ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 березня 2020 року м. Київ № 826/7218/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Б.В.
до Державної фіскальної служби України
про визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації,
представник позивача - Качан Тетяна Василівна (довіреність від 21.04.2017, б/н),
представник відповідача - Петричук Ірина Михайлівна (довіреність від 20.10.2017 № 99-99-11-17/152),
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Б.В. звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить визнати протиправною та скасувати індивідуальну податкову консультацію від 30.05.2017 № 416/6/99-99-12-02-03-15/ІПК.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем в індивідуальній податковій консультації сформовано невірний висновок щодо періоду, з якого починає застосовуватися нормативна грошова оцінка земельної ділянки, оскільки відповідне рішення органу місцевого самоврядування введено в дію з 01.07.2015 у грудні 2014 року, тоді як відповідно до статті 271 Податкового кодексу України рішення щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду.
Відповідачем подано заперечення проти позову, в яких зазначається, що рішення органу місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки було оприлюднене у встановлений законодавством термін, а саме - 11.07.2014, тоді як у подальшому окремим рішенням було визначено початок терміну його дії з 01.07.2015, а отже зазначені обставини відповідають вимогам чинного законодавства.
Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Б.В. звернулось до Головного управління ДФС у м. Києві з заявою про надання індивідуальної податкової консультації відносно порядку застосування податкового законодавства щодо обчислення земельного податку.
Спірне питання стосувалось бюджетного періоду, податкового періоду, року та моменту, з якого має застосовуватись нормативна грошова оцінка земельної ділянки як база оподаткування для визначення розміру плати за землю, враховуючи, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджено рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23, що оприлюднене 11.07.2014 та введено в дію з 01.07.2015 окремим рішенням Київської міської ради від 10.12.2014 № 565/565.
Листом від 30.05.2017 № 416/6/99-99-12-02-03-15/ІПК Державна фіскальна служба України надала податкову консультацію платнику податків, в якій роз`яснено, що розмір податкового зобов`язання з плати за землю за 2015 рік за період з 01.07.2015-31.12.2015 має бути застосована нормативна грошова оцінка земельних ділянок по місту Києві, затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23, оскільки порядок введення в дію даного рішення не суперечить нормам чинного законодавства.
Позивач, вважаючи індивідуальну податкову консультацію протиправною та такою, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з відповідним позовом.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Податкового кодексу України за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення, зокрема на підставі того, що у подальшому така податкова консультація була змінена або скасована (пункт 53.1 статті 53 Податкового кодексу України).
Слід зазначити, що одним з основних принципів податкового законодавства України є стабільність, поняття якої визначено підпунктом 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України, тобто зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.
Порядок визначення бази оподаткування земельним податком визначено статтею 271 Податкового кодексу України.
Так, відповідно до пункту 271.2 зазначеної статті рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Частиною першою статті 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Києва. Крім того, пунктом 5 зазначеного рішення визначено, що термін введення в дію цього рішення буде визначено Київською міською радою окремим рішенням після розгляду звіту про виконання бюджету міста Києва за підсумком 9 (дев`яти) місяців 2014 року, але не пізніше 15 листопада 2014 року.
У подальшому, рішенням Київської міської ради від 10.12.2014 № 565/565 введено в дію з 01.07.2015 рішення Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23.
З системного аналізу зазначених вище положень податкового законодавства вбачається, що порядок введення в дію рішення щодо грошової оцінки земельних ділянок пов`язується саме з моментом його оприлюднення.
У даному випадку, рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 було оприлюднене у газеті Київської міської ради Хрещатик 11.07.2014 № 97, тобто до 15 липня, що відповідає положенням пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
При цьому, визначення дати початку його застосування окремим рішенням не порушує прав платника податків, оскільки не має зворотної дії, а пом`якшує відповідальність платників податків, оскільки встановлює більш пізній строк початку застосування нової грошової оцінки.
Таким чином, відповідач, надаючи індивідуальну податкову консультацію, дійшов вірних висновків щодо періоду, з якого починає застосовуватися нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до рішення Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23, а отже у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Керуючись статтями 139, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариство з обмеженою відповідальністю Б.В. (04073, м. Київ, пр. Бандери, 16д, код ЄДРПОУ 36386617) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації - відмовити повністю.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 24.03.2020 |
Номер документу | 88352782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні