Постанова
від 20.03.2020 по справі 182/6885/19
НІКОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 182/6885/19

Провадження № 3/0182/3/2020

П О С Т А Н О В А

Іменем України

20.03.2020 року м. Нікополь

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді Борисової Н.А.,

за участі

секретаря Величко Л.П.,

правопорушника ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Нікополі, Дніпропетровської області протокол про адміністративне правопорушення № 50-25/544 від 15.05.2019 року, який надійшов від Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ст. 212-15 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-25/774 від 31.07.2019 року за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією Радикальна партія Олега Ляшка (далі - Партія) за I квартал 2018 року встановлено, що Партією 21.02.2019 отримано внесок від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у розмірі 299000,00 грн. На підтвердження інформації зазначеної у Звіті Партії надана банківська виписка ПАТ Райффайзен Банк Аваль , згідно з якою надано внесок за розрахунковим документом №.@2PL473585 з призначенням платежу Внесок на підтримку Партії . Наведена обставина свідчить про те, що особа знала і усвідомлювала свої дії (копії сторінок Звіту Партії та банківської виписки додаються).

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 12.06.2019 № 11591/5/99-99-17-02-16 (вх.. від 12.06.2019 №03/53347/19) за даними інтегрованих карток інформаційної системи органів ДФС станом на 21.02.2019 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковується податковий борг у сумі 749,14 грн. (копія листа додається).

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Вищезазначене зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту від 27.06.2019 та у Висновку про результати аналізу Звіту від 02.07.2019 № 265, затвердженого рішенням Національного агентства від 05.07.2019 № 1898 (копія Акту про проведення аналізу Звіту та Висновку про результати аналізу Звіту додаються).

Тому, ОСОБА_1 , яким порушено вимоги п. 8 ч.1 ст. 15 Закону вчинив порушення порядку надання внеску на підтримку політичних партій фізичними особами, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15КУпАП.

Відповідно до частини сьомої статті 15 Закону політична партія, її місцева організація, розпорядник виборчого фонду політичної партії, її місцевої організації чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) зобов`язані відмовитися від внеску особи, яка відповідно до закону не має права здійснювати такий внесок, або якщо розмір внеску (сумарний розмір внесків) особи (групи осіб) перевищує встановлений законом розмір, протягом трьох днів від дня, коли уповноваженій особі політичної партії, місцевої організації політичної партії чи розпоряднику коштів виборчого фонду стало відомо про це.

З метою державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій Національне агентство направило запит від 25.06.2019 № 50-18/53582/19 до Партії щодо надання інформації стосовно вищезазначеного внеску.

Партія листом від 18.07.2019 № 127-07/19 (вх. № 07/62991/19 від 19.07.2019) повідомила, що станом на 15.07.2019 року грошові кошти, отримані від осіб, які не мають права здійснювати внески на підтримку партії, повернуті. На підтвердження зазначеної інформації щодо повернення внеску ОСОБА_1 надано копію банківської виписки (копії додаються).

Правопорушник ОСОБА_1 в судовому засіданні з протоколом був не згодний та просив закрити провадження по справі у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення в його діях та долучив до матеріалів справи письмові пояснення, згідно яких: органи ДПС України у визначений чинним законодавством спосіб не надсилали йому податкове повідомлення-рішення, податкову вимогу, рішення чи інше повідомлення про наявність у нього податкового боргу, та він у свою чергу не був обізнаний про наявність у нього такого податкового боргу, хоча він має право відповідно до діючого законодавства сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення рішення. Крім цього він зазначив, що податковий борг у сумі 749,14 грн. нарахований за дві земельні ділянки, а саме: 611,23 грн., за земельну ділянку, яка знаходиться на території Червоногригорівської ОТГ; 137,91 грн. за земельну ділянку, яка знаходиться на території Покровської сільської ради. Податкову заборгованість у розмірі 611,23 грн., станом на 21.02.2019 зі сплати земельного податку по Червоногригорівській ОТГ, він не повинен був сплачувати, оскільки зазначена земельна ділянка перебуває в оренді у ПП Агрофірма Славутич (код ЄДРПОУ - 30831891), про що надано довідки від ПП Агрофірма Славутич , а відповідно до п.281.3 ст. 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Податкова заборгованість у розмірі 137.91 грн., станом на 21.02.2019 року була нарахована за земельну ділянку, розташовану на території Покровської сільської ради, але відповідно до довідки з ДПС України ця земельна ділянка була відчужена у 2005 році, через що було проведено зменшення нарахування земельного податку.

Вивчивши надані матеріали, вислухавши думку учасників процесу, суд приходить до наступних висновків.

Адміністративний протокол було складено уповноваженою особою відповідно до вимог п.1 ч.1 ст. 255 КУпАП та докази зібрані з дотриманням вимог ст.251 КУпАП уповноваженою на те, особою.

На підтвердження вини ОСОБА_1 у справі міститься протокол про адміністративне правопорушення №50-25/774 від 31.07.2019 року в якому викладено, обставини вчиненого правопорушення (а.с.2-6). Згідно копії звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, ОСОБА_1 21.02.2019 року зробив внесок у розмірі 299000, 00 грн. на підтримку партії перерахувавши грошові кошти на рахунок політичної партії РАДИКАЛЬНА ПАРТІЯ ОЛЕГА ЛЯШКА (а.п.7-10). Відповідно до витягу Державної фіскальної служби України, згідно якого гр. ОСОБА_1 мав податковий борг станом на 21.02.2019 року у сумі 749,14 грн. (а.п.11), актом про проведення аналізу Звіту політичної партії РАДИКАЛЬНА ПАРТІЯ ОЛЕГА ЛЯШКА встановлено, що гр. ОСОБА_1 будучи фізичною особою, здійснив внесок на підтримку вищезазначеної політичної партії, маючи непогашений податковий борг (а.п.12-15). Відповідно до листа від 18.07.2019 № 127-07/19 (вх. № 07/62991/19 від 19.07.2019) з ПП Радикальна партія Олега Ляшка станом на 15.07.2019 року грошові кошти, отримані від осіб, які не мають права здійснювати внески на підтримку партії, повернуті, в тому числі і ОСОБА_1 .

Дослідивши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ознайомившись з матеріалами справи, перевіривши та оцінивши наявні письмові докази в їх сукупності та взаємозв`язку, суд встановив наступні факти та правовідносини, що їх супроводжують.

Відповідно до ст. 212-15 КУпАП адміністративна відповідальність настає за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації, агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні ,в редакції зі змінами ЗУ№ 731-VIIIвід 08.10.2015 чинної на час вчинення інкримінованого ОСОБА_1 правопорушення, діяло обмеження за яким не допускалось здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг. Вказаний Закон в чинній редакції, відповідно до змін внесених у ЗУ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції № 410-IX від 19.12.2019, зазначених обмежень не містить.

Так, відповідно до положень п.3 ІІ розділу Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції в редакції № 410-IX від 19.12.2019, яка набрала чинності 16.01.2020 р…. фізичні та юридичні особи, що порушили встановлені обмеження щодо здійснення внесків на підтримку політичних партій, передбачені пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" в редакції, що діяла на день опублікування цього Закону, а також політичні партії, місцеві організації політичних партій, їх керівники, які порушили встановлені обмеження щодо порядку отримання таких внесків, звільняються від юридичної відповідальності. Розпочаті провадження у справах про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням порядку надання або отримання внесків на підтримку політичних партій відповідно до обмежень, передбачених пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" в редакції, що діяла на день опублікування цього Закону, підлягають закриттю.

Вимогами ч.2,3 ст.8 КУпАП передбачено, що закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотню силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчиненні до видання цих законі. Провадження у справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час та за місцем розгляду справи про правопорушення.

Враховуючи, те що ЗУ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції скасовано відповідальність за здійснення внесків фізичними особами, які мають податковий борг і за вказані дії на даний час неможливо притягнути до адміністративної відповідальності, вважаю за необхідне закрити провадження у справі стосовно ОСОБА_1 за ст.212-15 КУпАП на підставі п.6 ст.247 КУпАП у зв`язку із скасуванням акта, який встановлює адміністративну відповідальність.

Керуючись ст.ст. 247 п.6, ст.ст.283, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, провадженням закрити у зв`язку із скасуванням акта, який встановлював адміністративну відповідальність.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області.

Суддя: Н. А. Борисова

Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88326047
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —182/6885/19

Постанова від 20.03.2020

Адмінправопорушення

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні