ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/200/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В, розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
в с т а н о в и в:
І. РУХ СПРАВИ
1.1. 13.02.2020 року Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області (далі - відповідач або Бабинський НВК), в якому просить:
- застосувати до Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі навчально-виховного комплексу за адресою: вул. Головна, 3 с. Бабин, Заставнівського району, Чернівецької області до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 17.12.2019 року №169, що стосуються вищезазначеного об`єкта.
1.2. Ухвалою суду від 14.02.2020 року позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали.
1.3. 21.02.2020 року Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області подано заяву з метою усунення недоліків позовної заяви, визначених ухвалою суду від 14.02.2020 року. Таким чином, ухвалою суду від 21.02.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
2.1. В період з 16.12.2019 року по 17.12.2019 року працівниками Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку Бабинського навчально-виховного комплексу щодо дотримання вимог законодавства з техногенної та пожежної безпеки.
2.2. За результатами перевірки 12.12.2019 року посадовими особами Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області складено акт перевірки, яким зафіксовано численні порушення відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей.
2.3. Однак, на переконання позивача, відповідач залишив висновки перевірки без належного реагування, а тому зважаючи на наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду позивач звернувся до суду з даним позовом.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
3.1. В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що у квітні 2019 року вже проводилась планова перевірка Бабинського навчально-виховного комплексу щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. За результатами даної перевірки видано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 16.04.2019 № 88, один примірник якого отримала керівник Бабинського НВК - ОСОБА_1, що підтверджується її підписом на вказаному документі.
3.2. Стверджує, що відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V та на виконання наказу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 12.12.2019 № 309 Про проведення позапланових перевірок головним інспектором Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області майором служби цивільного захисту Гарасом Юрієм Миколайовичем проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в навчально-адміністративних приміщеннях Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ - 21445456), за адресою: вул. Головна, 3, с. Бабин, Заставнівського району Чернівецької області, керівником якого є ОСОБА_1 .
3.3. За підсумками перевірки складено відповідний акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 17.12.2019 року № 169, один примірник якого отримала директор Бабинського НВК -ОСОБА_1, що підтверджується її підписом на вказаному документі.
3.4. Представник позивача зазначає, що під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що викладені у вищезазначеному акті, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому, зазначає, що відповідач належних висновків не зробив та порушення не усунув, а тому є всі підстави для застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
3.5. Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, хоча ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі направлена йому на офіційну адресу 24.02.2020 року та отримана останнім 28.02.2020 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №5800108759806. У зв`язку із цим, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.
IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
4.1. Заяв та клопотань іншого характеру від учасників справи до суду не надходило.
V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
5.1. З матеріалів справи встановлено, що Бабинський навчально-виховний комплекс Заставнівського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 21445456) зареєстрований за адресою: 59411, Чернівецька обл., Заставнівський район, с. Бабин, вул. Головна, буд. 3 (а.с. 33-36).
5.2. Як вбачається із матеріалів справи, на підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій від 12.12.2019 № 309 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 16.12.2019 року №177 13.08.2019 року головним інспектором Заставнівського РС Управління ДСНС України у Чернівецькій області Гарасом Юрієм Миколайовичем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) Бабинського навчально-виховного комплексу щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 18-20).
5.3. За результатами проведення позапланового заходу (контролю) складено акт від 17.12.2019 року №169 (а.с. 21-28).
5.4. Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:
- приміщення НВК не обладнано системою протипожежного захисту (розділ V п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні);
- дерев`яні конструкції покриття будівель НВК не оброблено вогнезахисним розчином (розділ ІІІ п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні);
- будівлі та приміщення НВК не дозабезпечено сертифікованими вогнегасниками в необхідній кількості (розділ ІІІ п. 3.6 Правил пожежної безпеки в Україні);
- не виконано захист будівлі, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (розділ ІV п. 1 пп. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні);
- не забезпечено НВК зовнішнім пожежегасінням (протипожежним водоймищем, водонапірною баштою) (розділ V п. 2 пп. 2.1 Правил пожежної безпеки в Україні);
- не доукомплектовано пожежний щит первинними засобами пожежегасіння: сертифікованими вогнегасниками - 3 шт., ящиком з піском - 1 шт, бочкою з водою - 0,2 м3, покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу (2x2м.) - 1 шт, гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт (розділ V п. 3.11 Правил пожежної безпеки в Україні);
- не проведено технічне обслуговування вогнегасників, які є в наявності (розділ V п. 3.17 Правил пожежної безпеки в Україні);
- сходові клітки, внутрішні відкриті сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (розділ ІІІ п. 2.31 Правил пожежної безпеки в Україні);
- горище в НВК використовується не за призначенням. Дане приміщення засмічене та захаращене сторонніми предметами (розділ ІІІ п. 2.12 Правил пожежної безпеки в Україні);
- з`єднувальні коробки в приміщеннях, коридорах навчально-виховного комплексу не закрито кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів (розділ ІV п. 1.7 Правил пожежної безпеки в Україні);
- в навчально-виховному комплексі в коридорах, де розміщенні електрообігрівачі та в навчальних класах мають місце з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів методом скручування, а не за допомогою безпечних методів: опресування, зварювання, паяння або затискання (розділ ІV п. 1.6 Правил пожежної безпеки в Україні).
5.5. Примірник зазначеного акту отримано директором Бабинського навчально-виховного комплексу ОСОБА_1 17.12.2019 року, що підтверджується її підписом, зробленим в акті (а.с. 28, зворотній бік).
5.6. Окрім цього, дослідженням матеріалів справи судом встановлено, що 16.04.2019 року працівниками Управління ДСНС України у Чернівецькій області проводилася попередня планова перевірка Бабинського навчально-виховного комплексу з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої виявлені суттєві порушення, зокрема Правил пожежної безпеки в Україні. У зв`язку із зазначеним видано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 16.04.2019 року № 88, один примірник якого отримала керівник Бабинського НВК - ОСОБА_1, що підтверджується її підписом на вказаному документі (а.с. 29-30).
5.7. 17.12.2019 року за невиконання протипожежних заходів, провідним інспектором головним інспектором Заставнівського РС Управління ДСНС України у Чернівецькій області Гарасом Ю.М. складено протокол про адміністративне правопорушення та прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення, якою директора Бабинського навчально-виховного комплексу ОСОБА_1 за невиконання вимог припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 16.04.2019 року № 88 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 102,00 грн. (а.с. 31-32). При цьому, при проведенні позапланового заходу державного нагляду (контролю) Бабинського навчально-виховного комплексу у приписі від 16.04.2019 року № 88 у графі результати перевірки виконання припису зазначено перелік не усунутих порушень вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, виявлених під час проведення планового заходу державного нагляду (контролю) 16.04.2019 року. При цьому, дійсність не усунення вказаних порушень підтверджена підписом керівника Бабинського НВК - ОСОБА_1 (а.с. 30).
VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
6.1. Предметом цього позову є заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а тому суд має встановити наявність правових підстав для застосування щодо Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області таких заходів шляхом зупинення подальшої експлуатації будівлі сільської ради.
6.2. Спеціальним законом, який регулює правовідносини щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон № 877-V). Даний закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
6.3. Згідно абзацу 1 частини 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
6.4. Відповідно до статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
6.5. Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
6.6. Статтею 67 Кодексу Цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:
- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу;
- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;
- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
6.7. Відповідно до частини 2 статті 55 КЦЗ України діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.
6.8. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 (далі - Положення № 1052) державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
6.9. Вказане Положення як і КЦЗ України визначає, що одним із основних завдань ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 2 пункту 3 Положення № 1052).
При цьому, відповідно до статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
6.10. Згідно частин 1, 2 статті 7 Закону 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
6.11. Частиною 6 статті 7 Закону 877-V передбачено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
6.12. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (частини 7 статті 7 Закону 877-V).
6.13. Аналізуючи зазначене, суд вважає, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
6.14. Такий висновок суду узгоджується з правовим висновком, викладеним в постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі № 823/589/16.
6.15. Так, судом встановлено (див. пункти 5.2-5.3 рішення), що територіальним органом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області було проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки в будівлі Бабинського навчально-виховного комплексу, що розташований за адресою: вул. Головна, буд. 3, с. Бабин, Заставнівського району, Чернівецької області. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, та вказано про високий ступень ризику.
При цьому докази, що дії щодо проведення указаної вище перевірки відповідачем оскаржувались, у матеріалах справи відсутні
6.16. Разом з цим, суд звертає увагу, що згідно статті 11 Закону 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
6.17. Натомість, доказів того, що зафіксовані в акті перевірки від 17.12.2019 року №169 порушення усунуті, відповідачем надано не було.
6.18. Водночас, на переконання суду, з характеру порушень, встановлених перевіркою, вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для осіб та навколишнього природного середовища.
6.19. При цьому, вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі будівлі Бабинського навчально-виховного комплексу, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.
6.20. При цьому, суд звертає увагу, що попередньою плановою перевіркою Бабинського навчально-виховного комплексу, яка проводилася працівниками Управління ДСНС України у Чернівецькій області 16.04.2019 року, також були виявлені суттєві порушення вимог законодавства з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Вказане, у своїй сукупності, свідчить, що виявлені порушення є триваючими по часу, а своєю суттю становлять високий ступінь ризику.
6.21. Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.
6.22. Згідно частин 1-3 статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
6.23. Відповідно до статті 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
6.24. Враховуючи зазначене, а також те, що позивачем дотримано процедуру звернення з цим позов до суду, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, зафіксовані в акті, складеному за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, від 17.12.2019 року №169 не усунуті, а тому, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо застосування до відповідача заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення подальшої експлуатації будівлі Бабинського навчально-виховного комплексу, до усунення виявлених порушень, - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити повністю.
2. Застосувати до Бабинського навчально-виховного комплексу Заставнівського району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі навчально-виховного комплексу за адресою: вул. Головна, 3 с. Бабин, Заставнівського району, Чернівецької області до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 17.12.2019 року №169, що стосуються вищезазначеного об`єкта.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (58018, м. Чернівці, вул. Комарова, 1-А, код ЄДРПОУ 38595868).
Відповідач - Бабинський навчально-виховний комплекс Заставнівського району Чернівецької області (59411, Чернівецька обл., Заставнівський район, с. Бабин, вул. Головна, буд. 3, код ЄДРПОУ 21445456).
Суддя О.В. Анісімов
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 23.03.2020 |
Номер документу | 88352747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні