ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

РІШЕННЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2020 року м. Київ № 640/17209/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ

до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

від 18 червня 2019 року № 0498151207 в частині,

УСТАНОВИВ:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ" (далі по тексту - позивач, ТОВ "СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ" ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі по тексту - відповідач) в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 18 червня 2019 року № 0498151207 в частині штрафу 102 933,50 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що спірне рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню у зв`язку із наданням позивачем до контролюючого органу всіх необхідних документів, які підтверджують своєчасність подання на реєстрацію податкових накладних.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, у зв`язку із тим, що позивачем порушено граничні строки подання податкових накладних.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Податковим повідомленням - рішенням від 18 червня 2019 року № 0498151207 згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України за порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України та згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України позивачу нараховано штраф у розмірі 102 933,5 грн.

Вказане податкове повідомлення - рішення прийнято на підставі висновків акту № 4492/26-15-12-07-20/35209367 від 24 травня 2019 року про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ" за червень 2017 року - жовтень 2018 року, в якому встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ" за червень 2017 року - жовтень 2018 року, а саме:

розрахунок коригування № 70 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 16 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

розрахунок коригування № 74 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 73 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 72 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 89 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 85 від 31 жовтня 2017 року, дата реєстрації 16 листопада 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

розрахунок коригування № 86 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 90 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 71 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 79 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 60 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні;

розрахунок коригування № 69 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 16 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

податкова накладна № 64 від 19 вересня 2017 року, дата реєстрації 17 жовтня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 72 від 10 червня 2017 року, дата реєстрації 01 серпня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 32 дня;

розрахунок коригування № 75 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 68 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 16 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

розрахунок коригування № 94 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 80 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 61 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні;

розрахунок коригування № 87 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 92 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 65 від 30 вересня 2017 року, дата реєстрації 17 жовтня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 78 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 93 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 77 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 76 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 91 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 62 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні;

розрахунок коригування № 88 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 95 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

розрахунок коригування № 84 від 31 грудня 2017 року, дата реєстрації 17 січня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня;

податкова накладна № 79 від 31 жовтня 2018 року, дата реєстрації 16 листопада 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

податкова накладна № 80 від 31 жовтня 2018 року, дата реєстрації 16 листопада 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

податкова накладна № 78 від 31 жовтня 2018 року, дата реєстрації 16 листопада 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день;

податкова накладна № 56 від 31 березня 2018 року, дата реєстрації 16 квітня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день.

За результатом адміністративного оскарження, податкове повідомлення - рішення від 18 червня 2019 року № 0498151207 залишено без змін, скарга товариства з обмеженою відповідальністю СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ від 04 липня 2019 року № 27313/6 - без задоволення (рішення Державної фіскальної служби України від 28 серпня 2019 року № 41500/6/99-99-11-06-01-25 міститься в матеріалах справи).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Главою 8 Податкового кодексу України визначені види перевірок контролюючих органів та порядок їх проведення. Відповідно до пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Суд зазначає, що пунктами 12, 13, 14 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відповідно до пункту 66.2 статті 66 Податкового кодексу України внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Суд зазначає, що питання прийняття або не прийняття вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є предметом розгляду у цій адміністративній справі. Позовні вимоги до Державної фіскальної служби України з цього приводу позивачем не заявлені.

Отже, спірним у межах цієї справи є питання наявності/відсутності підстав для застосування юридичної відповідальності у вигляді штрафу, передбаченого пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

Судом досліджено долучені до матеріалів справи копії письмових доказів та встановлено:

До складу оспорюваних накладних, зокрема, входять податкові накладні №78, 79 та 80 від 31 жовтня 2018 року, які були підписані та відправлені на реєстрацію 15 листопада 2018 року, зокрема,

- податкова №78 від 31 жовтня 2018 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15 листопада 2018 о 15:41, що підтверджується скріншотом вкладки Властивості документа податкова накладна № 78 від 31 жовтня 2018 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.Е.БОС із зазначенням, що на податкову накладну було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15 листопада 2018 року о 15:41; квитанцією від 15 листопада 2018 року о 15:41 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 78 від 31 жовтня 2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної №78 від 31 жовтня 2018 року із зображенням податкової накладної № 78 від 31 жовтня 2018 року та квитанції від 15 листопада 2018 року о 15:41;

- податкова накладна №79 від 31 жовтня 2018 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15 листопада 2018 року о 15:42, що підтверджується: скріншотом вкладки Властивості документа Податкова накладна №79 від 31 жовтня 2018 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на податкову накладну було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15 листопада 2018 року о 15:42; Квитанцією від 15 листопада 2018 року о 15:42 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної №79 від 31 жовтня 2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M-E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 79 від 31 жовтня 2018 року із зображенням податкової накладної № 79 від 31 жовтня 2018 року та квитанції від 15 листопада 2018 року о 15:42;

- податкова накладна №80 від 31 жовтня 2018 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15 листопада 2018 рокуо 15:42, що підтверджується: скріншотом вкладки Властивості документа Податкова накладна № 80 від 31 жовтня 2018 року у спеціалізованому програмному забезпеченні ME.DOC із зазначенням, що на податкову накладну було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15 листопада 2018 року о 15:42; квитанцією від 15 листопада 2018 року о 15:42 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної №80 від 31 жовтня 2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M-E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 80 від 31 жовтня 2018 року із зображенням податкової накладної № 80 від 31 жовтня 2018 року та квитанції від 15 листопада 2018 року о 15:42.

Таким чином, позивачем було відправлено податкові накладні на реєстрацію в ЄРПН в межах граничного строку, встановленого законодавством (15 листопада 2018 року) та протягом операційного дня (15:41 та 15:42 відповідно).

Як зазначає позивач та не спростовано доказами відповідача, квитанції про доставку податкових накладних в межах операційного дня не надійшли. Натомість, статус податкових накладних залишався очікується доставка ще кілька наступних днів. Повідомлення про отримання податкової накладної сервером ДФС та Квитанцію №1 від ДФС було отримано 16 листопада 2018 року, що підтверджується наступними доказами:

по податковій накладній № 78 від 31 жовтня 2018 року:

квитанцією від 16 листопада 2018 року о 11:43 про статус податкової накладної №78 від 31 жовтня 2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №78 від 31 жовтня 2018 року із зображенням податкової накладної №78 від 31 жовтня 2018 року та квитанції від 16 листопада 2018 року о 11:43; Квитанцією від 16 листопада 2018 року о 13:58 про статус податкової накладної №78 від 31 жовтня 2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №78 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №78 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 13:58; Квитанцією від 16.11.2018 року о 17:05 про доставлення податкової накладної №78 від 31.10.2018 року в поштову скриньку ДФС України; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №78 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №78 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 17:05; Квитанцією№1 від 19.11.2018рокуо 12:22 про прийняття податкової накладної №78 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №78 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №78 від 31.10.2018 року та квитанції від 19.11.2018 року о 12:22;

по податковій накладній № 79 від 31 жовтня 2018 року:

квитанцією від 16.11.2018 року о 11:43 про статус податкової накладної №79 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №79 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №79 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 11:43; квитанцією від 16.11.2018 року о 13:58 про статус податкової накладної №79 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №79 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №79 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 13:58; Квитанцією від 19.11.2018 року о 12:21 про статус податкової накладної №79 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №79 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №79 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 12:21 Квитанцією від 19.11.2018 року о 12:22 про доставлення податкової накладної №79 від 31.10.2018 року в поштову скриньку ДФС України; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №79 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №79 від 31.10.2018 року та квитанції від 19.11.2018 року о 12:22; Квитанцією№1 від 19.11.2018рокуо 12:22 про прийняття податкової накладної №79 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №79 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №79 від 31.10.2018 року та квитанції від 19.11.2018 року о 12:22;

по податковій накладній №80 від 31 жовтня 2018 року:

скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №80 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №80 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 13:58; Квитанцією від 16.11.2018 року о 17:57 про доставлення податкової накладної №80 від 31.10.2018 року в поштову скриньку ДФС України; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №80 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №80 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 17:57; квитанцією № 1 від 16.11.2018 року о 15:44 про прийняття податкової накладної №80 від 31.10.2018 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо статусу податкової накладної №80 від 31.10.2018 року із зображенням податкової накладної №80 від 31.10.2018 року та квитанції від 16.11.2018 року о 15:44.

16 листопада 2018 року (тобто, на наступний день після того, як податкові накладні №78, 79 та 80 від 31.10.2018 року були відправлені на реєстрацію) на сайті адміністратора спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC було розміщено повідомлення, відповідно до якого 14-16 листопада 2018 року виникали збої у роботі сервера прямого з`єднанім ДФС України, що призвело до відсутності квитанцій про реєстрацію звітів та накладних (копія скріншоту вказаного повідомлення міститься в матеріалах справи) .

До складу оспорюваних накладних також увійшли розрахунки коригування до податкових накладних ( розрахунки коригування ,) № 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 84, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 та 95 від 31.12.2017 року, щодо яких позивач повідомив, що вони були відправлені на реєстрацію 15.01.2018 року, факт вчасної відправки розрахунків коригування на реєстрацію підтверджується наступним:

- розрахунок коригування №68 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №68 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M-E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №68 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №68 від 31.12.2017 року із зображенням РК №68 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №69 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №69 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні ME.DOC із зазначенням, що на розрахунок коригування було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №69 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №69 від 31.12.2017 року із зображенням РК №69 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №70 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №70 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №70 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №70 від 31.12.2017 року із зображенням РК №70 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №71 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №71 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №71 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M-E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №71 від 31.12.2017 року із зображенням РК №71 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №72 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №72 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №72 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №72 від 31.12.2017 року із зображенням РК №72 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №73 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №73 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №73 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №73 від 31.12.2017 року із зображенням РК №73 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №74 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №74 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №74 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M-E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №74 від 31.12.2017 року із зображенням РК №74 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №75 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №75 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №75 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M-E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №75 від 31.12.2017 року із зображенням РК №75 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №76 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №76 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №76 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №76 від 31.12.2017 року із зображенням РК №76 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №77 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №77 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №77 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №77 від 31.12.2017 року із зображенням РК №77 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №78 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №78 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №78 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №78 від 31.12.2017 року із зображенням РК №78 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування № 79 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №79 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №79 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №79 від 31.12.2017 року із зображенням РК №79 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №80 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №80 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №80 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №80 від 31.12.2017 року із зображенням РК №80 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №84 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №84 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №84 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №84 від 31.12.2017 року із зображенням РК №84 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №86 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №86 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №86 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №84 від 31.12.2017 року із зображенням РК №86 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №87 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №87 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №87 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №84 від 31.12.2017 року із зображенням РК №87 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №88 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №88 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №88 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №84 від 31.12.2017 року із зображенням РК №88 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №89 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №89 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №89 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №89 від 31.12.2017 року із зображенням РК №89 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №90 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №90 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПНРК №90 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №90 від 31.12.2017 року із зображенням РК №90 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №91 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №91 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні ME.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №91 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №91 від 31.12.2017 року із зображенням РК №91 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №92 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №92 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №92 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №92 від 31.12.2017 року із зображенням РК №92 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №93 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №93 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №93 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №93 від 31.12.2017 року із зображенням РК №93 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №94 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №94 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М.E.DOC із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №94 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М. Е .ООС щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №94 від 31.12.2017 року із зображенням РК №94 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08;

- розрахунок коригування №95 від 31.12.2017 року - складено, накладено електронні підписи та відправлено 15.01.2018 о 18:08: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №95 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М. Е .ООС із зазначенням, що на РК було накладено цифровий підпис, цифрову печатку та відправлено на реєстрацію 15.01.2018 року о 18:08; квитанцією від 15.01.2018 року о 18:08 про відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №95 від 31.12.2017 року; скріншотом спеціалізованого програмного забезпечення М.E.DOC щодо відправлення на реєстрацію в ЄРПН РК №95 від 31.12.2017 року із зображенням РК №95 від 31.12.2017 року та квитанції від 15.01.2018 року о 18:08.

Таким чином, Товариством було відправлено розрахунки коригування на реєстрацію в ЄРПН в межах граничного строку, встановленого законодавством (15.01.2018 року) та протягом операційного дня (о 18:08).

Тим не менше, квитанції про доставку розрахунків коригування в межах операційного дня не надійшли. Натомість, повідомлення про отримання податкової накладної сервером ДФС та Квитанцію №1 від ДФС було отримано лише наступного дня, 16.11.2018 року (відповідні докази квитанції, скріншоти містяться в матеріалах справи).

При цьому, в квитанції №1, що надійшла щодо кожного розрахунку коригування наступного дня, 16.01.2018 року, вказується, що розрахунок коригування не прийнятий в ЄРПН.

У зв`язку з цим, 16.01.2018 року та 17.01.2018 року Товариством було повторно направлено розрахунки коригування на реєстрацію в ЄРПН, за результатами чого їх були прийнято та зареєстровано, що підтверджується зокрема:

по розрахунку коригувань № 68 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №68 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М . Е. ООС із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №69 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №69 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М . Е. ООС із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №70 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №70 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M-E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №71 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №71 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні М . Е .ООС із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №72 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №72 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №73 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №73 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №74 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №74 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №75 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №75 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №76 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №76 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №77 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №77 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №78 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №78 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №79 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №79 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №80 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №80 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №84 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №84 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №86 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №86 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань № 87 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №87 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №88 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №88 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №89 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №89 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №90 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №90 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №91 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №91 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №92 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №92 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №93 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №93 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №94 від 31.12.2017 року: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №94 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

по розрахунку коригувань №95 від 31.12.2017: скріншотом вкладки Властивості документа Додатку №2 №95 від 31.12.2017 року у спеціалізованому програмному забезпеченні M.E.DOC із відміткою Зареєстровано в ЄРПН ;

Таким чином, затримка у повторному поданні розрахунків коригування на реєстрацію в ЄРПН та, відповідно, їх несвоєчасна реєстрація були викликані виключно тим, що в день першої відправки РК на реєстрацію (15.01.2018 року) ДФС не надіслав Товариству квитанцію про реєстрацію поданих РК протягом операційного дня, як це передбачено законодавством.

Перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних віднесена Податковим кодексом України до предмета камеральної перевірки. Особливості камеральної перевірки полягають у тому, що для її проведення не потрібен наказ керівника податкового органу чи направлення, не потрібно згоди платника податків, а також його присутності. Метою камеральної перевірки є виявлення в даних системах електронного адміністрування, зокрема, Єдиного реєстру податкових накладних, відомостей, які свідчать про порушення платником податків термінів реєстрації податкових накладних, відповідальність за що передбачена статтею 120 1 Податкового кодексу України. У цій ситуації предмет камеральної перевірки охоплює лише питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних. При цьому виявлене контролюючим органом порушення не потребує будь-яких документів платника податку, достатніми є виключно відомості Єдиного реєстру податкових накладних.

Такі висновки суду відповідають правовій позиції Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного адміністративного суду, викладеній в постановах від 31 липня 2018 року справа № 804/4056/17, від 31 липня 2018 року справа № 804/4056/17.

Так, згідно пункту 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307, у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Як вже зазначено вище, пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Надаючи оцінку цим обставинам, суд зазначає, що на позивача відповідно до наведених вище вимог Податкового кодексу України покладається обов`язок своєчасного подання накладних до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації.

Разом з тим, суд наголошує, що адміністратором Єдиного реєстру податкових накладних є податковий орган - ДФС України, на який покладається забезпечення належної роботи цього реєстру. Як встановлено судом, позивач мав дійсні сертифікати, що не заперечується відповідачем, своєчасно подані ним розрахунки коригування податкових накладних доставлені до реєстру у визначений законом строк, що підтверджено дослідженими судом квитанціями. Подальші дії з указаними розрахунками коригування вже не залежали від волевиявлення та спрямованості дій позивача, оскільки ці розрахунки коригування вже перебували у сфері адміністрування податкового органу.

Це означає, що за наведених обставин вина позивача у не реєстрації податковим органом вказаних розрахунків коригування відсутня.

Наведені обставини свідчать про те, що підставою для неприйняття розрахунків коригування позивача в електронному вигляді та відмови в їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних послугували причини, які не залежали від позивача, а позивач, у свою чергу, вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації вказаних документів в Реєстрі в термін до 15 днів.

Суд зазначає, що можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120 1 Податкового кодексу України, лише за наявності його вини.

Аналогічна правова позиція також викладена в постанові Верховного Суду від 30 січня 2018 року у справі №815/2745/17.

Відповідно до вимог частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Судом під час розгляду справи не було встановлено вини позивача в несвоєчасній реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, оскільки останні подані позивачем у строк, визначений законом.

Крім того, при прийнятті рішення у даній справі судом враховано, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах "Беєлер проти Італії", "Онер`їлдіз проти Туреччини", "Megadat.com S.r.l. проти Молдови", "Москаль проти Польщі").

Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", "Тошкуце та інші проти Румунії") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах які зачіпають виборчі права (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини", "Беєлер проти Італії").

Принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (див. зазначене вище рішення "Москаль проти Польщі").

Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі "Лелас проти Хорватії").

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (mutatis mutandis, зазначене вище рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" та у справах "Ґаші проти Хорватії", "Трґо проти Хорватії").

Таким чином, оскільки затримка реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій є неправомірним, адже ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу.

Суд зазначає, що матеріали справи містять достатньо доказів для скасування податкового повідомлення - рішення від 18 червня 2019 року № 0498151207 в частині штрафних санкцій стосовно податкових накладних від 31 жовтня 2018 року та розрахунків коригувань від 31 грудня 2017 року, разом з тим, висновками акту перевірки також встановлені порушення строків реєстрації наступних податкових накладних, з приводу яких позивачем не надано жодних доказів та пояснень, зокрема податкових накладних/розрахунків коригувань: № 85 від 31 жовтня 2017 року, дата реєстрації 16 листопада 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день; № 60 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні; № 64 від 19 вересня 2017 року, дата реєстрації 17 жовтня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня; № 72 від 10 червня 2017 року, дата реєстрації 01 серпня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 32 дня; № 65 від 30 вересня 2017 року, дата реєстрації 17 жовтня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 2 дня; № 62 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні; № 56 від 31 березня 2018 року, дата реєстрації 16 квітня 2018 року, порушення граничних термінів реєстрації - 1 день; податкова накладна № 61 від 30 листопада 2017 року, дата реєстрації 18 грудня 2017 року, порушення граничних термінів реєстрації - 3 дні.

Наведене свідчить, що спірне податкове повідомлення - рішення включає штраф за несвоєчасні реєстрації вищезазначених податкових документів, а тому не може бути визнано повністю протиправним.

Разом з тим, враховуючи, що нарахування штрафних санкцій відноситься до виключної компетенції податкового орган та відсутність в матеріалах справи конкретного розрахунку штрафних санкцій, з якого суд може достовірно розрахувати штраф відповідно до кожного розрахунку коригувань та податкових накладних, суд вважає за доцільним скасувати повністю податкове повідомлення - рішення від 18 червня 2019 року № 0498151207, зазначивши при цьому, що контролюючий орган не позбавлений права на винесення нового податкового повідомлення - рішення в частині вищезазначених податкових накладних/розрахунків коригувань.

Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини першої статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 18 червня 2019 року № 0498151207.

3. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю СІЕМЕС КАМЕРОН МАККЕННА ЕЛЕЛСІ (01030, м. Київ, вул. Володимирська, буд. 38, код ЄДРПОУ 35209367) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення суду, відповідно до частин першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

Дата ухвалення рішення 19.03.2020
Оприлюднено 23.03.2020

Судовий реєстр по справі 640/17209/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 16.04.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 21.12.2020 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 19.10.2020 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 05.10.2020 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 10.06.2020 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 10.06.2020 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 27.05.2020 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 19.03.2020 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне
Ухвала від 16.10.2019 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне
Ухвала від 12.09.2019 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 640/17209/19

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону