РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
18 березня 2020 року Р і в н еСправа №460/1733/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДПС у Рівненській області у адміністративній справі за позовом:
Головне управління ДФС у Рівненській області доСільськогосподарського приватного підприємства "Почапківське" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, В С Т А Н О В И В:
У провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Головного управління ДФС у Рівненській області до Сільськогосподарського приватного підприємства "Почапківське" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою на суму 1095,00 грн.
Рішенням суду від 30.09.2019, яке набрало законної сили 31.10.2019, позов задоволено повністю.
07.02.2020 за вказаним судовим рішенням видано виконавчий лист із строком пред`явлення до 01.02.2020 (а.с.55).
05.03.2020 від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про заміну стягувача у виконавчому листі та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Заява обґрунтована тим, що у зв`язку з реорганізацією податкового органу та з метою усунення перешкод у примусовому виконанні судового рішення, є необхідність замінити стягувача у виконавчому листі його правонаступником. Крім того, виконавчий лист отримано стягувачем після закінчення строку його пред`явлення до виконання, що є підставою для поновлення такого строку.
Ухвалою суду від 10.03.2020 заяву призначено до судового розгляду.
Учасники справи у судове засідання не прибули, про причини неприбуття суд не повідомили, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином.
З урахуванням вимог ч.4 ст.229, ч.3 ст.376 та ч.2 ст.379 КАС України, суд розглянув заяву про заміну стягувача у виконавчому листі та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання за відсутності учасників справи, та без здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу у письмовому провадженні.
При вирішенні даної заяви, суд встановив та врахував таке.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 Державну фіскальну службу України реорганізовано шляхом поділу.
Згідно з абз.4 п.2 вказаної постанови, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Крім того, абзацом 6 пункту 2 такої постанови визначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції, зокрема, у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску, до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 17.05.2019 зареєстровано юридичну особу Державну податкову службу України (запис №10741350000085321), а 31.07.2019 - Головне управління ДПС у Рівненській області (запис №16081020000015074).
Наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області, відповідно до пункту 1 якого, Головне управління ДПС у Рівненській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Рівненській області.
Таким чином, Головне управління ДПС у Рівненській області є правонаступником Головного управління ДФС у Рівненській області.
В даному випадку, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 24.04.2018 у справі №815/1637/17 (№11-654апп18), які є обов`язковими для врахування судами в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України.
Частиною першою статті 379 КАС України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Разом з тим, частиною четвертою статті 379 КАС України визначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
У постанові від 29.01.2020 у справі №815/1303/17 (№К/9901/43501/18) Верховним Судом було висловлено правову позицію, що заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
За таких обставин, з метою усунення перешкод у примусовому виконанні судового рішення слід заміну стягувача у виконавчому листі його правонаступником.
Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII), виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Відповідно до ч.6 ст.12 Закону №1404-VIII, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Згідно з ч.1 ст.376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Оскільки виконавчий документ отримано стягувачем (07.02.2020) після закінчення строку його пред`явлення до виконання (01.02.2020), то пропущений строк підлягає поновленню.
Керуючись статтями 241, 256, 294, 376, 379 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Заяву Головного управління ДПС у Рівненській області задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому листі, виданому Рівненським окружним адміністративним судом 07.02.2020 у справі №460/1733/19, Головне управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217) його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449).
Поновити строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Рівненським окружним адміністративним судом 07.02.2020 у адміністративній справі №460/1733/19.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Повне судове рішення складено 18 березня 2020 року.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2020 |
Оприлюднено | 23.03.2020 |
Номер документу | 88329380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні