ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/543
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 березня 2020 року № 826/17702/18
За позовом ОСОБА_1
До Головного управління ДПС у Київській області
Про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 25.04.2018р.,
Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 25.04.2018р. № 260547-5204-1013, № 260546-5204-1013.
Ухвалою суду від 05.11.2018 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
10.12.2018 року відповідачем до суду подано відзив на адміністративний позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 є власником наступних земельних ділянок, що розташовані на території Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області:
площею 0,4153 га, кадастровий номер (3222484405:04:001:0004), яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , цільове призначення - нежитловий фонд (окремі будівлі, споруди та їх частини);
площею 0,1763 га., кадастровий номер ( 3222484405:04:001:0001), яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , цільове призначення - нежитловий фонд (окремі будівлі, споруди та їх частини);
площею 0,15 га., без кадастрового номеру, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , цільове призначення - нежитловий фонд (окремі будівлі, споруди та їх частини).
25.08.2018 року Головним управлінням ДФС у Київській області було винесено податкові повідомлення-рішення № 260547-5204-1013 на суму 19001,61 грн. та № 260546-5204-1013 на суму 4806,48 грн. за платежем земельний податок з фізичних осіб 18010700, податковий період 2018 рік.
03.08.2018 року представником позивача - адвокатом Бітківським В.М. було подано до ГУ ДФС у Київській області адвокатський запит для встановлення щодо яких саме об`єктів нерухомості (земельних ділянок) було нараховано податкові зобов`язання.
07.09.2018 року Листом № 15696/10/10-36-13-01 ГУ ДФС у Київській області надало відповідь та Лист Розрахунок плати за землю з фізичних осіб, згідно якого при розрахунку податкових зобов`язань відповідачем застосовано ставку у розмірі 2% від їх нормативної грошової оцінки (додаток №4 до рішення сесії 7 скликання від 06.07.2017 року Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області).
15.08.2018 року представником позивача було направлено до Головного управління Держгеокадастру у Київській області адвокатський запит №86 про надання інформації щодо проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, по яким відповідачем були нараховані суми земельних податків згідно з податковими повідомленнями-рішеннями.
20.08.2018 року листом № 29-10-0.332-14450/2-18 Головне управління Держгеокадастру у Київській області повідомило представника позивача про те, що нормативна грошова оцінка земель розташованих в межах населених пунктів, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років, та нормативна грошова оцінка земель сіл Капітанівка та Мила затверджена рішенням Дмитрівської сільської ради від 30.06.2016 року.
Представником позивача було отримано у Дмитрівській сільській раді копії Рішення "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Капітанівка Києво-Святошинського району Київської області" та Рішення "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Мила Києво-Святошинського району Київської області", з яких вбачається, що розмір нормативної грошової оцінки по селах Мила та Капітанівка відрізняються від розміру , який застосовано ГУ ДФС у Київській області при здійсненні Розрахунку податкових зобов`язань при складанні оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
01.10.2018 року представником позивача було направлено на адресу ГУ ДФС у Київській області заяву проведення звірки даних щодо нарахованих сум земельного податку та проведення перерахунку сум податків за податковими повідомленнями-рішеннями.
12.10.2018 року листом № 4794/адв/10-36-13-01 ГУ ДФС у Київській області повідомило представника позивача про відмову у здійсненні перерахунку податкового зобов`язання.
Позивач - ОСОБА_1 - вважає податкові повідомлення - рішення від 25.04.2018 року протиправними та просить суд їх скасувати з наступних підстав.
Позивач зазначає, що при проведенні розрахунку податкових зобов`язань за оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями відповідачем застосовано не вірно нормативно-грошову оцінку та не вірно визначено розмір земельної ділянки з огляду на наступне.
ОСОБА_1 є власником 13/16 частини земельної ділянки, кадастровий номер: 3222484405:04:001:0001, площа 0,217 га, тому для розрахунку земельного податку потрібно брати площу 0,1763 га (0,217*13/16), а загальна площа земельних ділянок №1 та №2 при здійсненні розрахунку земельного податку складає 0,5916 (0,4153 га+0,1763 га), проте, відповідачем у розрахунку нарахування земельного податку було зазначено площу земельної ділянки 0,217 га.
Крім того, пунктом 1 Рішення "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Капітанівка Києво-Святошинського району Київської області" від 30.06.2016 року визначено базову вартість одного квадратного метра земель у розмірі 101,18 грн., а вартість одного гектару земель села Капітанівка становить 1011800,00 грн.
Відповідно, розрахунок зі сплати земельного податку має бути наступним: 0,5916 га*1018000,00 грн.*2% (ставка земельного податку) = 12044 грн.98 коп., проте відповідачем застосовано невірну нормативну грошову оцінку (1602159,00 грн. за 1 га) та площі земельної ділянки 0,217 га замість 0,1763 га.
Також, позивач зазначає, що пунктом 1 Рішення Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Мила Києво-Святошинського району Київської області" від 30.06.2016 року затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки на території села Мила Києво-Святошинського району Київської області, та визначено базову вартість одного квадратного метра земель у розмірі 94,30 грн., а розмір одного гектару земель села Мила становить 943 000,00 грн.
Відповідно розрахунок зі сплати земельного податку за Земельну ділянку №3 має бути наступним: 0,15 га*943000,00 грн.*2%=2829,00 грн., проте відповідачем у податковому повідомленні-рішенні № 260546-5204-1013 від 25.04.2018 року невірно проведено розрахунок земельного податку, застосувавши невірну нормативну грошову оцінку (1602159,00 грн. за 1 га замість 943000,00 грн.).
Відповідач - Головне управління ДПС у Київській області - проти задоволення позовних вимог заперечив, з наступних підстав.
Відповідач зазначив, що ОСОБА_1 (вх. від 12.12.2012 року № 11835/С) до податкової інспекції була надана заява з витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для нарахування земельного податку.
Відповідно до п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку на земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно додатку №4 до рішення 21 сесії 7 скликання від 06.07.2017 року Дмитрівської сільської ради ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку, яких проведено встановлена у розмірі 2% від їх нормативної грошової оцінки та враховується коефіцієнт індексації 2014 рік -1,249, 2015 -1,433, 2016-1,06, 2017-1,0.
Відповідач зазначає, що земельний податок на 2018 рік нараховано:
- площа земельної ділянки: 0,5916 га (0,4153+0,1763) - 4995,97 грн.*1,249*1,433 *1,06*2=18956,75 грн.;
- площа земельної ділянки: 0,15 га - 1266,73 грн.*1,249 * 1,433 * 1,06 * 1,0 *2 =4806,50 грн.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з таких підстав.
Згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Приписами п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України визначено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст. 270 Податкового кодексу України).
Відповідно до ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (ст. 274 Податкового кодексу України).
Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (ст. 277 Податкового кодексу України).
У силу п. 284.1 ст. 284 Податкового кодексу України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу (п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України).
Так, розділом 4 Додатку 4 Положення про плату за землю до Рішення 21 сесії 7 скликання від 06.07.2017 року Дмитрівської сільської ради ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку, яких проведено встановлена у розмірі 2% від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно листа від 20.09.2018 року Головного управління Держгеокадастру у Київській області, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель села Капітанівка розроблена у 2016 році ТОВ "Земельні інформаційні системи" та затверджена рішенням Дмитрівської сільської ради від 30.06.2016 року.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель села Мила розроблена у 2016 році ДП "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та затверджена рішенням Дмитрівської сільської ради від 30.06.2016 року.
Пунктом 1 Рішення Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Капітанівка Києво-Святошинського району Київської області" від 30.06.2016 року визначено базову вартість одного квадратного метра земель у розмірі 101,18 грн., а вартість одного гектару земель села Капітанівка становить 1 011 800,00 грн.
Пунктом 1 Рішення Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Мила Києво-Святошинського району Київської області" від 30.06.2016 року визначено базову вартість одного квадратного метра земель у розмірі 94,30 грн., а розмір одного гектару земель села Мила становить 943000,00 грн.
Проте, як вбачається з наданого контролюючим органом Розрахунку, застосовано ставку земельного податку у розмірі 2 відсотки від нормативної грошової оцінки у грошовому виразі, що становить 32 043,1 грн.
Таким чином, нормативна грошова оцінка одного гектара землі у селах Мила та Капітанівка Києво-Святошинського району Київської області складає 1 602 159,00 грн. (32043,18*100%/2%=1602159,00 грн.).
Отже, з вищевикладеного вбачається, що відповідачем було невірно проведено розрахунок земельного податку, тому податкові повідомлення-рішення від 25.04.2018 року № 260547-5204-1013, № 260546-5204-1013 є неправомірними та підлягають скасуванню.
Крім того, позивачем заявлено вимогу про стягнення витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 9350,00 грн.
Ст. 132 КАС України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, також належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу.
Відповідно до положень ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
Ч. 7 ст. 139 КАС України передбачено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Як вбачається з матеріалів справи, представником позивача до суду надано детальний розрахунок витрат на професійну правничу допомогу, також надано копію договору про надання правової допомоги від 03.09.2018р. №03/09/2018, укладеного позивачем з Адвокатським об`єднанням "Міжнародна рада адвокатів", предметом якого є надання правової допомоги Замовнику в спорі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 260547-5204-1013, № 260546-5204-1013 від 25.04.2018 року, акт надання правничої допомоги відповідно до Договору про надання правової допомоги від 03.09.2018 року (консультування (у тому числі підготовлення та укладення Договору 03/09/2018 про надання правової допомоги від 03.09.2018р.) складає 350,00 грн., підготовка та подання до ГУ ДФС у Київській області Адвокатського запиту вих. № 85 від 03.09.2018 року складає 500,00 грн., підготовка та подання до ГУ Держгеокадастру у Київській області Адвокатського запиту вих. № 86 від 15.09.2018 року складає 500,00 грн., підготовка та подання до ГУ ДФС у Київській області заяви про проведення звірки даних щодо нарахованих сум земельного податку та проведення перерахунку сум податків за податковими повідомленнями-рішеннями складає 1500,00 грн., підготовка позовної заяви (ознайомлення з матеріалами справи, опрацювання законодавства у сфері сплати земельного податку фізичними особами, узагальнення судової практики із схожих правовідносин, обрання способу захисту порушеного права, написання тексту позовної заяви, формування додатків до позовної заяви та ін.) складає 6500,00 грн., усього 9350,00 грн. ) .
Відповідачем заперечень з привод у заявленої суми на відшкодування витрат на правничу допомогу до суду не надано.
З врахуванням викладеного суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання позивача у заявленому розмірі витрат на правову допомогу, а саме шляхом стягнення витрат на правничу допомогу у розмірі 9350,00 грн.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 25.04.2018 року №260547-5204-1013, № 260546-5204-1013.
3. Присудити на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , код НОМЕР_1 ) 704,80 грн. судового збору та судові витрати на правничу допомогу у розмірі 9350,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (адреса: 03151, м. Київ, вулиця Народного Ополчення, будинок 5-А, ідентифікаційний код 43141377).
4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 23.03.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 23.03.2020 |
Номер документу | 88353327 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні