Рішення
від 23.03.2020 по справі 640/18348/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2020 року м. Київ № 640/18348/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Інтерлоан" простягнення штрафних санкцій в розмірі 3 400,00 грн. ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач та/або Нацкомфінпослуг) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інтерлоан (далі - відповідач та/або ТОВ ФК Інтерлоан ) та просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інтерлоан штраф у розмірі 3400,00 грн.

Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідачем не сплачено суму штрафу у розмірі 3400,00 грн., яка була застосована до нього на підставі постанови від 04.07.2018 року №425/623/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Відповідачем відзив на позовну заяву не подано, заяв та клопотань до суду не надходило, ухвалу суду від 23.11.2018 року скеровано за юридичною адресою ТОВ ФК Інтерлоан засобами поштового зв`язку, проте поштовий конверт повернувся до суду.

Справа вирішується на підставі наявних в ній документів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за №1070/2011 від 23 листопада 2011 року, на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Відповідно до пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2011 року №2664-III (далі - Закон №2664-III).

Пунктом 1 статті 1 вказаного закону визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у відношення відповідача склала акт про правопорушення, вчинені товариством на ринку фінансових послуг від 11.06.2018 року №623/16-2/13.

Вказаний акт було направлено на адресу ТОВ ФК Інтерлоан листом від 11.06.2018 року №3629/16-8, з пропозицією особисто з`явитись керівнику Товариства або уповноваженому представнику для надання пояснень та документів стосовно невиконання вимог законодавства.

Виходячи з матеріалів адміністративної справи, відповідач на пропозицію позивача не відреагував та жодних пояснень не надавав.

Надалі, постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 04.07.2018 року №425/623/16-2/13-П застосувано до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інтерлоан штрафну санкцію у розмірі 3400,00 грн., що відправлена на адресу ТОВ ФК Інтерлоан супровідним листом від 05.07.2018 року №4465/16-8.

Згідно із пунктом 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

У разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч. 1 ст. 39 Закону №2664-III).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 40 Закону №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно з положеннями статті 41 Закону №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:

1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 1 ст. 77 КАС України).

Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження рішення позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.

Згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Приймаючи до уваги те, що матеріали адміністративної справи не містять в собі доказів понесення позивачем судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведення експертиз, а стягнення сплаченого судового збору, з урахуванням приписів КАС України не передбачено, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг сплачений нею судовий збір.

Керуючись статтями 72, 73, 77, 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, б. 3, код ЄДРПОУ 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інтерлоан (01054, м. Київ, Шевченківський район, вул. Дмитрівська, б. 18/24, поверх 4, офс 11, код ЄДРПОУ 41638581) задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Інтерлоан (01054, м. Київ, Шевченківський район, вул. Дмитрівська, б. 18/24, поверх 4, офс 11, код ЄДРПОУ 41638581) до Державного бюджету (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень, 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено24.03.2020
Номер документу88353432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18348/18

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Рішення від 23.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Постанова від 30.11.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Постанова від 09.10.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні