Рішення
від 23.03.2020 по справі 420/7472/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7472/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Танцюри К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" до Головного управління ДПС у м.Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО -ПС звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у м.Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішенняКомісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1300996/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" № 121 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1300998/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 122 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймаєрішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1300994/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 123 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управлінняДержавної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН абовідмову у такійреєстрації № 1300992/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 124 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1300995/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 128 від 18.09.2019р. в

Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС": №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р., датами їх фактичного отримання; визнання протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 23.09.2019р. в частині внесення Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості; зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у місті Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Ухвалою суду від 16.12.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 07.02.2020р. продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів.

Ухвалою суду від 10.03.2020р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В обґрунтування підстав для задоволення позову позивач зазначив, що 20.06.2017р. між ним та ТОВ ПРАЙМ СТАР ШИППІНГ було укладено договір транспортного експедирування № 20.06.2017р. 10.09.2019р. між ТОВ ФСП ЛОДЖИСТІКС УКРАЇНА та ТОВ АГРО-ПС було укладено договір договір №1009/1 транспортно-експедиторського обслуговування. Так, 10.09.2019р. між ТОВ АГРО-ПС та ТОВ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА були оформлені заявки №6, 7 на ТЕО. 13.09.2019р.

між ТОВ АГРО-ПС та ТОВ ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА оформлені заявки за №5,8 на ТЕО. 13.09.2019р. між ТОВ АГРО-ПС та ТОВ ПРАЙМ СТАР ШИППІНГ були оформлені Заявки за №№ 1,2, 3, 4 на ТЕО. ТОВ АГРО-ПС виготовлено рахунки на попередню оплату, які були надіслані ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА за №№39, 40 від 10.09.2019р., №№41, 42 від 16.09.2019р. та №44 від 18.09.2019р. ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА згідно вказаних рахунків було здійснено попередню оплату ТЕО згідно договору №1009/1 від 10.09.2019р. Позивач зазначав, що, товариство, керуючись приписами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України склало і направило для реєстрації податкові накладні: №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р. Однак, як зазначив позивач, відповідач, зупиняючи реєстрацію вказаних ПН не вказав ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, які позивач мав надати для підтвердження права реєстрації податкових накладних. Надалі, 03.10.2019р. ТОВ АГРО-ПС надало до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, однак відповідачем були прийняті спірні рішення про відмову в реєстрації вказаних податкових накладних, в яких не конкретизовано які документи не надані товариством.Також, позивач зазначив, що вважає протиправним рішення про внесення позивача до ризикових платників, оформлене протоколом від 23.09.2019р. та таким, що не обґрунтовано наявними і достатніми матеріалами, та прийняте не у спосіб та не в порядку, встановленому Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами України, та такими, що підлягає скасуванню, посилаючись на те, що товариство віднесено до вказаного переліку за відсутності нормативно-правового акту, що регулює вказане питання, а позивач не відповідає жодному з Критеріїі ризиковості. У зв`язку з викладеним, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

07.02.2020р. до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якому зазначено, що Головне управління ДПС у м.Києві не погоджується із вимогами позивача, вказавши, що податкові накладні № 121, №122, №123, №124, №128, які складені та направлені позивачем до податкового органу, були прийняті, але зупинені, оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Разом з тим, як зазначав відповідач, із наданих позивачем документів неможливо було встановити реальність господарської операції, а саме не було надано документів щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції; складських документів; актів приймання-передачі товарів та документів щодо підтвердження відповідності продукції. У зв`язку з викладеним, оскільки позивачем не було надано вичерпний перелік документів, то є, на думку відповідача, коректним висновок, що оскаржені рішення про відмову у реєстрації вказаних ПН є правомірними. Разом з тим, відповідач зазначив, що внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків та за таких обставин, вказане рішення не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні п.19 ч.1 ст.4 КАС України.

Сторони повідомлялись про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з`явились. 16.03.2020р. до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі позивача.

Керуючись ч.9 ст.205 КАС України судом продовжено розгляд справи за правилами письмового провадження.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності ТОВ АГРО-ПС відносяться: Код КВЕД 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; Код КВЕД 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин;Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний);Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Судом встановлено, що 20.06.2017р. між ТОВ Прайм Стар Шиппінг та ТОВ АГРО-ПС укладено договір №20.06.2017р. транспортного експедирування від 20.06.2017р.(а.с.33-39), предметом якого є те, що експедитор зобов`язується за плату і за рахунок клієнта надати або організувати надання транспортно-експедиторських послуг, пов`язаних з організацією та забезпеченням перевезень експортно -транспортних і транзитних вантажів Клієнта, а також додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу. Експедитор надає клієнти транспортно-екпедиторські послуги у відповідності з цим договором, заявками та інструкціями клієнта.

10.09.2019р. між ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА та ТОВ АГРО-ПС укладено договір транспортно-експедиторського обслуговування №1009/1, відповідно до п.1.1 якого клієнт доручає, а експедитор зобов`язується організувати за рахунок клієнта траспортно-експедиторське обслуговування (ТЕО), перевезення експертно-імпортих і транзитих вантажів по території України і в міжнародному сполученні, а також надання інших транспортно-експедиторських послуг клієнтові за погодженням сторін (а.с. 40-45).

Пунктом 1.2 вказаного договору від 10.09.2019р. умови перевезення, вид і найменування вантажу, вид транспорту, позмір плати експедиторові, пункти відправлення та призначення, а також інші умови пов`язані з виконанням цього договору, встановлюються за угодою сторін, оформляються додатками до цього договору, по формі, погодженій сторонами в додатку №1 до цього договору.

Згідно додатків до договорів на ТЕО №1009/1 від 10.09.2019р., між ТОВ АГРО-ПС та ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІКС Україна складно заявки на транспортно-експедиторське обслуговування: №5 від 13.09.2019р., №6 від 10.09.2019р., № 7 від 10.09.2019р., №8 від 13.09.2019р., № 1 від 13.09.2019р.(а.с.46-49).

Також, між ТОВ АГРО-ПС та ТОВ ПРАЙМ СТАР ШИППІНГ складно заявки №1 від 13.09.2019р., №2 від 13.09.2019р., №3 від 13.09.2019р., №4 від 13.09.2019р.(а.с.50-54).

ТОВ АГРО-ПС виготовлено рахунки на попередню оплату, які були надіслані ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА за №№39, 40 від 10.09.2019р., №№41, 42 від 16.09.2019р. та №44 від 18.09.2019р.(а.с.54-58) та ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА здійснено попередню оплату ТЕО згідно договору №1009/1 від 10.09.2019р., що підтверджується платіжними дорученнями №178 від 20.09.2019р., №179 від 20.09.2019р., №180 від 20.09.2019р., №197 від 24.09.2019р., №198 від 24.09.2019р.(а.с.59-63).

ТОВ АГРО-ПС було направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні Товариства: №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р.(а.с.69).

За результатами обробки податкових накладних №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р ДПС України було зупинено реєстрацію податкових накладних відповідно до п.201.16 ст. Податкового кодексу України, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладаної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладаних.(а.с.64-68).

Так, на пропозицію контролюючого органу ТОВ АГРО-ПС направлено повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено(а.с.69):

- договір №1009/1 від 10.09.2019р., укладений між ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА та ТОВ АГРО-ПС (а.с. 40-45).

- заявки на транспортно-експедиторське обслуговування: №5 від 13.09.2019р., №6 від 10.09.2019р., № 7 від 10.09.2019р., №8 від 13.09.2019р., № 1 від 13.09.2019р.(а.с.46-48).;

- заявки на транспортно-експедиторське обслуговування №№39, 40 від 10.09.2019р., №№41, 42 від 16.09.2019р. та №44 від 18.09.2019р.(а.с.54-58)

-договір від 20.06.2017р. №20.06.2017р., укладений між ТОВ Прайм Стар Шиппінг та ТОВ АГРО-ПС (а.с.33-39);

- заявки №1 від 13.09.2019р., №2 від 13.09.2019р., №3 від 13.09.2019р., №4 від 13.09.2019р.(а.с.50-54);

-довідка про наявність орендованих транспортних засобів №0110/1 від 01.10.2019р.(а.с.99)

Як вбачається з поданого до контролюючого органу пояснення №1 від 01.10.2019р.(а.с.69) ТОВ АГРО-ПС отримало передплату за послуги транспортно-експедиційного обслуговування від ТОВ ФСР ЛОДЖИСТІК УКРАЇНА згідно рахунків на оплату, заявок від клієнта та договору № 1009/1 від 10.09.2019р., у зв`язку з чим були складені податкові накладні. В свою чергу ТОВ АГРО-ПС повинно було отримати послуги перевезення від ТОВ ПРАЙМ СТАР ШИППІНГ (а.с.69.)

Комісією Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації було відмовлено в реєстрації вказаних податкових накладних, а саме. рішеннями:

- № 1300996/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" № 121 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.89-90);

- № 1300998/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 122 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.91-92);

- № 1300994/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 123 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.93-94);

-№ 1300992/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 124 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.95-96);

- № 1300995/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 128 від 18.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.97-98).

Як вбачається з оскаржених рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.10.2019р. підставою для відмови в реєстрації податкових накладних №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р. стало: ненадання платником податку копій документів-первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкові накладні №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент формування податкової накладної) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України..

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка набрала чинності 22.03.2018 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(яка була чинною на момент виникення спірних правовідносин).

Відповідно до п.14 Порядку №117 встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. (п.16 Порядку 117).

Разом з тим, п. 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п.21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, заначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як зазначалось судом, за результатами обробки податкових накладних №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р. ДФС України було зупинено реєстрацію податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладаної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладаних.(а.с.64-68).

Відповідно до пп.1.6.п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, зазначених у листі від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Таким чином, відповідач у квитанціях зазначив лише посилання на відповідність розрахунків критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП. Проте пункт 13 Порядку № 117 вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, які включені до п.п. 1.6 зазначених Критеріїв із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Суд зазначає, що відповідач не вказав у квитанції конкретного критерію ризику, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Таким чином, контролюючим органом, у даному випадку, порушено вимоги Порядку № 117, оскільки у квитанції не зазначено чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Разом з тим, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пп. 1.6 п. 1 зазначених Критеріїв ризиковості платника податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Встановлені судом обставини свідчать про недотримання відповідачем вимог щодо ясності, чіткості, доступності, зрозумілості та обґрунтованості рішень, як щодо зупинення реєстрації податкових накладних №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р., так і прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, виконання яких є запорукою передбачуваності для позивача наслідків виконання або невиконання ним законних вимог відповідача.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На виконання ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд врахував висновки щодо застосування норм права, викладені, зокрема, в постановах Верховного Суду від 23.10.2018 року по справі № 822/1817/18, від 2 квітня 2019 року по справі № 822/1878/18, від 21 травня 2019 року по справі № 815/2791/18.

Надані ТОВ "АГРО-ПС" до суду первинні документи, доводять відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р. та в подальшому відмову в їх реєстрації.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами , то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, оскаржувані рішення комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації а саме. рішення: - № 1300996/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" № 121 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1300998/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 122 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1300994/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 123 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1300992/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 124 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1300995/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 128 від 18.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими, не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень, та відповідно вимога позивача визнати протиправним та скасувати вказані рішення, підлягають задоволенню.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв`язку з тим, що суд прийшов до висновку про протиправність прийняття рішення, якими відмовлено в реєстрації спірних податкових накладних, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС": №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р., датами їх фактичного отримання

Щодо позовних вимог ТОВ АГРО-ПС про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 23.09.2019р. в частині внесення Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у місті Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, судом встановлено наступне.

Ухвалою суду від 29.01.2020р., яка занесена до протоколу судового засідання, витребувано у Головного управління ДПС у місті Києві належним чином засвідчену копію протоколу (виписки) рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.09.2019р. в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Однак вимоги ухвали суду від 29.01.2020р. виконано не було, докази існування вказаного рішення до суду надано не було.

При цьому, суд зазначає, що віднесення Комісією контролюючого органу Товариства до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В свою чергу, будь -які посилання на віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості вищевказані рішення про зупинення чи відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС": №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р., не містять.

У зв`язку з викладеним, позовні вимоги ТОВ АГРО-ПС про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 23.09.2019р. в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та відповідно про зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у місті Києві виключити ТОВ "АГРО-ПС" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов ТОВ АГРО-ПС підлягає частковому задоволенню.

Частинами1, 3 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Як вбачається з платіжного доручення №450 від 02.12.2019р. ТОВ АГРО-ПС сплачено судовий збір за подання до адміністративного суду вказаного позову 11526,00грн.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог ТОВ АГРО-ПС , суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення солідарно з відповідачів на користь позивача 9605,00грн. сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО -ПС -задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №1300996/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженоювідповідальністю "АГРО-ПС" № 121 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №1300998/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 122 від 10.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №1300994/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 123 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації №1300992/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 124 від 16.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1300995/41191173 від 07.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" № 128 від 18.09.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України код ЄДРПОУ 43005393, м.Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС"(код ЄДРПОУ 41191173, м.Одеса, вул. Приморська,16 офіс 306): №121 від 10.09.2019р., №122 від 10.09.2019р., №123 від 16.09.2019р., №124 від 16.09.2019р., №128 від 18.09.2019р., датами їх фактичного отримання.

У задоволенні іншої частини позовних вимог-відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у м.Києві (код ЄДРПОУ 43141267, м.Київ, вул. Шолуденка 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" (код ЄДРПОУ 41191173, м.Одеса, вул.. Приморська,16 офіс 306) судовий збір у розмірі 4802,50грн. (чотири тисячі вісімсот дві гривні п`ятдесят копійок).

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, м.Київ, Львівська площа, 8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ПС" (код ЄДРПОУ 41191173, м.Одеса, вул.. Приморська,16 офіс 306) судовий збір у розмірі 4802,50грн. (чотири тисячі вісімсот дві гривні п`ятдесят копійок).

Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено24.03.2020
Номер документу88351677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7472/19

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 13.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 13.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні