Рішення
від 13.03.2020 по справі 351/2725/19
СНЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 351/2725/19

Номер провадження №2/351/219/20

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2020 року м.Снятин

Снятинський районний суд Івано-Франківської області в складі:

головуючого-судді Калиновського М.М.

секретаря - Лакусти М.З.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Снятині справу за позовом Управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення 21023.10 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому просив стягнути з відповідачки на користь позивача суму виплачених надміру бюджетних коштів.

В обґрунтування позову зазначено, що згідно заяви та декларації ОСОБА_1 від 25.02.2019р., яка зареєстрована в АДРЕСА_1 та проживає в АДРЕСА_2 , їй призначена державна соціальна допомога, як малозабезпеченій сім`ї в сумі 2394,80 грн. щомісяця з 01.02.2019р. по 31.07.2019р.

В результаті проведеної перевірки даних, наданих ОСОБА_1 та громадянами, зареєстрованими на зазначеній житловій площі, встановлено, що ними надана недостовірна інформація про доходи, що призвело до надмірної виплати відповідачці бюджетних коштів на суму 21023,10 грн.

Згідно акта перевірки №860 від 29.07.2019р. встановлено, що ОСОБА_1 та її чоловік, ОСОБА_2 , працювали та отримували доходи згідно договорів цивільно-правового характеру в ТОВ "Родина ЕРС" за ІІІ-IV кв. 2018р. та за І кв. 2019р., також чоловік відповідачки отримував заробітну плату в сумі 11 262,72 грн. за ІІІ-IV кв. 2018р. ОСОБА_1 приховала або навмисно подала недостовірні даніпро доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого було надмірно виплачено кошти.

Згідно п.4 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2003 року №250(зі змінами) до заяви на призначення допомоги подається довідка про склад сім"ї. До складу сім"ї включаються чоловік, дружина, рідні, усиновлені та діти цих осіб віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у навчальних закладах до досягнення 23 років і не мають власносї сім"ї.

Згідно п.25 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2003 року №250 (зі змінами) виплата призначеної соціальної допомоги припиняється, якщо сім"єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надмірно виплачені кошти.

При поданні заяви 21.02.2019р. ОСОБА_1 була попереджена під особистий підпис про те, що у разі подання недостовірних даних про доходи суму перерахованих їй коштів зобов`язується повернути.

ОСОБА_1 не вказала в декларації інформацію про доходи за ІІІ-IV квартал 2018 р. та І квартал 2019р., внаслідок чого ОСОБА_1 протягом 2018-2019р.р., шляхом обману незаконно отримано бюджетних коштів, у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям в сумі 21023,10 грн.

29.07.2019р. ОСОБА_1 було направлено повідомлення про припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям та запропоновано повернути надмірно виплачені кошти у відповідності з чинним законодавством та самостійно погасити заборгованість.

Крім того, 29.07.2019р. ОСОБА_1 була ознайомлена з графіком погашення боргу і особисто написала заяву про те, що переплату визнає та зобов"язується заборгованість погашати щомісяця по 250 грн.

Просить стягнути із ОСОБА_1 , суму виплачених надміру бюджетних коштів - державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї у сумі 21023,10 грн. та сплачений ними судовий збір в сумі 2007,00 грн.

Представник позивача подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує повністю, просила позов задоволити, а також стягнути з відповідачки сплачений судовий збір.

Відповідачка повторно в судове засідання не з`явився, хоча належним чином повідомлялася про час та місце розгляду справи, зокрема через оголошення на вебсайті Снятинського районного суду, а тому справу слід розглянути заочно у відсутності відповідачки.

Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України фіксування судового засідання технічними засобами не проводилось.

Відповідно до ч.1 ст.280 ЦПК України, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів за одночасного існування таких умов: відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; відповідач не з`явився в судове засідання без поважних причин або без повідомлення причин; відповідач не подав відзив; позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

Дослідивши письмові докази у справі та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов слід задоволити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

Відповідно до ст. 7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям не призначається у випадках, коли, зокрема, працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітній, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку, фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

Відповідно до п. 6 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям , затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. № 250 для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу праці та соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; довідку про склад сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).

Форми заяви, довідки про склад сім`ї, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.

Судом встановлено, що 25.02.2019 року відповідач звернулася із заявою та декларацією за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Відповідно до довідки Борщівської сільської ради в господарстві ОСОБА_1 по АДРЕСА_2 разом із нею проживають: чоловік ОСОБА_2 , 1985 р.нар., син ОСОБА_3 , 2009 р.нар., донька ОСОБА_4 , 2012 р.нар., донька ОСОБА_5 , 2007 р.нар., мати ОСОБА_6 , 1952 р.нар., брат ОСОБА_7 , 1976 р.нар., брат ОСОБА_8 , 1978 р.нар., брат ОСОБА_9 , 1982 р.нар., дружина брата ОСОБА_10 , 1977 р.нар., племінниця ОСОБА_11 , 1997 р.нар., племінниця ОСОБА_12 , 2011 р.нар., племінник ОСОБА_13 , 2000 р.нар., племінниця ОСОБА_14 , 2006 р.нар., племінник ОСОБА_14 , 2014 р.нар.

Із довідки про доходи вбачається, що дохід ОСОБА_2 , який працював у ТзОВ "Укроллбуд" з 19.09.2018р. по 12.12.2018р. на посаді водія транспортних засобів становить 11 262,72 грн.

Із довідки про доходи вбачається, що ОСОБА_2 , який виконував роботи для ТзОВ "Родина" за листопад, грудень 2018р. та січень 2019р. нараховано дохід у сумі 4 345,00 грн.

Із довідки про доходи вбачається, що ОСОБА_1 , яка виконувала роботи для ТзОВ "Родина" за листопад, грудень 2018р. та січень і лютий 2019р. нараховано дохід у сумі 5 897,50 грн.

Із рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї Снятинського управління соціального захисту населення від 22.10.2018р. слідує, що відповідачці призначено державну соціальну допомогу як малозабезпеченій сім`ї в сумі 2103,44 грн. з 01.02.2019р. по 30.06.2019р. та 2394,80 грн. з 01.07.2019р. по 31.07.2019р.

Відповідно до повідомлення управління соціального захисту населення про припинення надання житлової субсидії, соціальної допомоги від 29.07.2019р. ОСОБА_1 повідомлено про те, що на підставі висновків проведеної Управлінням перевірки інформації, наданої разом із заявою від 29.07.2019р., виявлено, що ОСОБА_1 подала недостовірну інформацію, внаслідок чого їй надмірно виплачено кошти у сумі 21023 грн. 10 коп. А тому Управління соціального захисту населення Снятинського району зобов`язує останню повернути надміру виплачені кошти згідно графіку повернення в сумі 21023 грн. 10 коп

Відповідно до п. 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003 № 250, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

- у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Відповідач подала недостовірну інформацію про доходи, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та була проінформована про повернення переплати в сумі 21023 грн. 10 коп., яка на даний час не повернута.

Відповідно до п. 1 Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеною державною соціальною допомогою, затвердженого Наказом Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України від 14.12.2005, повернення бюджетних коштів, надміру перерахованих (виплачених) за призначеною соціальною допомогою, проводиться органами праці та соціального захисту населення у випадку:

- виявлення подання громадянами свідомо фальшивих документів, документів із неправильними відомостями або приховування достовірних даних про доходи, майновий стан та інші обставини, що впливають на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру;

- виявлення помилки у розрахунку розміру призначеної соціальної допомоги; - виявлення неправильних відомостей про доходи, майновий стан тощо, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наданих юридичними особами або фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2. вищевказаного Порядку у разі виявлення при перевірках достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан подання громадянами свідомо документів і з недостовірними відомостями органи праці та соціального захисту населення вживають такі заходи: - припиняють надання соціальної допомоги з місяця виявлення порушення і позбавляють права на призначення державної соціальної допомоги на наступний термін; - визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення, залежно від матеріального стану сім`ї, - повідомляють рекомендованим листом одержувача допомоги про припинення надання соціальної допомоги, обсяги надміру виплачених коштів та строки їх повернення, але не менше місяця з дня отримання повідомлення.

На підставі викладеного, дослідивши у сукупності докази по справі, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, які знайшли своє підтвердження в ході судового засідання, є достовірними та обґрунтованими, підтверджені письмовими доказами, сумніву у суду не викликають, за таких обставин суд вважає, що позов слід задовольнити.

Судовий збір у розмірі 2007,00 грн. на підставі ст. 141 ЦПК України підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного та ст. 526, 1212 ЦК України, керуючись ст.ст. 7, 10, 12, 77, 81, 247 ч.2, 263-265 , 280-282ЦПК України , -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути із ОСОБА_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючої по адресі: АДРЕСА_2 на користь Управління соціального захисту населення Снятинської РДА, реквізити: р/р НОМЕР_1, ЄДРПОУ 03193365,- 21023 ( двадцять одну тисячу двадцять три ) грн. 10 коп. виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям та 2007,00 грн. сплаченого судового збору.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду з дня його проголошення. У разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Головуючий: М.М.Калиновський

СудСнятинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення13.03.2020
Оприлюднено20.03.2020
Номер документу88307115
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —351/2725/19

Ухвала від 13.03.2020

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Рішення від 13.03.2020

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Ухвала від 18.02.2020

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Ухвала від 02.12.2019

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні