Справа № 2 а - 423/09 Категорія 2.11
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
« 11 » березня 2009 року
Луганський окружний адміністративний суд у складі
судді : Смішливої Т . В .
при секретарі : Лейбенко О . Д .
представника позивача : Пікалова C.O. ( довір . № 238/10 від 10.01.09 p.),
представника відповідача : не з ' явився ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області до профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» про стягнення податкового боргу за рахунок активів ,-
ВСТАНОВИВ :
28.07.2008 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області до профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» про стягнення податкового боргу за рахунок активів . Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на те , що відповідач , профспілка «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяльності Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 року .
Відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Алчевській ОДПІ 20.07.2005 р за № 96\474 - 05.
На підставі акту перевірки № 374 М 51 - 33588016 від 11.02.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000741510\0 від 11.02.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .
На підставі акту перевірки № 1325X151 - 33588016 від 06.06.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0008508510\0 від 06.06.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .
Профспілка «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» не забезпечило виконання зобов ' язань перед бюджетом по сплаті податків та погашенню податкового боргу за рахунок коштів на його розрахункових рахунках .
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримали , просив стягнути загальну суму боргу - 340 грн . шляхом звернення стягнення на активи .
Відповідач у судове засідання не з ' явився , участь свого представника не забезпечив , про місце , дату та час розгляду справи повідомлений належним чином . Заперечень проти позову не надав .
Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з наступних підстав .
Алчевська міська незалежна медіа - профспілка зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяльності Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 p., що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців .
Відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Алчевській ОДПІ 20.07.2005 р за № 96\474 - 05.( а . с .3)
На підставі акту перевірки № 374 М 51 - 33588016 від 11.02.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000741510\0 від 11.02.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. ст ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .( а . с .14,15).
На підставі акту перевірки № 1325X151 - 33588016 від 06.06.08 " Про результати перевірки своєчасності подання податкового розрахунку " Алчевською ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення № 0008508510\0 від 06.06.08 року , яким визначено податкове зобов ' язання за ненадання податкової декларації ( штрафна ( фінансова ) санкція за порушення п . п . " б " 4.1.4 п .4.1. СТ ..4 ЗУ «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ) на суму 170 грн ., та вручено платнику податків .( а . с .20,21).
Суд звертає увагу , що вказані податкові повідомлення - рішення в адміністративному або судовому порядку Відповідачем не оскаржувались та їх не скасовано у спосіб та відповідно до процедури , що регламентована статтями 5 та 6 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами ".
Тобто , сума зобов ' язання визначена в податковому повідомленні - рішенні відповідно до статті 5 Закону № 2181 -III є узгодженою та в зв ' язку з несплатою до бюджету в строки визначені законодавством набула статусу податкового боргу .
Відповідно до підпунктів 5.2.1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " податкове зобов ' язання платника податків , нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону , вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення , за винятком випадків , визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту . У разі коли платник податків вважає , що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов ' язання або прийняв будь - яке інше рішення , що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції , встановленої законом , такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення , яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами , розрахунками та доказами , які платник податків вважає за потрібне надати .
Контролюючий орган зобов ' язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку . У разі коли
контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги , такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів , наступних за днем отримання відповіді , з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня , а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього .
Відповідно до підпунктів 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " платник податків зобов ' язаний самостійно сплатити суму податкового зобов ' язання , зазначену у поданій ним податковій декларації , протягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем відповідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації . У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов ' язання платника податків за причинами , не пов ' язаними із порушенням податкового законодавства , платник податків зобов ' язаний сплатити нараховану суму податкового зобов ' язання у строки , визначені у законі з відповідного податку , а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування . У разі визначення податкового зобов ' язання контролюючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах " а "- " в " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов ' язаний погасити нараховану суму податкового зобов ' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення , крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження .
Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду . В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів , вільних від заставних зобов ' язань забезпечення боргу .
Відповідно до пункту 5.4 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " узгоджена сума податкового зобов ' язання , не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею , визнається сумою податкового боргу платника податків .
Пунктом 1.3 статті 1 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " передбачено , що податковий борг ( недоїмка ) визначається як податкове зобов ' язання ( з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності ), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк , а також пеня , нарахована на суму такого податкового зобов ' язання .
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " податкове зобов ' язання - це зобов ' язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки , визначені цим Законом або іншими законами України .
Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " у разі коли інші , передбачені цим Законом , заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного
результату , податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів , які перебувають у його власності , а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків .
Відповідно до положень пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» фінансові ( штрафні ) санкції , суми недоїмки , пені , накладені ( застосовані ) органами державної податкової служби України , сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби .
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " платник податків зобов ' язаний самостійно сплатити суму податкового зобов ' язання , зазначену у поданій ним податковій декларації , протягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем відповідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації . У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов ' язання платника податків за причинами , не пов ' язаними із порушенням податкового законодавства , платник податків зобов ' язаний сплатити нараховану суму податкового зобов ' язання у строки , визначені у законі з відповідного податку , а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування .
У строк , встановлений підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України " Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ". Відповідач податкове зобов ' язання , визначене рішеннями про застосування фінансових санкцій самостійно не сплатив . В адміністративному порядку зазначене вище рішення про застосування фінансових санкцій Відповідач не оскаржував .
Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України " Про державну податкову службу в Україні " державні податкові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах , міжрайонні та об ' єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств , установ , організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів , одержаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів , одержаних без установлених законом підстав , а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна .
Враховуючи , що обставини справи , які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування , не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування , Суд дійшов до висновку , що в позовній заяві наведені обставини , які підтверджуються достатніми доказами , які свідчать про обґрунтованість позовних вимог . Докази , подані Позивачем підтверджують обставини , на які Позивач посилається та їх обгрунтування .
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов ' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах , встановлених законом .
Згідно ст . 6 Конституції України органи законодавчої , виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України .
Статтею 19 Конституції України передбачено , що органи державної влади та органи місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України .
Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін
та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості , а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено , що кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких грунтуються її вимоги та заперечення .
Таким чином , виходячи з меж заявлених позовних вимог , системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи , суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяві доводи Позивача є обгрунтованими та такими , що підлягають задоволенню .
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах , в яких позивачем є суб ' єкт владних повноважень , а відповідачем - фізична чи юридична особа , судові витрати , здійснені позивачем , з відповідача не стягуються .
На підставі викладеного , керуючись ст . ст . 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України , ст . ст . 3,5 Закону України „Про порядок погашення зобов ' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ", суд
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Алчевської об ' єднаної державної податкової інспекції Луганської області задовольнити повністю .
Стягнути з профспілки «Алчевська міська незалежна медіа - профспілка» ,- зареєстровано Алчевським міським виконавчим комітетом Луганської області 11.07.2005 року , номер запису 1 384 120 0000 000626, ЄДРПОУ 33588018 (94222, Луганська обл ., м . Алчевськ , вул . Дунауйвароська ,16) на користь Державного бюджету України суми податкового боргу у розмірі 340 грн ., звернувши стягнення на активи платника податків .
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку .
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги , з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України .
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2009 |
Оприлюднено | 20.04.2010 |
Номер документу | 8835998 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні