Рішення
від 10.03.2020 по справі 200/14438/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2020 р. Справа№200/14438/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А.,

за участю:

секретаря судового засідання Перерви Д.В.,

представника відповідача Тернинко С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Індагро сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0213555404 від 20.09.2019 року,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Індагро сервіс звернулось з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0213555404 від 20.09.2019 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ГУ ДФС у Донецькій області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання травень 2019 року, за результатами чого складено акт №5210/05-99-46- 03/41507221 від 28.08.2019 року яким встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН, а саме: реєстрація податкових накладних, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 20 422 114,4 грн. із затримкою від 31 до 60 календарних днів; на 61 і більше календарних днів.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 20.09.2019 року №0213555404, яким:

за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 20 167 271,34 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 6 050 181,42 грн.;

за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 254 843,06 грн. застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 101 937,22 грн.;

Позивач не погодився з висновками акту перевірки та вважає, що податкове повідомлення-рішення №0213555404 від 20.09.2019 не відповідає чинному законодавству та підлягає скасуванню, оскільки податковий орган наділений повноваженнями проводити камеральну перевірку, при проведенні якої підлягають перевірці дані, задекларовані платником податків у поданій ним до податкового органу податковій звітності. Тому позивач вважає, що, у ГУ ДПС у Донецькій області не було підстав здійснювати перевірку граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних під час проведення камеральної перевірки.

Також позивач зазначив, що правопорушенням, за яке на платника податків може бути накладено штрафні санкції, є винне діяння такого платника податків. Підставою для застосування податкового штрафу є вина. Відсутність вини свідчить про відсутність підстав для застосування покарання (санкції).

Факту реєстрації податкових накладних з порушенням граничного терміну позивач не заперечує, однак зазначає, що це відбулось не з вини підприємства, а через нестабільну роботу ключів ЕЦП, які необхідні для реєстрації податкових накладних з невідомих для позивача причин, а отже, оскільки затримка реєстрації податкових накладних відбулась не з вини позивача, то застосування штрафів за таку затримку є необґрунтованими.

З наведених підстав позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Н від 20.09.2019 року №0213555404.

Ухвалою від 17 грудня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Відповідачем надано відзив на адміністративний позов, у якому зазначено, що він діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

Позивач представника до судового засідання не направив, був належним чином повідомлений про чат та місце розгляду справи.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов. Просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Індагро сервіс (код ЄДРПОУ 41507221) зареєстроване як юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений відповідний запис.

Відповідачем ГУ ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку позивача на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 200.10 статті 200 розділу V, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75, статті 76 пункту 86.2 статті 86 розділу II Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 зі змінами та доповненнями (далі - ПК України), з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за період складання травень 2019 року.

У складеному відповідачем акті камеральної перевірки №5210/05-99-46-03/41507221 від 28.08.2019 року зазначено, що позивач здійснив несвоєчасну реєстрацію 140 податкових накладних/розрахунків коригування, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 20422114,40 грн.

На підставі акту перевірки №5210/05-99-46-03/41507221 від 28.08.2019 року відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення форми Н від 20.09.2019 року №0213555404, яким:

за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 20 167 271,34 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 6 050 181,42 грн.;

за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 254 843,06 грн. застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 101 937,22 грн.;

Факт несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 20422114,40 грн., позивачем не заперечуються.

Підставами оскарження податкового повідомлення-рішення від 20.09.2019 року №0213555404 позивач зазначає відсутність у позивача повноважень для проведення камеральної перевірки, предметом якої є дотримання строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, а також відсутність вини позивача у несвоєчасній реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування через помилки у функціонуванні ключів ЕЦП.

З урахуванням встановлених у справі обставин, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов таких висновків.

Згідно підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Отже, виходячи з наведених норм, судом не встановлено порушення з боку податкового органу в частині наявності повноважень на проведення камеральної перевірки, предметом якої є дотримання строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1. статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Положення абзацу 11 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачає, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пункт 201.1 статті 201 ПК України визначає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної.

Приписами пункту 192.1. статті 192 ПК України встановлено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Отже, застосований спірним податковим повідомленням-рішенням форми Н від 20.09.2019 року №0213555404 штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування відповідає вищенаведеним приписам ПК України.

Доводи позивача про неналежне функціонування ключів ЕЦП не підтверджені жодним доказом.

З цього приводу суд зауважує, що відповідно до статі 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Також, за загальною нормою частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За приписами статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Таким чином, за відсутністю будь-яких об`єктивних даних та доказів щодо неналежного функціонування ключів ЕЦП, суд вважає недоведеними посилання позивача на відсутність його вини в несвоєчасній реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що було підставою для нарахування штрафу податковим повідомленням-рішенням форми Н від 20.09.2019 року №0213555404.

З наведених підстав заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно вимог статті 139 КАС України, враховуючи відмову у задоволенні позову, судові втрати у сумі сплаченого позивачем судового збору розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Індагро сервіс (87512, Донецька область, м.Маріуполь, Центральний район, Запорізьке шосе, б. 9, офіс 5, ЄДРПОУ 41507221) до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька область, м.Маріуполь, вул.130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114, код ЄДРПОУ 39406028) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0213555404 від 20.09.2019 року - відмовити.

Вступна та резолютивна частина рішення виготовлена та проголошена 10 березня 2020 року. Рішення складено у повному обсязі 20 березня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Г.А. Чекменьов

Дата ухвалення рішення10.03.2020
Оприлюднено24.03.2020
Номер документу88350673
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0213555404 від 20.09.2019 року

Судовий реєстр по справі —200/14438/19-а

Рішення від 10.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Рішення від 10.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні