Постанова
від 11.03.2009 по справі 2а-423/09
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2 а - 423/09 Категорія 2.11

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

« 11 » березня 2009 року

Луганський окружний адміністративний суд у складі

судді : Смішливої Т . В .

при секретарі : Лейбенко О . Д .

представника позивача : Пікалова C.O. ( довір . № 238/10 від 10.01.09 p.),

представника відповідача : не з ' явився ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області до профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» про стягнення податкового боргу за рахунок активів ,-

ВСТАНОВИВ :

28.07.2008 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області до профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» про стягнення податкового боргу за рахунок активів . Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на те , що відповідач , профспілка «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяльності Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 року .

Відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Алчевській ОДПІ 20.07.2005 р за № 96\474 - 05.

На підставі акту перевірки № 374 М 51 - 33588016 від 11.02.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000741510\0 від 11.02.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .

На підставі акту перевірки № 1325X151 - 33588016 від 06.06.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0008508510\0 від 06.06.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .

Профспілка «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» не забезпечило виконання зобов ' язань перед бюджетом по сплаті податків та погашенню податкового боргу за рахунок коштів на його розрахункових рахунках .

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримали , просив стягнути загальну суму боргу - 340 грн . шляхом звернення стягнення на активи .

Відповідач у судове засідання не з ' явився , участь свого представника не забезпечив , про місце , дату та час розгляду справи повідомлений належним чином . Заперечень проти позову не надав .

Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з наступних підстав .

Алчевська міська незалежна медіа - профспілка зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяльності Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 p., що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців .

Відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Алчевській ОДПІ 20.07.2005 р за № 96\474 - 05.( а . с .3)

На підставі акту перевірки № 374 М 51 - 33588016 від 11.02.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000741510\0 від 11.02.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .( а . с .14,15).

На підставі акту перевірки № 1325X151 - 33588016 від 06.06.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0008508510\0 від 06.06.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. СТ ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .( а . с .20,21).

Суд звертає увагу , що вказані податкові повідомлення - рішення в адміністративному або судовому порядку Відповідачем не оскаржувались та їх не скасовано у спосіб та відповідно до процедури , що регламентована статтями 5 та 6 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами ".

Тобто , сума зобов ' язання визначена в податковому повідомленні - рішенні відповідно до статті 5 Закону № 2181 -III є узгодженою та в зв ' язку з несплатою до бюджету в строки визначені законодавством набула статусу податкового боргу .

Відповідно до підпунктів 5.2.1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " податкове зобов ' язання платника податків , нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону , вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення , за винятком випадків , визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту . У разі коли платник податків вважає , що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов ' язання або прийняв будь - яке інше рішення , що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції , встановленої законом , такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення , яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами , розрахунками та доказами , які платник податків вважає за потрібне надати .

Контролюючий орган зобов ' язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку . У разі коли

контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги , такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів , наступних за днем отримання відповіді , з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня , а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього .

Відповідно до підпунктів 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " платник податків зобов ' язаний самостійно сплатити суму податкового зобов ' язання , зазначену у поданій ним податковій декларації , протягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем відповідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації . У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов ' язання платника податків за причинами , не пов ' язаними із порушенням податкового законодавства , платник податків зобов ' язаний сплатити нараховану суму податкового зобов ' язання у строки , визначені у законі з відповідного податку , а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування . У разі визначення податкового зобов ' язання контролюючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах " а "- " в " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов ' язаний погасити нараховану суму податкового зобов ' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення , крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження .

Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду . В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів , вільних від заставних зобов ' язань забезпечення боргу .

Відповідно до пункту 5.4 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " узгоджена сума податкового зобов ' язання , не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею , визнається сумою податкового боргу платника податків .

Пунктом 1.3 статті 1 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " передбачено , що податковий борг ( недоїмка ) визначається як податкове зобов ' язання ( з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності ), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк , а також пеня , нарахована на суму такого податкового зобов ' язання .

Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " податкове зобов ' язання - це зобов ' язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки , визначені цим Законом або іншими законами України .

Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " у разі коли інші , передбачені цим Законом , заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного

результату , податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів , які перебувають у його власності , а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків .

Відповідно до положень пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» фінансові ( штрафні ) санкції , суми недоїмки , пені , накладені ( застосовані ) органами державної податкової служби України , сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби .

Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " платник податків зобов ' язаний самостійно сплатити суму податкового зобов ' язання , зазначену у поданій ним податковій декларації , протягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем відповідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації . У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов ' язання платника податків за причинами , не пов ' язаними із порушенням податкового законодавства , платник податків зобов ' язаний сплатити нараховану суму податкового зобов ' язання у строки , визначені у законі з відповідного податку , а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування .

У строк , встановлений підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ". Відповідач податкове зобов ' язання , визначене рішеннями про застосування фінансових санкцій самостійно не сплатив . В адміністративному порядку зазначене вище рішення про застосування фінансових санкцій Відповідач не оскаржував .

Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України " Про державну податкову службу в Україні " державні податкові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах , міжрайонні та об ' єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств , установ , організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів , одержаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів , одержаних без установлених законом підстав , а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна .

Враховуючи , що обставини справи , які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування , не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування , Суд дійшов до висновку , що в позовній заяві наведені обставини , які підтверджуються достатніми доказами , які свідчать про обґрунтованість позовних вимог . Докази , подані Позивачем підтверджують обставини , на які Позивач посилається та їх обгрунтування .

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов ' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах , встановлених законом .

Згідно ст . 6 Конституції України органи законодавчої , виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України .

Статтею 19 Конституції України передбачено , що органи державної влади та органи місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України .

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін

та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості , а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено , що кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких грунтуються її вимоги та заперечення .

Таким чином , виходячи з меж заявлених позовних вимог , системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи , суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяві доводи Позивача є обгрунтованими та такими , що підлягають задоволенню .

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах , в яких позивачем є суб ' єкт владних повноважень , а відповідачем - фізична чи юридична особа , судові витрати , здійснені позивачем , з відповідача не стягуються .

На підставі викладеного , керуючись ст . ст . 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України , ст . ст . 3,5 Закону України „Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ", суд

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області задовольнити повністю .

Стягнути з профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» ,- зареєстровано Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 року , номер запису 1 384 120 0000 000626, ЄДРПОУ 33588018 (94222, Луганська обл ., м . Алчевськ , вул . Дунауйвароська ,16) на користь Державного бюджету України суми податкового боргу у розмірі 340 грн ., звернувши стягнення на активи платника податків .

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку .

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги , з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України .

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2009
Оприлюднено20.04.2010
Номер документу8835998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-423/09

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 30.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Ухвала від 21.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні