Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 березня 2020 р. Справа№200/405/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасенка І.М., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Оникс Агро про стягнення заборгованості у розмірі 13430,00 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Донецькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Оникс Агро про стягнення заборгованості у розмірі 13430,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 12.12.2019 року за ТОВ Оникс Агро рахується податковий борг у розмірі 13430,00 грн., що раніше не був заявлений до суду, який виник з причин несплати донарахованих штрафних санкцій, а саме: податок на додану вартість та податок на прибуток приватних підприємств. Позивач просить стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Оникс Агро в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 13430,00 грн.
15 січня 2020 року відкрито провадження по справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження.
Сторони отримали ухвали про відкриття провадження в справі, що підтверджується поштовими повідомленнями.
Відповідач не скористався своїм правом та не надав суду відзив на позовні вимоги ГУ ДПС у Донецькій області, що не перешкоджає розгляду справи за наявними матеріалами.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши заяви по суті справи, письмові докази, наявні у справі, суд встановив наступне.
Позивач - Головне управління ДПС у Донецькій області є юридичною особою публічного права - установою, яка є територіальним органом Державної фіскальної служби України, яка в свою чергу, була створена в процесі перетворення Державної податкової служби України, та яка наділена правовим статусом контролюючого органу. Загальний обсяг правоздатності такого суб`єкта податкових відносин, як контролюючий орган , визначено положеннями ст. 41 Податкового кодексу України. Зміст функцій контролю цих органів визначено положеннями ст. 61 Податкового кодексу України.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Оникс Агро є юридичною особою, зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, Фізичних осіб - підприємств та громадських формувань 25.07.2016 року за № 13551020000008172 (код ЄДРПОУ 40684553), зареєстроване за юридичною адресою: 84323, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Курченко, 17. Відповідач перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Краматорське управління, Краматорська ДПІ (м. Краматорськ), як платник податків за основним місцем обліку за № 102916140979.
Станом на 12.12.2019 року за ТОВ Оникс Агро рахується податковий борг, що раніше не був заявлений до суду, який виник з причин несплати донарахованих штрафних санкцій, а саме: податок на додану вартість (код платежу 14010100) у розмірі 12240,00 грн.: 2040,00 грн. - податкове повідомлення - рішення (форма 'ПС') № 0054904403 від 21.08.2019 року (акт перевірки від 05.07.2019 року № 666/05-99-44-03-15-3/40684553 направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 06.08.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 06.08.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою За закінченням терміну зберігання 27.09.2019 року); 2040,00 грн. - податкове повідомлення - рішення (форма 'ПС') № 0049464403 від 10.07.2019 року(акт перевірки від 24.05.2019 року № 587/05-99-44-03-15-3/40684553 направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 27.06.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 14.08.2019 року); 7140,00 грн. - податкове повідомлення - рішення (форма 'ПС') № 0013524403 від 28.02.2019 року(акт перевірки від 06.0.20219 року № 290/05-99-44-03-15-3/40684553 направлено поштою та вручено платнику 13.02.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 04.04.2019 року); податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000) у розмірі 1190,00 грн.: 1020,00 грн. - податкове повідомлення - рішення (форма 'ПС') № 0049664404 від 11.07.2019 року (акт перевірки від 27.05.2019 року № 184/05-99-44-04/40684553 направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою за закінченням терміну зберігання 29.06.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою за закінченням терміну зберігання 14.08.2019 року); 170,00 грн. - податкове повідомлення - рішення (форма 'ПС') № 0008194404 від 19.02.2019 року) акт перевірки від 05.02.2019 року № 8/05-99-44-04/40684553 направлено поштою та вручено платнику 07.02.2019 року, податкове повідомлення - рішення направлено поштою та вручено платнику 23.02.2019 року).
Вищевказані податкові повідомлення - рішення не оскаржувались платником в адміністративному чи судовому порядку.
Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Відповідно до пункту 41.1 цієї статті, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених вказаним Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному вказаним Кодексом.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Докази вжиття ТОВ Оникс Агро заходів щодо погашення податкової заборгованості в сумі 13430,00 грн. в матеріалах справи відсутні.
Позивач ствердив, що податкові зобов`язання на суму 13430,00 грн. ТОВ Оникс Агро в адміністративному та судовому порядку не оскаржено. Докази зворотного у матеріалах справи відсутні.
Вказане свідчить, що сума податкового зобов`язання ТОВ Оникс Агро є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена.
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Тобто податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу ГУ ДФС у Донецькій області надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 07.05.2019 року № 31652-44 на суму 7480,00 грн.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Матеріалами справи підтверджується наявність у ТОВ Оникс Агро податкового боргу у розмірі 13430,00 грн.
Ураховуючи викладене в сукупності, суд дійшов переконання, що позовні вимоги ГУ ДПС у Донецькій області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Тобто, витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Донецькій області, та не підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 90, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826) до товариства з обмеженою відповідальністю Оникс Агро (місцезнаходження: 84323, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Курченко , 17, код ЄДРПОУ 40684553) про стягнення податкової заборгованості у розмірі 13430,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Оникс Агро (місцезнаходження: 84323, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Курченко , 17, код ЄДРПОУ 40684553) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 13430,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя І.М. Тарасенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 23.03.2020 |
Номер документу | 88327922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні