Рішення
від 24.03.2020 по справі 340/282/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 березня 2020 року справа № 340/282/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) адміністративний позов управління Держпраці у Кіровоградській області (далі - Управління) до товариства з обмеженою відповідальністю Укр Транс Енерго Ресурс (далі - Товариство) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з заявою до відповідача про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення:

- експлуатації технологічного устаткування систем газопостачання зрідженим газом суб`єктів господарювання; посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа;

- виконання робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- використання, розподілу, зберігання вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин;

- виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах;

- виконання газополум`яних робіт.

Управління зазначає, що під час проведення планової перевірки Товариства виявлено порушення з охорони праці, котрі створюють загрозу життю і здоров`ю працівників.

Відповідач відзив не надіслав, будучи належним чином повідомленим про розгляд справи (а.с.35).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом факти та обставини, що стали підставами звернення.

Так, в період з 14 по 20 січня 2020 року Управління провело планову перевірку відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (а.с.12-18).

Перевірка проведена на підставі наказу від 08 січня 2020 року №34 (а.с.12).

Інспектори виявили 35 порушень, 9 з яких стали підставою звернення до суду (а.с.1-5).

Цим порушенням є:

- суб`єктом господарювання не складено повідомлення про результати ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки за формою ОПН-1 та не подано на розгляд до Управління, що є порушенням вимог статті 9 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки (далі - Закон), пункту 19 Порядку ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 956;

- суб`єктом господарювання не подано на розгляд до Управління декларацію безпеки об`єкта підвищеної небезпеки разом з позитивним висновком експертизи, що є порушенням вимог статті 10 Закону, пункту 3 Порядку;

- відсутній дозвіл на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки (два резервуари, які розташовані за адресою: Кіровоградська обл., Новоукраїнський р-н, с. Рівне, вул. Центральна, 153), зазначеному в пункті 2 Додатку 3 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107 (технологічне устаткування систем газопостачання зрідженим газом), що є порушенням вимог статті 21 Закону України Про охорону праці (далі - Закон 2);

- посадова особа підприємства, не пройшла навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці, що є порушенням вимог статті 18 Закону 2, пункту 3.16 глави З НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (далі - Положення), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року №15;

- посадова особа, яка відповідає за газове господарство, не пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці працівників відповідно до Положення, що є порушенням вимог статті 18 Закону 2, пункту 3.16 глави 3 НПАОП 0.00-4.12-05 Положення;

- відповідальний за газове господарство підприємства АГЗП не пройшов навчання і перевірку знань Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском , що є порушенням вимог статті 18 Закону 2, підпункту 1 пункту 1 глави 1 розділу VII НПАОП 0.00-1.81-18 Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05 березня 2018 року № 333;

- посадова особа підприємства не пройшла періодичний медичний огляд, що є порушенням вимог статті 13, 17 Закону 2, статті 26 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24 лютого 1994 року № 4004-ХП, пункту 1.3 розділу І, пункту 1.5 розділу І Наказу МОЗ України від 21 травня 2007 року № 246 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій ;

- на підприємстві не розроблено план локалізації і ліквідації можливих аварій в системі газопостачання, що є порушенням вимог статті 13 Закону 2, пункту 3.30 глави 3 розділу V НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285;

- на виконання робіт підвищеної небезпеки не оформлюється наряд-допуск, що є порушенням вимог статті 13 Закону 2, пункту 2.3 розділу II НПАОП 0.00-7.11-12 Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників, затверджених наказом МНС України від 25 січня 2012 року № 67, пункту 1.6 розділу І НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27 березня 2007 року № 62.

Акт перевірки підписаний директором Товариства без жодних заперечень (а.с.18 (на звороті)).

Юридична оцінка, встановлених судом, фактів та обставин справи.

Перш за все, приписами частини 2 статті 4 Закону 2 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Приписами частини 1 статті 6 Закону 2 встановлено, що умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Позивач наявність порушень належним чином обґрунтував, посилаючись на приписи діючого законодавства.

Наявність порушень ставить під загрозу життя та здоров`я людей (працівників).

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Тому, позов ґрунтується на вимогах закону і його належить задовільнити.

Судові витрати у справі складаються з судового збору в сумі 2097,73 грн. (а.с.22).

Суд розподіляє судові витрати відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовільнити.

Застосувати стосовно товариства з обмеженою відповідальністю Укр Транс Енерго Ресурс (код ЄДРПОУ 41920721, вул.Гранітна,20 м.Кропивницький, 25009) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення:

- експлуатації технологічного устаткування систем газопостачання зрідженим газом суб`єктів господарювання; посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа;

- виконання робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- використання, розподілу, зберігання вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин;

- виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах;

- виконання газополум`яних робіт.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. Брегей

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88378286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/282/20

Рішення від 24.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні