Рішення
від 20.03.2020 по справі 440/5096/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/5096/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради, Департаменту з питань реєстрації, треті особи: Галузевий державний архів Міністерства оборони України, заступник директора департаменту, начальник управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Тетяна Вікторівна про визнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

23.12.2019 Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут /надалі - позивач/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради /надалі -відповідач-1/, третя особа: Галузевий державний архів Міністерства оборони України /надалі - третя особа-1/, в якому просить:

- визнати неправомірною відмову відповідача від 30 липня 2019 року № 15.1-04/874 у виключені Полтавського військового інститут зв`язку (ЄДРПОУ 08260054) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- зобов`язати відповідача виключити Полтавський військовий інститут зв`язку (ЄДРПОУ 08260054) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач з метою виключення ПВІЗ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб за № 616/477 від 12.07.2019 звернувся до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою про припинення юридичної особи ПВІЗ. Відповідно до листа виконавчого комітету Полтавської міської ради № 15.1-04/874 від 30.07.2019 Інституту у реєстрації припинення юридичної особи ПВІЗ було відмовлено у зв`язку з відсутністю повного комплекту документів, визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 775. У зв`язку з відсутністю документів, що підтверджують фактичне припинення ПВІЗ, Інститут звернувся до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України (лист № 190/2963 від 22.10.2018). У відповіді, що надійшла до Інституту (лист № 179/1862 від 01.11.2018) Галузевий державний архів Міністерства оборони України повідомив, що на його зберіганні знаходяться документи ПВІЗ, що утворені у його діяльності за період 01.06.1968-31.12.2007, у тому числі Історичний формуляр та Ліквідаційний акт. Водночас жодного документу, передбаченого Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", який підтверджує фактичне припинення діяльності ПІВЗ архів на запит позивача не надав.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28.12.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 29.01.2020.

14.01.2020 до суду надійшов відзив на позов від виконавчого комітету Полтавської міської ради, в якому зазначено, що станом на дату подання відзиву на позовну заяву Полтавський військовий інститут зв`язку з відповідним пакетом документів, які б містили відомості, передбачені чинним законодавством для державної реєстрації рішення про припинення Полтавського військового інституту зв`язку до державних реєстраторів управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Полтавської міської ради, не звертався. Указано, що запис про початок процедури реорганізації зазначеної юридичної особи в ЄДР також відсутній. Відповідачем-1 зазначено, що 20.06.2018 до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради надійшов лист від Військового коледжу сержантського складу Військового інституту телекомунікацій та інформатизації № 616/255 від 13.06.2018 з проханням провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Полтавського військового інституту зв`язку. У відповідь на вказаний лист начальнику Військового інституту телекомунікацій та інформатизації було надіслано роз`яснення від 26.06.2018 № 15-17/128 щодо порядку проведення реорганізації юридичної особи шляхом її приєднання, зокрема було наголошено про необхідність першочергового внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, відповідним державним органом. Указано, що позивачем було проігноровану вищезазначену інформацію та 12.07.2019 Військовим коледжем сержантського складу повторно було надіслано лист за № 616/477 з проханням провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Полтавського військового інституту зв`язку в результаті реорганізації. Відповідач стверджує, що прийняти документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, провести дану реєстраційну дію чи відмовити у державній реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації можливо лише якщо попередньо до ЄДР було внесено запис про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом - відповідним державним органом, який до ЄДР щодо Полтавського військового інституту зв`язку не вносився. Тому 30.07.2019 начальнику Військового інституту телекомунікацій та інформатизації направлено лист-роз`яснення за вих. № 15.1-04/874 щодо порядку проведення реорганізації юридичної особи шляхом приєднання. Відповідач-1 вважає, що процедура реорганізації Полтавського військового інституту зв`язку шляхом його приєднання до Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" станом на сьогодні не відбулася. Тому немає законодавчо визначених підстав для визнання Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" правонаступником Полтавського військового інституту зв`язку та правонаступником Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 29.01.2020 до участі у справі № 440/5096/19 в якості співвідповідача залучено Департамент з питань реєстрації /надалі - відповідач-2/.

11.02.2020 до суду надійшло клопотання Департаменту з питань реєстрації про розгляд справи без участі представника відповідача-2 /а.с. 124/.

11.02.2020 до суду надійшов відзив на позов в якому зазначено, що станом на дату подання відзиву на позовну заяву Полтавський військовий інститут зв`язку з відповідним пакетом документів, які б містили відомості, передбачені чинним законодавством для державної реєстрації рішення про припинення Полтавського військового інституту зв`язку до державних реєстраторів управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Полтавської міської ради не звертався. Указано, що запис про початок процедури реорганізації зазначеної юридичної особи в ЄДР також відсутній /а.с. 127-134/.

12.02.2020 до суду надійшло клопотання Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут про розгляд справи 19.02.2020 без участі представника позивача /а.с. 158-159/.

13.02.2020 до суду надійшло клопотання представника Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради про розгляд справи без його участі /а.с. 165/.

17.02.2020 судом отримано клопотання заступника директора департаменту, начальника управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Т.В. про її намір вступити у справу в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні співвідповідача Департаменту з питань реєстрації.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 19.02.2020 суд допустив вступ у справу № 440/5096/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні співвідповідача заступника директора департаменту, начальника управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Тетяну Вікторівну /надалі - третя особа-2/.

Крім того, 19.02.2020 відкладено підготовче засідання до 26.02.2020.

26.02.2020 до суду від заступника начальника управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Тетяни Вікторівни надійшли пояснення на позов в яких указано, зокрема, що прийняти документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, провести дану реєстраційну дію чи відмовити у державній реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації можливо лише якщо попередньо до ЄДР було внесено запис про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом - відповідним державним органом, який до ЄДР щодо Полтавського військового інституту зв`язку не вносився.

02.03.2020 до суду Департаментом з питань реєстрації надано пояснення на позов, відповідно до яких департамент просить суд відмовити у задоволенні позову з мотивів, аналогічних зазначеним у відзиві на позов виконавчого комітету Полтавської міської ради.

02.03.2020 до суду позивачем надано заперечення на відзив відповідача в яких указано, що у відзиві на позов відповідач-1 помилково зазначає в якості позивача Національний Технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського".

Протокольною ухвалою суду від 26.02.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті на 18.03.2020.

Сторони, будучи завчасно та належним чином повідомленими про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явились.

12.02.2020 представник позивача надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі /а.с. 158/.

13.02.2020 до суду подано клопотання представником Виконавчого комітету Полтавської міської ради про розгляд справи без його участі /а.с. 164/.

17.03.2020 до суду подано клопотання заступника директора департаменту, начальника управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Т.В. про розгляд справи без її участі /а.с. 203/.

Згідно з частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд 18.03.2020 перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що Полтавський військовий інститут зв`язку (код ЄДРПОУ 08260054) зареєстрований як юридична особа /а.с. 88-92/.

12.07.2019 Військовим коледжем сержантського складу Військового інституту телекомунікацій та інформатизації направлено на адресу виконавчого комітету Полтавської міської ради лист від 12.07.2019 № 616/477, у якому зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 800 від 06.06.2007 Полтавський військовий інститут зв`язку реорганізовано у факультет Військового інституту телекомунікацій та інформатизації Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Спільним наказом Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України № 395/572 від 05.07.2007 було встановлено, що до 31.12.2007 повинні бути завершені організаційні заходи щодо розформування та ліквідації військового господарства Полтавського військового інституту зв`язку, а його правонаступником визначено Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Зазначено, що у Військовому інституті телекомунікацій та інформатизації Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" з 2007 року було проведено ряд реорганізаційних заходів (розпорядження КМУ від 26.06.2013 № 509, постанова КМУ від 30.01.2015 № 94, указ Президента України від 28.05.2018 № 18) у ході яких останній є окремою юридичною особою та іменується Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут. З метою виключення Полтавського військового інституту зв`язку, на адресу виконавчого комітету Полтавської міської ради було подано заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (вих. № 616/255 від 13.06.2018). У відповіді (вих. № 15.17/128 від 26.06.2018) виконавчий комітет Полтавської міської ради зазначив, що виключення можливе після надання документів, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". До ВІТІ на зберігання будь-які документи ПВІЗ не надходили. У зв`язку з цим командування ВІТІ звернулося до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України (вих. № 190/2963 від 22.10.2018) про витребування визначеного відповідачем переліку документів. Галузевий державний архів Міністерства оборони України (вих. № 179/1862 від 01.11.2018) повідомив, що у нього на зберіганні перебувають документи ПВІЗ утворені за період його діяльності з 01.06.1968 по 31.12.2007, у тому числі ліквідаційний акт. Таким чином, фактично з 01.01.2008 ПВІЗ припинив своє існування та враховуючи, що на сьогоднішній день його правонаступником є Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації, у листі викладено прохання провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Полтавського військового інституту зв`язку в результаті реорганізації /а.с. 19-20/.

До вказаного листа додано: заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи; постанову КМУ від 06.06.2007 № 800; копію витягу із спільного наказу Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України № 395/572 від 05.07.2007; розпорядження КМУ від 26.06.2013 № 509; постанова КМУ від 30.01.2015 № 94; указ Президента України від 28.05.2018 № 18; копія листа до Галузевого державного архіву Міністерства оброни України (вих. № 190/2963 від 22.10.2018); копія листа Галузевого державного архіву Міністерства оборони України (вих. № 179/1862 від 01.11.2018); довіреність № 190/2129 від 05.07.2019.

Листом Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Полтавської міської ради від 30.07.2019 № 15.1-04/874 повідомлено позивача, що відомості про юридичну особу - Полтавський військовий інститут зв`язку (код ЄДРПОУ 08260054) включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Також зазначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Полтавського військового інституту зв`язку в результаті реорганізації, необхідно подати державним реєстраторам відповідний пакет документів згідно з пп. 10, 12 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Позивач, вважаючи таку відмову відповідача, викладену у листі від 30.07.2019 № 15.1-04/874 протиправною, звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до вимог частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Положеннями частини п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно з частиною першою статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Відповідно до частини третьої статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється /частина четверта статті 105 Цивільного кодексу України/.

Згідно з частиною першою статті 106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Відповідно до частин другої та третьої статті 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV /надалі - Закон № 755-IV/.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 4 Закону № 755-IV державна реєстрація базується на таких основних принципах: внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно з частиною сьомою статті 4 Закону № 755-IV у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Як вбачається, з частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Положеннями частини десять статті 17 Закону № 755-IV визначено, що для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи: 1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Відповідно до вимог частини чотирнадцятої статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання; 4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання; 5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення; 6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Згідно з вимогами частини першої статті 25 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Положеннями статті 15 Закону № № 755-IV встановлено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.

Отже, як вбачається з аналізу викладених норм, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, подаються документи, передбачені статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", які повинні відповідати вимогам статті 15 цього Закону.

Відповідно до вимог частини другої статті 25 Закону № 755-IV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Водночас судом встановлено, що позивачем не дотримано зазначених вище норм законодавства, оскільки до ЄДР не було внесено попередньо запису про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадку, передбаченому законом, відповідним державним органом.

Таким чином, позивачем не дотримано першого етапу реорганізації.

Крім того, позивачем не дотримано вимоги, встановленні частиною чотирнадцятою статті 17 Закону № 755-IV, а саме до заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи позивачем не було додано, зокрема примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання; документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

З огляду на недотримання позивачем вимог Закону № 755-IV у відповідача були відсутні підстави для припинення державної реєстрації юридичної особи - Полтавського військового інститут зв`язку.

Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У дослідженому судом випадку відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваних позивачем дій, а позивачем не надано доказів існування обставин, які б свідчили про те, що відповідач у спірних правовідносинах мав діяти у інший спосіб.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут (вул. Московська, 45/1, м. Київ, 01011, код ЄДРПОУ 24978555) до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Полтавської міської ради (вул. Соборності, 36, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ЄДРПОУ 14302549), Департаменту з питань реєстрації (вул. Соборності, 36, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 43156341), треті особи: Галузевий державний архів Міністерства оборони України (вул. Бориспільська, 16, м. Київ, 02093, ЄДРПОУ 14302549), заступник директора департаменту, начальник управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту з питань реєстрації - державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Стешенко Тетяна Вікторівна (вул. Соборності, 36, м. Полтава, Полтавська область, 36014) про визнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.О. Чеснокова

Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88329329
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —440/5096/19

Рішення від 20.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні