Рішення
від 20.03.2020 по справі 200/1856/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2020 р. Справа№200/1856/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій неправомірним і зобов`язання вчинити певні дії, -

У С Т А Н О В И В:

У лютому 2020 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (далі - УПФУ, відповідач), в якому просить: - визнати неправомірними дії стосовно відмови в призначенні пенсії за віком; - скасувати рішення № 123 від 31 січня 2020 року про відмову в призначенні пенсії за віком; - зобов`язати зарахувати до пільгового стажу періоди роботи з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997 на ДП "Шахта "Нова", періоди роботи з 01.11.2009 по 31.12.2009 в "Шахтопрохідному управлінні № 10" та періоди перебування у відпустці без збереження заробітної плати - 7 днів у липні 1999 року, 4 дні в жовтні 2008 року, 10 днів у листопаді 2008 року, 3 дні в травні 2009 року, 15 днів у червні 2010 року, 1 день у серпні 2014 року, 3 дні у квітні 2015 року.

Обґрунтовуючи позов ОСОБА_1 посилається на безпідставну відмову у призначенні пенсії на пільгових умовах у зв`язку із не зарахуванням до пільгового стажу спірних періодів роботи.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов, яким просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначає, що оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до ч. 3 ст. 114 Закону України № 1058 у зв`язку з відсутністю необхідної кількості пільгового стажу 25 років. Згідно з довідкою від 29.01.2020 № 5-71/201, виданої ДП Торецьквугілля : ДП Шахта Нова спуски в шахту та виїзди за зазначений період на ім`я ОСОБА_1 в архів не передавали, у зв`язку з чим відсутня можливість розрахувати пільговий стаж підземного учня автослюсаря ЕМС, підземного електрослюсаря ЕМС за фактичний відпрацьований час. Тобто періоди роботи з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997 в якості учня підземного електрослюсаря ЕМС, підземного електрослюсаря ЕМС на ДП Шахта Нова не зараховано до пільгового стажу, так як періоди не підтверджено підземними спусками в шахту та підйомами з шахти, що унеможливлює визначити зайнятість позивача на підземних роботах повний робочий день. Відповідно до індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5) на ім`я позивача у відомостях по спеціальному стажу відсутня інформація за листопад 2009 року, грудень 2009 року, тому періоди роботи з 01.11.2009 по 31.12.2009 в Шахторохідному управлінні № 10 не зараховано до пільгового стажу, оскільки спеціальний трудовий стаж не підтверджено відомостями, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Період перебування у відпустці без збереження заробітної плати: 7 днів у липні 1999 року на ДП Шахта Нова ; з 20.10.2008 по 24.10.2008, з 03.11.2008 по 11.11.2008, з 05.05.2009 по 08.05.2009, з 15.06.2010 по 30.06.2010 в Шахтопрохідному управлінні № 10 ; 31.08.2014, з 07.04.2015 по 08.04.2015, 19.04.2015 на шахті Центральна ДП Торецьквугілля не зараховано до пільгового стажу позивача у зв`язку з не підтвердженням зайнятості позивача повний робочий день на роботах в умовах, передбачених Списками № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19.02.2020 суддею прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, витребувано у відповідача докази.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , що підтверджується копіями паспорту громадянина України № ВА НОМЕР_2 і картки фізичної особи - платника податків від 23.03.2004.

Згідно зі спірним рішенням УПФУ № 123 від 31 січня 2020 року відповідач розглянув заяву ОСОБА_1 № 384 від 27.01.2020 про призначення пенсії за віком відповідно до ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

Вказаним рішенням позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до ч. 3 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з огляду на те, що згідно з наданих документів для призначення пенсії за віком пільговий стаж складає - 23 роки 08 місяців 09 днів, у тому числі на провідній професії 12 років 11 місяців 12 днів, інші підземні 07 років 08 місяців 27 днів, кратність обчислення пільгового стажу 3 роки 00 місяців 00 днів, за таких обставин відмовлено позивачу в призначенні пенсії за віком відповідно ч. 3 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , оскільки на момент звернення заявник не має необхідного пільгового стажу 25 років.

З вказаного рішення випливає, що періоди роботи з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997 в якості учня підземного електрослюсаря ЕМС, підземного електрослюсаря ЕМС на ДП Шахта Нова не зараховано до пільгового стажу, оскільки періоди не підтверджено підземними спусками в шахту та підйомами з шахти, що унеможливлює визначити зайнятість позивача на підземних роботах повний робочий день. Відповідно до індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5) на ім`я позивача у відомостях по спеціальному стажу відсутня інформація за листопад 2009 року, грудень 2009 року, тому періоди роботи з 01.11.2009 по 31.12.2009 в Шахторохідному управлінні № 10 не зараховано до пільгового стажу. Період перебування у відпустці без збереження заробітної плати: 7 днів у липні 1999 року на ДП Шахта Нова ; з 20.10.2008 по 24.10.2008, з 03.11.2008 по 11.11.2008, з 05.05.2009 по 08.05.2009, з 15.06.2010 по 30.06.2010 в Шахтопрохідному управлінні № 10 ; 31.08.2014, з 07.04.2015 по 08.04.2015, 19.04.2015 на шахті Центральна ДП Торецьквугілля не зараховано до пільгового стажу позивача у зв`язку з не підтвердженням зайнятості позивача повний робочий день на роботах в умовах, передбачених Списками № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.

До суду надана копія трудової книжки позивача НОМЕР_3 , в якій наявні записи щодо його роботи в спірні періоди з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997 в якості учня підземного електрослюсаря ЕМС, підземного електрослюсаря на ДП Шахта Нова .

Також на підтвердження роботи у вказані періоди на Державному підприємстві Шахта Нова із зайнятістю повний робочий день на підземних роботах позивачем надана копія архівної довідки ДП Торецьквугілля № 16/998-1 від 23.10.2019 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

В архівній довідці ДП Торецьквугілля № 5-71/201 від 29.01.2020 щодо позивача зазначено, що Шахта Нова табеля виходів за період з жовтня 1996 року по листопад 1997 року в архів ДП Торецьквугілля на збереження не передавала.

З копії трудової книжки позивача НОМЕР_3 випливає, що в спірний період з 01.11.2009 по 31.12.2009 позивач працював в Шахтопрохідному управлінні № 10 .

Також на підтвердження роботи у вказані періоди на ШПУ №10 із зайнятістю повний робочий день на підземних роботах позивачем надана копія довідки ДВАТ Шахтопрохідне управління № 10 (код 00180108) № 08/55 від 17.11.2014 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Згідно із індивідуальними відомостями про застраховану особу щодо позивача (форма ОК-5) спеціальний стаж ОСОБА_1 (ЗПЗ014А2) у 2009 році визначено за 9 місяців 27 днів по коду страхувальника 00180108. При цьому, у відомостях про звітний 2009 рік по коду страхувальника 00180108 зазначено, що в листопаді 2009 року і в грудні 2009 року заробітна плата позивачу нараховувалася і страхові внески сплачувалися.

З архівної довідки ДП Торецьквугілля № 16/998-1 від 23.10.2019 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній випливає, що в липні 1999 року позивачу було надано 7 днів відпустки без збереження заробітної плати. У цій довідці не вказано, що відпустка без збереження заробітної плати була пов`язана з виробничою необхідністю.

З довідки ДВАТ Шахтопрохідне управління № 10 № 08/55 від 17.11.2014 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній випливає, що позивачу надавалися відпустки без збереження заробітної плати строком на 34 дні за сімейними обставинами.

Наведене також підтверджується довідкою ДВАТ Шахтопрохідне управління № 10 №08/55 від 17.11.2014.

З довідки ДП Торецьквугілля № 5-71/185 від 27.01.2020 про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у них випливає, що в спірні періоди 31.08.2014, з 07.04.2015 по 08.04.2015, 19.04.2015 позивачу надавалася відпустка без збереження заробітної плати за власним бажанням.

Спірні правовідносини виникли з приводу правомірності відмови в зарахуванні спірних періодів до пільгового трудового стажу.

Частиною 1 і ч. 3 ст. 44 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон № 1058-IV) передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 64 Закону № 1058-IV передбачено, що Виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право: отримувати безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання і від фізичних осіб - підприємців відомості, пов`язані з нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, а також інші відомості, необхідні для виконання ними функцій, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 114 Закону № 1058-IV передбачено, що працівники, безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних і відкритих гірничих роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт і рудників та в металургії, - за списком робіт і професій, що затверджується Кабінетом Міністрів України, мають право на пенсію незалежно від віку, якщо вони були зайняті на зазначених роботах не менше 25 років, а працівники провідних професій на таких роботах: робітники очисного вибою, прохідники, вибійники на відбійних молотках, машиністи гірничих виймальних машин, сталевари, горнові, агломератники, вальцювальники гарячого прокату, оброблювачі поверхневих дефектів металу (вогневим засобом вручну) на гарячих дільницях, машиністи кранів металургійного виробництва (відділень нагрівальних колодязів та стриперних відділень), - за умови, що вони були зайняті на таких роботах не менше 20 років. Такий самий порядок пенсійного забезпечення поширюється і на працівників, безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) на шахтах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, що реструктуризуються або перебувають у стадії ліквідації, але не більше двох років.

За наявності стажу на підземних роботах менше 10 років у чоловіків і менше 7 років 6 місяців у жінок та страхового стажу, встановленого абзацами першим і п`ятнадцятим - двадцять третім пункту 1 частини другої цієї статті, за кожний повний рік зазначених робіт пенсійний вік, встановлений абзацом першим статті 26 цього Закону, зменшується на один рік. При цьому пенсійний вік для жінок не може бути нижчим за вік, встановлений абзацом першим пункту 1 частини другої цієї статті.

Пунктом 2 Порядку застосування Списків N 1 і N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005 № 383, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 грудня 2005 року за N 1451/11731 (далі - Порядок № 383) визначено, що під повним робочим днем слід уважати виконання робіт в умовах, передбачених Списками, не менше 80 відсотків робочого часу, установленого для працівників даного виробництва, професії чи посади, з урахуванням підготовчих, допоміжних, поточних ремонтних робіт, пов`язаних з виконанням своїх трудових обов`язків.

Згідно з п. 10 Порядку № 383 передбачено, що для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці необхідно подати трудову книжку із оформленими належним чином записами про займану посаду і період виконуваної роботи, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену пунктом 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 N 637.

Підпунктом 2 п. 2.1 розділу ІІ Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі - Порядок № 22-1), передбачено, що до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637.

Згідно з п. 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року №637 (далі - Порядок №637), передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Пунктом 3 вказаного Порядку передбачено, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Згідно з п. 20 Порядку №637 передбачено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток № 5).

У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

Відповідно до п. 4.2 і п. 4.3 розділу IV Порядку № 22-1 встановлено, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію: 1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; 2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів; 3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності). Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі; 4) видає пам`ятку пенсіонеру (додаток 4), копія якої зберігається у пенсійній справі.

Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.

Також п. 11 Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2006 року за № 1231/13105, передбачено, що для підтвердження стажу роботи заявник подає до управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті, об`єднаних управлінь за місцем проживання (реєстрації) такі документи: 1) заяву про підтвердження стажу роботи; 2) документи, які підтверджують факт припинення підприємства, установи, організації в результаті їх ліквідації (у тому числі архівні) - щодо підприємств, установ, організацій, ліквідованих до 01.07.2004 та/або щодо яких відсутні дані про проведення реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр); 3) трудову книжку; 4) документи, видані архівними установами, зокрема: а) довідку про заробітну плату; б) копії документів про проведення атестації робочих місць; в) копії документів про переведення на іншу роботу, на роботу з неповним робочим днем, надання відпусток без збереження заробітної плати (у разі відсутності - довідка про їх відсутність).

У разі необхідності заявник може подавати інші документи, які можуть підтверджувати виконання робіт, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років.

Записи у трудовій книжці та довідках, які містяться в матеріалах справи, підтверджують характер роботи позивача в спірні періоди з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997, з 01.11.2009 по 31.12.2009, що надає право на включення спірного періоду до спеціального трудового стажу.

Суд зазначає, що архівна довідка ДП Торецьквугілля № 5-71/201 від 29.01.2020 лише підтверджує те, що Шахта Нова табеля виходів за період з жовтня 1996 року по листопад 1997 року в архів ДП Торецьквугілля на збереження не передавала. Ця довідка не спростовує зайнятість позивача в спірні періоди повний робочий день на роботах, що дають право на пільговий стаж.

Суд враховує відсутність відомостей по спеціальному стажу, який визначений в індивідуальних відомостях про застраховану особу (форма ОК-5) за окремі періоди 2009 року, але громадянин не повинен нести негативні наслідки недоліків при заповненні цих відомостей уповноваженими особами. Як було встановлено, з вказаних відомостей випливає, що за спірний період з 01.11.2009 по 31.12.2009 позивачу в ШПУ №10 нарахована заробітна плата і сплачені страхові внески. Тому відсутні обґрунтовані підстави ставити під сумнів відповідні відомості довідки ДВАТ Шахтопрохідне управління № 10 (код 00180108) № 08/55 від 17.11.2014 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній і трудової книжки позивача за вказаний період.

Суд вважає, що відмова в зарахуванні періоду з 01.11.2009 по 31.12.2009 до пільгового стажу у зв`язку з неможливістю державним органом реалізувати своє право на перевірку відомостей, поданих державним підприємством, є непропорційним втручанням держави в права громадянина.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення у зв`язку з не зарахуванням до пільгового стажу періодів роботи з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997, з 01.11.2009 по 31.12.2009.

Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону № 1058-IV передбачено, що страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

Отже, страховий стаж обчислюється в місяцях, а не календарних місяцях, неповний місяць визначається в днях. При цьому, пільговий стаж за абзацом першим ч. 3 ст. 114 Закону № 1058-IV визначається роками. Тому посилання позивача на відсутність у відповідача права виключати окремі дні з пільгового стажу є безпідставним.

При обчисленні пільгового стажу позивача УПФУ визначило кількість років, місяців і кількість днів неповного місяця, що узгоджується з правилами обчислення страхового стажу.

Позивач посилається на лист Міністерства соціальної політики України від 08.02.2016 № 713/039/161-16, в якому зазначено, що час простою та періоди відпусток без збереження заробітної плати, якщо вони були пов`язані з виробничою необхідністю, працівникам, які працюють у шкідливих і важких умовах праці, можуть бути зараховані до пільгового стажу, але не більше 1 місяця в календарному році.

У постанові від 19.03.2019 у справі № 295/8979/16-а Верховний Суд, між іншим, зазначив, що час простою та періоди відпусток без збереження заробітної плати, якщо вони були пов`язані з виробничою необхідністю, працівникам, які працюють у шкідливих і важких умовах праці, можуть бути зараховані до пільгового стажу, але не більше одного місяця в календарному році.

Суд звертає увагу на те, що у наведених довідках про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у них або в інших наданих до суду документах відсутні відомості про надання позивачу відпусток без збереження заробітної плати у зв`язку з виробничою необхідністю. Ба більше, спірні періоди відпусток без збереження заробітної плати з 20.10.2008 по 24.10.2008, з 03.11.2008 по 11.11.2008, з 05.05.2009 по 08.05.2009, з 15.06.2010 по 30.06.2010 31.08.2014, з 07.04.2015 по 08.04.2015, 19.04.2015 були надані позивачу за сімейними обставинами або за власним бажанням, про що зазначено у відповідних довідках.

З огляду на викладене, за заявленими в цій частині підставами позову, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання зарахувати до пільгового стажу періоди перебування у відпустці без збереження заробітної плати - 7 днів у липні 1999 року, 4 дні у жовтні 2008 року, 10 днів у листопаді 2008 року, 3 дні у травні 2009 року, 15 днів у червні 2010 року, 1 день у серпні 2014 року, 3 дні у квітні 2015 року.

Крім того, оскільки саме оскаржуваним рішенням №123 від 31.01.2020 позивачу відмолено в призначенні пенсії і не зараховано до пільгового стажу окремі періоди, окреме оскарження дій стосовно відмови в призначенні пенсії є неналежним способом захисту, оскільки у спірних правовідносинах негативні наслідки для позивача створює саме вказане рішення.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до квитанції № 12 від 12.02.2020 позивачем сплачено 840,80 грн судового збору за подання позову.

Частинами 1 та 3 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Отже, оскільки позов задоволено частково, стягненню на користь позивача підлягає 420,40 грн понесених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 255, 263, 295, 371, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (ідентифікаційний код: 42170475, 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Дружби, буд. 22) про визнання дій неправомірним і зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Скасувати рішення Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області № 123 від 31 січня 2020 року про відмову в призначенні пенсії за віком.

Зобов`язати Торецьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області зарахувати ОСОБА_1 до пільгового стажу періоди роботи з 26.10.1996 по 31.10.1996, з 12.11.1996 по 30.11.1996, з 24.12.1996 по 31.12.1996, з 21.01.1997 по 31.07.1997, з 10.02.1997 по 31.03.1997, з 03.04.1997 по 30.11.1997 на ДП "Шахта "Нова", періоди роботи з 01.11.2009 по 31.12.2009 на "Шахтопрохідному управлінні № 10".

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області суму судових витрат у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 (сорок) копійок.

Повне рішення суду складено 20 березня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.О. Куденков

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено22.03.2020
Номер документу88334125
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1856/20-а

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 20.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні