ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 березня 2020 року м. Київ № 826/16056/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомНаціональної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРК "ЗАЛП ТВ" простягнення штрафних санкцій в розмірі 11360,00 грн., ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - позивач та/або Нацрада) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРК ЗАЛП ТВ (далі - відповідач та/або ТОВ ТРК ЗАЛП ТВ ) та просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ТРК ЗАЛП ТВ на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 11360,00 грн.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що застосований до ТОВ ТРК ЗАЛП ТВ штраф рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 року №960 у розмірі 8000, 00 грн. ним не сплачений, що обумовило нарахування пені за 42 дні (з 21.08.2018 року по 01.10.2018 рік) *1% (від суми штрафу) = 3360, 00 грн.
Представником відповідача відзиву на позовну заяву не подано, заяв та клопотань до суду не надходило, ухвала суду від 01.11.2018 року скерована за юридичною адресою ТОВ ТРК ЗАЛП ТВ , яка вказана у Єдиному державну реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштове відправлення повернулось до суду з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання .
Справа вирішується на підставі наявних в ній документів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
12.07.2018 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення №960 Про накладення штрафу на ТОВ ТЕЛЕ_РАДІО_КОМПАНІЯ ЗАЛП.ТВ , м. Київ, яким, зокрема, вирішила:
1. Визнати порушення ТОВ ТЕЛЕ-РАДІО-КОМПАНІЯ ЗАЛП.ТВ , м. Київ:
- частини четвертої статті 12 (суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону);
- частини другої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення (телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності);
2. Зобов`язати ТОВ ТЕЛЕ-РАДІО-КОМПАНІЯ ЗАЛП.ТВ , м. Київ, шляхом видачі розпорядження, вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31.03.2019 року звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру.
3. ТОВ ТЕЛЕ-РАДІО-КОМПАНІЯ ЗАЛП.ТВ , м. Київ, у тридцяти денний термін з дня отримання цього рішення сплати до Державного бюджету України штраф у розмірі 8000,00 грн.
В подальшому, у зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений термін Державного бюджету України штраф, визначений вказаним вище рішенням, Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення прийнято рішення №1419 від 06.09.2018 року Про звернення до суду про стягнення штрафу з ТОВ ТЕЛЕ-РАДІО-КОМПАНІЯ ЗАЛП.ТВ , м. Київ (НР №01026-м від 11.01.2017) .
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями, яке діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) як конституційного, постійно діючого, колегіального, наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення визначає Закон України Про національну раду України з питань телебачення та радіомовлення від 23.09.1997 року №538/97-ВР (далі - Закон №538/97-ВР).
Згідно з частиною 1 статті 1 вказаного закону Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Діяльність Національної ради ґрунтується на принципах законності, незалежності, об`єктивності, прозорості, доступності для громадськості, врахування культурної, ідеологічної та політичної багатоманітності в суспільстві, врахування загальновизнаних міжнародних норм та стандартів у галузі телерадіомовлення, повноти і всебічного розгляду питань та обґрунтованості прийнятих рішень (ч. 1 ст. 3 Закону №538/97-ВР).
Між тим, відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань відповідно до Конституції України та Закону України Про інформацію регулює Закон України Про телебачення та радіомовлення від 21.12.1993 року №3759-XII (далі - Закон №3759-XII).
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону №3759-XII єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада), а Правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради та порядок їх здійснення визначаються Законом України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення (ч. 5 ст. 7 Закону №3759-XII).
Згідно з положеннями частини 2 статті 59 Закону №3759-XII телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса).
Форма звіту, порядок його складання та розгляду затверджуються Національною радою.
Структура власності суб`єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення, в контексті положень частини 4 статті 12 Закону №3759-XII визнається прозорою, якщо інформація, оприлюднена на його офіційному веб-сайті та надана Національній раді, дає змогу визначити всіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь у юридичній особі чи можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність юридичної особи, у тому числі відносини контролю між усіма особами в ланцюгу володіння корпоративними правами щодо цієї юридичної особи, а також визначити кінцевого бенефіціарного власника.
Інформація про структуру власності суб`єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення розміщується на його офіційному веб-сайті відповідно до вимог цього Закону.
Суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
У разі виявлення технічної помилки в інформації про структуру власності, поданій Національній раді, суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення повинен упродовж двох тижнів її виправити.
Відповідно до частини 1 статті 70 Закону №3759-XII Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України "Про рекламу" щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію щодо квоти демонстрування національних фільмів та щодо розповсюдження чи демонстрування телерадіоорганізаціями творів, розповсюдження і демонстрування яких заборонено законодавством про кінематографію; законодавства про вибори.
Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб`єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України (ч. 1 ст. 71 Закону №3759-XII).
При цьому, за змістом положень частини 2 та 3 статті 71 Закону №3759-XII міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.
Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Частиною 2 статті 72 Закону №3759-XII встановлено, що Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.
У відповідності до положень частини 6 статті 72 Закону №3759-XII Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.
Згідно зі статтею 75 Закону №3759-XII з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п`ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом.
У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов`язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи.
Суми штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Ліцензіат зобов`язаний надати Національній раді документальне підтвердження факту сплати штрафу (копію платіжного доручення) протягом п`яти днів з моменту сплати.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 1 ст. 77 КАС України).
Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження рішення позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.
Згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Приймаючи до уваги те, що матеріали адміністративної справи не містять в собі доказів понесення позивачем судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведення експертиз, а стягнення сплаченого судового збору, з урахуванням приписів КАС України не передбачено, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення суми судового збору, який сплачений нею за подання даного адміністративного позову.
Керуючись статтями 72-73, 77, 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, б. 2, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРК ЗАЛП ТВ (03057, м. Київ, вул. Смоленська, б. 31/33, код ЄДРПОУ 40534647) задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ТРК ЗАЛП ТВ (03057, м. Київ, вул. Смоленська, б. 31/33, код ЄДРПОУ 40534647) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, б. 2, код ЄДРПОУ 00063928) штраф та пеню у сумі 11360 (одинадцять тисяч триста шістдесят) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 24.03.2020 |
Номер документу | 88353179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні