Рішення
від 06.03.2020 по справі 440/36/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/36/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Бойка С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повне товариство "Ломбард" Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

02 січня 2020 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Повне товариство "Ломбард" Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" про стягнення штрафу в сумі 17000 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що за відповідачем зберігається заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 17000,00 грн., накладеного позивачем за порушення вимог пунктів 2.2 та 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. У зв`язку з несплатою відповідачем вказаної суми у добровільному порядку, комісія звернулась до суд з позовом про її стягнення.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 08 січня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи

Відповідач своїм правом надати відзив на позовну заяву не скористався.

Ухвала суду про відкриття провадження у справі за цим позовом направлялася відповідачу на адресу: вул. Жовтнева, 43, каб 420, м. Полтава, яка згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань значиться, як місцезнаходження та повернулася до суду з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку;

2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Відповідно до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу розглянуто у порядку письмового провадження, у зв`язку з чим на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

Повне товариство "Ломбард "Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" у встановленому Законом порядку зареєстроване юридичною особою, ідентифікаційний код 39763757.

Судом встановлено, що 11 березня 2019 року відповідачем складено акт про правопорушення, вчинені Повним товариством "Ломбард "Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" на ринку цінних паперів №204/16-3/13, яким зафіксовано факт порушення позивачем вимог пунктів 2.2 та 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а саме: ненадання звітних даних за 2018 року.

Листом від 11 березня 2019 року керівника відповідача запрошено до приміщення Нацкомфінпослуг для надання пояснень стосовно вищевказаного порушення.

27 березня 2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №119/204/16-3/13-П, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

У зв`язку з несплатою штрафних санкцій Повним товариством "Ломбард "Добробут" Білобров Є.В .І. Компанія", позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлюється Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання та державне регулювання ринків фінансових послуг" № 2664-ІІІ від 12 липня 2001 року, у редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2664-ІІІ).

Фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України (пункт 1 частини першої статті 1 Закону № 2664-ІІІ).

Відповідно до статті 14 Закону № 2664-ІІІ, фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Вимоги до складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення форм звітності та терміни їх подання визначено Порядком складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг № 2740 від 04 листопада 2004 (року), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2004 року за №1482/10081 (далі - Порядок № 2740).

Пунктом 2.1 Порядку №2740 передбачено, що ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: Загальна інформація про ломбард (додаток 1); Звіт про склад активів та пасивів ломбарду (додаток 2); Звіт про діяльність ломбарду (додаток 3).

За змістом пункту 2.2 зазначеного Порядку звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419. У разі, якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день. Датою подання звітності вважається день фактичного її передання до Нацкомфінпослуг. При надходженні паперової форми звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв`язку, що обслуговує відправника. Датою подання електронної форми звітності є дата її відправлення через веб-інтерфейс на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет. Факт відправлення електронної форми звітності підтверджується зміною статусу "Редагується" на статус "Відправлено", при цьому дата та час відправки такої звітності фіксуються в автоматичному режимі програмно-технічними засобами веб-інтерфейсу на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет. У разі подання звітності з порушенням строків, визначених абзацами другим і третім цього пункту, така звітність вважається поданою несвоєчасно.

Приписами пункту 2.3 Порядку №2740 ломбард подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах. Паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг.

Зі змісту наявного в матеріалах справи акта про правопорушення, вчинені Повним товариством "Ломбард "Добробут" Білобров Є. В.І. Компанія" на ринку цінних паперів №204/16-3/13 від 11 березня 2019 року встановлено факт ненадання відповідачем до Нацкомфінпослуг звітних даних за 2018 рік.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону №2664-ІІІ, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Статтею 39 Закону №2664-14 передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Пунктом 3 частини першої статті 40 Закону № 2664-ІІІ визначено види заходів впливу, які можуть застосовуватись Нацкомфінспослуг, у тому числі, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

За приписами пункту 2 частини першої статті 41 Закону №2664-ІІІ, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з вимогами частини першої статті 42 Закону №2664-ІІІ штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи-підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Вищенаведені положення Закону №2664-ІІІ узгоджуються з приписами Положення №2319, у редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Пунктом 1.5 розділу І Положення №2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Підпунктом 1 пункту 2.1 Положення №2319 передбачено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати відповідні заходи впливу, в тому числі, зобов`язати порушника вжити заходів для усунення порушення; накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

Пунктом 2.4 Положення №2319 визначено, що рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Відповідно до пункту 5.9 Положення №2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов`язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Частиною третьою статті 41 Закону №2664-ІІІ передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що підставою для прийняття постанови №119/204/16-3/13-П від 27 березня 2019 року про застосування штрафної санкції у розмірі 17000,00 грн. стало неподання відповідачем звітності за 2018 рік, що є порушенням статті 14 Закону № 2664-1ІІ та пунктів 2.2 та 2.3 Порядку №2740, зафіксованим у відповідному акті від 11 березня 2019 року №204/16-3/13.

Слід зазначити, що відповідач факту допущення виявленого правопорушення не спростував, а відтак до нього правомірно застосовано штрафні санкції в розмірі 17000,00 грн.

Оскільки докази оскарження постанови №119/204/16-3/13-П від 27 березня 2019 року або сплати вищевказаного штрафу в матеріалах справи відсутні, наявні підстави вважати, що остання є обов`язковою до виконання.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Підстави для розподілу судових витрат у розумінні статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 257-263, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 38062828) до Повного товариства "Ломбард "Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" (вул. Жовтнева, 43, каб. 420, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ 39763757) про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Добробут" Білобров Є.В.І. Компанія" (вул. Жовтнева, 43, каб. 420, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ 39763757) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника код бюджетної класифікації за доходами: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88329374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/36/20

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 06.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні