Рішення
від 19.03.2020 по справі 420/8142/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8142/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області (код ЄДРПОУ 39781624, м. Одеса, просп.. Шевченка, 2) до Одеської загальноосвітньої школи №31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 22465768, 65033, м. Одеса, вул. Гастело, 90-а), за участі третіх осіб без самостійних вимог на стороні відповідача Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26597691, м. Одеса, Думська площа, 1), Комунальної установи Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району м. Одеси (код ЄДРПОУ 40702912, м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 22) про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла позовна заява Головного управління Держпраці в Одеській області до Одеської загальноосвітньої школи №31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради, за участі третіх осіб без самостійних вимог на стороні відповідача Одеської міської ради, Комунальної установи Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району м. Одеси в якій позивач просить суд:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Одеської загальноосвітньої школи № 311-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області вул. Гастело, 90, м. Одеса, 65033, код ЄДРПОУ 22465768 шляхом зобов`язання Одеської загальноосвітньої школи № 31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області зупинити роботи з експлуатації каналізаційно-насосної станції, яка знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Гастело, буд. 90-а у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що посадовими особами ГУ Держпраці в Одеській області 17 вересня 2018 року здійснено планову перевірку дотриманння вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки Одеської загальноосвітньої школи № 31, за результатами якої складено припис №.15/14.5/03-965-1471 та встановлено 30 пунктів порушень. Відповідно до наказу від 10.12.2019 року №2341 позивачем проведено позапланову перевірку Одеської загальноосвітньої школи № 31-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області з метою перевірки повноти і якості виконання суб`єктом господарювання припису та виявлено, що не усуненим залишаються 15 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Позивач вказує, що не усунутими залишаються порушення, які несуть найбільшу загрозу як працівникам так і дітям (здобувачам освіти). За результатами позапланової перевірки визначено, що стан дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в каналізаційно-насосній системі незадовільний.

Ухвалою суду від 20.01.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

04.02.2020 року за вх. № 5071/20 до суду відповідачем подано відзив, в обґрунтування якого зазначено, що Одеська загальноосвітня школа № 31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області не є належним відповідачем по даній справі, зокрема відповідно до свідоцтва на право власності від 26.12.2012 року, об`єкт, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 А, в цілому складається з будівель літ. А Б Г , які на схематичному плані земельної ділянки КНС належать територіальній громаді м. Одеси, в особі Одеської міської ради, як окремий об`єкт. Відповідач вказує, що враховуючи, що КНС, не належить Одеській загальноосвітній школі № 31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області, утримання, обслуговування та цілодобове чергування навколо об`єкта підвищеної небезпеки (КНС) не входить до функціональних обов`язків технічних працівників школи. На думку відповідача, позивачем необґрунтовано зазначено дане порушення в акті перевірки щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів про - правових актів про охорону праці та промислової безпеки Одеської загальноосвітньої школи № 31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області.

Дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, відзив, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

На підставі свідоцтва про право власності на нежитлові будівлі від 26.12.2012 р. виданого виконавчим комітетом Одеської міської ради вказано, що об`єкт, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 А, належить територіальній громаді міста Одеси, в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності. Об`єкт в цілому складається з будівель літ. А Б Г загальною площею 4589, 8 кв.м, основною площею 2831,4 кв. м, відображених у технічному паспорті. (а.с. 70).

Згідно доданої схеми ЗОШ № 31 експлуатуються будівлі:

Школа, спортивний зал, трансформаторна, майстерня - склад, огорожа, вимощення. Окремо зазначається насосна (належить територіальній громаді міста Одеси, в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності). Котельна, димова труба (належить ПМП Єліпс згідно договору купівлі - продажу від 28.02.1995 р. адреса: вул. Гастелло, 90 (а.с. 73).

Головним управлінням Держпраці в Одеській області 17.09.2018 року проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, на підставі чого складено акт перевірки від 17.09.1018 року №15/14.5/03-965, за результатами якого видано Припис № 15/14.5/03-965-1471 про усунення порушень вимог законодавства (а/с. 24-27), у якому зафіксовано 30 пунктів порушень законодавства.

Примірник припису отримано заступником директора Кусторовою О.І. в той же день, що підтверджується її особистим підписом у приписі.

Адміністрацією школи складено та надано до Головного управління план заходів по усуненню порушень вказаних в акті та приписі.

Головним управлінням Держпраці надіслано листа Одеському міському голові Труханову Г.В. щодо експлуатації КНС.

01.11.2018 року за вих.№01-18-1/4705/5551 Одержано відповідь директора Департаменту освіти та науки Одеської міської ради Буйневич О., в якому зазначено ...КНС належить територіальній громаді м. Одеси, в особі Одеської міської ради, як окремий об`єкт, ...не входить до майнового комплексу ОЗОШ № 31, утримання, обслуговування та цілодобове чергування не входить до компетенції школи.

Водночас, згідно листа директора від 27.09.2018 року вих. № 01-21/930КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району директору Кустуровій О ОСОБА_1 , запропоновано ..згідно наданих йому чинним законодавством повноважень, здійснити необхідні заходи, щодо з`ясування питання відносно балансоутримувача даної КНС .

Листом директора ОСОБА_2 від 11.12.2018 року № 01-21/1274 директору ОСОБА_3 запропоновано Для вирішення питання стосовно проведення обстеження та передачі КНС, звернутися на адресу філії Інфоксводоканал ТОВ Інфокс та в листі вказати відповідального представника, який братиме участь в обстеженні вищезазначеної каналізаційної станції .

Відповідно до наказу Головного управління від 10.12.2019 року № 2341 у період з 18.12.2019 р. по 19.12.2019 р. посадовими особами Головного управління проведено позапланову перевірку Одеської загальноосвітньої школи № 31-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області (вул. Гастело, 90-а, м. Одеса, 65033) з метою перевірки повноти і якості виконання суб`єктом господарювання припису від 17.09.2018 р. № 15/14.5/03-1434.

Згідно розділу V акту перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 19 грудня 2019 року № 15/14.5/03-1434 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей:

-ст. 21 ЗУ № 2694 - Дозвіл на виконання газонебезпечних робіт, та робіт у вибухонебезпечних зонах, (КНС), підприємством не отриманий. Порушено п. 6 додатку 2 ПКМУ від 26.10.2011 року № 1107;

- ст. 21 ЗУ № 2694 - Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи в колодязях) не складено та не зареєстровано, в Головному управлінні Держпраці в Одеській області. Порушено п. 8, додатку 6 ПКМУ від 26.10.2011 №1107 ;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - в переліку робіт з підвищеною небезпекою відсутні роботи в колодязях; виконання газонебезпечних робіт; роботи зі шкідливими речовинами. Порушено Перелік робіт з підвищеною небезпекою, НПАОП 0.00- 4.12-05;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - цілодобове чергування на очисних спорудах відсутнє. Крім того, в штатному розкладі відсутній обслуговуючий персонал. Порушено п. 8.1.1, п. 1.3.3 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - утримання каналізаційно-насосної станції не забезпечує безпечні умови праці. Отвори у підлозі каналізаційно-насосної станції не закриті зйомними плитами, не огороджені перилами з суцільною зашивкою понизу. Порушено п. 3.1.6 НПАОП 41.0- 1.01-79:

- ст. 13 ЗУ № 2694 - Освітлення та аварійне освітлення каналізаційно- насосної станції, відсутнє. Порушено п. 3.1.9 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - у приміщенні каналізаційно-насосній станції система вентиляції відсутня. Порушено п. 3.3.1, 3.3.2 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - аптечки першої долікарської допомоги та дезінфікуючи розчини у КНС відсутні. Порушено п. 3.3.7 НПАОП 41.0-1.01-79:

- ст. 13 ЗУ № 2694 - попереджувальні надписи або плакати на території каналізаційно-насосної станції відсутні. Порушено п. 1.3.7 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - контроль за станом повітря у приміщенні КНС не здійснюється, лампи ЛБВК або газоаналізатори відсутні. Протигази відсутні. Порушено п. 3.3.10 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - виконавчі креслення мереж та всіх споруд з детальним визначенням технічних даних та характеристик прив`язки споруд відсутні. Порушено п. 1.4.3 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - не розроблені інструкції з охорони праці під час експлуатації КНС. Порушено п. 1.1.8 НПАОП 41.0- 1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - заступник директора з АГР навчання по Правилам техніки безпеки під час експлуатації систем водозабезпечення та водовідведення населених місць не пройшов. Порушено п. 1.6.4 НПАОП 41.0-1.01-79;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - загальна інструкція, що уточнює порядок підготовки та безпечного проведення газонебезпечних робіт не розроблена. Порушено п. 1.4 НПАОП 0.00-5.11-85;

- ст. 13 ЗУ № 2694 - перелік газонебезпечних робіт, що виконуються на підприємстві не розроблений. Не визначені роботи, що проводяться з оформлення наряд - допуску або з реєстрації в журналі обліку. Порушено пп. 1.7-1.11, 1.17 НПАОП 0.00-5.11-85.

Примірник Акту 19.12.2019 року направлено засобами поштового зв`язку, що підтверджується інформацією про відправлення (а.с. 23), оскільки директор ОСОБА_4 відмовилась від підписання акту.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи (пункт 3 Положення).

Наказом Державної служби України з питань праці від 03 серпня 2018 року № 84 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області (далі - Головне управління), у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Статтею 1 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно пп.4, 16 п.4 вказаного Положення Управління Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: здійснює контроль за виконанням функцій державного управління охороною праці міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування; здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.

Державна політика в галузі охорони праці визначена статтею 3 ЗУ "Про охорону праці".

Зокрема, зазначеною нормою права передбачено, що державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Статтею 5 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до ч.7, 8 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Також, відповідно до ст. 21 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).

Суд зауважує, що відповідно до норм чинного законодавства України заходи реагування у сфері державного нагляду застосовуються до усунення встановлених порушень.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд зазначає, що за наданими відповідачем доказами суд не може встановити факт повного усунення встановлених працівниками Головного управління Держпраці в Одеській області порушень нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людини.

За статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Суд не приймає доводи відповідача щодо належності КНС належить територіальній громаді м. Одеси, в особі Одеської міської ради, як окремий об`єкт, відповідно до схематичного плану земельної ділянки.

Так, згідно свідоцтва про право власності на нежитлові будівлі від 26.12.2012 р., виданих виконавчим комітетом Одеської міської ради об`єкт, які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 А, в цілому належить територіальній громаді міста Одеси, в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності.

Отже, ЗОШ № 31 користується вказаними будівлями під літ. А Б Г , відображеними у технічному паспорті, які належать територіальній громаді міста Одеси, в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності.

Згідно із ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

Статтею 1 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення встановлено, що водовідведення - діяльність із збирання, транспортування та очищення стічних вод за допомогою систем централізованого водовідведення або інших споруд відведення та/або очищення стічних вод, а система централізованого водовідведення - сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого відведення та очищення стічних вод, що пов`язані єдиним технологічним процесом.

Постановою № 307 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 22.03.2017 було затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення (далі по тексту - Ліцензійні умови). Так Ліцензійними умовами визначено, що система централізованого водовідведення (каналізація) - комплекс об`єктів, споруд, колекторів, каналізаційних мереж, пов`язаних єдиним технологічним процесом відведення та очищення стічної води населених пунктів. При цьому внутрішня каналізація приймає стічні води у місцях їх утворення та відводить за межі будівлі у зовнішню каналізаційну мережу, а зовнішня каналізація призначена для транспортування стічних вод за межі населених пунктів на очисні споруди.

Порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення регламентований Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктів України, затвердженими Наказом Мінжитлокомунгоспу № 190 від 07.10.2008 р. (далі по тексту - Правила № 190).

Розділом 1 Правил № 190 дано визначення наступних термінів:

Випуск водовідведення - трубопровід від будинку або споруди до першого колодязя дворової або внутрішньоквартальної мережі або трубопровід від останнього колодязя внутрішньомайданчикових мереж підприємства до відомчої або централізованої мережі водовідведення.

Дворова мережа водовідведення - мережа, розташована в межах однієї дворової ділянки, яка з`єднує випуски з окремих будівель.

Внутрішньоквартальна мережа водовідведення - мережа, прокладена всередині житлового кварталу, яка з`єднує випуски групи будинків або будівель кварталу в цілому.

Межа балансової належності - лінія розподілу елементів систем водопостачання та водовідведення і споруд на них між власниками або користувачами.

Також розділом 11 Правил № 190 встановлено, що для приймання стічних вод з внутрішньодомової мережі водовідведення використовуються дворові мережі водовідведення, а для випуску їх у вуличну мережу водовідведення - каналізаційні з`єднувальні лінії.

Таким чином КНС є невід`ємною складовою системи централізованого водовідведення (зовнішньої каналізації) та відповідно пов`язана з іншими її елементами єдиним технологічним процесом відведення та очищення стічної води населених пунктів.

Право комунальної власності територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради на КНС, розташовану за адресою м. Одеса, вул. Гастелло, 90-а, у встановленому порядку суду не надано, більш того судом встановлено, що згідно для вирішення питання стосовно проведення обстеження та передачі КНС, необхідно звернутися на адресу філії Інфоксводоканал ТОВ Інфокс .

Отже, судом встановлено, що фактично КНС знаходиться на території школи, оскільки перебуває у безпосередній близькості з приміщеннями школи та відноситься до переліку будівель, якими користується ЗОШ № 31.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що в спірних правовідносинах наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Одеської загальноосвітньої школи №31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради до усунення порушень.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 12, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Одеської загальноосвітньої школи №31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради, за участі третіх осіб без самостійних вимог на боці відповідача: Одеської міської ради, КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Малиновського району м. Одеси про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Одеської загальноосвітньої школи № 311-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 22465768) шляхом зобов`язання Одеської загальноосвітньої школи № 31 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області зупинити роботи з експлуатації каналізаційно-насосної станції, яка знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Гастело, буд. 90-а у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Головуючий суддя Токмілова Л.М.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88334449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8142/19

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Постанова від 08.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 19.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні