну в у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовом державної інспе кції з контролю за цінами в Хм ельницькій області до приват ного підприємця ОСОБА_2 пр о стягнення 109,56 грн.
У судовому засіданні п роголошено вступну і резолют ивну частини постанови згі дно ст. 160 КАС України.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій прос ить відповідно до ст.14 Закону України "Про ціни і ціноутвор ення" стягнути з відповідача 109,56 грн., з яких 36,52 грн. - сума необ грунтовано одержаної виручк и внаслідок застосування зав ищених тарифів на соціально значимі продукти харчування та 73,04 грн. - штрафу визначених з гідно рішення від 23.07.2008р. №401 про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін. В підтвердже ння позовних вимог подав акт перевірки від 16.07.2008р., рішення № 401 від 23.07.2008 року про застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін.
Відповідач своїми процесу альними правами не скористав ся, в судове засідання не з'яви вся. Ухвала про відкриття про вадження у справі та признач ення справи до судового розг ляду разом із повісткою , копі єю позовної заяви з додаткам и направлені за адресою, за як ою зареєстрований відповіда ч (згідно реєстру поштових ві дправлень).
Розглядом матеріалів спра ви встановлено наступне:
ОСОБА_2 Волочиський райо н, зареєстрована як суб'єкт пі дприємницької діяльності - ф ізична особа Волочиською рай держадміністрацією. Працівн иками Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельни цькій області проведено пере вірку додержання державної д исципліни цін в магазині суб 'єкта підприємницької діяльн ості - ОСОБА_2 АДРЕСА_1, п ро що складено акт перевірки від 16.07.2008р., який підписаний про давцем відповідача без заува жень та заперечень.
В ході перевірки встановле но необгрунтоване одержання виручки в розмірі 36,52 грн. внас лідок завищення граничного р івня торгівельної надбавки п ри формуванні роздрібних цін на хліб, чим порушено вимоги р озпорядження Хмельницької о блдержадміністрації від 31.07.2003 р. №268/2003-р „Про запровадження де ржавного регулювання ціноут ворення на окремі продовольч і товари" із змінами і доповне ннями, передбаченими розпоря дженням Хмельницької облдер жадміністрації від 21.08.2003р. №295/2003-р „
На підставі акту перевірки від 16.07.2008р., керуючись ст.14 Закон у України "Про ціни та ціноутв орення", позивачем прийнято р ішення №401 від 23.07.2008р. про вилучен ня у відповідача в дохід бюдж ету 36,52 грн. необгрунтовано оде ржаної виручки та стягнення 73,04 грн. штрафу.
Дане рішення в добровільно му порядку відповідачем не в иконано, а направлена позива чем на адресу відповідача пр етензія №2162 від 24.07.2008 року з вимо гою сплатити штраф в розмірі 73,04 грн. та необгрунтовано одер жану виручку в сумі 36,52 грн. зал ишена без задоволення.
За таких обставин, позивач ем подано позов до суду про ст ягнення з відповідача 109,56
грн..
Досліджуючи надані докази , наведені міркування, оцінюю чи їх в сукупності, судом врах овується наступне.
У відповідності до статт і 7 Закону України "Про ціни і ц іноутворення" (надалі Закон) в ільні ціни і тарифи встановл юються на всі види продукції , товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється дер жавне регулювання цін і тари фів. При цьому згідно ст. 8 Зако ну України "Про ціни і ціноутв орення" державне регулювання цін і тарифів здійснюється ш ляхом встановлення державни х фіксованих цін (тарифів); гра ничних рівнів цін (тарифів) аб о граничних відхилень від де ржавних фіксованих цін і тар ифів; введення урядом Україн и інших методів державного р егулювання.
Положеннями статті 4 Закон у передбачено, що Кабінет Мін істрів України забезпечує зд ійснення державної політики цін; визначає перелік продук ції, товарів і послуг, державн і фіксовані та регульовані ц іни і тарифи на які затверджу ються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій; визн ачає повноваження органів де ржавного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контр олю за цінами (тарифами).
Відповідно до пункту 12 дод атку до постанови Кабінету М іністрів України від 25.12.96 N 1548 (із змінами та доповненнями ) "Про встановлення повноважень ор ганів виконавчої влади та ви конавчих органів рад щодо ре гулювання цін (тарифів)" Рада м іністрів Автономної Республ іки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держ авні адміністрації мають пра во регулювати (встановлювати ) граничні торговельні надба вки до оптової ціни виробник а (митної вартості) на борошно , хліб і хлібобулочні вироби, м акаронні вироби, крупи, цукор , яловичину, свинину і м'ясо пт иці, ковбаси варені, молоко, си р, масло тваринне та олію.
Головою Хмельницької облд ержадміністрації 31.07.2003р. прийн ято розпорядження № 268/2003-р "Про з апровадження державного рег улювання ціноутворення на ок ремі продовольчі товари", яки м визначено граничні торгіве льні надбавки на окремі прод овольчі товари для суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності. Розпоря дженнями №295/2003-р від 21.08.2003р. до вищ езазначеного розпорядження внесено зміни та доповнення .
Частиною 2 ст.6 Закону Україн и "Про місцеві державні адмін істрації " від 09.04.1999р. №586 встанов лено , що розпорядження голів місцевих державних адмініст рацій є обов'язковими для вик онання на відповідній терито рії всіма органами, підприєм ствами, установами та органі заціями, посадовими особами і громадянами.
Статтею 4 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" Кабін ет Міністрів України визнача є повноваження органів держа вного управління в галузі вс тановлення і застосування ці н (тарифів), а також по контрол ю за цінами (тарифами).
Відповідно до Положення пр о Державну інспекцію з контр олю за цінами, затвердженого постановою кабінету Міністр ів України від 13.12.2000 N 1819 (далі - Пол оження), урядовим органом дер жавного управління, який діє у складі Мінекономіки і підп орядковується останньому, ос новними завданнями якого є о рганізація та здійснення кон трольно-наглядових функцій з питань додержання центральн ими та місцевими органами ви конавчої влади, Радою мініст рів Автономної Республіки Кр им, підприємствами, установа ми та організаціями вимог що до формування, встановлення та застосування цін і тарифі в є Державна інспекція з конт ролю за цінами (далі - Держціні спекція).
Держцінінспекція у відпов ідності до п. 11 Положення має т ериторіальні органи - держав ні інспекції з контролю за ці нами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, які становлят ь єдину систему органів держ авного контролю за цінами і м ають права, передбачені пунк тами 5, 6 Положення. За змістом а бзацу третього пункту 4 Полож ення Держцінінспекція відпо відно до покладених на неї за вдань у межах своєї компетен ції здійснює перевірки додер жання порядку формування, вс тановлення і застосування ці н і тарифів, а також їх економі чного обґрунтування.
Відповідно до пункту 5 Полож ення Держцінінспекція, зокре ма, має право проводити в орга нах виконавчої влади, Раді мі ністрів Автономної Республі ки Крим, підприємствах, устан овах та організаціях незалеж но від форми власності перев ірки бухгалтерських докумен тів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язан их з формуванням, встановлен ням і застосуванням цін і тар ифів.
Прийняття рішень про заст осування економічних або фін ансових (штрафних) санкцій за фактами порушення державної дисципліни цін, згідно з Інст рукцією про порядок застосув ання економічних та фінансов их (штрафних) санкцій органам и державного контролю за цін ами, затвердженої наказом Мі ністерства економіки та з пи тань європейської інтеграці ї України, Міністерства фіна нсів України від 03.12.2001 N 298/519 , покла дено на Держцінінспекцію та відповідні державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі.
Державний контроль за ціна ми здійснюється при встановл енні і застосуванні державни х фіксованих та регульованих цін і тарифів.
Відповідно до ч. ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутвор ення", вся необгрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії. Крім того, в позабюджетні ф онди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної су ми виручки.
Відповідно до Інструкції "П ро порядок застосування екон омічних і фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами" (п.1.6.) не обгрунтовано одержані суб'єк тами господарювання, унаслід ок порушень порядку встановл ення і застосування цін, суми виручки та штрафи піддягают ь вилученню згідно із законо давством на підставі рішень, прийнятих органами державно го контролю за цінами. Зазнач ені в рішеннях суми перерахо вуються суб'єктами підприємн ицької діяльності - порушник ами за належністю самостійно , а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються в ідповідно до вимог законодав ства.
Згідно до п. З.4. Інструкції, р ішення про вилучення сум еко номічних та фінансових (штра фних) санкцій може прийматис я Державною інспекцією з кон тролю за цінами, державними і нспекціями з контролю за цін ами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі також на підст аві матеріалів перевірок, зд ійснених іншими контрольним и органами.
У разі невиконання рішення , повного або часткового відх илення претензії чи залишенн я її без відповіді орган держ авного контролю за цінами в 30- денний термін подає позов до суду про примусове стягненн я суми економічних санкцій р азом з третім примірником рі шення, (п.3.6 Інструкції).
Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекціє ю по контролю за цінами у Хмел ьницькій області, в ході пере вірки (акт перевірки від 16.07.2008р. ) встановлено порушення відп овідачем вимог розпорядженн я Хмельницької облдержадмін істрації від 31.07.2003р. № 268/2003-р "Про за провадження державного регу лювання ціноутворення на окр емі продовольчі товари", (із зм інами та доповненнями ), а саме завищено граничний рівень т орговельних надбавок при фор муванні роздрібних цін на хл іб та хлібобулочні вироби ви робництва ТОВ Агробізнес", вн аслідок чого необгрунтовано одержано виручку в розмірі 36, 52 грн.. На підставі акту переві рки, згідно з ст.14 Закону Украї ни "По ціни та ціноутворення", у відповідності до Інструкці ї позивачем прийнято рішення №401 від 23.07.2008 року про вилучення у відповідача в дохід держав ного бюджету необгрунтовано отриманої виручки від реалі зації товарів за завищеними цінами та стягнення штрафних санкцій.
При цьому, судом враховуєть ся, що рішення про застосуван ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін відповідачем в доброві льному порядку не виконано, у визначеному законом порядку не оскаржувалось та не скасо вувалось, акт перевірки підп исано без заперечень. Доказі в про сплату заборгованості суду не подано.
Враховуючи вищенаведене та вимоги ст.71 КАС України від повідно до яких кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, позовні в имоги є обґрунтованими, підт вердженими належними доказа ми та такими, що підлягають за доволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 16 7, 254-259 Кодексу адміністративно го судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов державної інспекці ї з контролю за цінами в Хмель ницькій області до приватног о підприємця ОСОБА_2 про с тягнення 109,56 грн. задоволити.
Стягнути з приватного підп риємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 , ідент.№НОМЕР_1, свідоцтво про сплату єдиного податку НОМЕР_2) на користь Державно ї інспекції по контролю за ці нами у Хмельницькій області м. Хмельницький, пров. Пушкіна , 11 (код 23565225) (для зарахування в до хід державного бюджету код 2108 1100, р/р 31113106700053 в ГУДКУ у Хмельницьк ій області код 23565319, МФО 815013) 36,52 грн . (тридцять шість гривень 52 коп .) сума необгрунтовано одержа ної виручки та 73,04 грн. (сімдеся т три гривні 4 коп.) штрафних са нкцій.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторо ни та інші особи, які беруть уч асть у справі мають право оск аржити в апеляційному порядк у Постанову повністю або час тково. Заява про апеляційне о скарження подається протяго м 10 днів з дня проголошення, ап еляційна скарга подається пр отягом 20 днів після подання за яви по апеляційне оскарження . Подаються до Львівського ап еляційного адміністративно го суду через суд першої інст анції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАС У набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарже ння , якщо таку заяву не було п одано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, а ле апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанці ї набирає законної сили післ я закінчення цього строку. У р азі подання апеляційної скар ги судове рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після закінчення апел яційного розгляду справи.
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2009 |
Оприлюднено | 10.07.2010 |
Номер документу | 8829998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні