ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
61064, м.Харків, вул.Володарськ ого, 46 (1 корпус)
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2009 р. Справа № 2-а-233/09/1870
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Дюкарє вої С.В.
Суддів: Зеленського В.В.
за участю секретаря судово го засідання Скороходової-С еропян Е.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Сумської мі жрайонної державної податко вої інспекції на постанову С умського окружного адмініст ративного суду від 20.03.2009р. по с праві № 2-а-233/09/1870
за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю"Сільгоспзабезпечення" < Сп исок > < Текст >
до Сумської міжрайонно ї державної податкової інспе кції < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Т екст >
про визнання нечинними податкових повідомлень - ріш ень,
ВСТАНОВИЛА:
24 лютого 2009 року Товарист во з обмеженою відповідальні стю "Сільгоспзабезпечення" (н адалі по тексту позивач) звер нувся до суду з адміністрати вним позовом до Сумської між районної державної податков ої інспекції (далі то тексту в ідповідач), в якому просив суд визнати не чинним податкове повідомлення-рішення № 155/23/000069230 0/0 від 21.02.2008 року про зменшення су ми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за листопад 2007 року у розмірі 3 4 233, 00 гри., як прийнятого з поруш енням норм діючого законодав ства України.
Також, 24 лютого 2009 року позив ач звернувся до суду з адміні стративним позовом до Сумсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції , в якому п росив суд визнати нечинним п одаткове повідомлення-рішен ня № 755/23/0001032300/0 від 30.05.2008 року про зме ншення суми бюджетного відшк одування з податку на додану вартість за лютий 2008 року у роз мірі 13 006, 00 гри., як прийнятого з п орушенням норм діючого закон одавства України.
Ухвалою Сумського окружно го адміністративного суду ві д 18 березня 2009 року адміністрат ивну справу № 2а-234/09/1870 за позовом товариства з обмеженою відп овідальністю «Сільгоспзабе зпечення» до Сумської міжрай онної державної податкової і нспекції про визнання нечинн им податкового повідомлення -рішення об' єднати в одне пр овадження з адміністративно ю справою № 2а-233/09/1870 за позовом то вариства з обмеженою відпові дальністю «Сільгоспзабезпе чення» до Сумської міжрайонн ої державної податкової інсп екції про визнання нечинним податкового повідомлення-рі шення для їх спільного розгл яду і вирішення.
Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від. 20 березня 2009 року позовні вимоги задоволено в повному обсязі.
Визнано не чинним податков е повідомлення-рішення Сумсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції № 155/23/0000692300/0 ві д 21.02.2008 року про зменшення товар иству з обмеженою відповідал ьністю "Сільгоспзабезпеченн я" суми бюджетного відшкодув ання з податку на додану варт ість за листопад 2007 року у розм ірі 34233 грн.
Визнано не чинним податков е повідомлення-рішення Сумсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції № 755/23/0001032300/0 ві д 30.05.2008 року про зменшення товар иству з обмеженою відповідал ьністю «Сільгоспзабезпечен ня» суми бюджетного відшкоду вання з податку на додану вар тість за лютий 2008року у розмір і 13006 грн.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інс танції, подав апеляційну ска ргу, в якій просить скасувати постанову Сумського окру жного апеляційного суду в ід 20.03.09 по справі 2а-233/09/1870 та прийня ти нову постанову, якою в позо ві відмовити.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги посилається н а прийняття оскаржуваної пос танови з порушення норм мате ріального та процесуального права, а саме: ст.ст. 7,10, 11, 159 Кодекс у адміністративного судочин ства України, п.п. 6.2.6 п. 6.2. ст. 6, пп. 7. 7.1 п. 7.7. ст. 7, пп 7.4.1 п. 7.4 ст.7, п.11.21 ст.11 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», п. 12 Постанов и Кабінету міністрів України від 12 травня 2007 року №805, в редакц ії Постанови Кабінету мініст рів України від 28 березня 2007 ро ку № 596.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши в межах апеляційної скарг и рішення суду першої інстан ції та доводи апеляційної ск арги, дослідивши матеріали с прави, вважає, що апеляційна с карга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що товариство з обм еженою відповідальністю «Сі льгоспзабезпечення» є вироб ником сільськогосподарсько ї продукції і здійснює поста вки м'яса живою вагою перероб ним підприємствам.
Згідно вимог п.п. 6.2.6. п. 6.2. ст. 6 За кону України «Про податок на додану вартість» до 1 січня 2008 року операції з поставки пер еробним підприємствам молок а та м'яса живою вагою сільськ огосподарськими товаровиро бниками всіх форм власності і господарювання оподаткову ються за нульовою ставкою.
По вказаним операціям сіль ськогосподарські товаровир обники при нульових податков их зобов'язаннях мають право на відшкодування із держбюд жету сум ПДВ, сплачених поста вщикам за товари, використан их для здійснення таких опер ацій.
Сума відшкодування ПДВ в ро змірі 32 247, 00 гри. перенесена в гр удневу декларацію згідно роз рахунку в рядок 24 загальної де кларації.
Згідно розрахунку суми бюд жетного відшкодування за лис топад 2007 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню ск ладає 34 233, 00 грн., яка зазначена в графі 25 загальної декларації .
Відповідно до акту перевір ки № 15/23/23817873/12 від 08.02.2008 року «Про рез ультати виїзної позапланово ї перевірки ТОВ «Сільгоспзаб езпечення» (код 23817873) з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок за ли стопад 2007 року» сума бюджетно го відшкодування за листопад 2007 року в сумі 34 233, 00 грн. не підтве рджується, а зменшується на 34 233, 00 грн., за рахунок недотриман ня вимог п.п. 7.4.1. п. 7.4., п.п. 7.7.1. п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»№ 168/97-ВР, п. 1 2 Порядку нарахування, виплат і використання коштів спрям ованих для виплати сільськог осподарським товаровиробни кам за продані ними переробн им підприємствам молока та м 'яса в живій вазі, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 12.05.1999 року № 805 і з змінами та доповненнями. На підставі вказаного акту пер евірки керівником Сумської м іжрайонної державної податк ової інспекції було прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 155/23/0000692300/0 від 21.02.2008року, яким т овариству зменшено суму бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість у розмі рі 34 233, 00 грн.
В березні 2008 року ТОВ «Сільго спзабезпечення» подало до Су мської МДПІ податкову деклар ацію з податку на додану варт ість за лютий 2008 року, де в граф і 25 була зазначена сума, що під лягає бюджетному відшкодува нню в розмірі 13 006, 00 грн.
Сума відшкодування ПДВ в ро змірі 13 310, 00 грн. перенесена в де кларацію за березень 2008 року з гідно розрахунку в рядок 24 заг альної декларації.
Згідно розрахунку суми бюд жетного відшкодування за лют ий 2008 року сума, що підлягає бюд жетному відшкодуванню склад ає 13 006, 00 гри., яка зазначена в гра фі 25 загальної декларації.
Відповідно до акту перевір ки № 48/23/23817873/38 від 19.05.2008 року «Про рез ультати виїзної позапланово ї перевірки ТОВ «Сільгоспзаб езпечення» (код 23817873) з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лю тий 2008 року» сума бюджетного в ідшкодування за лютий 2008року зменшується на 13006грн. за рахун ок недотримання вимог п.п. 7.4.1. п . 7.4., п.п. 7.7.1. п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть» № 168/97-ВР, п. 12 Порядку нараху вання, виплат і використання коштів спрямованих для випл ати сільськогосподарським т оваровиробникам за продані н ими переробним підприємства м молока та м'яса в живій вазі, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 12.05.1999 року № 805 із змінами та допо вненнями.
На підставі вказаного акту перевірки керівником Сумськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції було прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 755/23/0001032300/0 від 30.05.2008 року, як им товариству «Сільгоспзабе зпечення» зменшено суму бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість у розмі рі 13 006, 00 грн.
Приймаючи рішення про задо волення позову суд першої ін станції виходив з того, що пос илання відповідача на поруше ння вимог Порядку нарахуванн я, виплат і використання кошт ів, спрямованих для виплати с ільськогосподарським товар овиробникам за продані ними переробним підприємствам мо локо та м'ясо в живій вазі, є бе зпідставним, оскільки зазнач ений порядок був прийнятий н а виконання абзацу З пункту 11. 21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість» та регулює порядок нарахува ння і використання сум подат ку на додану вартість, що підл ягають сплаті до бюджету сіл ьськогосподарськими підпри ємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, х удобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопр одукти, вироблені у власних п ереробних цехах.
Оскільки позивач є платник ом податку на додану вартіст ь за нульовою ставкою, і подат ок на додану вартість до бюдж ету не сплачує, то до нього вим оги зазначеного Порядку заст осовуватись не можуть.
Колегія суддів не погоджує ться з висновками суду першо ї інстанції з огляду на насту пне.
Платників податку на додан у вартість, об' єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік неоподаткованих та звільнен их від оподаткування операці й, особливості оподаткування експортних та імпортних опе рацій, поняття податкової на кладної, порядок обліку, звіт ування та внесення податку д о бюджету визначено Законом України "Про податок на додан у вартість".
Згідно пп. 6.2.6 п. 6.2 ст. 6 даного З акону до 1 січня 2009 року операці ї з поставки переробним підп риємствам молока та м'яса жив ою вагою сільськогосподарсь кими товаровиробниками всіх форм власності і господарюв ання оподатковуються за нуль овою ставкою.
Отже, зазначеною нормою под аткового законодавства вста новлено лише розмір ставки п одатку.
Законом України "Про подато к на додану вартість" від 3 кві тня 1997 року № 168/97-ВР та Постаново ю КМУ від 12 травня 1999 року № 805 в ре дакції Постанови КМУ від 28 бер езня 2007 року № 596 встановлено сп еціальним режим здійснення г осподарських операцій з пост авки переробним підприємств ам молока та м'яса живою вагою сільськогосподарськими тов аровиробниками за нульовою с тавкою ПДВ з подальшою випла тою дотацій таким сільського сподарським товаровиробник ам.
Пунктом 11.21 ст. 11 Закону «Про П ДВ» (в редакції на момент дії с пірних правовідносин) встано влено, що сума податку на дода ну вартість, яка повинна спла чуватися до бюджету переробн ими підприємствами усіх форм власності за реалізовані ни ми молоко та молочну продукц ію, м'ясо та м'ясопродукти, у по вному обсязі спрямовується в иключно для виплати дотацій сільськогосподарським това ровиробникам за продані ними переробним підприємствам мо локо і м'ясо в живій вазі.
Сума податку на додану варт ість, що підлягає сплаті до бю джету сільськогосподарськи ми підприємствами усіх форм власності за реалізовані ним и молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, по вністю залишається у розпоря дженні цих сільськогосподар ських підприємств і спрямову ється на підтримку власного виробництва тваринницької п родукції та продукції птахів ництва.
Пунктом 11.29 ст. 11 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" до 1 січня 2009 року зупинено дію пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону в ча стині сплати до бюджету ПДВ щ одо операцій з поставки това рів ( робіт, послуг ) власного в иробництва, включаючи продук цію (крім підакцизних товарі в), виготовлену на давальниць ких умовах із власної сільсь когосподарської сировини, за винятком операцій з поставк и переробним підприємствам м олока та м' яса живою вагою, щ о здійснюється сільськогосп одарськими товаровиробника ми незалежно від організацій но - правової форми та форми вл асності, в яких сума, одержана від поставки сільськогоспод арської продукції власного в иробництва та продуктів її п ереробки за попередній звітн ий (податковий) рік, становить не менше 50 відсотків загально ї суми валового доходу підпр иємства. Зазначені кошти зал ишаються в розпорядженні сіл ьськогосподарських товаров иробників і використовуютьс я ними на придбання матеріал ьно-технічних ресурсів вироб ничого призначення. У разі не цільового використання акум ульованих коштів вони стягую ться до Державного бюджету У країни в безспірному порядку . Порядок акумуляції та викор истання зазначених коштів ви значається Кабінетом Мініст рів України.
На виконання зазначених по ложень закону Кабінетом Міні стрів України 12.05.1999 року прийня то постанову № 805, якою затверд жено Порядок нарахування, ви плат і використання коштів, с прямованих для виплати дотац ій сільськогосподарським то варовиробникам за поставлен і ними переробним підприємст вам молоко і м' ясо в живій ва зі.
Абзацом 4 п.12 Порядку зазначе но, що на підставі даних бухга лтерського обліку сільськог осподарські товаровиробник и щомісяця складають окрему податкову декларацію з подат ку на додану вартість постав лених ними молока, худоби, пти ці, вовни, а також молочної про дукції та м'ясопродуктів, вир облених у власних переробних цехах. Разом з декларацією з п одатку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товар овиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідк у про цільове використання с ум податку на додану вартіст ь за попередній звітний пері од, форма та зміст якої визнач ається Державною податковою адміністрацією за погодженн ям з Мінагрополітики.
У відповідності до п. 5 Поряд ку № 805 перерахування сум, дота цій здійснюється з небюджетн ого рахунку переробного підп риємства на окремий рахунок сільськогосподарського тов аровиробника, який відкритий ним в обслуговуючому банку п ротягом звітного періоду. Та кож, на окремому рахунку сіль ськогосподарського товаров иробника п. 12 Порядку № 805 перед бачено акумулювання сум пода тку на додану вартість за пос тавлену ним сільськогоспода рську продукцію власного вир обництва. Як суми дотацій, так і суми акумульованого подат ку на додану вартість викори стовуються сільськогоспода рськими товаровиробниками в иключно за цільовим призначе нням - для розвитку тваринниц тва (п. 8 Порядку № 805), для підтрим ки власного виробництва прод укції тваринництва та птахів ництва (п. 12 Порядку № 805).
Подання окремої (скорочено ї) податкової декларації з по датку на додану вартість пер едбачено п. 1.2 Порядку заповне ння та подання податкової де кларації з податку на додану вартість, який затверджений наказом ДПА України № 166 від 30.05. 1997 р. з подальшими змінами. Зокр ема, в зазначеній нормі прямо передбачено обов'язковість включення до такої скорочено ї податкової декларації з по датку на додану вартість тих операцій, що стосуються спец іальних режимів, установлени х пунктами 11.21,11.29 Закону «Про ПД В».
Пунктом 11.21 Закону «Про ПДВ» передбачений спеціальний р ежим для операцій з поставки сільськогосподарськими тов аровиробниками переробним п ідприємствам молока та м'яса в живій вазі з подальшою випл атою дотацій таким сільськог осподарським товаровиробни кам.
Колегія суддів вважає за не обхідне зазначити, що можлив ість здійснення такого спеці ального режиму зазначених оп ерацій існує лише у випадку з астосування нульової ставки податку на додану вартість, п ередбаченою пп. 6.2.6 п. 6.2 ст. 6 Закон у «Про ПДВ». Зазначений спеці альний режим направлений на виключення механізму надход ження суми податку на додану вартість до бюджету з метою н арахування та виплати дотаці й на підтримку сільськогоспо дарського товаровиробника.
Таким чином, сума від'ємного значення податку на додану в артість, що виникла у сільськ огосподарських товаровироб ників в результаті здійсненн я операцій, як з поставки пере робним підприємствам молока та м'яса живою вагою за нульов ою ставкою, так і з поставки ці єї ж продукції власного виро бництва іншим особам з відпо відними сумами ПДВ, включают ься до спеціальної деклараці ї, за якою не здійснюються роз рахунки з бюджетом.
Віднесення позивачем сум п одатку на додану вартість по придбанню ТМЦ, робіт, послуг, які використані в господарсь кій діяльності по виробництв у реалізації молока та м'яса ж ивою вагою переробним підпри ємствам до загальної деклара ції є порушенням п.п. 7.7.1 п.7.7 ст.7, п п. 7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про ПДВ» та п. 12 Порядку, затвердже ного Постановою КМУ № 805.
Колегія суддів зазначає, що ТОВ "Сільгоспзабезпечення" т акі суми податку на додану ва ртість включило до складу по даткового кредиту в декларац ії по розрахунках з бюджетом , що призвело до завищення сум и бюджетного відшкодування .
З урахуванням системного а налізу норм чинного законода вства, колегія суддів дійшла висновку про наявність підс тав розповсюдження на позива ча норм п.п. 11.21, 11.29 ст. 11 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість", та його обов' язок по давати скорочену декларацію по податку на додану вартіст ь.
Згідно ч.2 ст.205 КАС України, су д апеляційної інстанції за н аслідками розгляду апеляцій ної скарги може своєю постан овою змінити постанову суду першої інстанції або прийнят и нову постанову, якими суд ап еляційної інстанції задовол ьняє або не задовольняє позо вні вимоги.
Таким чином, враховуючи, що суд першої інстанції при при йнятті постанови від 20.03.2009 року по справі № 2-а-233/09/1870 допустив по рушення норм матеріального п рава, колегія суддів скасову є постанову суду з прийняття м нового рішення, яким відмов ляє в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адмін істративного судочинства, ко легія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Сум ська міжрайонна державна под аткова інспекція задовольн ити.
Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 20.03.2009р. по справі № 2-а-233/09/1870 ск асувати.
Прийняти нову постанову,як ою в задоволенні позову това риства з обмеженою відповіда льністю "Сільгоспзабезпечен ня" до Сумської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії про визнання не чинними по даткових повідомлень-рішень - відмовити.< Текст >
Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена у к асаційному порядку протягом місяця з дня складання поста нови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) Дюкарєва С.В.
Судді (підпис)
(підпис) Зеленський В.В.
Ка тунов В.В.
ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Зеленський В.В.
Повний текст постанови виг отовлений 08.09.2009 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2009 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8835257 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні