РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
13 березня 2020 р. Справа № 120/194/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Альчука М.П.,
за участю секретаря судового засідання: Бабія М.С.
позивачки та її представника: Казмірчук О.І., Зубаня О.О.
представника відповідача: Дубаневича О.З.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до: Національного агентства з питань запобігання корупції
про: визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Національного агентства з питань запобігання корупції про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачка зазначає, що під час проходження служби в поліції наказом Управління патрульної поліції у Вінницькій області від 31.07.2019 року № 18 притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді зауваження за порушення п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України "Про запобігання корупції".
Після надходження з Управління патрульної поліції у Вінницькій області інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та копії наказу про застосування дисциплінарного стягнення до ОСОБА_1 Національне агентство з питань запобігання корупції внесло до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов`язані з корупцією правопорушення, відомості про ОСОБА_1 .
Позивачка вважає, що відповідач безпідставно вніс про неї інформацію до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов`язані з корупцією правопорушення, оскільки нею не вчинялись ані корупційні правопорушення, ані правопорушення, пов`язані з корупцією.
Представником відповідача на адресу суду надано відзив на адміністративний позов у якому зазначає, що відомості про накладення дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення протягом трьох робочих днів з дня надходження до Національного агентства від кадрової служби державного органу, органу місцевого самоврядування, а також підприємства, установи та організації завірених в установленому порядку паперової копії наказу про накладення дисциплінарного стягнення. Підставою для внесення відомостей про позивачку до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов`язані з корупцією правопорушення, є наказ Управління патрульної поліції у Вінницькій області № 18 від 31.07 2019 року, відповідно до якого за порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України "Про запобігання корупції" ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді зауваження. Відтак, на думку відповідача, ним обгрунтовано дії щодо внесення відомостей про позивачку до реєстру.
В судовому засіданні позивачка позовні вимоги підтримала в повному обсязі, обґрунтовуючи їх обставинами, наведеними в позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.
ОСОБА_1 26.03.2018 року прийнято на службу в поліцію.
В подальшому наказом Управління патрульної поліції у Вінницькій області від 31.07.2018 року № 18 позивачку притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді зауваження, за порушення п. 2 ч. 1 ст. 46 ЗУ "Про запобігання корупції".
Відповідно до ч. 3 ст. 65 Закону України "Про запобігання корупції" Управління патрульної поліції у Вінницькій області листом від 20.08.2019 року № 31970/41/21/02-2019 надіслало наказ від 31.07.2019 року та інформаційну картку до нього до Національного агенства з питань запобігання корупції, яке в свою чергу внесло до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов`язанні з корупцією правопорушення, відомості про ОСОБА_1 .
Не погоджуючись з діями Національного агенства з питань запобігання корупції, позивачка звернулась до суду з цим адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку таким діям відповідача, суд зважає на таке.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України установлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України "Про Національну поліцію".
Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону Україну, проходження служби в поліції регулюється Законом України "Про Національну поліцію" та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону України "Про Національну поліцію" на поліцейських поширюються обмеження, визначені Законом України "Про запобігання корупції", цим та іншими законами України.
За ч. 1 ст. 19 Закону України Закону України "Про Національну поліцію" у разі вчинення протиправних діянь поліцейські несуть кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.
Як слідує з матеріалів справи, наказом начальника Управління патрульної поліції у Вінницькій області видано наказ № 18 від 31.07.2019 року, яким до ОСОБА_1 застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді зауваження за вчинення дисциплінарного проступку, що виразився у не зазначені відомостей стосовно жодного об`єкту нерухомого майна, що нею використовується та зазначенні джерела доходу у декларації за 2018 рік, що призвело до порушення п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України "Про запобігання корупції".
Правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень визначені Законом України "Про запобігання корупції".
У відповідності до п.п. "з" п. 1 ч. 1 ст. 3 Законом України "Про запобігання корупції" позивачка відноситься до суб`єктів, на яких поширюється дія цього Закону.
Частиною 1 ст. 59 Закону України "Про запобігання корупції" обумовлено, що відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв`язку з вчиненням корупційного правопорушення, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення, що формується та ведеться Національним агентством з питань запобігання корупції.
Порядок формування, ведення Національним агентством з питань запобігання корупції Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення визначено Положенням про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення, що затверджене рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 09 лютого 2018 року №166.
Згідно з п. 4 розділу І вказаного Положення № 166 держателем та адміністратором Реєстру є Національне агентство.
Внесенню до Реєстру підлягають відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень, та про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв`язку з вчиненням корупційного правопорушення. Підставою для внесення Реєстратором відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, є: електронна копія рішення суду, яке набрало законної сили, з Єдиного державного реєстру судових рішень; засвідчена в установленому порядку паперова копія розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення (п. 1, 2 розділу ІІ Положення).
Відповідно до п. 6 Положення до Реєстру вносяться такі відомості про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення: 1) прізвище, ім`я, по батькові (за наявності останнього); 2) число, місяць, рік народження; 3) місце народження; 4) паспортні дані (серія (за наявності) та номер паспорта, ким і коли виданий); 5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); 6) місце проживання (для іноземців, осіб без громадянства - місце проживання за межами України); 7) місце роботи, посада на час вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення; 8) стаття (частина статті) Кримінального кодексу України або Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідно до якої особу притягнуто до відповідальності; 9) склад корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення; 10) дата набрання законної сили судовим рішенням про притягнення особи до відповідальності за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення; 11) дата, номер судового рішення, номер судової справи, найменування суду, який ухвалив (постановив) судове рішення про притягнення особи до відповідальності за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення; 12) вид покарання (стягнення), суть задоволення позовних вимог; 13) підстава та дата зняття, погашення судимості; 14) реквізити розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення; 15) спосіб вчинення дисциплінарного проступку; 16) вид дисциплінарного стягнення; 17) підстава та дата скасування розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення.
Зі змісту наведених приписів Положення слідує, що до Реєстру може вноситися інформація виключно про осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення.
Внесення відомостей у вказаний реєстр є обов`язком відповідача.
В даному випадку підставою для внесення Реєстратором відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, була засвідчена в установленому порядку паперова копія розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення (п. 1, 2 розділу ІІ Положення), тобто наказу № 18 від 31.07.2019 року начальника Управління патрульної поліції у Вінницькій області.
На час вирішення справи наказ № 18 від 31.07.2019 року начальника Управління патрульної поліції у Вінницькій області є чинним. Питання про його скасування позивачем в межах розгляду даної справи не ставилося. Крім того, відповідач не наділений повноваженнями давати оцінку даному наказу, а виконує по суті лише технічну роботу та вносить відомості у реєстр на його підставі.
Враховуючи викладене, позовна вимога відносно визнання протиправними дій Національного агенства з питань запобігання корупції щодо внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні діяння або пов`язанні з корупцією правопорушення задоволенню не підлягає.
При цьому, також не підлягає задоволенню вимога позивачки щодо виключення з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язанні з корупцією правопорушення, оскільки, виключення відомостей із реєстру можливе лише у разі скасування наказу на підставі якого дані відомості у реєстр були внесені.
Відповідно до ст. 9, 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно зі ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
При цьому, в силу положень ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень, та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що у зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог, сплачена позивачкою при зверненні до суду сума судового збору відшкодуванню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні адміністартивного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідент. номер НОМЕР_1 ) до Національного агенства з питань запобігання корупції (01103, м. Київ, б-р. Дружби народів, 28, ЄДРПОУ 30808349) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2020 |
Оприлюднено | 24.03.2020 |
Номер документу | 88376837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні